Přejít na výpis diskuzí
100+ důvodů proč Dan Vávra nesnáší TES V: Skyrim
27.11.2011 | Dan Vávra
3437 příspěvků
-
Tak tímto článkem mě Dan hodně zklamal. Ze všeho je cítit falešný odpor a snaha najít na každém detailu aspoň jediný zápor a poté ho zveličovat. Jako by byl Dan hrozně naštvaný z toho, že nedostal dokonalou hru. Možná z recenzí usuzoval jinak, ale pokud nebyl posledních lár let zmražený v karbonitu, měl by vědět, že přes 9/10 dostává dnes každá druhá hra a těmto recenzím se dá jen pramálo věřit. Jak Dan píše na začátku článku, Skyrim má chyby a nedodělky, které jsou vyřešeny v jiných současných hrách, ale přitom v samotných bodech vypichuje naprosté prkotiny, chyby, které se objevují i v jiných hrách a recenzenti se nad tím nepozastaví, nebo čistě subjektivní věci.
Při čtení jsem nevěřil vlastním očím a myslel jsem, že jsem asi hrál úplně jinou hru než Dan. Naprosto nechápu jeho výtky k designu světa a dungeonů, protože tak skvěle vymodelované jsem je snad ještě v žádném jiném RPG neviděl. Když jsem poprvé viděl panorama Skyrimu z Jícnu světa, nebo když jsem vešel do prvních dwemerských ruin, udělalo to na mě dojem, jaký žádná jiná hra nedokázala, a právě tohle se Bethesdě podařilo skvěle. Výtky typu "městské domy vypadají skoro stejně" (tehdy si moc lidí nestavělo extravagantní vily) nebo "Vikingové, antika a baroko nepatří k sobě" (proboha, vždyť je to fantasy svět, to už bych spíš pochopil, kdyby si stěžoval, jak je možné, že za těch pár set let ještě v Tamrielu nejezdí vlaky) mi připadají naprosto zcestné.
Kritika gameplay mi taky v mnoha případech přišla nefér, nebo silně subjektivní. Nejvíc jsem valil oči u výtky, že kování sice nepotřebuje, ale chce vyšší skill na vykování lepšího meče. Snad každého rozumného člověka by napadlo (a taky že napadlo, dělá to tak 90% hráčů) kování nepořebných předmětů a následné prodávání. Ve skutečnosti by člověk taky neukoval skvělý meč, kdyby viděl kovárnu poprvé v životě. Soubojový systém je ze začátku trochu chaotický, ale po chvíli si na něj člověk zvykne a naučí se nějaké ty triky. Ekonomika Skyrimu mi osobně připadala daleko lepší, než ta v Oblivionu nebo Falloutu, kde jsem měl po pár hodinách prachů jako nikdo jiný jenom za prodávání zbytečností. Tady už se člověk musí i trochu snažit.
Série TES nikdy nebyla o příběhu a rozhovorech, na to tady je Mass Effect. Její hlavní taháky byly vždy volnost pohybu, svoboda konání a objevování na vlastní pěst, a tohle dělá Skyrim skvěle. Pokud hráč tento styl nemá rád, má tu pořád Mass Effect, The Witcher nebo Dragon Age, pokud se mu ale tento styl zamlouvá, užije si jeden z nejlepších herních zážitků letošního roku. Samozřejmě Skyrim není bezchybný (což není žádná hra), to rozhodně ne, ale ve chvíli, kdy člověk propadne hernímu světu a atmosféře, na to prostě přestane myslet a začne si užívat skvělé hratelnosti a příhod, které se mu stanou v herním světě. Tak je to u všech her od Bethesdy. Fallout New Vegas byl po technické stránce zastaralý hnus, ale bavilo mě to víc a déle než tehdejší "technologické skvosty". -
-
Bethesda New Vegas pouze vydala, nedělala ho....
-
Rozhodně nesouhlas. Pan Vávra si nemusí nic dokazovat, jednoduše upřímně vyjádřil svůj názor... To, že TES-ultras nedokáží reflektovat realitu, není jeho problém. Jste jen ovečky, co by si koupily hru jen proto, že by se jmenovala TES. *3*
-
-
Tys mě pobavil *15* " Jste jen ovečky, co by si koupily hru jen proto, že by se jmenovala TES."
*15* -
Asi jo, protože TES mě opravdu hodně zajímá. Je to dobrá sága, dobrý příběh. Koupil sem trojku, čtyřku a pětku a nelituju. :D
-
Rád bych slyšel tvou definici slova "upřímnost".
-
-
Souhlas +1
-
Nebudu se zde rozepisovat, jelikož svůj názor jsem už vyblil do dvojitého příspěvku (kvůli počtu znaků) o několik stran zpět. Jediné co k tomu dodám, je - naprostý souhlas a +1.
-
Ámen
-
-
Danov prístup je síce extrém ale hráči a hlavne recenzenti by si mali uvedomiť, že kritika je niečo čo posúva hry napred. Recenzenti si zrejme vôbec neuvedomujú akú majú v rukách moc, ani to, že môžu nepriamo ovplyvňovať budúcu podobu hier. A pritom stačí len jedno : byť kritický a to nie len k pár základným neduhom ale i k detailom (ktoré sú často zásadného charakteru). Ak by tento prístup aplikovali najznámejšie herné magazíny po Oblivione, je veľmi pravdepobné, že dnes by sme podobné chyby charakteristické pre TES4 v Skyrim nevideli. Nekritický prístup a hodnotenia typu 100/100, 97/100 dávajú developerom jediný signál : na detailoch nezáleží, ľudia nekriticky prijmu všetko čo im strčíme pod nos a ešte nám za to poďakujú. Takýto prístup je však cestou bez svetla na konci.
-
-
To mas pravdu, ale kritika by mela byt zdelena rozumne a ne stylem, kdy jedna pulka zacne jasat, protoze autor si vylil zluc na dalsi hru a druha pulka si klepe na celo se slovy co je to za ma*ora
-
-
Ovšem po tunách stránek naprosté glorifikace je jedna mírně přehnaná kritika věc vybalancování. Možná by neuškodily další...
-
-
Přesně tak, když to porovnám třeba s Formulí 1 tak tam figuruje pilot jako takový největší kritik, který tím že je neustále nespokojený s vozem hledá místa, kde by se mohl monopost zlepšit. Takto podobně by měla kritika fungovat všude, ale dnes jsou kritici naopak zpětně kritizováni za přílišnou kritiku :D :D :D Wake up!
-
Kritika ale moc nezmoze ked sa veci dobre predavaju, No suhlasim ze Bethesda sa vezie na Kulte a nejakú extra snahu nevykazuje.Zas na druhej strane, nelako by vas zahrat si Daggerfall znova v kabate Skyrimu??
-
+1 Úplny súhlas.
-
Souhlasím.
-
-
O 4 roky později a stále většina výtek sedí i na novinku Fallout 4. To je opravdu tragické.
-
-
Je mi z toho špatně. S Bethesedou provždy končím. Ještě že naší polští sousedé vytvořili něco tak skvostného jako je The Witcher 3. :)
-
-
Mám stejný názor jako pan Vávra, ale všem vám vaši radost a vytržení samozřejmě přeji!
-
To je snad jediná diskuze na českejch internetech, která po těch letech stále žije. A jak se člověk nasměje....Danovi se nedivím, že mu lezla a leze glorifikace Skyrimu na nervy. Spoustu lidí zde nepochopilo, že ani tak nehaní hru samotnou (7/10!!!!), tak spíš přístup Bethesdy, která má k dispozici neuvěřitelné množství financí a z hráčů si doslova dělá srandu tou odfláklostí, kterou poté musí suplovat ZADARMO fanoušci módováním všeho možného. To je z pozice vývojaře, který chce skutečně stvořit originální a vymakanou hru (a že už to jednou udělal), ale musí všude nastavovat prdel, protože jinak ty peníze nemá šanci získat, jako rudá barva pro býka. Je to zkrátka od Bethesdy výsměch vůči fanouškovi a jeho ochotě za hru zaplatit. A na konec pro všechny ty informovaný vodborníky zde, při vydání druhé Mafie už v Illusion Softworks Vávra dávno nebyl, respektive nelíbil se mu směr, který začlo diktovat 2K, načež studio opustil a podle toho hra dopadla. Ale tak, píšou to na wiki, že.
-
Vávra used to be game developer. Then he took arrow in the knee.
-
-
ty jo já už ten tvůj komentář četl tak 5x a pořád mi to nedocházelo *15* až teď *4*
-
-
Výbornej článek, u nečeho jsem umírala smíchy :D I přesto, že jiné hry mají stejné problémy, furt to nejsou "supercool" rádoby desítkové hry. Vávra je bůh :D
-
Mimochodem ta baba v Thieves guildě co je ochotna nakupovat kradene zboži, takova ta černoška, prodava vždy nějakych 30 lockpicků, mimoto v truchlách u postelí thieves guildy, ktere jsou volně přistupne je taky hafo lockpicků. Ikdyž musim přiznat, nikdy jsem žadne nekupoval, postupně to vylevlil asi na 70 a všechny zamky vždy šly otevřít i bez perků s minimálním skillem, jen to chtělo trochu snahy a citu.
Stejně tak kritizovat jak ten lockpick funguje je trollování pitomce, konečně je tu mechanismus ktery je jednoduchy, da se logicky pochopit a scaluje složitostí.
Hlavni hrdina muže sprintovat přes pul mapy s trochou staminy, stejně tak kůň.
Když někomu vlezu do baraku ktery vlastni, je to trespassing a rozhodně nemůže jít spat v jeho posteli.
Co je špatneho na vzajemnych soubojích NPC, jaky rok 1990, autor něco vypil?
Nepřátelé neignorují pasti, nejednou se mi takhle pavouk nebo dreugh omylem upálil, to je zase lež.
Vávra nejenže se chová jako prvotrřídní troll, on hlavně často lže. Ne vždy, některé bugy jsou opravdu nepříjemné, ale rozepisovat jeden problém do 5ti bodů, stěžovat si na blbosti ktere vznikají jeho neschopností, vymýšlí si problémy které neexistují.
Ubohý způsob, jak si dělat reklamu, vyvolavat tady shitstorm... tohle by mělo byt někde na jeho soukromem blogu, ne na hlavni strance games.cz -
Kůň je imbecil, který nevynechá žádnou bitku *1*
-
-
Kun nebojuje, ale brani se. A jo, nekdy to je k nastvani. Ale je třeba si uvědomit ze kdyby nedelal nic a stal jak trouba a nechal se rozthat smeckou vlku, tak by každý nadaval ..proc se ten imecil nebrani nebo neutece..takze tak..
ja kone nepouzivam vůbec..je to zbytecnost:) -
-
Anebo by měl kůň prostě utéct, tedy vůbec se nezapojovat do boje, jak to činí jedna z modifikacích. Kůň zbytečnost není, jen byl špatně udělanej - narušuje boj, je pomalý, špatně se na něm jezdí. Stačí použít nějaký mod a kůň je hned použitelný a jízda na koni se stává zábavná.
-
-
Kun je zbytecnost od chvile kdy ma clovek dostatecne odkrytou mapu a muze se prenest kam potřebuje. Ze zacatku jsem na nem i jezdil, pak uz ne. Ale samozrejme pokud někdo quick travel nechce používat je kun velmi uzitecny.
osobne jsme většinu hry prosel po svých, rad zkoumam a hledam ruzne věci, a kun svadi tyhle věci prehlizet:)
-
-
-
-
mam doma casopis Level z doby kdy vysel Oblivion, a prave pan GENIUS se tam vyjadruje stejnym zpusobem o zminene hre. Jenze pozor, presne opacne. Vynasi ji do oblak a rozplyva se nad kazdou hovadinkou. Vim ze je to od Oblivionu 5 let, ale na takovou radikalni zmenu nazoru je potreba vic nez jen zoubek casu. Vavara je bud troll anebo pokrytec. V kazdem pripade obrich rozmeru. *5*
-
-
Oblivion vyšel na novou generaci hardware, graficky nebyl (zas tak moc) zastaralý, opravil k lepšímu celou řadu věcí z Morrowindu, měl mnohem lépe řešené questy než Morrowind. Uběhlo pět let a celá řada věcí se změnila. Vyšlo pár her, kterým SKyrim nesahá technologicky ani po kotníky, v level designu se taky leccos odehrálo a Bethesda vydala oskinovaný Oblivion.
-
Za 5 let se toho dost změnilo, nebo by mělo. Dochází k opakování a příjde vystřízlivění, bugy už nejsou ok, a dostaví se kritika....pro vyvážení? C´est la vie.
-
To bude tím, že Oblivion je lepší než Skyrim... Já jsem ho hrál též a pro mě je o dost lepší než Skyrim.
-
-
Uhhh!
Tak to bych netvrdil ani v nejmenším - Skyrim má konečně dodělaný leveling, není tam level scalling, radiant story je snad to nej. co to mohlo potkat... Achjo - vsadím se, že si to ani nehrál, jak Oblivion, tak Skyrim. -
-
Hrál jsem obojí... A nechtěj, abych tady postoval svůj dlouhý příspěvek z 5-6 stránky od začátku diskuze napočtvrté :-D
Skyrim je zprasený konzoloidní přeblurovaný nedodělek... Oblivion měl aspoň glanc a mohl se určitým způsobem rovnat sérii Gothic.
-
-
-