Přejít na výpis diskuzí

Alien: Isolation vyděsila už přes milion hráčů

22.1.2015 16:05
Ladislav Loukota   63 příspěvků

Poklona původnímu Vetřelci Ridleyho Scotta a zároveň snaha o inovování zaběhnutého hororového žánru Alien: Isolation dle slov vydavatelů ze společnosti Sega prodala milion kopií. S ohledem na vydání 7. října loňského roku tak hra magickou hranici překročila po zhruba třech a půl měsících na trhu. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • giacobraza23
    Ja teda nevim. Me vydesil akorat tak prvni Alien vs. Predator za marinaka ve tme se sluchatkama na usich. Jinak me nikdy nevidesila zadna hra z Alienu.. mozna ten Oculus by tomu dal jiny rozmer. At uz to hodej na trh :-)
    • esi to nebylo vekem, si zkus pustit AvP1 ted a nejspis se sam dost podivis... jestli se u toho budes opravdu bat vic nez u Isolation, tak to docela cumim. Ja se u toho samo taky driv bal, ale ted? A kdybych si v tech 15 misto AvP1 pustil Isolation v noci na Ultra do sluchátek, tak uz tady asi nejsem...
  • Tady je zase zbabělců *6* , fakt nechápu jak se u této hry mohl někdo bát LoL krát 3. No asi když člověk celý týdny hraje omalovánky, připadá mu pak strašidelná i podložka pod myší.
    • Chim
      Tak někdo je zblbnutý z omalovánek a někdo zase zblbnutý z COD. Taky je o tom, jakou má člověk fantazii, jak se dokáže vcítit do příběhu atd. Zdá se, že někteří duchem slabší jedinci tuto schopnost nemají.
      • CrocoRay
        Tak GGG zase jen provokuje :-)
        Já se osobně sice taky nebál, ale do hry jsem se vžil a už ani nepamatuju, co byla poslední hra s tak skvělou atmosférou.
        Pomalý začátek, kdy se člověk jen kochá skvěle navrženým designem vesmírné stanice a pěknou grafikou. První proplížení se nepřáteli a následné setkání s vetřelcem. Jo uznávám, že poprvé jsem se dost schovával ve skříních, protože jsem nevěděl, co si můžu dovolit a kdy se vetřelec objeví. Ale po pár minutách jsem pochopil jeho chování a postupem času ho poznával více, takže jsem se nijak nebál, ale i přesto mě to bavilo a představoval jsem si, jak se asi cítí hlavní hrdinka, pro kterou to není hra, ale realita bez savů a loadů. Zvláště, když se schovává pod stolem a vidí ty jeho hnáty, jak dupou okolo a ten ocas, co se za ním vleče jako had.

        No doma mám zrovna krabičku Evil Within, ale PC je v servisu, tak jsem zvědavý, jak na mě zapůsobí tato hra, i když osobně si myslím, že na Aliena asi budu více vzpomínat. Uvidíme.
        • Evil Within je takovej horší Resident Evil ze začátku jsem nevěděl co si o hře myslet ale od čtvrté epizody to bylo lepší.Jinak Alien dohrán na Hard,aby jste se do hry vžily hrajte po tmě,mějte sluchátka.
          • CrocoRay
            Já mám herní pokoj takový, že teď v zimě se zataženými žaluziemi mám tmu prakticky pořád. Ale hrával jsem večer a sluchátka mám prakticky pořád. Bez nich už ani nehraju, protože nechci, aby mě rušilo okolní prostředí, když někde štěkne pes nebo soused někam jede autem apod. :-)
            • Jack1947
              Evil within byl parádní a i bez sluchátek se občas nedala ta atmosféra ukrájet... více survivalů jako bylo tohle. Tak moc dneska takovéhle hry chybí. PC už je v servisu? hmm tak to bude doma co nevidět co? *3*
      • buuuuuuuuurn!
  • Loneck
    Mám dotaz, pro ty co hru mají. Když držíte směr šikmo doprava nahoru, taky nemáte zvuky kroků při chůzi a divnou animaci nohou Amandy?
    • Ne, zvuk u mě naprosto v pořádku. Chyba bude někde u tebe. *3*
      • Loneck
        To nevylučuju, každopádně nejsem jediný, komu to dělá. Ještě si zkusím pohrát s nastavením zvuku.
        • a nepoustis treba 5.1 zvuk do jen stereo beden/sluchatek? pak pokud se to pokousi produkovat nejakej dojem prostorovyho zvuku se muze stat, ze to z prednich bedynek nepousti skoro zadnej zvuk
          • Loneck
            Mrknu na to až bude čas. Dík za tip.
  • cesta k ulozeni hry po 30 min plizeni je napinava to jo, ale horor no nevim...su v pulce, krom kapitoly sest velmi dobre. Sestka me nesedla, zejmena beruska (vetrelec) podvadela a moc me znechutila, ale vydrzel sem :)
    • Hraji na ultra a vypada to skvele, diky hudbe atd skvela atmosfera, to bych se nebal dat i 90%, pripadam si jak kdybych chodil v prvnim filmu zaroven s Riplejkou, a do seste kapitoly se to i hezky hralo...

      Hral sem na stredni obtiznosti. Jenze pak beruska se objevovala na dvou mistech zaroven, casto sla pro me najistotu, jak kdyz slo gestapo pro annu Frankovou, nic nepomohlo, vletela do mistnosti a capla me hned, proste ji hra rekla kde jsu...a kdyz sem reagoval tka jak hra necekala byl problem. Hned na zacatku jsem sejmul borca ale zbran jeho nesla vzit ze zeme atd...a nasel bych toho vic.

      Od sedme kapitoly zas super. Proste ta sesta je podelana a dosti neferova. Horor to pro me urcite neni.
      Outlast sem se bal vic...Ale napinave to je, bavi me to. Ted bych dal 80% A jsem v desate kapitole.
      Jak se tady resilo esli to je akce nebo ne tak akce to je. Strili se po me, ja strilim, vybuchuje se, pali se plamenometem, umira se, vrazdi se, utika se...takze akce :)
  • taky mne vydesilo jaka to je howadina když jsem si o tom prečetl *3*
  • sevastopol
    Navrhuji trest pro Petra Poláčka za nehraní Elite:Dangerous! Gamesplay Alien:Isolation o půlnoci!
    • Vogon
      S oculus riftem.
      • Chim
        A s nočníkem pod zadkem.

        Teď jsem se díval u konkurence na jejich druhý gamesplay a ta hra je pro mě prostě naprosto nutelózně-posírací *1*. Ani to nemusím hrát, stačí to vidět.
  • Hnisavec
    Najlepší 30 hodinový singláč za posledné roky...lepší horor už ani nepamätám, snáď prvý AvP za mariňáka....len milión je, ale málo. Dúfam, že to aspoň ešte jeden pridá postupne a bude dvojka
    • misho8723
      30 hodinový? Ufff..si si poriadne vychutnával hru čo :) ja som hru prešiel na Hard za 18 hodín a aj keď mám rád, ak dostanem za svoje prachy poriadnu porciu kvalitnej hry, tak posledné misie buď podľa mňa ani nemuseli byť, alebo mohli ich dať do hry skorej.. alebo proste vynechať všetky tie časti hry, kde to už vyzeralo, že hra ide skončiť a zrazu "ups", toto sa tam pokazilo a dakde inde sa zase toto stalo, hre pokračuje.. proste podľa mňa to mohli skrátiť o 3 misie.. a hlavne misie s androidmi nemuseli byť také časté a tak dlhé..

      Ale inak super hra, skvelá hororová atmosféra - aj keď krvavé nápisy na stenách mi v hrách už idú pomaly ale isto na nervy :D - ďalej grafika parádna, takisto aj optimalizácia, hrateľnosť fajná, príbeh nič moc ale neurazil, hrať sa dcéru Ripleyovej sa mi páčilo, dizajn misií super, štylizácia filmu vystihnutá do najmenšieho detailu - proste podľa mňa najlepšia hra za minulý rok... 1 mil. kusov je málo na takúto kvalitnú hru, zaslúžila by si isto oveľa, oveľa väčšie číslo
      • Hnisavec
        joop...na jednom debilnom úseku sa mi blbo spawnoval Alien, tak som tam zdochol viackrát ako za celú hru, pritom boli sejvy od seba asi 100 metrov a v tej misii, kde bola vzbura androidov som trošku poblúdil. Inak pekne pomaličky, všetko prešmejdiť. Jop droidov mohlo byť menej, príbehu viac, asi jediná výtka čo mám.
    • amen
  • Hru som prešiel celú. Bola výborná aj keď čím viac som sa blížil ku koncu hry, tak tým menej som sa bál. Neviem, možno by hre neuškodilo keby bola o niečo kratšia. Inak dúfam v druhý diel, snáď vychytajú tie "muchy" čo jednotka mala. Aj tak super hra.
  • ja_nic_nevim
    "Vyděsila"... viděl jsem na youtube hrát hru na medium (asi), možná to atmosféru má, ale je to celkem v klidu. Zato na nejvyšší obtížnost (nemyslím tu nedavno uvolněnou) je ve hře Vetřelce tolik, že už Vás neděsí, jen frustruje. V hnízdě jsem chcípnul snad 20x, ne-li více. Vetřelec je všude, rychlý, pořád...takže to úplně zničí atmosféru. Možná, že za střední obtížnost by to byl lepší zážitek.

    Jinak konfrontace s androidy je za vyšší obtížnost skutečně hodně nepříjemná, munice stále není. A s lidmi jsem radě ani nikdy nebojoval (těch je mnoho a hráče také ustřílí).

    Jinak si myslím, že je vidět nekonvenční ruka SEGY a Creative Assembly. Je vidět, že se hra připravovala jinde (ano, pliju na tebe EA a Ubisofte). Ta hra je prostě jinde, než všechno ostatní, třeba jako MGS.
    • mluv za sebe, já to dodrtil na hard, vetřelec byl nepříjemnej nakonci stejně jako nazačátku... je to skvele poskladany, zacinas bez vetrelce, pak te vetrelec nahání, začneš se snim postupně blíž konfrontovat, pak se ho na moment zbavis, uklidni se to, pak jedes proti androidum a nakonci proti vic alienum kdy plamenomet a vyrobený itemy prijdeou fest vhod. Chce se to naučit, pochopit tu hru, neni to uplne přístupný pro každýho jako nejakej COD atd, chce to čas (pokud nejedes na easy a podobný), prostě to neni 100% konzum, sedni a hrej a měj 100% uspesnost seš king of thw world yeah!
      • ja_nic_nevim
        Já myslel, že se tu bavíme o atmosféře. Jestli se někdo bojí i po tom, co ho náš uslintaný přítel zakousne i po 20x... *7*

        na mě ta hra působí jako adventura, dobrá adventura
        • ja_nic_nevim
          Nejhorší na tom je, že hra má výborný leveldesign, ale za nejvyšší obtížnost hra zkrátka pořád drží vetřelce u hráče. Alespon volně po úrovni by se mohl pohybovat.
          • CrocoRay
            Tak to i na střední obtížnost, pokud tě dobře chápu, že pořád běhá někde ve ventilačkách a jakmile uděláš sebemenší hluk, tak se spustí a jde po tobě. Pak byly pasáže, kde jsi ale nic nemusel udělat a šel po tobě pořád. Nevím, jestli ta vyšší obtížnost má i výrazný vliv na toho vetřelce. Tak určitě přestřelky budou náročnější a asi i méně munice po okolí.

            edit: Nebo to myslíš tak, že útočil v jednom kuse?
            edit2: co jsem se na netu teď díval, tak mezi easy a hard je ten rozdíl, že na hard vetřelec reaguje i na menší hluk a je u hráče prakticky pořád. Ale nehrál jsem na hard, ale medium, tak nevím. Já spoustu pasáží procházel i v podřepu, abych ho nepřilákal :-)
            • No Já to jedu na easy a tím, že Alien umí odejít dále a člověk se cítí v bezpečí, tak to dává dost prostoru, ale též to dává pocit klamného bezpečí. I na Easy mě ihned vytáhl zpod stolu. Je prý jednodušší přežít ve skříňce čemuž bych i věřil. Itemů bude asi více. To že odchází na delší obchůzky tomu fakt dává filmovou atmosféru.
            • ad easy vs hard: taky by me zajimal presnej rozdil, ja jel hard od zacatku do konce... alien byl fakt hodně natěsno, ale na mě to fungovalo dobře, větší press u me atmosferu spis umocnoval. Na hard vás najde v jakýkoli skříňce, pod stolama, ventilačních šachtách (tam nepomáhá ani plamenomet - bug?). Většinu času sem se plížil. Itemy sem musel začít pouzivat až za polovinou hry. Proto plánuju to projít za nějakou chvíli i na nightmare, dost me to zajima. Hlavně ta změněná AI, bude to hukot, aspon poradna výzva! :)
            • CrocoRay
              No, četl jsem diskuzi na nějakém anglické fóru a tam docela debatovali, že na easy je to filmovější a na hard je vetřelec hodně otravný. Někteří se přikláněli ke zvolení nejlehčí obtížnosti a jiní tvrdili, že fanoušci by měli zvolit hard. Podle mě je asi nejlepší ta střední cesta, jakou jsem zvolil já a hru jsem si užil. Hard je možná spíše určen až pro druhé hraní, ale sám jsem na to nehrál, takže to nemůžu posoudit. Na medium byl vetřelec furt někde poblíž a pokud se někde udělal sebemenší hluk, tak vyskočil z ventilačky a pár minut kontroloval prostředí. Bylo to takové reálnější a i tak to místy byla výzva, když nastaly pasáže, kde jsi měl něco udělat a on furt lozil okolo a kontroloval to tam.

              A jinak na hard tě pronásleduje, i když jsi skrčený a chodíš v dřepu a neděláš žádný rámus? Ono i na střední stačilo někdy do něčeho vrazit nebo jenom na chvíli zmáčknout shift a běžet jen vteřinu a už ho měl hráč za zády.
            • ja_nic_nevim
              Na hard je vetřelec skutečně u hráče pořád. Takže se z místností stávají malé logické hádanky. Pak je filmový zážitek pryč. A je to hodně těžký.Docela by mě zajímalo, kolikrát mě už dostal.
        • ja_nic_nevim
          Nejhorší na tom je, že hra má výborný leveldesign, ale za nejvyšší obtížnost hra zkrátka pořád drží vetřelce u hráče. Alespon volně po úrovni by se mohl pohybovat.
        • pro mě to bylo vždycky nepříjemný, když mě odhalil a já jen čekal až me behem dalších 3 sekund sežere, dostalo mě to i po dvacátý. Ale hlavní strach sem zažíval v momentech před odhalením, někde se krčit za židlí, alien smejdi okolo, pak si to rozmyslí, skočí do šachty, ty nezkušeně vylezeš a von z tý šachty vyleze zpátky, bo tam jen nehnutě číhal kdy se co v tý místnosti pohne (prostě bluffuje a napálí tě). Nebo místnost celou prohlídne, ty se mu nejak dokazes schovat, alien odejde z místnosti, ujde 20m prudce se otočí a nasprintuje zpátky do tý místnosti (další bluffování kdy "doufá" že si opustil kryt potom co odešel). O nějakym setkání v uzký šachtě vzduchový ventilace se ani rozepisovat nebudu, to je zhmotněná noční mura :) Best horror, chtěl bych vidět styl jakym si to hrál... dohral si to vubec? Hral si to nebo jen cucel na utube? Jaka obtiznost? Kam ses dostal? Vis o ty hre vlastně něco?
          • CrocoRay
            Já hrál na medium a nevím, jaký je rozdíl v chování vetřelce na jednotlivých obtížnostech, protože z toho, co popisujete, se mi zdá, že se u mě choval úplně stejně. Já v některých pasážích pošel taky 20x a zdálo se mi, že ta bestie je všude. Podle mě hra atmosféru má a za poslední dobu je to jedna z nejlepších her, co jsem hrál a to nemám rád stealth žánr. Ale bát jsem se nějak nebál, to spíše jen ze začátku jsem se skrýval v každé skříni, ale pak jsem pochopil vetřelcovo chování a hrou prošel v pohodě, teda až na pár pasáží, i když občas pomohl i plamenomet.

            I když někdy to prase umělo parádně překvapit. Já si myslel, že když se schovám pod stůl, tak se tam nikdy nepodívá. Raz mě překvapil a vytáhl odtamtud, takže jsem věděl, že 100% v bezpečí nejsem asi nikde. I když se mi zdá, že pod ten stůl se díval jen v případě, že jste v té místnosti dělali nějaký výraznější bordel a věděl, že tam někde prostě být musíte.
            No, bát jsem se moc nebál, atmosféru to mělo dobrou, umírání a zkoušení nových metod postupu mě i docela bavilo, protože na dohrání jsem nespěchal a celkově povedená hra.
            • CrocoRay
              Já napsal jen svůj názor na hru. Mínus jsem nikomu nedal a ani nikomu nenadávám.
            • ja_nic_nevim
              O čem tu asi celou dobu mluvím? Jo jasně, vytkni mi to, dej mi minus a pak napiš to co já (jinými slovy).... *7*
          • ja_nic_nevim
            Hraji za nejvyšší, právě jsem kontaktoval Torrent. Pro mě už v tom není moc strachu, spíš si počítám a mapuji trasy, kudy chodí. Stejná mechanika, jako u Silent assassina. Atmosféru mám rád, ale fungovala jen na začátku.
  • Hru sem zatím nehrál, čekam do léta na zahájení prodeje Oculus Riftu. S nim tu bude teprve něco.
    • walltar
      Můžu ti říct, že s OR to je něco... Akorát člověk pomalu ztrácí vůli postupovat dál, protože ten strach je nějaký silnější. *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit