Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Morraw

    Uuu, tak to je příjemné překvapení, že to vychází už teď. Všechny Age of remaky dopadly perfektně a zachovaly původní duch her, tak jak si je pamatuju z dětství.

    Co takhle ještě Empire Earth nebo Rise of Nations 🙂

    • všechny úplně ne a hlavně někde to bylo i na víc pokusů a přijde mi docela zoufalé dělat neustále remaky remaků, když už se tvůrčí duch vytratil a nové hry jsou přinejlepším průměrné. Ale to je problém i Firefly a Strongholdů. Dodnes si myslím, že se jim 1 + datadisk povedl vlastně náhodou a od té doby se tak nějak točí v jejich stínu a nic pořádného z nich nevypadlo.

  • Jarisko84

    Chybaju mi realtime strategie.. Dnesne technologie su uplne inde... aoe4 svoj potenical nenaplnil hadam sa najde niekto kto to spravi poriadne a bude to aj vyzerat ako hra z dnesnej doby..

    • Přesně tak, jak by dnes mohly vypadat strategie jako je pan prstenů bitva o středozem, nebo SW Empire ať war , to by bylo něco, nebo Warcraft4


    • Morraw

      Mě taky. Vzpomenu si na nedávný článek o nejlepších rts a byly tam jen staré pecky… ale možná indie scéna něco zajimaveho nabizi

      • Jarisko84

        Jj indie scena ma super napady len zas nemaju dostatok financii aby to vyzeralo ako AAA...

  • ked uz porovnavame povodne hry, tak nemalo nahodou povodne AOE (a tusim aj remaster) max pocet jednotiek 50? a to je akoze vela? pripadne AOE2 dvesto ale z toho rada jednotiek zabrala aj 6 policok populacie? (aspon co sa kampane tyka)

    "Sauron na zaciatku LOTR1 blablabla..."- ocividne len podla filmu, v knihach sa nic take nepisalo myslim (len ze moc prstenu sa nedala porazit ale nic o rozhadzovani jednotiek...).

    Dalej, viem ze to je viac fantasy nez realita ale nemali egyptania a greci max tak bronzove zbrane/zbroj? +koza, nie len preto mame dobu bronzovu :) A zelezo severanov tiez nebola prave 1.trieda akosti :D

    Homerova Iliada nahodou nebola o dobyvani Troje? a Odysea bola o  dlhorocnej (10rocnej ?) puti Odysea domov kde "spoznaval" rozne myticke bytosti starovekeho Grecka?

    Ale tu som si nie moc isty, je to 20+rokov co som sa ucil viac nez sa vyzadovalo v skole o historii.

    Urcite by som rad videl tuto recenziu pisanu Václavom Pecháčkom ,kedze by to dokazal viac porovnaz s AOE2:DE co by sa myslim dost hodilo. Kazdopadne mna ani povodna AOM nenadchla, bola mierena na mainstrem, co ako citam v recenzii pisal clovek mainstreamovy O:-)

    • Doba zelezna zacina cca 1200 pr.n.l. a to uz byla vyroba zeleza davno znama a nekterymi narody tisic let pouzivana

    • Veskoslav

      Však mají. Ale postupně je vylepšuješ. A Řekové měli ke konci éry městských států železné zbraně:) Stejně tak Egypťané. 

      Epos se jmenuje Ilias. To, že to Nejedlý přeložil jako následně Homérowu Iliadu je věc druhá:)

      A nemůžeš srovnávat AoE a AoM. Byť je základ stejný, ale oboje se hraje naprosto jinak. A mimochodem, pokud AoM byla na mainstream, na co byla pak AoE2?:-D

      • kedy presne zacala doba zelezna som po tych desiatkach rokov zabudol, dik za napravu :) a vlastne kedy koncili starogracke mestske staty? to ze zelezne zbrane pouzivali narody tisice rokov ale vzdialene aj tisice km od staroveku stredomoria je vec ina. (najblissie k tomu asi bola arabia)

        Epos sa tak vola, to je pravda, ale ma dve casti rak ci tak nie? Iliada a Odyssea a kazdy opisuje iny udalosti a viac tozdeluje aj realitu od mytickosti.

        Pokial je mi zname ,povodne AOM bolo lahsie, reps. malo mensi vyvojovy strom + menej narodov co dost pripomina mainstream ktory predvadzali Warcraft hry. (a celkom som presvedceny ze aj ked sa predalo AOE 2 dost kusov, na ine RTS danej doby nestacili.)

        • Veskoslav

          Ono záleží které městské státy:)

          Sparta 192 před. n. l. má zánik. Samotné město ale defacto existuje dodnes. Athény až kolem roku 580 n. l. definitivně zanikly. Některé státy zanikly. Taková Konstantinopol je bývalý městský stát.

          Samozřejmě většina států defacto bylo jenom město, nikdo defacto nedokázal mít sílu a bohaství Athén a Sparty, byť obě byly postaveny na krapet rozdílných principech:)

          • nemyslel som to len na Grecko ale celkovo vo vseobecnosti staroveku ako takeho.

            A ano, je Sparta kusok od povodnej Sparty, akurat ze rok zalozenia je vraj 1838, cize par tisicroci nejestvovala....  a vraj ma kolem 20tisic obyvatelov, to je take minimestecko v podstate.

    • cms.jakub-malcharek

      Díky za reakci, dovolím si odpovědět:

      Ad 1) Úplně nerozumím asi. AoE pop cap 50, AoE 2 200, Age of Mythology 300, ale člověk musel mít mapu s hodně settlementy. Definitivní edice ta čísla potom dost mění, důležité je, že v AoM:R se navýšil limit postavitelných domů z 10 na 16, takže v běžných hrách člověk hraje s více jednotkama.

      Ad 2) Srovnávám vizuální médium s jiným vizuálním médiem. S knihou vlastně ani nelze, protože, jak píšete, tam nic takového není.

      Ad 3) Jo, tak AoM není autentický výlet do historie, to jsem tak nějak psal v úvodu, že to je fantasy. Ve hře skutečně vynalézáte meď, bronz, železo a moc to nesedí do období, kde se hra odehrává. Což teda by tam neměli být ani seveřani, kteří jsou mladší než Egypťané a Řecko a už vůbec ne Atlanťani, kteří jsou... vymyšlení :)

      Ad 4) Je to tak, nicméně dobývání Tróje je nemalá část kampaně v Age of Mythology, záměr. Byť teda u toho neasistovali kolosové, kyklópové a jiní.

      A na závěr: sto lidí, sto chutí, to je fér.

      • Ad1 ) U AoM byl reálně byl ten populační limit výrazně menší. Sice je hezké teoretické maximu 300, ale člověk postavil max 10 domů = 100 limit a zbytek měl za obsazení měst (15 -20), kterých na mapě nemuslo být moc. Takže reálně to bylo celkem 120 - 160. Navíc každá vojenská jednotka zabrala 2-5 takže reálně se člověk opravdu blížil spíš té ani ne 50.

      • k bodu 1 - tym chces povedat ze prerobili uplne kampan AOM? lebo napr. povodne a aj remastrovane AOE ma kampan ktora rata s maxom 50, a navysenie poctu by potrebovalo doladit  celu kampan k tomuto poctu,. cize ako to je u AOM R?

        bod 2 - vyhovarat sa na "VIZUALNE MEDIUM" vs NEVIZUALNE MEDIUM je dost zly tah. Ale spytam sa, precital si knihy LOTR? pripadne dalsie viazane k MIDDLE EARTH?

        bod 3 - nemam co dodat

        bod 4 - mytiy a bajky starovekeho sveta su oblubene priebezne stale, co je jasny tah na branu (cize dame tam to co epos nepise ale dobre sa to predava, tak co :)


        ano 100 ludi a 100 chuti, ja skor ked uz tak realie AOQ 1+2 nez AOM. ale vsebecne zas radsej fantasy nez sci-fi


        • cms.jakub-malcharek

          1 - Kampaň je stejná (občas kvůli vyšším grafickým detailům mají mapy trochu jiný profil), ale prostě jak ty, tak protivník máte víc jednotek. Uvolňovat pop cap směrem nahoru není takový problém jako jej omezovat.

          2 - ano, četl jsem všechny Tolkienova díla mnohokrát

          • 1 - skoda ze sa takovej "péče" nevenovalo remastru AOE1, kde ten limit je strasny.

  • surlys

    moje oblíbená hra, strávil jsem tam desítky možná i stovky hodin, ovšem takhle si remake nepředstavuji, přece jenom to vypadá jako Switch hra a ten grafický skok je dost malý, na to o jak starou hru se jedná. 

  • exoslav

    To použití kouzel pouze jednou za hru byla strašná ptakovina. 

    • Veskoslav

      Ne, nutila tě taktizovat a nepoužít to bezhlavě na první věc, co si viděl nebo chtěl zabít.

      • exoslav

        Rozhodně mě nic nenutilo. Byla to blbost a kvůli tomu jsem AoM přestal hrát. Vývojáři měli použití kouzel zevšeobecnit tak, jako tomu je ve Warcarft 3. Aspoň že se tak rozhodli v remaku. 

        • Veskoslav

          Až na to, že Warcraft nemá systém božských kouzel, ale RPG hrdiny včetně předmětů...Dvě naprosto rozdílné implementace...

  • Drobné poznámky:

    - Diův blesk byl a je jedna z nejleší archaic age god powers, při prvním střetu tím zlikvidujete nejnepříjemnější nepřátelskou jednotku (obvykle mýtickou nebo hrdinu).

    - Sfingy byly už v původní hře jedna z nejsilnějších mýtických jednotek.

    - Atlanťani mají předělaný systém získávání přízně - už jim ji negenerují městská centra, ale oracles.

    • cms.jakub-malcharek

      Díky za reakci!

      Nechci to úplně rozporovat, protože jsem původní AoM hrál fakt před těmi 20 lety, ale…

      Ad1) jasně Diův blesk se fakt hodí, ale hrát jej jednou za hru je fakt strašně situační, byť v daný moment účinné. Hrát jej víckrát za hru, skvělá věc!

      Ad2) Sfingy nebyly špatné, ale většinou je z mé zkušenosti zastínily pozdější jednotky (stejně drahé), tak je moc nebylo nutné stavět, ale může být. V tom případě i v AoM:R jsou stále jednou z nejsilnějších mýtických jednotek!

      Ad3) Máš pravdu, špatne jsem se vyjadril, orakula davaji favor, byť stale Atlanani maji moznost stavet town centra o vek driv, opravim. Diky!

      • Veskoslav

        2. Sfingy měly až s 2. fázi lepší použitelnost a skutečně patřily mezi nejlépe mobilní a smrtící mýtické jednotky. Zejména řecká pěchota se s tím likvidovala jedna báseň.

  • Veskoslav

    A cheaty fungují!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit