Přejít na výpis diskuzí
Škola hrou aneb fyzikální příklad z Angry Birds
31.7.2011 | Marek Král
51 příspěvků
-
Tak tohle je hodně hustý článek to mě pobavilo *1*
-
No nevim jak je to na těch lepších školách, ale na felu se k hrám dostaneš leda tak, že si jí uděláš jako projekt, jinak předměty programování většinou začínaj vykreslovánim písmenek do pyramidy, pokračujou vyššíma funkcema jako jsou okýnka a končej zase u nejnižších funkcí jako jsou hashmapy a práce s pamětí. I když je pravda, že předmět programování grafiky (+ asi 10 podobně nazvanejch věcí) je prakticky od začátku práce na jednoduchý hře v openGL.
-
No vidíte, a já jsem se včera rozhodoval, jestli sem napsat pochvalný příspěvek, protože jsem hry vždy miloval(hrál, dělal), ale ty pořád monotónní servery o hrách jsou už docela o ničem/na jedno brdo. Tiscali si mě získává zpět (narozdíl od ostatních) právě tím, že začíná psát jinak! Možná by nebylo na škodu, kdyby kluci a holky z tiscali rozdělili nějakým způsobem hlavní stránku tak, aby si člověk mohl zabrouzdat buď jenom na tématiku her, nebo články různějšího ražení jako je třeba tento. Ale je to pecka: seriál Adventury, Přednášky, AI, zajímavosti jako je tento článek. K tomu lidi jako Tom, BlackHand a Posila (je super že jste tomu věnovali čas kluci). Ani bych se nezlobil kdyby se z tiscali stala taková kvazi Gamasutra. Most mezi obyčejným herním serverem a odborným periodikem. Proč ne? Sice trochu bulvár. Rozhodně z posledních týdnů mám z tiscali moc velkou radost. Ale samo každému dle jeho chuti :).
Michal "Hochy" Hochmajer -
Nevím, jak píší Novinky.cz (nečtu je), ale snad nám ctěný čtenář promine tento přečin proti veřejné mravnosti – jsme jen český webzin, který miluje videohry a vše s nimi spojené. Doufám, že vás hravá a odlehčená forma článku příliš nerozčílila – to bych si nikdy neodpustil.
-
mas krasny nick. zrejme jsi uz vyzraly dospelak jak se patri
-
jediny stupid jsi tu ty , chod si kukat svoje super zaujimave veci inde ked sa ti to tu nepaci.
Asi si nemal v laske skolu a ucenie, alebo este stale nemas kedzze co si napisal vyzera na DECKO. -
Nevim jestli je Crush The Castle lepší ale taky je mi z té popularizace Angry Birds špatně. reklamy jsou na netu, v telce, všude se o tom píše a přitom je to vykradený starý koncept. na mobilu mám AB ale vůbec mě to nebaví
-
je to naprosto stupidni, sry *7*
-
no a? vztahuje se to ke hrám a já tyto zajímavosti vítám
-
nejsou. ja to mam obecne. ale tady jsem dosadil. pokud tam neni treni vzduchu tak na hmotnosti nezalezi (nema vliv na zmenu hybnosti). na sile vystreleni nezalezi, ta je schovana v te vzdalenosti, vysce pocatku a konce, a case.
tady to mas obecne (za "a" si dosad tihove zrychleni):
arctan( ((a*(t^2) + vert_vzdalenost)/(2*t)) / (horiz_vzdalenost/t) )
EDIT: koukam, ze jde jeste zkratit "t". sice se tam ztrati ta myslenka zlomku vertikalni rychlosti ku horizontalni, ale je to jeste kratsi. a dvojku jsem soupnul jeste do jmenovatele:
arctan( (a*(t^2) + vert_vzdalenost) / (2*horiz_vzdalenost) ) -
games.cz nechce byt jako novinky.cz, ze ne? protoze tenhle "clanek" vas k nim dost priblizuje...
-
A máme brát v úvahu sílu k napnutí gumy?
-
No vaše vypočty jsou ale jen pro zadany čas. Je daleko vice možností. Na to ale nestačí vzorečky ze střední školy. Každopadně to nema s realitou nema až tak nic moc společného pokud neni zadana i hmotnost. Také zaleží na sile vystřelení.
-
Pošlu ti kalkulačku od větnamců, tam si ho vyndej *1*
-
shanim Athlon XP-M 2600+ ozvete se na stanley91@centrum.cz
-
no ja taky ne na jeden radek. ja jsem schoval tu rovnici a upravu ty rovnice :).
-
@Black_Hand: Ja jsem to pocital podobne jako ty (nicmene ne na jeden radek :)), ale ten Tomuv vypocet mi naprosto vyrazil dech.
@Tom: dik -
lenochu :). ja si to pekne zanalyzoval, pac jsem to zapomel od ty doby co jsem to posledne uzival :). jsem si to vsechno derivoval a integroval jsem. nastesti to je trivka :).
-
Hudba je čistá matematika a hudba jako taková patří k nejčistší a nejabstraktnější formě umění.
-
Dosaď do prvních dvou rovnic zde - http://cs.wikipedia.org/wiki/Vrh_%C5%A1ikm%C3%BD - hodnoty t=2.5 x=55 y=2 x0=0 y0=0. Z první rovnice dosaď v0 do druhý a je skoro hotovo *3*