Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Core
    Neví někdo jak mám toho imbecilního a draze koupenýho koně zaparkovat na jednom místě tak, aby mi jej cosi nepředpokládaného nesežralo, když se vydám do lesa sbírat bylinky? Peklo!!! *16*

    +

    Proč se můj kůň sebevražedně pouští do bitev?! Co to jako dopr**** je?! To je kůň - pitbull nebo jak? *16*
    • Nebo ho proste ignoruj, a kdyz ti umre, otevri console - mysi klikni na kone - a dej resurrect

      Pripadne si vygoogli prikaz na zmrazeni AI targetu, cili ten kun se pak chova jako sloup a jezdit na nem jde :)
    • Buďto si pořídit Stína(ten snad zabít nejde, alespoň se mi to nepodařilo ani ve slušné bitvě), nebo Mráze (ten zabít jde, ale vydrží opravdu dost). Oni časem určitě udělají nějaký mód, ale kdyby zůstávali na místě, tak zas lidi brečej, že si nepamatujou kd ekoně nechali a že se jim ztrácí.

      Jinak je to kůň od koně... normální koupená herka mi zdrhala a Stína jako transformovanou temnotu zahnal snad jen drak (i když nevím, jestli utíkal a nebo chargoval :) ). Ono je nejlepší se na nějaké výlety do lesa jen pro bylinky vakašlat a mám pocit, že jako vlkodla je hráč rychlejší než kůň a nemusí se bát co ho překvapí :).
    • Myslim že nejlepší je tak jak jsem to poprvním koni udělal ja a to že ho vubec nepouživat. Je tam uplně jen jako doplněk do The Sims.
      • Core
        Jo, taky už lozim všude pěšmo... Je to lepší.
    • Však když je tuhej, tak je zaparkovanej dokonale ne? *1*
      • jj, před opuštěním zabít, pak se určitě do žádné bitvy nevrhne. Asi to pak ale bude chtít novýho koně. Ten mrtvej už nechce nikoho vozit...
        • Core
          He... He... *7*
  • Už jen fakt, že se o hře dost píše, či dokonce hledá stovka nedostatků něco dokazuje. Abych řekl pravdu, radiš si koupím model letadla, který bude jako skládanka, dostanu k němu lepidlo a vesele si vše udělám jak chci. Rozhodně lepší než dostat "dokonalý" model, který je už hotový, ale žádnou legraci si sním neužiju. Stejnou analogii si člověk může představit s obrázkouvou knížkou, někdo rád knížky, já rád omalovánky...
    • Produkt který si koupíš MUSÍ fungovat. Editor bereme pro vylepšení ale ne abychom si dělali vlastní Patche.
      • a nefunguje snad? Žádný z výše uvedených "nedostatků" nepovažuji za chybu produktu. Spíše jde o to, že hra umožňuje každému, který brečí, upravit si pravidla podle svého, což považuji za geniální nápad a je jasný, že standarnímu konzumentovi se tento přístup nebude líbit. A proč? Protože, by musel přemýšlet, což není trend součásného světa.
        • To beru, pač já nejsem žádný standartní konzument, jen mám zahraný kus gameplaye a občas docela koulím oči. TES nikdy nebyl bez chyb a i tak si Skyrim užívám.
          • právě, už samotná "dokonalost" by hru kazila, protože by pak nikdo nic nedělal, nic by se neopravovalo, nebyla by dvoutisícová diskuze pod článkem na games apod. A stejnak beru většinu těchto "nedostatků" za usmevné na zpestření hraní, plus je o čem diskutovat.
            • Hmm, mně by dokonalá hra nevadila, alespoň bych se věnoval hraní a ne lovení informací jak tu chcíplotinu vyživit do použitelného stavu.
              Jenže mně chování hry vůbec nepřipadá úsměvné a dost mně to irituje. A když je míra nasranosti vyšší než míra spokojenosti .. co asi nastane pak ?
              Jasně, main theme týhle hry není pro mně. Ale tak nějak jsem počítal s tím, že využiju free-form a open-world. Teď se ale dozvídám, že si to užiju jenom, pokud to budu hrát podle nějakých pravidel tvůrce. Tak kam sakra zmizelo free-form ? *13*
            • No právě, je o čem diskutovat. Já jsem zastánce téhle hry, jen se snažím na ni objektivně nahlížet z různých úhlů pohledu. To víš, že jsou úsměvné. Jo komunita je silná, jen bych byl nerad aby se na to v Bethesdě spoléhali jako na spasení.
      • Mám zatím hmm....neopatchovanou verzi. A nemám ten nejmenší důvod hledat nějaké opravy nebo něco kromě jednoho jediného záseku před dveřmi. Co že teda nefunguje?
        • Tak těch verzí je více i na různé platformy a můžou tam být rozdíly ale sám jsem zažil případy kdy jsem byl odmrštěn obrem na několik kilometrů, nebo jsem spatřil jasné ukázky umělé demence. Zároveň ale vím, že bych to lépe nenaprogramoval, takže přivírám očko *1*
          • UI je primitivní, ale to v každé hře kromě snad prvních HL a FEARu. A to odmršťování se mi naopak moc líbí! Když do někoho vpálím blesk, tak tak hezky odletí. *1* Ten výstřel do vesmíru od obrů je trochu divná věc, to jo. Ale kdo by se od nich nechal mlátit, že...

            Podle mě to všechno půjde "opravit" jen v konfigurácích.
            • No tak by si melo fofrem máknout.
              Jak už jsem psal, v TW1 banda banditu se na mně vrhá inteligentně, napřed nejsilnější a nejodolnější, slabší mu jen pomáhají z boku. Lučištnící si drží odstup a utíkají, pokud na ně vyběhnu. Nejsou hloupí, ví že druhou ránu nepřežijou.
              Ve skyrim se na mně vrhli všichni, lukostřelci se mi asi šli zblízka pochlubit jaký mají šíp v luku natažený, podivně se kolem mně všichni motali. A v půlce bitky ten nejsilnější odešel stranou .. asi sbírat borůvky nebo co. WTF ?!?!
  • Skyrim se mi líbí a je to dobrá hra ale na podporu Dana chci napsat, že rozdíl mezi Daggerfallem a Morrowindem - TO byl vývoj za přibližně stejnou dobu jako rozdíl mezi Oblivionem a Skyrimem. Ano tehdy to byl technologický boom a dnes se musíme přizpůsobit konzolím ale kdo by měl být kreativnější a mít více zkušeností než právě Bethesda?
    • Ano já vím, že dnes už Daggerfall málokdo zná ale dejte si tu práci vepsat to do Youtube. Budete překvapení, co za pět let dokázali tehdy.
  • takhle upřímně by měla vypadat každá recenze.Nekupuju,díky pane Vávra.
    • rhomola
      Samozřejmě netuším, co máš rád nebo ne, ale letos sem za tisícovku fakt neuděla lepší investici do vlastní zábavy. A řekněme, že mi Skyrim z první příčky odsunul Zaklínače II, kterej je skvělej, ale bohužel hodně rychlej a dneska mi tam zbejvaj jen challange na max obtížnost, který asi stejně nedokážu dát (ale uvídíme teď po tom novým update/patchi, ještě sem nezkoušel) a na třetim místě mam letos jarní update LOTRO společně se zařijovým updatem Sarumana.
    • až na to že to nebyla recenze :D
      • Nekecej,to bych bez tebe nevěděl.Přesto znova opakuji,že takto by se měli psát recenze.Třeba to pochopíš časem :D
        • tvoji provokaci jsem pochopil hned na to neni potreba cas
        • Ty nechápeš. Recenze má být nestranná. Recenze má přinést fakta. Recenzent se může zmínit o svém osobním dojmu.
          Pokud to obsahuje pouze osobní vypatlanost lásky nebo nenávisti tak to není recenze a to ať si každý nechá na blog .. nebo takovýto subjektivní článek.
  • V zaplave tech svinstev co nam vydavatele davaji hrat, je skyrim dle meho skromneho nazoru tak vynikajici a zabavna hra ze ji tech 10/10 po pravu dam, a tech par chyb mi je ulplne volnych, at si kazdy tu hru ohodnoti podle sebe a je tolerantni vuci nazorum ostatnich lidi.

    Karel Gott taky podle me neni nejlepsi zpevak ale stejne ho za nej hodne lidi povazuje tak co :) Skyrim taky neni nejlepsi hra ale pro me osobne ano.
    • To je vono! Souhlasím s tím, že nemůžeme hodnotit hry podle nějaký absolutní a neměnný stupnice (to je podle mě úplně abstraktní a hloupý pojem asi jako jediný správný smysl života), ale musí se porovnávat se zbytkem současný produkce a tam Skyrim s přehledem vítězí.
      Dan sice psal něco o hnusný ženský s kapavkou, ale tohle je spíš na pohled normálně hezká ženská, která sice občas zazmatkuje, ale jinak je s ní vážně zábava.
      • Takže jako když ten rok v té kategorii nic nevyjde, vyhraju i se zabaleným hovnem. ? Paráda, jdu si jedno připravit, co kdyby příští rok v nějaké kateforii nic nevyšlo, mohl bych mít šanci to udat jako hru roku v žánru XYZ. *1*
  • Nevim no: Jedine co me vadilo na hre byly pady hry ,ale ty byly zpusobeny spatnymi ovladaci graficke karty. Jo a nehorazny a neprehledny inventar hry, jinak si hru uzivam a obcastne bugy prehlizim popr se jim zasmeji ale toto co autor pise jsou z poloviny vylozene zhovadilosti
    • To je normální. Nikdo nevidí vlastní chyby.
      Až doteď jsem netušil, že Skyrim je živá bytost. *2*
    • A to je ono, kazdy nedostatky prehlizi a pak se nemuzem divit ze nam stale dokola serviruji nedodelky...
  • Nechápu co někteří na tom článku vidí, že tvrdí jak je skvěle napsaný. Halda z těch 100 + bodů jsou naprosto primitivní výmysly. Úplně zbytečné a jakoby to říkalo "vůbec nemám tušení co napsat, tak vymýšlím totální kraviny." Neříkám, že to nemá žádné chyby=), ale rozhodně tam nejsou žádné takové,aby to nešlo hrát, nebo vás to vyloženě vytáčelo do nepříčetnosti. Pokud vás teda nevytočí každá maličkost. A která hra je bez chyb?=) Kdyby ty slavné důvody měly mít nějaký význam napíše jich sotva 20,většina z toho jsou roztahané ptákoviny,aby si mohl napsat krásné číslíčko 100+ a pochvalovat si jak tomu zasadil pořádnou ránu. =)
  • rhomola
    Možná je to tu válka fans a nonfans, ale teď mě napadlo, jestli tu nejde jen o strach z ohrožení hráčského konzervatismu a upevněného hráčského ega. Když sem znova pročet Vávrův článek, tak mi z toho vlastně vychází, že on se zlobí, že nedostal to, na co je zvyklý. A všichni ostatní kritici taky. Pláče se tu nad vším možným, ale všechny ty věci sou staré známé klišé. Prostě jednomu chybí tamto, druhému zas něco jiného, i mě chybí některé věci, na které jsem ve fantasy rpg zvyklý. Možná úplně nejvíc mi chybělo, že nemůžu hrát, jak sem léta zvyklý. Já to nechci moc vysvětlovat, ale prostě přiznávám, že jsem ze Skyrimu trochu paf, jak se ho musím učit hrát, ač se považuju za zkušeného RPG pařana.Ponechme stranou chyby, které tam jsou i expresní invektiva, která si autor vycucal z prstu, a podívejme se na jeden konkrétní příklad něčeho, čemu já říkám novinka (!) A tou je přirozené, až filmové vstupování do příběhu a úkolu/questu, někdy dokonce bez nutnosti kamkoliv kliknout, stačí prostě počkat, až doběhne nascriptovaná pasáž.

    Příklad: Po 80 (!) hodinách hraní jsem včera poprvé došel (!) do města Jitřenka. Hned u prvního domu se o něčem dohadovala ženská s chlapem. Pokud jeden nemá zapnuté titulky a poslouchá ve sluchátkách něco jiného, tak se u nich ani nezastaví. Když ano, tak si poslechne, o čem se baví, a oni si dopovídají, rozejdou se a nic se nestane. Když se někoho z nich zeptáte, o co šlo, buď se to jen dovíme, nebo z následujícího dialogu vyplyne nějaký úkol. Tady to byl úkol. Ten úkol naskočil do questbooku, ale neaktivoval se a je to dobře. Já do Jitřenky přišel z jiného důvodu a šipka mi tak pořád ukazuje na můj původní cíl. Tím cílem je šéfová jednoho dolu, kterou mám zabít. Je poledne, pokecal jsem s ní, neprozradil se a zatím šel dál. Kolem je spousta svědků, uvidíme, jak to bude večer. Jdu dál a před Jarlovým domem se hádá skupinka lidí včetně Jarla. Zastavím se, poslouchám, oni domluví a zase se rozejdou a zase nic, dokud já něco neudělám. Já dělám a mám další úkol. Prohlídku města sem završil ještě návštěvou hospody (další úkol) a u jedné zakotvené plachetnice sem pokecal s námořníkem (další úkol). Tohle všechno se odehrálo naprosto přirozeně během mojí první procházky městem, zabralo mi to asi 20-30 minut herního času (já sem fan a ve městě si sundávám přilbu a neběhám) a vypadalo to naprosto skvěle. Město působí přirozeným dojmem, úkoly vyplynuly ze situací a já je buď akceptoval, nebo nechal být.

    Závěry/nápady/problémy:
    1. Pokud hrajete Skyrim takhle, nevěřím, že nejste očarovaní. Já se to takhle snažím hrát maximálně a zatím se to vyplácí. 2. Nicméně přiznávám, že v některých lokacích jsem spěchal a tyhle připravený děje minul/ignoroval a teď ani nevím, jestli mi je ještě hra znovu předvede, nebo budu muset postaru(!) v dané lokalitě proklikat každou NPC a ač úkoly získám, nebudou mi dávat moc smysl nebo budou vypadat jako nic moc(též často subjektivně kritizované) 3. Jestli je Skyrim vymyšlenej a tím pádem hódně moc chytře nascriptovanej právě takhle, ani se nedivím, že kdekdo mrlmá. 4. Mám i další konkrétní postřehy, kdy zas různý NPC jsou různě provázaný do různejch q a dokončení všech se díky tomu vylučuje. 5. Z výše uvedeného jde tušit, že Skyrim nejde luxovat postaru, resp. jde, ale asi o hodně přijdu, když pojedu s "chytrostí" starého pařana RPG, který klikne na všechny a skáče z q na q.
    6. Možná se tu ve všem pletu, a až to budu hrát čistě analyticky a zkušebně znovu a znovu, tak budu muset vzít svoje názory zpátky, ale momentálně mi iluze Skyrimu přijde tak novátorská a věrohodná, že se mi ještě pořád nechce a chci si to co nejvíc užít co nejpřirozeněji, protože tak je to opravdu nejlepší. Ale určitě to jednou udělám a pořádně ty simulace zatížím, páč mi to fakt zajímá.

    No tak to jedna dle mého z dosti převratných novinek na poli open world fantasy rpg, kterou přinesl Skyrim a kterou já ještě nikdy nikde neviděl (přiznávám, že fallout nehraju, nemam rád postapo, tak nevím jestli to ve trojce už nějak nebylo podobně, v Oblivionu to ale rozhodně ještě nebylo.) edit: P.S. ehm ještě sem zapomnel v Jitřence na přijetí úkolu pro pohrobka vrahů z Red Dawn. Pro fans velmi pěkné připomenutí ;)
    • Pokud pokládáš za klišé dostat hru, která nepadá, má animace, dabuje jí víc jak 4 lidi a tak nějak celkové dává smysl, tak ano, já chci klišé, tedy hru, která funguje. Jinak tohle je tuším v angličtině Dawnstar. Všechny questy jsem tam udělal. Nepřijde mi to jako cokoli revolučního. O že se něco někde děje a ty do toho můžeš a nemusíš zasáhnout není žádná revoluční myšlenka. Není to špatné a zaplaťpánbů za to, protože jinak by ta hra byl zase statická klikačka na panáky. Já nevím kde lidi jako ty posledních šest let žili, ale Skyrim je stejný jako Oblivion s minimem změn. Je stejný Jako Fallout 3 a je jako hra mnohem horší, než New Vegas. Všechny tyhle hry jsem hrál a dohrál a celou dobu jsem zavíral oči nad jejich chybami, protože neměli konkuirenci, Oblivion byl první podobná hra na nové generaci atd. Ale SKyrim je popáté recyklovaná nastavovaná kaše, na které nikdo nehnul ani prstem aby ji nějak vylepšil a měl na to pět let. Trpělivost a nadšení mě opravdu přešlo. A ty často vyčítané "prkotiny". To že banditi v zasněžených horách mají bederní roušky dokazuje, že někdo u tvorby absolutně nemyslel. Kdyby jim dal normální oblečení, tak by ho to nestálo ani vteřinu práce navíc, ale musel by myslet. Jenž enemyslel a takové prkotiny pokládám za nejhorší.
      • rhomola
        Budiž. Já zas myslím, že tam revoluční věci jsou, ale abych si to sobě/tobě dokázal, musel bych se přestat bavit a začit zkoumat a jelikož to nemám dostatečně dohraný a ohraný, tak se mi zatim nechce. Přece jenom prvotní adrenalin z nového prožitku je pro mě důležitější.
        Nicméně určitě je jasný, že to jsou momentálně nejméně statičtí panáci, protože pohybový cyklus NPC je více než od dvou souřadnicích (já tipuju třeba kováře a dřevaře tak na min 5-6) a navíc evidetně s náhodným výběrem z dané množiny (někdy zůstanou doma, někdy jdou do hospody a nechodí stejnou cestou) ale ještě sem je tolik nestopoval ;). To, že se něco děje a já můžu nabrat q a nebo ne = vím o něm přirozeně ze simulace reality, aniž bych proklikával dialog s každou npc, to podle mě, když né revoluční, tak dost nové je určitě, ale psal sem, že nemám rád postapo, takže fallout ani vegas sem si nekoupil = nehrál/neznam.
        Další revoloční věc je generátor q, ale jeho fígle zatím moc nechápu. Ani si zatim nejsem jistej, že rozeznám scriptovanej mini q vázanej napevno na lokaci od toho generovanýho, vázanýho taky na lokaci ale s volnym obsahem, resp asi výběrem z množiny. A tady by mě zrovna hrozně zajímalo, jestli výběr z množin NPC, na který se generovaný q vážou (ať už v rámci zadání nebo zabití) je promyšlenej natolik, že se můžou křižovat s q hlavníma a tudíž náhodně formovat syžet, a nebo ne. Jestli jo, tak je to velká pecka do vyprávění příběhu a zážitku. Konkrétně už mam vysledováno pár kandidátů, ale musim je ještě prověřit opakovaným přehráváním.
        Banditi v rouškách mi prostě do očí netlučou, já nevim proč. Když to teď znova řikáš, tak mě napadaj skoti v sukních jak běhaj sněhem za statečnym srdcem, což je reálie, ale budiž, to si měj, mě to nevadí, já ve fantasy akceptuju leccos a tohle mi zrovna důležitý nepřipadá. To už mě víc mrzí ořezání viditelnej statů postavy, ale to je dnešní dobou, a lepší to nebude. Možná se jen budou schovávat v rámci reálnosti simulace někam dovnitř a nebo ne, uvidíme.
        Posleních 6 let sem čekal na Skyrim ;) a jinak vyluxoval/dohrál několikrát Oblivion včetně datadisků, LOTRO, oba Zaklínače, druhou Mafii, novýho Shoguna, tak asi deset adventurek typu Black Mirror a jinak už z herního asi nic, nebo mě spíš zrovna nic souvisejícího nenapadá. Ale snad mimo Oblivionu, mi všechny ty ostatní hry jdou luxovat, maj tu širší tu užší chodníček a kde to dohraju, rovnou vim, jaky mam ještě max možnosti to dohrát jinak, a hlavně kudy projdu tráva už neroste, lokace je bez příběhu jen s mobama. Dokonce s létama praxe můžu rovnou odhadovat kudy povede příběh, když udělám to nebo to, prostě lajna scénaře, či jeho variant je víceméně odhadnutelná a očekávatelná. Ve Skyrimu samořejmě v konečným důsledku taky, neříkám že ne, ale je to větší mazec, prožívám dramata, jaký sem při hraní dávno necejtil a než se dohrabu k nějakýmu velkým finále ve stylu mam jasno, znam to, potrvá mi to asi ještě dlouho. A porotože mi to zatim nenudí, a chybičky neprudí, tak je to fajn.
        Po 80 ti hodinách teda nevím jestli má hra nárok na absolutní hodncení nebo ne, ale zábavy mi přinesla tuny a to co rozpoutala v komunitě před i po vydání, včetně tohohle fóra ;) jí možná mezi TOP pošle ať už je jaká je. *3*
        • To chození NPC .. Třeba v TW1 je vlevo nad malým jezerem chata nekromancera. On bloumá někde po okolí a sbírá bylinky či co. Hledal jsem ho několikrát, ale nepotkal jsem ho. Ti, co ho potkali, hlásili velice různé lokace, i dost daleko od chaloupky. Někdo dokonce našel, jak se koupe v tom jezírku. *3*
          • rhomola
            Ve Skyrimu chodí obchdoní karavany nebo jedna karavana Khajitů po celý mapě(!), ale choděj po cestách, takže neni tak těžký je sem tam potkat... no já moc po cestách nechodím, tak sem je zatim potkal dvakrát ;) a nestopoval sem je, tak nevim jestli fakt šíbujou fyzicky po celý mapě, děj se co děj, ale rozhodně to tak vypadalo. A jeden z nich mi dal malej q, asi generickej nebo nevim, ale sem docela zvedavej, jak mu ho, nebo spis kde, odevzdam. Bez šipky by to asi byl porod :D
            • rhomola
              jj to bude vono, ale já to zatím neplnil, protože sem je potkal myslim kousek u Jitřenky a ten q vede někam na druhou stranu mapy a já s tím přebíháním prozatím přestal. Prostě to teď valím krajinou... *1* Afakt teda choděj po celý mapě jo? Tak to je slušný :D
            • Jestli to byl ten Quest od Khajita, že mu máš donést cosi, tak dohonit tu karavanu je fakt zajímavý. Nakonec jsem odhadoval podle šípky, kam asi míří. Ale asi stačí počkat v jednom z měst, kam chodí.

              A mám pocit, že tam jsou ty karavany Khajitů dvě.
  • Majkluss
    Dane, upřímně sérii The Elder Scrolls mám nejradši z RPG her, ačkoliv máš pravdu v 98% toho, co píšeš, přesto jsem spokojený, pokud to Bethesda vyladí a pokud ne, budeme se s tím muset smířit. Každopádně můj příspěvek je mířený na tvůj styl popisu, při kterém jsem se opravdu musel krotit proti záchvatům smíchu *1*. Člověk si připadá jako by četl rozsudek smrti napsaný Leslie Nielsenem *1*
  • Dane naprosto skvele napsano, nic jinyho se neda rict. Verim naprosto vsemu co pises, i kdyz jsem to zatim nehral, predchozi dily TES ale ano. Z videi je naprosto jasne vse. Na video s obrama a homerunem do oblak jsem nejdriv valil oci ale pak se rehtal jak magor. To ma byt proboha CO???? \pis jen tak dal a nenech se splachnout svetovym "povinnym" trendem! Drzim palce *1*
    • Tentokrat nemas pravdu. Obr te kazdou ranou do oblak neposle,ale stava se to dost casto. V kazdem pripade mi to nijak nekazilo zazitek ze hry.
      • Třeba to tam dali pro pobavení jako easter egg. *4*
    • rhomola
      Tohle hraničí s uctíváním boha Vávry ne? *1* Jinak z videa s obrama je naprosto jasné, že je natočený a anstříhaný za pomocí příkazu ingame konzole a pravděpodobně v neopatchované a možná i ukradené a špatě cracnuté verzi. Mě se za 80 hodin hraní a pobití desítky obrů nic takového nestalo. Skoro až těm autorům závidím, že maj o tolik dalších zážitků navíc, páč mě se tyhle fígle nedaří. *11*
      • *3* *3* *3* Ale takhle zas az ne, by ses divil jak jsem jeste pred par lety tusim v Levelu skripal zuby na nekteryma jeho clankama. *1* Mne se libi jak to napsal, ale vis co, muj vlastni nazor (az si to budu moct vyzkouset) to stejne nezmeni. Urcite s nim nesouhlasim bezmezne, jsem klidnyyy *1*
        • rhomola
          *1* teď mi tak napadlo, že jestli se Vávra nenechá strhnout světovým trendem, je dost pravděpodobné, že už na žádný hře nevydělá ani halíř... *1* *1* *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit