Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • zaty
    Intel potřeboval konkurenci, jako prase drbání, takže je jen dobře, že se AMD trošku vzpamatovalo a vydalo konkurence schopné produkty. Nemyslím si, že se Intel musí bát, ale prostě jen nebude tak moc rýžovat a ceny polezou dolu.

    Já výměnu zatím neplánuju, protože aktuálně mi na práci šestijádrový Xeon bohatě stačí a další nákup bude PCI-E SSD, ale dokážu si představit, že bych za +-2 roky šel do 8C Ryzenu, pokud tedy bude podporovat ECC, což prý zatím není jasné.
    • uz je to potvrdene, podporuju ECC, len zalezi od MOBO vyrobcu-asusy su prve, a myslim ze som to videl aj u asrock
      • zaty
        Pokud je to pravda, tak jsou 8C Ryzeny jak dělané pro workstation, protože ty ceny, co si Intel nechá za Xeony zaplatit, jsou fakt nehorázné.
  • Ja doufam, ze se povedl, protoze cenova politika intelu potrebuje par poradnych facek.
    • Jednoznacne! Jeste je potreba aby takhle nekdo profackoval Nvidii...
      • nightborne
        V klidu, nVidie se profackuje sama, když si pomocí 1080Ti potopí svoji vlastní dosavadní vlajkovou loď, která ale z nějakýho důvodu pořád zůstane nejdražší.

        Jo, budu na to remcat opakovaně a dlouhodobě =D.
        • neni titan lepsi na naky to pocitanicko?
          • nightborne
            No takhle, v jádru sou v podstatě identický, ten výkon pramení z toho, že 1080Ti má sice "jenom" 11 GB VRAM a s užší sběrnicí, ale taktovaných na 11Gbps, což ve výsledku dává o snad 4Gb větší prostupnost než Titan. O něco vyšší základní takt je i na jádře.

            Jenže pořád nevíme, jak to půjde taktovat. Nahonit Titan na 11Gbps paměti neni sebemenší problém a 2-2.1Ghz boost clock na jádře (oproti základním 1500 resp 1580 nebo kolik u 1080Ti) se taky dá udržet stabilně, aniž by ti to shořelo nebo topilo na 95 stupňů.

            Ve výsledku si myslim, že Titan bude stejně o něco málo rychlejší, ale za ty prachy to upřímně nestojí a jsem frustrován.

            A pardon, nebudu plevelit CPU diskuzi brečením o grafice, to už sem si užil v předchozím článku =).
      • no AMD pokud udela kartu ktera se vykonem Nvidii blizi, tak ji prodava za podobnou cenu, takze tam zadne fackovani nehrozi
        • Jack1947
          Nvidia rezignovala na střední třídu za přijatelné peníze, tak tam nemá moc co nabídnout.
  • Tak či tak. Dík AMD, že nám slevní Intely...
    • Vtipné bude až intel vydá i7 kaby lake refresh a bude ještě dražší než původní i7. Slevit by mohl X platformu.
  • Přál bych AMD velký úspěch, protože Intel by musel začít zlevňovat. Ty procáky jsou ukrutně drahý. Nechci se ani domýšlet, co bychom za ně dávali, kdyby AMD kleklo a Intel si mohl neomezeně diktovat ceny.
  • Ryzen opravnene udelal velky humbuk. Ocekaval se sice vykonosti posun v jednovlaknovem vykonu oproti FX, ale s tim, ze ten procesor bude na urovni sandy/ivy. AMD neuveritelne drzelo skutecny vykon a cenu ryzenu pod poklickou, nepamatuju si, ze by leaky prichazely az par mesicu pred uvedenim.
    Vykonove ryzen je nad ocekavani, ukazal ze ma dostatek hrube sily, ze je i silnejsi nez intel v nekterych ulohach (i v IPC). Bohuzel ma horsi pametovy radic, proto jsou vysledky ve hrach tak nekonzistentni, napr. ve Falloutu 4, ktery velmi tezi z propustnosti. Jenze je to nova architektura a verim, ze pri uvedeni zen+ se intel uz lehce zapoti :))

    Do 10k za procesor je jasna volba ryzen 1700 a pretaktovat ho (vykonove je pak jako 1700x a 1800x). Je mnohem komplexnejsi, 16 vlaken se neztrati, platforma AM4 tu bude nekolik let.

    Inteluv 7700k je ve hrach diky frekvenci a pametove propustnosti lepsi, v nekterych hrach o desitky procent. Jenze, vyplaznout procesor za 10 a zjistit, ze pokud chci streamovat, tak u narocnejsich her musim pocitat se stutteringem. Procesor za 10k a uvnitr je prasopasta. Kam si to Intele dosel, ze musis setrit i na desktopovy i7
    • UNIactvrtyznak
      Propady jsou na účet SMT, propustnost paměti resp. paměťový subsystém je jen nalezená hůl na bití psa...
      • Neni, uz v poslednich testech, kde byl cas pro poradny mereni, tak je videt velka odezva v cache, je tam silny bottleneck jako v pripade FX procesoru. Vykyvy mereni v SMT se v recenzich projevil pouze nekde.
        • Hlavne procesory netaktovat, tak 7 z 10 lidem to shori a pak k nam do velkoskladu chodi reklamovat :)
    • no vyplazout ca CPU 10k a zjistit, ze pokud nestreamuju mam o X% horsi vykon nez s CPU od konkurence...to by zase stvalo me :)
      • To kazdopadne. Nyni ma clovek alespon na vyber. Pokud bych si vybiral platformu pro hrani na 144hz monitoru, popripade bych byl profi gamer, kterymu jde o co nejnizsi odezvu (co nejvice fps), tak intel je stale jedina volba.

        Ale za cenu 10k nabizi amd mnohem komplexnejsi platformu a hlavne ma na ten vykon brutalni spotrebu (myslim 1700). Kdyz si vemu ten primotop jmenem FX, tak bych neveril, ze se AMD povede prvni generaci noveho cpu rovnou konkurovat nejsilnejsim i7.
        • Je videt ze nevite o cem je rec, odezva meznamena vyssi fps. Navic znam spoustu profigameru, kteri hraji na AMD a maji ho jako sponzora.
          • Hanzales
            Já myslel, že právě proto se vyplatí mít +60fps na 60Hz monitoru, případně +90fps na 90Hz monitoru... Právě proto že čím je více fps, tím lepší ta odezva je. Proč myslíš, že VR potřebuje +90hz a +90fps ideálně, právě kvůli co možná nejmenší až nicotné latenci v pohybu.
            To samé střílečka. Na zamknutých 60 je to lítačka, ale na 120 (i bez 120Hz monitoru) tam rozdíl člověk nějak cítí, i když obraz jako takový se ve více snímcích než monitor podporuje nezobrazí.
            Taky má engine hry více času (snímků za vteřinu) na zpracování pohybu ovladače, pro představu volant. Na 10 fps pobere / zobrazí 10 kroků pohybu volantem a ještě spožděně. Na 50fps už oko rozdíl v pohybu volantu v ruce a na monitoru těžko rozpozná a na 120 fps jako by se člověk s tím vehiklem úplně spojil. Pořád si ale stojím za tím, že na kvalitní jízdu když to lítá mezi 50-60 bohatě stačí a k delay v řízení nedochází ani náznakem.
          • Zalezi od enginu danych her. U nekterych her opravdu funguje tak, ze cim vyssi fps, tim mensi odezva. Namatkou natural selection 2, ktery se profi hraje :)

            A to je zrovna hra silne zavisla na vykon singlu, tam nikdo s AMD nepochodi :)
  • no, pockame si na LV, zatial si urobim pukance a dam schladit kolu *1*
  • To je výživná diskuze, člověk se tu nestačí divit. Na + a - bych raději vůbec nekoukal. Všichni jste mě mohli ukamenovat, když jsem tvrdil že GTX 9*0 není evolucí GTX 7*0 a ejhle, rok se s rokem sešel a nVidia má novou řadu GTX 10*0.
    AMD úspěch přeji, je třeba vytvářet a podporovat zdravé konkurenční prostředí. Nechápu hejt ani na jednu stranu. Přijde mi vtipné, když jsem v nějakém čísle levelu z roku 2000 četl, jak je budoucnost CPU v jednom jádře a multicore je slepá ulička.
    Pokud někoho nový HW bude zajímat, asi nebude čerpat info ze stránek games.cz
    • nightborne
      Náhodou, přijde mi, že ty hardwarový diskuze jsou daleko civilnější než ty shitstormy, co se pravidelně strhnou pod recenzema =)).
      • Tilwaen
        Neboj, to přijde. Potenciál to má.
      • Třeba typy účesů u japonských her? Nebo téma depilace intimních mužských partií.... nedělej si z toho legraci.
        • nightborne
          Nebo incest, kterej se řešil u Fire Emblemu, mám ten dojem. To bylo taky šťavnatý vlákno.
  • Krescz
    nastal dobrý čas pořídit si intel chip :D
  • V případě R7 se jedná o extrémní nasazení v domácích podmínkách. Tento rok budou představeny R5 a R3 CPU, což by měli představovat adekvátní výkon, za přijatelné peníze. Právě tyto CPU budou klíčové pro AMD na 2017. Současné R7 jsou demonstrace síly platformy AM4.
    • r5 zatim vypada jako nejvetsi nesmysl

      r7 je 2x(4/8)
      r5 nejspis 2x(3/6)
      r3 rozumne 1x(4/6), to by mohlo amd spasit, co s r5? r5 do low budget hernich sestav, r7 do workstation
      • 4/8 u r3 ma bejt
        • a r3 do low budget, jedinej moment, kdy uvazuju o registraci
          • a ted jeste navic koukam, r5 budou bud 4/8 nebo 6/12 a r3 4/4 *1*

            r5 1500/1600 zatim vypadaj jako nejvetsi nesmysl 2x(3/6)

            zajimave vypadaj 1300/1400 s 4/8

            r3 by musely stat o dost min jak i5
            • Tak jasně že AMD musí nějak ekonomicky recyklovat CPUčka, aby mohlo prodat co nejvíce. Nejvíce mě zajímá 4core + SMT... osobně doufám, že půjdou přetočit na 4,3GHz. Jináč podle modelu jakým vyrábí 6core CPU si myslím, že budou časem hodně levné. *4*
  • KamilZm
    Moc nerozumím tomu, že hry nejsou optimalizované tyto nové CPU s 8 jádry, když jak Xbox One, tak PS4 mají AMD CPU s 8 jádry a ždímou z nich maximum. Tak proč to není na PC verzích, když nové konzole jsou stejně přemalovaná PC?
    • Oni to z nich ždímat musí, když ty jádra jedou na cca 1.7/1.8 ghz.
      A když proti tomu postavíš i7, kde ty 4 jádra jedou na 4ghz tak to je pak iné kafe.
      Fakt to není jen o tom počtu jader.
      • KamilZm
        Je jasné, že jádro v Core 7 bude rychlejší jak jádro v konzoli. Ale to stále nevysvětluje důvod, proč to na PC také neběží na 8 jader, když to na konzolích takto běží a tudíž to herní engine umí, podporuje. a mělo by to být "zadarmo". Chápu, že bude rozdíl v optimalizaci grafiky apod., ale u podpory více jader bych to nečekal.
        • Paulcz
          Herní engine to možná umí, ale jen pro daný hardware. Stále existují rozdíly: sdílená paměť na konzolích, používají se jiné frameworky pro vývoj, "drivery", API, operační systém apod. Jinak konzole nevyužívají všech 8 jader pro hry, na 1-2 běží systém.

          Co se týče her není to sranda implementovat, něco jde snáze - načítání dat, multiplayer, příprava scény, různé smyčky atd. ale mít celou herní logiku na více vláknech je problém. Pro vývojáře stále bude prioritou mít dobře udělaný základ a to dneska má stejně málokterá hra. Trend různých enginů typu Unity to ještě zhoršuje.

          Očekávání dx12 nebo nějakého suprového multithreadingu jsou minimálně předčasná a jestli to někdo dokáže vytěžit tak to stejně budou jen velké projekty typu GTA. Ostatní na to nemají lidi a rozpočet. V mainstreamu ani není tlak zákazníků. Ti koupí v podstatě cokoliv, tady je jednoduší nalít peníze do marketingu.
        • asi to nebude uplna banalita, vzdyt 95% her neumi ani HT ale spousta programu to vyuzit umi...napriklad Star Citizen by mel tohle vsechno umet vyuzit, ale ani takhle primo vyvijena a ladena hra na PC vykon to zatim neumi. Clovek by rekl, ze kdyz umi 2 nebo 4 jadra, ze pak by ten princip mohli kopirovat donekonecna a je jedno jestli 2 nebo 20, ale tak snadne to asi nebude :)
    • protoze nepotrebuji...na nejakou vyssi optimalizaci u PC kaslou. Stejne ta hra musi fungovat i na konzolich a navic 90% lidi ma v PC nejake ctyrjadro bez HT.

      Proto pochybuju, ze najednou zacnou vychazet hry optimalizovane pro 8 jader...nejlepe s HT. Mozna ze se ted na nich zacne delat, to ale znamena prodlevu cca 4-5let nez takove hry vzniknou ? Jenze to uz tu bude dalsi generace CPU (mozna dve generace) a budou tu 12-14jadra a budeme ve stejne situaci ::)
      • tak, bethesda a creative assembly prislubili, ze sa pozru na optimalizacie svojich terajsich hier - snad sa lady pohnu, no
        • Paulcz
          To je vtipné prohlášení, Bethesda vždy na optimalizaci kašlala a teď udělá podporu pro více vláken? Možná by nejdříve mohli dělat odladěné hry celkově.

          Samo koupená divize ID Softu na tom je trošku jinak, tam nějaké standardy mají už od dob Carmacka.
    • http://semiaccurate.com/forums/showpost.php?p=284672&postcount=7885
      To summarize they noticed that Windows set Ryzen by default to balanced mode when this mode is enabled, while the X99 plateform is set to the performance mode even if it set on balanced mode...

      Edit : So all reviewers did test the Intel CPUs in a mode that get higher perfs, while Ryzen was granted the balanced mode..
      tak, je rozdiel medzi konzolou a W10, ako vidis

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit