Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Pokud to vede pan Klíma, předpokládám koncem roku dluhy 30 mega a ukončení projektu v lednu roku dalšího.
  • Pan_Klobouk
    "Husitské RPG Dana Vávry platí Bakala, VYJDE pro nové konzole" Neni to tak trochu poplasna zprava? ;) VYJDE... je to jiste, Vavra uz dlouho zadnou hru neudelal a nedodelal. Titulek a clanek navic slibuje i nove konzole... hele opatrne vy tam na Games, nejak jste se v novem roce rozjeli. ;D

    Ale pokud bych mel mluvit vazne - moc optimisticky to nevidim, maly rozpocet, malo (zatim) vyvojaru, ne zrovna svetovy namet/tema... a megaloman Vavra u kormidla. IMHO za dva roky sezenou vydavatele, ten jim cely koncept seskrta a hru prekope, nacez se Vavra zase rozbreci jak mu berou hracku. Ale tohle uz tu bylo.
    • souhlas +1
    • Co na to říct... O novejch konzolích už se nějakou dobu ví a jejich nástup je jenom logickej. To, že Vávra dlouho nic neudělal nebo nedodělal je blábol. Jeho skóre je (kor na český poměry) velmi dobrý. Rozpočet je rozhodně dostačující na vývoj, tudíž bych předpokládal, že náklady na marketing a distribuci si na triko vezme publisher, jak se to většinou děje. Malej tým je logickej - hra je v preprodukci, takže neni třeba kvanta vývojářů. Téma/námět je věc osobního vkusu, ale když se zamyslíš nad tim, jestli bys považoval renesanční itálii za zajímavý téma, kdybys nehrál AC2, tak je jasný, že to moc relevantní neni. Vávra rozhodně neni megaloman. Podle mejch zkušeností je to jeden z mála lidí, který maj v designu opravdu jasno. Pokud seženou vydavatele za dva roky, bude už obrovská porce hry hotová, tudíž by vydavatel musel bejt úplnej tydýt (a předevšim sám proti sobě), aby jim překopával samotnej koncept.
      No a ten závěr s brečenim a hračkama, tam bych doporučil se nenavážet do věcí a lidí, o kterejch nemáš dost informací.
      • Pan_Klobouk
        Co na to rict, uz jen ze ti nedosla ironicka narazka na X720/PS4 neco znaci, nic ve zlem. Ten zbytek uz byl ale myslen smrtelne vazne, jak uz psal kolega dole, Vavrova posledni hra je Mafia. Dvojku tak maximalne nastartoval a tradicne prekombinoval - kdyby mu to nesebrali, nepredelali a neseskrtali, IMHO dodnes nevysla. A ani ta jeho sci-fi 3rd person akce vyvijena v Praze nedopadla. Takze tak, tolik "Vavra vyvojar". ;)
        Rozpocet staci zatim tak na rozjezd, ani se nevi kdy to opravdu dokonci, komu to prodaji a kdo (a jak) to bude distribuovat. Coz je ale OK. Pocet vyvojaru je taky jasny, psal jsem ZATIM - samozrejme nepodepisou stovku lidi, kdyz sotva zacali. Renesancni Italie urcite neni trhak (na papire), ale AC je akcni serie, ne propracovane RPG, co ma v planu Vavra. Na AC se ve vysledku chyti hodne lidi (ovsem ne kvuli Italii), zatimco u RPG boduje spis fantasy, nebo neco podeprene silnou znackou (Sapkowski). A to porad mluvime o Evrope, v USA nezabral ani ten Sapkowski - zatim, mozna to X360 verze napravi.
        No a k megalomanstvi - jeho hra bude tak uzasna a propracovana... ze se ji pulka vydavatelu uplne zalekne a ta druha mu z toho po pripominkach udela uplne jinou hru, coz se deje dnes a denne. Protoze vydavatele prave tydyti jsou. ;)
        Mno sejdem se tu za ty 2-3 roky a uvidime, kdo byl bliz. Jestli bude podepsano a s kym, jestli bude pred vydanim nebo hra davno zrusena atd.
        • Koukám, že pán je znalec, byl u všeho co jsem dělal a tak přesně ví jak to bylo a zároveň má telepatické schopnosti, protože mi vidí do hlavy a přesně ví co mám v plánu a jak to budu dělat. A teď tu o perníkový chaloupce....
          • Pán má recht. Vydavatelé chtějí hry jednoduché na vývoj i na hraní. Nechcou hry jejichž vývoj se 3x protáhne a ve finále je bude ochotno hrát 5% hráčů. Patřím mimochodem do těch 5%, mám rád propracované věci, jako se dělaly před rozmachem konzolí.
          • Pan_Klobouk
            Je to zvlastni a mozna to nekoho prekvapi, ale nas zajimaji hlavne vysledky. A posledni co jsme si mohli zahrat, byla prvni Mafia. Mafia II byla kdysi davno mozna skvela (na papire), ale to co predloni vyslo, uz s ni nema mnoho spolecneho. A ani dalsi projekty tak nejak nedopadly, na coz jsou ale v 2K Czech (a predtim IS) experti. Traduje se mnoho veselych historek. Takze co uzasneho dal svetu Dan Vavra, vyvojar? Mozna byl u vseho, jako Forrest Gump, ale...

            Jak bude vypadat hra Husita Vavra samozrejme nevime, ale uz ted je jasne, ze to bude RPG lepsi nez Skyrim i Zaklinac 1+2. Musi byt, jinak to ani nema smysl. Kazdopadne drzime palecky.
          • Doufám, že to odpověděl opravdu Daniel. *5*
            • Daniel tu odpovida a prave ze vzdycky bez registrace. Sam ve Fight Clubu rikal, ze je linej se prihlasovat.
            • Daniel tu neodpovida, a kdyz ano tak z registrovaneho uctu. Vetsinou o clancich jen pise na Twitteru.
            • Taky jsi to mohl odpovědět ty !
      • Ja vim jen o Mafii. M2 byla slabota a na H&D delal jen grafiku. O jine hre nevim. Pokud vis, napis.
        Samozrejme prace ciste jen na mafii je dostatecne resume, ale ve svetovem meritku nic moc. A v tuzemskem to ujde. Ale treba (nekteri - nebudu jmenovat) lide z BIS a jinych studii u me maji daleko vetsi respekt.
  • čus lidi jsem tu *1*
    • zaco ten mínus? *13* *15*
      • a kdo jsi ty lamo *15*
        • mr black?může mí někdo říct kdo to je? *1* nějaká tlama?
  • Tak z obdobneho clanku na EG jsem se malem poblil, a predpokladam ze znacne mnozstvi slivovice v krvi na tom nema takovy vliv jako to ze je autorem clanku cool typek JD :D
    • jd je bohuzel nemlich to samy, jako Vavra, nebo Vreco. *2* Banda chytrych se na e-rynku sesla *1*
      • Vždyť JD píše na eurogameru, tohle napsal Petr Poláček vy dmt lamy!
        • OMG nikdo neví kdo to je a kecat to tady bude všichni tu jsou prej dmt lamy no necháte si to líbit? !!! *8*
  • Peněz málo, času mraky,
    založme si firmu taky.
    Nedělali neznáme,
    RPG doděláme.
    Skyrim špatný, my jsme lepší,
    těšte se na hru hezčí.
    Bez grafiků, bez kódu,
    vize z lahve šampónu.
    Dane Dane, ty jsi chlap,
    rád bych viděl ten tvůj plat.
    • @Milabr Víc básniček prosím! *1*
    • Nice *1* si dobrej *3*
  • Na GDS hovořil DV o tom, že průběh vývoje (co a jak udělali) bude zveřejňovat na blogu warhorse (ten blog tam skutečně je, ale obsahuje jen tiskovku). Pokud by pracoval s nějakými veletajnými technologiemi, které svět neviděl, asi by nám blog nesliboval. Také říkal, že výplaty v herním průmyslu v ČR jsou kolem jen 60 tisíc měsíčně, takže při 25 zaměstnancích mu 70 mega bohatě stačí na 3 roky vývoje. V sekci JOBs hledají senior programátora, který má zkušenosti s cizím enginem - takže je jasné, že nebudou dělat vlastní. Prostě dělají nextgen hru (hodně poly, hodně shaderů, žádné optimalizace) s tím, že za 3 roky to bude standard a že pokud tu budou nějaké nové konzole, tak to na ně přeportují. Easy.
    • Jestli si myslis, ze z tech penez budou financovat jen platy zamestnancu, tak teda nevydis moc daleko.
      • Ty nevYdis!
        • Jen tak by the way... platy se vzdy uvadeni v HRUBE MZDE, cili superhruba je jeste vetsi a cisty plat mensi, at tu neblejete uz svoje uvahy :X
    • Mechwarrior_bw
      ohladne platov je to docela otázne, senior programmer (akého zháňajú) berie napr. v Take-Two Interactive okolo 90-100 tis. kč, v lepších štúdiách je to až 150-180 tis. Štvorka ktorá warhorse predstavuje určite nepôjde pod 100. Som zvedavý či sa im podarí naverbovať skutočne kvalitných ľudí (prajem im aby sa to podarilo). A samozrejme to celé nie je len o platoch...
      • V M$ 200k/mesic ;)
      • ty vo*e, kdo vas timto krmi *1* *1* *1* *1* Vim jake platy jsou v zahr. firmach, stejne tak v cechcach. Ale takovy to fakt neni *1* *1*
        • Mechwarrior_bw
          môžeš písať smajlíkov od rána do večera ale je to tak a s príplatkami a bonusmy za plnenie timeline je to ešte viac. Pre senior programmera pracujúceho kdesi v CA s mnohoročnou praxou nie je 90 tis. v hrubom žiaden nadštandartný plat, to by si si mal uvedomiť.

          edit: A ten priemerný plat čo si tu poslal Bastardovi zahŕňa i low-end segment počítačových hier, takže zrejme aj rôzne webové, flashové hry atď. Ja som písal o plate konkrétnej pozície v konkrétnej ačkovej firme.
        • děláš tady machra ale sám víš ho*no
          http://realtimecollisiondetection.net/blog/?p=107
          • Nj. Neni nad statistiku prumernych platu *1*
            • http://www.develop-online.net/features/429/The-2009-UK-Games-Development-Salary-Survey
              Mimochodem tohodle se da najit vic a objektivnejsi. Preved si to na cechy. prehod si to do superhrubych mezd a uvidis, kam se dostanes. *3*
      • Co to je za platy? A to si jeste pak stezuji? Jake maji tezke podminky a malo penez?
        • Marťani no :)
    • Já bych jim to dělal i za 30k měsíčně jediný je že na to nemam školu *1*
      • Ona je tu nejaka skola ne tvorbu her?
        • Napr. obor Pocitacova grafika na MU, VUT, CVUT, ... Jsou i stredni skoly se zamerenim na hry.
          Mel jsem pod sebou nekolik absolventu, ale stejne je nutne skoro vsechny znovu zaskolit (ostatne asi jako vsude).
          Bud musis mit praxi (coz osobne uprednostnuji oproti "titulu") nebo skolu. Jinak Te ani nevezmou k pohovoru.
          • Jenze praxe podle me staci i vlastni nekomercni projekty, pokud jsou dobre. Treba indie hry, nebo nejaka hra na mobil a tak. Pak clovek jiste najde uplatneni.
        • No tak nějaký vzdělání pro tu práci mít musíš ne?řekl bych že nějakou střední se zaměřením na počítače,techniku,grafiku,programování (snad nekecam) *1*
          • Je uplne jedno, jakou kdo ma skolu, na cem zalezi je co umi (stejne zadna skola na tvorbu her u nas neni). A ze nekdo neco umi prokaze jen tak, ze ukaze nejakou svoji praci. Takze makat, makat, makat...
            • Predne musis ty hry umet delat. Coz kdyz mas umeleckou skolu, nebo informatiku vubec neznamena, ze o tvorbe her neco vis. Dokonce i programator s praxi, ktery ale nikdy na zadne hre nedelal neznamena, ze hned muze zacit s hrama. Tvorba her je tak specificke odvetvi, ze to clovek hlavne musi umet a permanentne se o to sam zajimat. Pak az sou ty tvoje plus ;)
            • Ak máš umeleckú školu alebo nejaká tá informatika tak máš veľké +
          • Školu môžeš mať akú chceš hlavne aby si mal motiváciu a nejakú tú zručnosť v danom obore (grafika,programovanie,....)
          • Ne. A to ti rikam jako developer. Musis mit zajem a neco predem predvest.
      • Ono když z těch 60k odečteš všechny soc/zdrav pojištění a podobný sračky, tak se k těm 30k skoro budeš blížit:).
      • udělej dobrou indie hru a na školu se můžeš vys*rat. Prostě ukaž, že něco umíš, diskuze na games nestačej.
    • Máš môj obdiv
  • Dneska je sluníčko
  • Vypadá to,že peníze nebudou problém,tak snad nebude problém udělat i kvalitní hru :)
    -Jestli si to budou dělat jak říkají podle sebe tak to muže být zajímavé.Byla by to dobrá zpráva protože by to mohlo rozčeřit stojaté vody herního průmyslu kde to je často pořád to samé a samé a samé....
  • Hairy_Ass
    Chtělo by to nějaké bližší info.
  • Neviem nač tolko zbytočných diskusí, hádok a trapnych dohadov. Ked to vyjde, vyjde to. Podla mna je lepšie že to oznamili na nextgen konzole..ako keby to oznamili na PS 3 a XBOX360 a potom po vydani by nahodou už boli na svete 2 roky nove konzoly. A ta tema je rozhodne zaujímavá.
    • Lidi holt irituje, kdyz se srazi s blb*em *2*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit