AKTUALIZOVÁNO: Bez rozloučení končí studio Piranha Bytes, tvůrci legendárního Gothicu a Elex
-
Řekl bych, že existuje něco jako ameritrash a klasický Evropský přístup i k Fantasy... V době Gothicu toho moc nebylo co by plnilo klasickou vizi fantasy (středověku). To se vlastně změnilo až s nástupem Zaklínače....
-
Tomu "bohužel" či "až příliš častý" nerozumím.
Tvůrců her je miriáda, není možné, aby všichni byli úspěšní nebo tvořili adekvátně atraktivní tituly. Princip soutěže.
Jinak bychom se bavili o dotovaném prostředí, který bychom platili všichni. A to máme, upřímně, důležitější věci, než umění.
-
Jsem rád, že tady někdo zmínil Archolos, když to vyšlo, bylo to pro mě naprosté zjevení - a velmi příjemné musím říct.
A o té nové plánované edici jsem vůbec nevěděl, moc děkuju. 😉 -
Mě jednička taky přišla dobrá, ale u dvojky mi už vadil i ten narativ a přišlo mi to celkově až nějak příliš "umělé", jednoduše mi tam chyběla atmosféra tý jedničky.
V současné době se stále těším na Archolos mod of decade edici...snad se ještě dožiji 🥲😄
Je škoda že na obzoru není žádná podobná modifikace potom co byl odpískán History of Khorinis.
-
Má spoustu chyb, graficky zastaralá, mnohé dialogy psala AI, která byla na spoustě kokainu. Problém je i ten, že defacto první tři hodiny jsou v prvním Elexu naprosto tragické a nudné. To odradí většinu hráčů.
-
Doplněno, super, díky 👍
-
Asi budu jeden z mála ale já si Elex (1) hodně moc užil. Nedoceněná hra na spousty hodin.
-
Bethesda tlačí milióny do reklamy. Preto si vedia zabezpečiť predaje. Pirane od začiatku boli veľmi skromným štúdiom, ktoré sa neposunulo do modernej éry.
Mainstream oslovis hlavne reklamou a až potom kvalitou hry.
-
F
-
To tady ještě bylo?
-
Už pár dní jsem se chtěl zeptat, jestli ten rámeček s bleskovkami nechtějí schovat, když ho po osekání redakce už nikdo neupdatuje. A ejhle, už je pryč.
-
Ještě ve článku mohla být informace že bývalí vývojáři Gothicu a Risenu zakládají nové nezávislé studio Pithead
Tak snad se jim bude dařit alespoň relativně dobře a vydají nějakou nezávislou pecku.
-
Off topic, ale kam bez rozloučení zmizely bleskovky? Vrátí se ještě?
-
Risen 1 a 2 mě kupodivu hodně bavily a na rozdíl od Gothiců jsem je i dokázal dohrát. Gothicy s jejich ovládáním a šíleným soubojákem prostě šly mimo mě. Nedokázal jsem to zkousnout. Elex šel po hodině z disku, měl jsem pocit že už jsem to hrál, jen v jiných kulisách.
-
Veskoslav - Ano s tím můžu souhlasit.
Uctívání Gothicu zde asi započaly recenze v plátcích které byly v té době modly a co bylo ve Score psáno, to bylo dáno.
Navíc se tyhle hry trefily do nového fenoménu "open world", šly zároveň s Morrowindem a v té době byly všechny ty hry fajn už proto, že se dalo jít "kamkoli" a připojit se ke komukoli a nebo to hrát na dvě strany.
Nicméně G1 jsem nedohrál, protože prostě bug, nespustil se skript a i když jsem zkoušel vše možné za pomocí návodů. Nedokončil se jeden main Q a hotovo.. Konec. (hra byla samozřejmě kradená, nepatchovaná)
G2 super a poté jsem dohrál (na sílu) Risen a došlo mi, že tady se někdo točí v kruhu. Bohužel ne jen herně, ale graficky, námětem, atd.
Prostě to byl Gothic s jiným názvem udělaný znovu - jinak :-/
-
Asi se trefil do momentalniho vkusu a rozpolozeni, jako treba Halo v USA, ktere tady naopak moc nefrci. K tomu dobra hodnoceni v recenzich, ceska lokalizace a myslim i pomerne prizniva cena v te dobe u nas. Pokud si dobre vybavuju, bylo to podobne i na dalsich "zaostalych" trzich, ale nejlepe se neprekvapive prodaval v Nemecku (v pomeru na hlavu).
-
Byl dostupnější a i originálka levnější:)
-
Tak velkým dílem určitě bude fakt, že nikde jinde moc nebyl k dispozici. Prodával se hlavně po Evropě okolo Německa ale na americké trhy se jen tak nepodíval. Navíc ikdyž se někdo k tomu dostal tak stále konkuroval Morrowindu. Jsem osobně ale plně přesvědčen, že kdyby za sebou měli lepší IP historii, existovali na amerických trzích od začátku a měli lepší marketing tak bychom dnes místo Elder scrolls možná hráli Gothicy :) Spoustu věcí Gothic (hlavně Gothic 2, který vyšel jako Morrowind) totiž i dělal o něco lépe než Morrowind (nic proti této klasice) a byl na svou dobu dost popředu. Třeba propracovanější rutiny postav a živější svět. Ale nu což.
-
Škoda. Líbil se mi jejich přístup, kdy se prakticky celou dobu drželi jedné šablony a jen měnili prostředí a zlehka upravovali nějaké systémy. Díky tomu se jejich hry odlišovaly od hlavního proudu a držely si své kouzlo.
Možná jim ale zrovna to zlomilo vaz. Nebo právě naopak. Možná, že kdyby se vrhli na jiné žánry nebo by hratelnost svých titulů měnili mnohem více, skončili by už dávno. Takhle si pořád drželi svoji skupinu hráčů.
No nic, Gothic a Risen série odehrány, Elex v knihovně čeká na tu správnou náladu. Ještě pár desítek hodin s jejich hrami mě čeká. I když aktuálně mě asi nejvíc svrbí prsty na opakovaní Gothic 2 s Nocí havrana. To je za mě vrchol jejich tvorby, hlavně s ohledem na vyvážení obtížnosti, kdy jsem měl opravdu pocit posunu s každou vylepšenou statistikou a získanou dovedností. -
Je to zvláštní fenomén, že stejně jako Homm 3 je/byl Gothic nejvíc populární hlavně v zemích bývalého východního bloku a pobaltí. Docela by mě zajímalo proč zrovna tady?