Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Arma 3 nic moc sice grafika je super ale ta hratelnost mi nějak nesedla ještě že sem ji nekupoval vyhodil bych prachy zbytečně do vzduchu.
  • Mícháte tu trochu věci co nemají až tolik společného. A Bohemka bohužel taky. SP kampaň musí být hratelná a zábavná především v jednom hráči, a možnost hrát jí i jako MP by měla být jen bonus, nikoliv "nutnost". A měla by být hotová, zábavná, obsáhlá, pestrá... Samozřejmě bez modů a dalších úprav. Měla by mít příběh, postavy které se vám vryjí do paměti, a budete se snažit aby přežily za každou cenu, příběh, napětí, atd. A respawn nemá v kampani co dělat! Revive OK, respawn prostě ne (maximálně na obtížnost NOOB). Hráči by měli mít maximálně možnost připojit se znovu v další misi, a pokud by padli všichni, prostě misi opakovat. Multiplayer naopak u této herní série vždy stál na komunitě a modech, a Bohemka se na to bohužel spoléhá i dál, a stále vydává "polotovary" určené především masám bez větších herních zkušeností a schopností, odchovaných na posledních dílech BF atd... OK, peníze hýbou světem, a většina kupujících patří do této sorty - bohužel. Ale pak je tu i původní (a nová) komunita hráčů série, a hráčů co chtějí simulátor, a ne další BF. A pro ně bohužel Bohemka dělá stále méně a méně, a hru podřizuje té (bohužel) většině odchovanců BF. Neříkám, že nutně musí být hra taková nebo jiná - ale ocenil bych možnost volby. Něco jako škálování "obtížnosti" (rozuměj reálnosti) podle zaměření a zkušeností hráče, od BF po simulaci. Takhle je totiž pro zkušené hráče série nezbytnou nutností hru kompletně překopat za pomoci několika desítek GB modů (ACE, RHS, TFAR, JSRS a dalších), aby se (pro ně) stala hratelnou a zábavnou. Hra bez modů je pro nás jen další BF a vůbec nás nebaví... *13* A celkem povedená Tanoa to nezachrání. Raději kdyby se vrátili k reálným názvům, vzhledu a funkci, reálným zvukům, modelu poškození a zraňování, rozumné fyzice, házení granátů atd atd... Jediné co lze na A3 opravdu pochválit a považovat za pokrok je pokročilý letový model vrtulníků (pokud si ho hráč zapne), a přiměřeně jednodušší, ale přesto celkem dobrý letový model v jednoduchém režimu. Jinak za sebe říkám, že poslední opravdu dobrý ostrov byla Černarus, a poslední dobrá úprava hry byla v datadisku Operation Arrowhead (ostrov taky ujde, jen ta poušť prostě neni ono, otevřené budovy ale potěší). Posun směrem k "DLC za každou cenu" bez většího obsahu, nových map, techniky atd už rozhodně jsou krok mimo (neřeším to, mám Supporter edici, tedy všechna DLC už předplacená předem, ale chybí mi v nich obsah a myšlenka...), a APEX posouvá Armu definitivně mimo původní žánr (vojenský simulátor).

    PS: zkuste si někdy zahrát taky bez AI - proti živým hráčům (a nemyslím DM - PvP, ale TvT, tedy jakoby coop dvou stran živých hráčů proti sobě) *3* Vnese vám to do hry úplně novou míru reálnosti a úplně změní zážitek ze hry... AI jsou a budou jen terče, občas s ultra skilem (headshot ze zálohy), většinou ale tupě stojící a nereagující na dění dále než 30m od nich, i kdyby na ně padal 120mm minomet... Teprve živý protivník udělá hru reálnou... Samozřejmě s ACE a TFAR :)
  • Odpovím si - za 30 € chci víc :/ ... Za 5 € už pořádný obsah obrečím a datadisk z povinnosti koupím ...
  • BohumilCisar
    Doby, kdy mi bylo cca 15 a po škole jsem trávil hodiny v editoru misí do původního OFP už jsou dávno pryč, teď bych rád dostal něco, co bude hotového a vymakaného už v základu a nemusel trávit další hodiny vytvářením vlastních misí nebo sháněním modifikací.

    Celkově tu Bohemku a jejich priority moc nechápu, peněz mají očividně dost, tak proč nevytvořili nějakou vymakanou kampaň? Oni by měli být benchmark kvality a obsahu a ne že si řeknou "v pohodě, prodáme jim základ a oni už si to dopiplají..."

    Na Apex jsem se velmi těšil, ale nechce se mi to kupovat jen kvůli novému ostrovu. Ne, že bych na to neměl, ale jde mi o princip, peníze dávám jen tomu, kdo si to podle mě zaslouží a u Bohemky moc snahy nevidím :(
  • Pridam nazor ohledne kampane army III. Podle me velice povedena. Uzival jsem si ji (s mody) stejne jako OPF
  • Jak píše Bůča.

    BI se asi zhlédlo v asymetrických konfliktech posledních let, které si ale troufám tvrdit, nejsou tak divácky přitažlivé. Různých obměn Ghost Reconu, Rainbow Sixů, před lety Delta Forců, už vyšlo
    mraky a ARMA 3 tím ztrácí - jasně mají to vypilovaný, rozsáhlejší území, daleko propracovanější ovládání a komunikace, ale pořád to není ten "Cold War" - ponurá beznaděj.

    Partizánské mise přeci mohou dělat modeři, proč na tom stavět celou hru? Právě masivní (na tu dobu, 2001) tankové a letecké souboje, velké množství pěšáků....to dodávalo hráči pocit skutečné války. Ale nějaký nahánění pár přiblblejch ručníčkářů.......zííív. Už ARMA 2 OA mě bavila jen díky módům - mise speciálních jednotek v nějakym Tákistánu, kde nahánim jednu T-55, mě prostě nebrali. Byl bych rád za nový Operation Flashpoint pod taktovkou Bohemia Interactive. ARMY byly založený na partizánskym boji a už to po páté v řadě nudí. Konkurence tohle umí lépe. Vás proslavil ve světě Operation Flashpoint, tak si na něj vzpomeňte a čerpejte z něj
    • Jestli si chceš hrat na vojacky dej si prihlášku do armády ty zmrde
    • Ale tohle co píšeš je furt věc vkusu. Spoustě lidem se to líbí tak jak je. Jestli chceš jednosedadlový tanky, tak hold musíš sáhnout po něčem arkádovějším, třeba BF. Mě přijde zase normální jít někam pešky pár virtuálních km, jednou vystřelit z Titanu a jít jinam. V horším případě dostat kulku a repete.

      Myslím, že Bohemka moc dobře ví co dělá, místo nucení vlastních priorit bych se mrkl na prodeje a statistiky hraní na steamu. 10,5 milionů aktivních uživatelů za 24hodin mluví dost proti tvým přáním :)
      • Arma 3 má tak vysoký počet hráčů jen díky módovatelnosti a editoru. Osobně jsem kampaň nedohrál, strávil jsem na tom jen asi hodinu a nebavilo mě to. Díky módům, mohu hrát s výstrojí a výzbrojí AČR/RUS na mapě Chernarus kde není problém vést mini válku o 5 četách, kde postupně zabíráme celé území proti AI. Nebo WLA je velice povedený mód s prvky RPG strategie. Neznám nikoho v okolí komu by se to líbilo tak, jak to je v základu, takových lidí bude zhruba 10%. Je to pouze můj názor.
      • 2 jméno:

        teda promiň ,ale začal jsem se teďka trochu smát - on byl v roce 2001 nějakej Steam a bylo možné kontrolovat počet aktivních hráčů? myslím že ne......ale byl to tehdy celosvětově blesk z čistého nebe, v pozitivním slova smyslu. Těžko soudit, co by si vedlo lépe.....to nezjistíš, dokud by ty hry nestály na trhu vedle sebe - koncepce ARMA vs koncepce OF
        • a z mých vět je evidentní, že bych držel palce právě té koncepci OF. Subjektivně mi přišla lepší......ale tak někoho se holt baví honit po džungli v bugině a na 5 kilometrech čtverečních sundat 10 ručníčkářů *6*
      • *ne mil. samozřejmě ale tis. :D
    • Co to meleš OFP pod taktovkou BI? ARMA je OFP jen s jiným názvem, žádná nová značka.
    • Neřekl bych, že by se původní OF vyznačoval nějakými masovými scénami. Spíš naopak, samozřejmě až na výjimky. Nejvíce v paměti zůstávají stealth mise právě za Gastowskiho, ačkoliv když se hráč nespolehl na kladení náloží a zabíjení jen v nejnutnějším případě, ale využil odemčené techniky, bylo to o něčem jiném. Nicméně řekl bych, že celý design hry je vhodný spíš pro malá družstva a omezený počet vojáků. Jak to dopadá, když se zkusí masové scény, bylo vidět třeba v Iron Frontu, který využíval prostředí Army, pro tanky dobré, pro pěchotu naprosto nevhodné.
      • No... jako úprk před rojnicí v lese a čekání na vylodění byly přímo ikonické mise OFP - v té době ti takový pocit velkého konfliktu nedala žádná jiná hra ;)
    • Kampaň Arma 2 byla podle mě hodně inspirovaná naháněním válečných zločinců v Bosně Navy Seals

      Viz: vimeo.com/71918636
    • Na starym OFP byly prave nejlepsi ty partyzanske mise. Jak se tam do toho zacalo montovat moc techniky tak z toho byl vzdycky akorat silenej bordel.
  • dobrá známka
  • ja_nic_nevim
    P.S. žádná zmínka o quakonu a že i Doom4 je ted z 50% slevou.

    Ale k Apexu. Než vyšel, měl jsem AI modovanou s bCombat, Alive, hlavně Feat of Arms (v některých misích nešel a používal jsem místo něj jiné mody). Každopádně fantastický zážitek, který nemá konkurenci.

    A co vyšel Apex, přijde mi AI zase domrlá, že AI bleskurychle reaguje a vidí skrze objekty. Je to jen můj pocit, nebo to tak je? Snad se to opraví, protože doted jsem si Armu III nehorázně užíval a nyní jsem tak znechucený, že ji vůbec nemůžu pustit....

    P.P.S. Pokud někdo hraje vanilu bez modů, tak se připravuje o ohromný zážitek. Je to jako porovnávat sériovou motorku se závodním speciálem.
    • Bez ACE? No, porovnáváš tuněnou silničku se závoďákem, ale proti gustu.. Mimochodem snad všechny mody které jsem zkoušel (ACE, TFAR, RHS) které takhle vylepšují zážitek fungují. Co se AI týče, člověk to musí umět nastavit, pokud se mu to nelíbí. Základní AI je někdy nastaveno na sadomasochistické úrovně. Některým to tak vyhovuje...
      • ACE neni na kampan. Kde a jak AI postelovat? Problem je, ze tech materialu je na netu az moc, nez se clovek prokouse k jadru.

        Mozna na SP hodim bobek a zkusim MP
    • Ne ze bych to nejak testoval do detailu ale pri hrani Apex kampane mi to tak uplne neprislo.
      Pravda je ze byly chvile kdy jsem se AI priplizil do zad a chlapik se bleskurychle otocil a napalil mi jednu mezi oci ale nestalo se mi ze by AI treba strilela skrz dzungli a dokonce kdyz po me zacali strilet a ja jsem utekl a schoval se za krovi abych nebyl videt tak prestali (i kdyz jsem ji koupil hned jak jsem zase hloupe vykouknul). Docela prijemne me to prekvapilo.
      • Možná je AI odladěná tak, že Vás nevidí přímo přes keře a stromy, ale jakmile člověk běží džunglí, tak ho AI zaregistruje když běží přes místa kde má AI "výhled", pak člověka zaměří a jakmile vyleze někde z poza keře tak ho hned sejme. Problém mi přijde právě to situování do džungle. Člověk když jde zkrz džungli, tak má docela problém AI protivníky zaregistrovat dřív, než od nich dostane headshot. ....

        Prostě mi přijde že Bohemka do už bere od totálně špatnýho konce. Místo toho aby udělala menší ostrov s dobrou singl kampaní, nebo alespoň dobrými singl misemi, tak rvou všechny "zdroje" do udělání obrovských prázdných map. Nehledě, jak je zmíněno v recenzi, udělají spousty nové techniky, ale neudělají ani jednu misi pro ni!

        Celkově mi APEX přijde jako hloupé designerské rozhodnutí. Alespoň za mne byla Arma a Flashpoint o větších bitvách, využívající vojenskou techniku a o přehledu na bojišti. V tomhle byla vždy síla toho jejich enginu. Prostě tohle není engin ala Crysis a podle toho to taky vypadá. :( ..... Kua ať udělají kampaň ala Flashpoint a lidi jim budou trhat ruce. Nebo radši menší detailnější mapy a více obsahu.


        *10* *10*
        • To je spis podle me vec vkusu. Pro me je Tanoa top stejne jako Chernarus. Naprosto odlišný boj oproti Hnusoaltisu. Single me nezajima, mam od OF v arme pres 3000 hodin a z velké části jen MP.

          Boti jsou na dlouho. Pár večerů jsme to řešili s lidma od BI, udělali poměrně velkej pokrok, jsou sice naskillovaní, ale tohle není COD. Myslet si, že tě bot neuslyší když běžíš s plnou polní po džungli je trošku naivní.

          Single kampaň je vedlejšák a okrajovka pro malou cílovku. Každej chce solit MP typu EUTW nebo Invade and Anex. Stačí projet statistiky.

          APEX je pro mě výbornej krok od BI, návrat k armě po dlouhé době a poměrně neosobním Altise.
        • waa.....dalších pár Ivanů je v pekle! Já sem dobrej.....sakra já sem tak dobrej!!
          • Tak desátníku, dnes ráno bude horko ... :D
          • Myslím že Gastowski říká bastardů :-P
        • Mne ta kampan fakt docela bavi nebejt tech neomezenejch respawnu ktery jsou proste hloupy az to boli. Ze tam nejsou mapy s technikou mi moc nevadi protoze to co vytvorili ma podle me docela dobrou atmosferu.
          • neomezený respawny, cheatujíci AI... to musí být supr hra
            • Nejsi nahodou Jack? Ten taky vzdycky pise takovy veci ktery jsou uplne mimo.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit