• Hodnotenie 7??? PAnebože, veď Gothic 3 bol otras nedoladený, milionov záplat potreboval aby sa to dalo hrať, ale mál aj príbeh, ale hlavne otvorený svet, kde ste sa sami rozhodovali čo a ako plniť alebo len zabíjať jelene. Rôzne konce a strany. Mohli ste sa spojiť so samotným Beliarom a poslať do pekla všetkých. Hodnotenie 7 nedoladenej hry ktorá je nástupcom skvelej ságy, po ktorej v hre neostala ani pamiatka a navyše sa podľa Vás blíži k "masám" a fable. *10* Ja som dal Gothicu 2 s datadiskom 91% , 50% ( patchovaná verzia ) dostal Gothic III ( posledný Gothic ) a datadisk ( ktorý niekedy ani nešiel spustiť ) dostal 20%. A to nie som zlý !!! Milujem sériu Gothic. Dať tomuto paskvilu 7 je ako povedať že serieme na Vás kupte si to za 50€ aj tak Vám nebudú chýbať. Otras do akého priemeru padáte. Hanbím sa, že pri svojich recenziach zverejňujem porovnanie svojej recenzie s Vašou a Sectorom. Som totálne sklamaný. Buď sa Vám nechce hodnotiť alebo kritizovať alebo už patríte do stredného prúdu, pre ktorých je všetko dobré.
    • Do diskuzí píšu minimálně, ale teď už mi to nedalo a musím reagovat. S výše napsaným naprosto souhlasím - kde jsou hry jako byly první Fallouty 1,2, Baldur´s Gate , Gothic 1,2 atd.?? Proč všechno zjednodušovat, zakčnit a nevím co ještě? Vždyť krása pravých rpg je přece v propracovanosti jak herního světa, příběhu, tak i tvorby postavy (někdo to možná chape jako složité, pak ať ale hraje radši tetris). Hnacím motorem pravých rpg je přece posun v příběhu,to že svět skutečně bude reagovat jako celek na vaše herní chování, postoupení na vyšší úroveň nebo honba za dalšími skilly, ne tupá akční (z toho slova je mi už zle) rubačka se zjednodušením téměř všeho aby to mohl hrát kdejaký "Tonda" od vedle ... Hry hraju už víc jak 15 let, ale čím dál tím častěji se vracím zpět ke starým kvalitním hrám, kde rpg znamenalo užít si hlavně příběh a ne že to byla jen převlečená akční sřílečka kde máte v ruce místo samopalu meč .... Na závěr bych chtěl všem co mají ještě rádi skutečné rpg doporučit Neverwinter Nights 2, mám to teď rozehraný a tomu já říkám dobře udělaná hra! Mějte se! :)
  • Core
    Stáhnul jsem obě dema, abych posoudil kvalitu dvou rivalů a dřívějších kolegů. Co se týče Risen, shrnul bych to následovně:
    + optimalizace (jednoznačně)
    + menu, panýlky, deník, ikonky velice povedené
    + vzhled hrdiny a grafika celkově (sedla mi) a hudba
    + AJ dabing a sympatické NPC (mohly by být hovornější)
    + obtížnost a levelování
    + bezproblémové a reprezentativní demo
    - nevidím, i bojové sekvence se mi zdají na celkem solidní úrovni, beru-li v potaz, jak vypadala trojka Gothicu po této stránce. Jsem spíš přívrženec těžkopádnějšího ovládání prvních dvou dílů, kde jsem byl pánem zbraně (ctrl+šipky - kam šipka=tam tnu).
    Gothic 4:
    + grafika (pěkné tváře i modely NPC) a hudba mi přijdou opravdu povedené prvky (ačkoliv temnější Risen mi více sedne) + sympatická možnost hrát ve win okně pro některé uživatele + mapa (přijde mi lepší než u Risen) + Diego! + AJ dabing a sympatické NPC - velice špatná optimalizace (viz níže) - vzhled hrdiny - menu, panýlky, deník, ikonky velice nepovedené (excel hadr) - soubojový systém alá akční RPG Diablo, obtížnost a levelování (velice snadné) - jako demo, jenž má reprezentovat a nadchnout, naprosto propadá. Osobně mi na nebi "tančila" trává. Když s hrdinou otáčím, fixuje se na zem nebo střídavě poblikává na nebi. Dále např. v kovárně poblikává textura podlahy. Hrdina se zasekává za objekty. Nemožnost plavání v moři či v jezeře a šplhu po skalách (ještě horší než u G3). Nemožnost pádu ze skal a útesů. Je to takové mé rychlé osobní shrnutí, po čerstvě odehraných demech. Pro mně jasně vítězí ex-studio Jowoodu tedy Piraně se svým Risen. Jowood chtěl restartit sérii Gothic. Dal mu nové jméno. Dal mu nového hrdinu. Dal mu nový akčnější soubojově-klikací ráz. Jowood vytvořil Gothic pro Američany nebo začínající RPG fans. Jowoodiu se to povedlo. Ovšem, zda je to dobře, to už je na pováženou. Osobně si sérii Gothic škrtám ze svého zájmu a končí pro mě třetím dílem. Viva la Piranha!
    • Ale lújá.........
  • ""Ovládání v soubojích se snaží být jednoduché, intuitivní a ve srovnání s předchozími díly je to jednoznačně krok k lepšímu.""
    Hral autor recenze aspon jeden z predeslych dilu???
    Ovladani souboju v Arcanii uz nema s Gothicem nic spolecnyho, jedna z hlavnich veci, co hru totalne posunula smerem k mainstreamu pro liny Amiky... to se to rovnou mohlo jmenovat Sacred 3...Coz by byla pak jiste dobra hra, ale jako pokracovani Gothica je to plivnuti do tvare vcsem fanouskum serie...
    Muj nazor...
    • To co se mi líbilo na G1 a G2 byl systém soubojů kdy se člověk opravdu musel naučit komba,načasování apod. nechápu co proti tomu lidi maj a co je lepšího na primitivním klikání pro de.ily.
      • No, to, co se mi libilo v patnacti, ve dvaceti, se mi uz tolik nelibi ted, kdyz je mi pres tricet a na hrani nemam moc casu. Nerikam, ze chci kratky hry. Chci dlouhy hry (pribehove), ktery me nebudou prudit vecma, ktery pro hrani nejsou kriticky a v mym pripade diky nedostatku casu vedou spis ke zbytecny frustraci. Nerikam, ze neprozkoumam co se da - ale nechci trcet na jednom miste, nez mi sepne jak mavat mysi.
      • Amylee.Anderson
        Souhlas, v gothicu 1 a 2 byl užasny system boje... Když sjem to hrala prvne, tak sjem nadavala, protože jsme nebyla zvykla..ale pak..super:)
  • Tak tato recenze mě utvrdila v tom co neustále tvrdím a to že, ArcaniA už není Gothic, pravý Gothic 4 je Risen.
  • na sérii gothic+risen jsem vždycky nejvíc miloval volnost pohybu absolutně všude... horolezit, s akrobacií skákat a nezranit se nebo překonávat propasti s kouzlem levitace.. jestli je tohle omezený stejně jako fable, tak k tomu bohužel asi ani nečuchnu... pokaždý když jsem potkal starý známý ... leeho, larese, diega, gorna, miltena... a nebo ty zhulence z tábora lestra a angara...xardase.... tak jsem měl zvláštní radost.. jak potkat kamarády po dlouhej době(nejsem tlustej nerd a nehraju tak moc, možná proto).. má cenu se za nima vracet? prosím, přesvědčte mě někdo, jestli to má cenu instalovat... dneska jsem dohrál G3 1.74, odešel jsem s xardasem ze světa portálem do neznámý země... nevím jestli tam nemám radši s dobrým pocitem zůstat, než si ho kazit 4kou...
    • já tu hru ani stahovat nebudu takže ti doporučím to samé. Gothic 1 kdysi naprostá bomba. Jeden z nejkrásnějších zážitků mé herní kariéry :) Gothic 2 2x tak lepší plus skvělý datadisk. Pak G3 což byl jeden důvodů proč sem kupoval nové pc. Byl skvělý i s divokými prasaty s bojovými schopnostmi Chucka Norise ale jako hodně lidí ani já sem ho nedohrál. A Risen též nezklamal. Tohle je konzolový, marketingový šedý průměr který má se sérií jen společný název nic. Po G3 by si byl zklamán.
      • s prvními dvěma díly souhlasím. rovněž se řadí mezi nejlepší hry mé herní kariéry, ale G3 pro mne bylo ztělesněné zlo: i bez bugů to byla hra bez příběhu a pomrveným soubojovým systémem. A Risenem si mě piraně moc neudobřili - jakkoli skvělé byly první dvě kapitoly, ve zbytku šla hra do kopru (více než půlka hry složená prostě z toho, že v dungeonu kosíte přerostlý ještěrky bez zjevný motivace? ještě k tomu když nejkrásnější zážitky ze všech gothiců mám z pod širého nebe? ne děkuji) teď G4 proháním nechanikou, takže uvidíme, jaké budou dojmy.
    • Jak tak koukám, trošku jsi přeskočil:-) Ještě Forsaken gods je mezi, ale tam fakt nevím, o co tam vlastně šlo:-)
  • Pri Arcanii spravil JoWood chybu v tom, ze ju propaguje ako pokracovanie Gothic. Takze kazdy mal vela ocakavanii a ti co si to uz zahrali nie su velmi nadseni. Keby to bolo propagovane ako nejaka nova hra alebo volne nadviazanie na Gothic, malo by to kladnejsie reakcie. A ze je to posledny klinec do hrobu Gothic? Ale kdeze. Ten posledny klinec na zapecatenie rakvy bol uz spominany Forsaken Gods. JoWood sa rozhodol ze pre istotu Gothic poriadne zadebni, aby nahodou nevstal z mrtvych. A vraj v tom chce pokracovat- ma vyjst datadisk na Arcaniu...
  • vypadá to divně :-/ *11*
  • "Zahráli jsme si ale i tu pro Xbox 360. Grafické zpracování se nejvíc blíží NÍZKÝM detailům PC verze" Prekvapuje to vubec jeste nekoho. A pry ze konzole nebrzdi vyvoj.
  • "Podle vývojářů bylo jednou z největších chyb Gothic 3 to, že hráči dostatečně neukazoval cestu dál a ten se tak ve velkém světě mohl cítit ztracený." >> ...takze cely svet hovori o tom ako su dnesne hry len linearne a zjednodusene, hadam vsetky zname games fora o tom pisu, este aj profesionalne recenzie vo svete to mnohokrat spomenu u vacsiny hier... ale nie, autori su PRESVEDCENY ze otvoreny svet a rozsiahle moznosti boli problem v G3! Nie, urcite to neboli bugy ani sucho exekuovany pribeh a dokonca ani trapne dialogy, bolo to v tomhle!!! Mam len jeden odkaz na nich: *I-D-I-O-T-I*!!!(omlouvam se redakci za spatny vyraz ale nemohol som).

Teraz ku hre - prave to parim a som na 2 ostrove. Skill tree je asi najhorsi co som kedy videl, este aj Dragon Age ma hlbku oproti tomuto. Uplne irelevantne veci vam zvysuju uplne odlisne hodnoty - napr. vypelsovanie lukostrelby okrem ineho aj manu(ktora sa myslim dokonca pouziva na ine veci nez len kuzla), stealth pridava do ranged attack power cize lukostrelbu(!!!) atd.. uplny bordel a tak jednoduche ze ani nemam onen dobry pocit z "upgradu".
    Novy bojovy system je divny, je akcnejsi ale nepriatelia sa chovaju rovnako ako v minulych dieloch(mozno este menej utocia), takze to uplne nepasuje a je to(zatial) moc lahke pretoze staci HITx4+evade+repeat do nekonecna - a nemaju sancu. Celkove boje posobia divne.
    Grafika je moc pekna, krajina je krasna nicmene stale DX9c a je to citit, ale v pohode. Stale vsak chyba AA, AF a VSync nastavenia.
    Dej je(zatial) otrasny, nie preto ze by bol zly praveze ma potencial - na papiery, ale pockajte az budete pocut nahovorene slovo(hram anglicku verziu). Skripty su... nie doslova ale v tomto zmysle: "Sorry nemozem ta pustit cez most lebo mi hlodavce behaju po poli a nechcem aby sa ti nieco stalo..", "Obruk ma kamen... Obruk ti ho moze dat ak ty moj sluha... obruk chce aby si mu isiel nazbierat[item]"... Snad sa to zlepsi ale vsetko je to nepresvedcive a hlavne NEINSPIRUJUCE. Prvy Gothic.. to bolo ine kafe.
    Hudba je dobra, hlavne v menu - ta je opravdu skvela a jedna z najlepsich vo videohrach. Dava pocit starych casov spolu s dobre navrhnutou krajinou.

Nic idem parit dalej, ale moc si od toho neslubujte, je to rozhodne horsie nez bol Risen - zatial(dokonca i oproti G3 ak nebereme do uvahu bugy).
    PS: limit odstavcov... Common dajte to len na pocet znakov! Tohle jeblbe ak mozem este napisat 2600 znakov a 0(!) odstavcov lol
  • Tak jsem projel celé forum a jsem zdrcen.Tak král je opravdu mrtev,ať žije král.Pro mě osobně nebylo nic úžasnějšího než G1 a G2+dat.!G3 mě bavil tak do 2/3,netáhl mě děj,Risen byl krátký a také nic moc příběh.Tak jako Gothic mě táhnul už jen Zaklínač a Deus ex.Pro mě je důležitý především příběh,na grafiku kašlu, já jsem zkrátka na pohádky, byť již zdaleka ne věkem ale nemohu si pomoct.Modlil jsem se aby G4 byl návrat k tomu co částečně již pohřbil G3 a dozvídám se že je to stále horší a horší.Miluji být osamělý mstitel,bojovník za práva slabších atd,ale ať to má hlavu a patu ne jen aportování předmětů z bodu A do bodu B.Proč to je poslední dobou tak ojeďinělý jev.Má to být snad jasný vzkaz vývojářů:Kašlem na vás,nebo jen už není kde brát!!!Pro mě je to jasný signál nesnažit se za každou cenu držet serii ale na principech toho co se líbilo udělat zcela jinou hru z odlišného prostředí,nevím ale je třeba tolik nádherných knížek z kterých by šlo načerpat samozřejmě vzdáleně inspiraci k různým zápletkám a ne přežívat jen na tom že jsem jednou něco dokázal.To mě osobně nemůže uspokojit.No dost jsem toho napovídal,sorry pokud jsem vás unavil ale mě je to vážně k zoufání když vidím kam to vše směřuje a světlo na konci tunelu ne a ne v dohledu
    • Doporučuji Dragon Age a Mass Effekt 1,2 tyhle hry sou jako kniha.