AKTUALIZOVÁNO: Bez rozloučení končí studio Piranha Bytes, tvůrci legendárního Gothicu a Elex
-
Bethesda by se měla dívat, jak to dopadá, když studo neupgraduje na nové technologie a hry studia pak vypadají čím dál zastaraleji a to co kdysi stačilo na vytvoření kultovní pecky, tak prostě o pár dekád později už nestačí. Aby s tím svým enginem jednoho dne neskočili podobně.
-
-
Bethesda tlačí milióny do reklamy. Preto si vedia zabezpečiť predaje. Pirane od začiatku boli veľmi skromným štúdiom, ktoré sa neposunulo do modernej éry.
Mainstream oslovis hlavne reklamou a až potom kvalitou hry.
-
-
Asi budu jeden z mála ale já si Elex (1) hodně moc užil. Nedoceněná hra na spousty hodin.
-
-
Mě jednička taky přišla dobrá, ale u dvojky mi už vadil i ten narativ a přišlo mi to celkově až nějak příliš "umělé", jednoduše mi tam chyběla atmosféra tý jedničky.
V současné době se stále těším na Archolos mod of decade edici...snad se ještě dožiji 🥲😄
Je škoda že na obzoru není žádná podobná modifikace potom co byl odpískán History of Khorinis.
-
-
Jsem rád, že tady někdo zmínil Archolos, když to vyšlo, bylo to pro mě naprosté zjevení - a velmi příjemné musím říct.
A o té nové plánované edici jsem vůbec nevěděl, moc děkuju. 😉
-
-
Má spoustu chyb, graficky zastaralá, mnohé dialogy psala AI, která byla na spoustě kokainu. Problém je i ten, že defacto první tři hodiny jsou v prvním Elexu naprosto tragické a nudné. To odradí většinu hráčů.
-
-
Škoda. Líbil se mi jejich přístup, kdy se prakticky celou dobu drželi jedné šablony a jen měnili prostředí a zlehka upravovali nějaké systémy. Díky tomu se jejich hry odlišovaly od hlavního proudu a držely si své kouzlo.
Možná jim ale zrovna to zlomilo vaz. Nebo právě naopak. Možná, že kdyby se vrhli na jiné žánry nebo by hratelnost svých titulů měnili mnohem více, skončili by už dávno. Takhle si pořád drželi svoji skupinu hráčů.
No nic, Gothic a Risen série odehrány, Elex v knihovně čeká na tu správnou náladu. Ještě pár desítek hodin s jejich hrami mě čeká. I když aktuálně mě asi nejvíc svrbí prsty na opakovaní Gothic 2 s Nocí havrana. To je za mě vrchol jejich tvorby, hlavně s ohledem na vyvážení obtížnosti, kdy jsem měl opravdu pocit posunu s každou vylepšenou statistikou a získanou dovedností. -
Ještě ve článku mohla být informace že bývalí vývojáři Gothicu a Risenu zakládají nové nezávislé studio Pithead
Tak snad se jim bude dařit alespoň relativně dobře a vydají nějakou nezávislou pecku.
-
-
Doplněno, super, díky 👍
-
-
Tomu "bohužel" či "až příliš častý" nerozumím.
Tvůrců her je miriáda, není možné, aby všichni byli úspěšní nebo tvořili adekvátně atraktivní tituly. Princip soutěže.
Jinak bychom se bavili o dotovaném prostředí, který bychom platili všichni. A to máme, upřímně, důležitější věci, než umění.
-
Off topic, ale kam bez rozloučení zmizely bleskovky? Vrátí se ještě?
-
-
To tady ještě bylo?
-
Už pár dní jsem se chtěl zeptat, jestli ten rámeček s bleskovkami nechtějí schovat, když ho po osekání redakce už nikdo neupdatuje. A ejhle, už je pryč.
-
-
F
-
Bez rozloučení končí studio Piranha Bytes, kde od vydání Risen 1 nebyl snad jediný z tvůrců legendárního Gothicku 💔
Studio umřelo dávno, teď došlo i na samotný název.
-
-
V podstatě souhlas, jen bych upřesnil, že ještě i na prvním Elexu bylo pár programátorů co kariérně zažili i Gothic.
-
-
A taky to tak vypadalo....
-
-
-
Elex byl zabugovaný moderní Gothic. Elex 2 se prodával tak skvěle, že za půl roku se dal sehnat za 300 a speciální edice ztrácely hodnotu ještě rychleji. Risen 2 a 3 byly taktéž zastaralé tragédie. A upřímně, nikdy jsem nepochopil to uctívání Gothicu. Ano, bavil jsem se a byla to skvělá hra, ale nic, co by se mělo považovat za hru století, jak ji někteří nazývají.
-
-
Veskoslav - Ano s tím můžu souhlasit.
Uctívání Gothicu zde asi započaly recenze v plátcích které byly v té době modly a co bylo ve Score psáno, to bylo dáno.
Navíc se tyhle hry trefily do nového fenoménu "open world", šly zároveň s Morrowindem a v té době byly všechny ty hry fajn už proto, že se dalo jít "kamkoli" a připojit se ke komukoli a nebo to hrát na dvě strany.
Nicméně G1 jsem nedohrál, protože prostě bug, nespustil se skript a i když jsem zkoušel vše možné za pomocí návodů. Nedokončil se jeden main Q a hotovo.. Konec. (hra byla samozřejmě kradená, nepatchovaná)
G2 super a poté jsem dohrál (na sílu) Risen a došlo mi, že tady se někdo točí v kruhu. Bohužel ne jen herně, ale graficky, námětem, atd.
Prostě to byl Gothic s jiným názvem udělaný znovu - jinak :-/
-
Je to zvláštní fenomén, že stejně jako Homm 3 je/byl Gothic nejvíc populární hlavně v zemích bývalého východního bloku a pobaltí. Docela by mě zajímalo proč zrovna tady?
-
-
Řekl bych, že existuje něco jako ameritrash a klasický Evropský přístup i k Fantasy... V době Gothicu toho moc nebylo co by plnilo klasickou vizi fantasy (středověku). To se vlastně změnilo až s nástupem Zaklínače....
-
Asi se trefil do momentalniho vkusu a rozpolozeni, jako treba Halo v USA, ktere tady naopak moc nefrci. K tomu dobra hodnoceni v recenzich, ceska lokalizace a myslim i pomerne prizniva cena v te dobe u nas. Pokud si dobre vybavuju, bylo to podobne i na dalsich "zaostalych" trzich, ale nejlepe se neprekvapive prodaval v Nemecku (v pomeru na hlavu).
-
Byl dostupnější a i originálka levnější:)
-
Tak velkým dílem určitě bude fakt, že nikde jinde moc nebyl k dispozici. Prodával se hlavně po Evropě okolo Německa ale na americké trhy se jen tak nepodíval. Navíc ikdyž se někdo k tomu dostal tak stále konkuroval Morrowindu. Jsem osobně ale plně přesvědčen, že kdyby za sebou měli lepší IP historii, existovali na amerických trzích od začátku a měli lepší marketing tak bychom dnes místo Elder scrolls možná hráli Gothicy :) Spoustu věcí Gothic (hlavně Gothic 2, který vyšel jako Morrowind) totiž i dělal o něco lépe než Morrowind (nic proti této klasice) a byl na svou dobu dost popředu. Třeba propracovanější rutiny postav a živější svět. Ale nu což.
-
-
-
Jak jsem již psal v minulosti, studio jedné hry - ty další už byly jen variace na to samé s jiným (podobným) příběhem a texturama.
Vývoj Herních mechanik, grafika, motion capture - nula. Všechno bylo toporné jako na přelomu tisíciletí.
I v Elex bylo neskutečně cítit, že je to postaveno na základech Gothicu.