Přejít na výpis diskuzí
7 titulů inspirovaných Lovecraftem ukazuje, jak hry dodnes zápasí s kosmicismem
3.3.2018 | Ladislav Loukota
75 příspěvků
-
Lovecraft není jednoduché téma pro obrazové médium. Líbil se mi moc Shadow of the Comet a minimálně začátek Dark Corners, taky Last Door. Na Bloodborne se minimálně chystám jako divák a čtenář. Myslím, že japonci jsou jedni z těch, kteří by dokázali uchopit Lovecrafta. viz třeba komiksová tvorba Junji Ita.
První Mass Effect byl vynikající, ptže už od úplně první mise na mě dolehla jakási stísněná atmosféra, která se mě držela po celou hru a navíc se stupňovala s příchodem Reaperů. To spojení se strachem z neznámá a prastará rasa. Určitě něco z Lovecrafta jsem tam cítil.
Jsem zvědavý na tu novou adventuru. -
Proč? Protože třeba jako já necítili potřebu na ten příspěvek s citací Nepojmenovatelného reagovat?
-
No a? Lovecraft má spoustu scifi prvků
-
Taky nechápu vždyt to je SCIFI!
-
Usuzuješ dle nula reakcí nebo pouze 4 plusů? ani jeden záporný bod takže to znamená že lidi to znají *3*
I když ted tak nějak, jak ses ozval -2 kolikrát je lepší se na Games na nic neptat. Dost to pomáhá. Lidi tady v diskuzích tak třeba dejme tomu polovina ani nic nepíše. Příjde mi že jsem dou hlavně ohodnotit *3* -
Tady je vidět kolik lidí to opravdu četlo...
-
to by byl spíš stealth. A navíc spíš jen tak z jedné třetiny. :D
-
Fakt nevim, co tam dela ten Mass Effect, kterej si vzal inspiraci predevsim z Pohla a jeho serie Gateway/Heechee.
S tim ostatnim by se ale v podstate dalo souhlasit. -
Je pravda, že v DD jsem zažil ten pocit, kdy jsem se další výpravy bál, co že tam moje zbědovance čeká :)
-
Ty jo, to jsem vůbec neznal. Podle recenzí to vypadá jako jedna z mála her, které se atmosféře knih podařilo alespoň přiblížit. Šup s tím do wishlistu :)
-
Určitě ne leda že by se chystal už druhej díl *4*
-
It was everywhere — a gelatin — a slime — yet it had shapes, a thousand shapes of horror beyond all memory. There were eyes — and a blemish. It was the pit — the maelstrom — the ultimate abomination. Carter, it was the unnamable! Ukažte mi ve hře něco takového *5*
-
On si někdo vzpomněl na Games.cz na Blooodborne? Tak jsem měl pocit, ze tu hru tady nikdo nehrál, tak to jste mě potěšili, Bloodborne je srdcovka, možná jste klidně mohli vypichnout i DLC, které je inspirované Stiny Ins..
-
Čekal jsem, že vyšší příčky suverénně obsadí Darkest Dungeon. *9* Tady je inspirace Lovecraftem vysloveně nepřehlédnutelná. Už třeba jenom proto, že zešílení postav je zde základní herní mechanikou (+ tuny a tuny čirého zoufalství *1*).
-
Blood,stařičká FPS.
-
Trochu mi to připomíná i Metro 203...
-
Stín nad Insmouthem, Jak bylo zahlazeno město Sarnath (ačkoliv tam je to takové jednostranné).
Ta akce není ani moc na škodu, většinou tam bývá nějaká "akčnější" pasáž. Jestli adventury tak určitě z první osoby případně textové, point an click mi k tomu nesedí -
Já si nepamatuji spoustu jinejch výjevů z her lol... takže myslím že mě to i celkem omlouvá. Možná DS3 nebyla taková pecka ale za to DS1 tam si toho pamatuji o poznání více.
-
no vidíš jacku, já hrál hru jednou v době vydání a na obrovské démonické měsíce na konci si pamatuji, hned mě zaujal jejích design
-
ne na chapadla probůh ne, narážím na to, že ty měsíce nejvíc reprezentovaly typické kosmické nepopsatelné zlo, které dovede k šílenství člověka jen svou přítomností a existuje od počátku věků... prostě božské ďábelské entity a ne jen slintající mutanti, kterým se dá ustřelit klepeto pistolí což je případ většiny nekromorfů...