Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • BG3 by bylo fajn, ale ne od Larianu. 

    • patr

      Hlavne ze bude. Mnohi nikdy neverili ze ta znacka ozije. A larian ma za sebou jedno z najlepsich rpg vsech dob.  Tak nech makaju hosi

  • No já vám nevím, onehda jsem první dva díly dohrál, a na zadek jsem si z toho nesedl, zase za takovou modlu bych to nebral :) 

    Jo, kdyby tenhle díl byl něco jako první Dragon Age.......to by byla jiná písnička :) 

    • Butters

      dragon age? ani sem ho nedohrál... ne s BG to nesrovnávej!

    • patr
      Lebo to nevidis v modernej podobe, vizuale.  
      Hra samotna je ovela komplexnejsia a putavejsia ako neverwinter alebo Dragon age.  
      Ked sa spusti tazky suboj, zacne hrat paradna orchestralna hudba to je ten uzasny pocit ktory dokazal navodit Baldurs gate. 



    • radim.zaty

      Z pohledu dnešní doby jsou BG1 a BG2 dost oldschoolové kousky a ani ty Enhanced edice tomu moc nepomáhají. Pro nás, kdo jsme je hráli v době vydání, jsou to často hry, které máme ve svém Top 10. Ono si to moc lidí neuvědomuje, ale do té doby tady nic podobného nebylo (ano, byl už venku Fallout, ale to bych úplně nesrovnával) a ta svoboda, storytelling, vztahy mezi postavami, to bylo fakt kulervoucí.

      • 0011
        Přesně tak, dnešní omladina tohle nedokáže a ani nemůže ocenit, po Baldurech pro mě bylo Dragon Age velké zklamání, BG 2 byl jejich tvůrčí vrchol.
      • Pravda pravda.....v tu dobu to bylo něco nevídaného a v podstatě to nemělo žádnou konkurenci, ale já si stejně nemůžu pomoct a ve spoustě ohledů BG1 a 2 považuji za nepřekonané....Těžko říct na kolik je to objektivní a na kolik v tom hraje roli sentiment a určitý vztah a růžové brýle.

    • asi jiná generace :D

      • Holt časy se mění.....co bývalo v kurzu už není :) V dnešních dobách lidi preferujou jednoduchou a svižnou hratelnost a příběh podobný interaktivnímu filmu.....holt vývoj nezastavíš. Já si ale daleko radši zahraju starší hru, jako třeba Baldurs gate, u které jsem občas musel zapojit i hlavu a fantazii.

        • Butters

          ono taky tenkrát hraní bylo výsadou pár "podivínů" který neměly problém ponořit se do děje na celý dny... třeba i já jako špunt hrál kolikrát x hodin denně. Dnes na to neni čas... sem rád když najdu půlhoďku na zápas NHL. Natož trávit půl hodiny jen s tvorbou postavy... 

          Navíc dneska hrajou pomalu všichni od předškoláků po důchodce. Podle toho ty hry vypadaj... aby to zvládnul každej (i takovýhle kdysi hardcore hry, stačí se podívat na enhanced edition, zapneš příběhovej mód prostě neumřeš).

        • Tak to pozor, první Fallout mě bavil celkem dost a třeba takový Planescape Torment (který jsem dohrál loni), považuji za jednu z nejlepších her vůbec

          • Butters

            Z falloutu sem byl odvařenej a dodnes je pro mě srdeční... dokonce mě bavil víc jak BG (a teď do mě)

            Na BG mě zas dostalo to že si ovládal celou partu lidí s různejma schopnostma což dávalo spoustu možností taktizování a samo sem se bavil nad vztahy se společníkama i mezi nima vzájemně.

            Planescape je muj restik z minulosti kterej ještě musim dohnat.


    • Každý má jiné preference.....já považuji BG 1 a 2 za jedny z nejlepší her co jsem, za těch 25 let hrál. Dragon age jsem hrál taky, bylo to dobré, ale BG to nesahalo ani po kotníky......

  • Dovolím si teda nesouhlasit s tím, že by BG3 měli dělat Obsidian. Při vší úctě - jejich hry jsou skvělé, ale takové řekněme - hezké retro. Navíc se nedá říct, že bych si po jejich dohrání řekl něco jako "wow....!".

    Na druhou stranu - DOS2 je (subjektivně) jedna z nejlepších her, kterou jsem kdy hrál, postavy byly skvěle napsané a nezapomenutelné - a hlavně celkově působila jako hra z roku 2017. Takže opravdu jsem rád za Larian a společně s Cyberpunkem 2077 mám dvě hry, u kterých se s radostí nechám zmasírovat jakýmkoliv hype :)

    Komentáře k teaseru - opravdu budeme dělat závěry na základě cca 20s scény? Seriously? :-D

  • PCMR

    Tak to pojede na 5E. První dobrá zpráva. Už sem se bál, že to bude ta zdegenerovaná 4E.

    • skaven

      co je dobre na 5E? pytam sa vazne,  lebo nemam predstavu.

      • PCMR

        Že se konceptem vrací ke klasice 3E.😀4E byl velký skok mimo - nechutná posedlost balancem classů, jejich pevné škatulkování "rolí" v boji a další mechaniky převzatý z MMO her.

  • Bude Baldurs gate III - skvělá zpráva. Teď jen aby to nezkonili. Osobně se nejvíc bojim zjednodušeného systému kouzel ala Pillars of ethernity. Další průšvih by mohl pramenit z kreslené grafiky, popřípadě z přílišného humoru a nadsázky který tak nějak k Larianu patří. To jsou všechno věci které dle mého, nemají v sérii Baldurs gate co dělat. Budu doufat že přistoupí k legendě s pokorou jakou si zaslouží.

    • Morlang

      Humor a nadsazka nemaji v BG co delat?? Boo!! Booooo!!!

      • Proto jsem psal "přílišného".......Samozřejmě humor a nadsázka byly i v BG a bylo to super. Ale pořád to bylo jen o jakémsi doplňku jinak vážně pojatého příběhu. Pokud je to jen občas a je to doplněk je to super a v pohodě. Pokud je to na každém kroku...stává se z toho komedie

        • Morlang

          true true

    • 0011
      Mají ofiko DnD licenci na rozdíl od Pillars, systému kouzel bych se nebál, těch ostatních věcí ano.
  • Butters

    Minsc will lead with blade and boot! Boo will take care of the details.

    We are all heroes, You and Boo and I. Hamsters and rangers everywhere! Rejoice!

    😍

    • maros.goc

      Dufam ze v BG3 bude Minsc uz davno po smrti. Nenanvidim toho retardovaneho bastarda.

      • Butters

        Go for the eyes, Boo. GO FOR THE EYES! RRRRAAAAGGGGHH

      • Tak to mas pomerne smolu, BG3 sa ma odohravat zhruba 100 rokov po BG2 (coz dava zmysel, nakolko to bude zalozene na 5. edicii DnD a medzi 3.5 -> 4 bol timeskip prave 100 rokov, medzi 4 a 5 uz tusim len okolo 10) a podla oficialneho loru prave vtedy niekedy chcela ista wild mage menom Delina zautocit na nejaku gorgonu, dostala wild surge a namiesto toho omylom ozivila Minscovu sochu. Ci ale bude Minsc aj v hre, to je samozrejme otazne :)

  • Wolt

    I SERVE THE FLAMING FIST!

  • madPav3L

    Baldur's Gate 3 - Community Update 01

    https://www.youtube.com/watch?v=LI4v6hC_rjM


  • patr
    Mna by velmi zaujimalo, ci sa budu az prehnane drzat originalu alebo implementuju aj nove prvky.  Podla mna by trosicku mohli tie dialogy spravit pristupnejsie.  Menej textu a citania, dialogy by mohli byt ako v 3d rpg hrach.  Strihy a zabery na postavy, kratsie texty a odpovede s moznostou rozsirenia.  
    Proste spravit to trosku zaujimavejsie.   Takisto viac animacii namiesto komiksoveho rozpravania. 
    Rad by som videl BG3 s dnesnymi nadhernymi ingame animáciami atd
    • Butters

      o ingame animacich nepochybuju... precejen doba pokrocila a nebudou to delat klon puvodnich dilu ale dil novej (btw. ingame animace pri rozhovorech umel uz fallout ikdyz doslo jen na nektere postavy, takze nic novodobyho to zase neni).

      Ale proboha system dialogu nemenit uz vubec ne ve stylu vetsiny 3rd rpg. Pristupnejsi by to sice bylo asi sirsimu publiku, to jo... ale zajimavejsi? To pochybuju!

      • PCMR

        Na systému dialogů JE ale třeba pár věcí změnit, pokud se chceme v žánru posunout (možnost volby, která má skutečné následky beru jako samozřejmost). Stručně:

        1) Plný dabing.

        2) Krátké a úderné věty. Ne, že to na tebe hned někdo vyklopí jak chodící encyklopedie a začne se zpovídat, jako by tě znal celý život. Postavy by se měly v projevu chovat reálně, přirozeně.

        3) Víc se zapojovat se do situací, mluvit mezi sebou, často komentovat tvoje akce, rozhodnutí nebo okolí. Víc živější.

        4) Ideálně používat animace (gestikulace) při rozhovorech. Doporučuju se podívat, co dokázali s postavičkama o pár polygonech třeba v Legend of Dragoon už někdy před 20 lety. Neskutecně to pomáhá dokreslit osobnost postav.


        Larian u DOS2 ukázal, že má na to přicházet s novými nápady a ne se jen vést na vlně klasiky. U BG3 teď mají životní příležitost potvrdit, že to nebyla náhoda a že jsou hodni tohoto IP.

        • Butters

          1) ano

          2) NE NE NE... u příběhovýho rpg jde právě o podání příběhu. Krátké úderné - běž a zabij trolla.... uff díky nechci. Radši si přečtu odstavec o tom jak troll týpka chtěl uvařit a sháněl bazalku načež se chlapík schoval... bla bla nevim cokoliv. Něco co tě vtáhne do děje... jednoduchých primitivních textů je všude plno. BG by se tomu mělo vymezit. 

          3) nepochybuju... doba jde dál a pokud bude pár dobře propracovaných postav nepochybuju že na tebe i mezi sebou budou reagovat. Vždy´ť právě to bylo jedno z kouzel BG - v tomhle ohledu byl už dvojka pokrok oproti prvnímu dílu.

          4) Tak to mam celkem u zadku... Legend of Dragon neznám ale Fallout uměl animace postav už rok před prvnim BG byť jen u některých. Nevadilo mi to tenkrát, nebude vadit ani nyní. Ale tipuju že něco takovýho bude... 

          • patr
            vsak ale mal by si to na rozkliknutie, kratsi text by bol zvyrazneny, kto chce citat viac by si to rozklikol.  A bolo by to v krasnej prirodzenej forme so zaberom na postavy a ne ze ti na polku obrazovky vyskoci tona textu.   
            Podla mna, staci ked bude hranie samotne, suboje, vztahy medzi postavami podla originalu.  Ale hre by mohli dat aj novodoby smrnc po vizuálnej stranke, putavejsie rozhovory, animacie atd.   Dufam ze to nebudu robit zas brutal oldschoolovo ako Pillars of eternity 
          • PCMR

            Očividně nechápeš, co se skrývá pod pojmem úderné dialogy. Nemá to nic společné s primitivností. Jde o to říct maximum co nejeefektivnějším způsobem. Ve filmu a koneckonců i v reálu v běžné konverzaci taky postavy nemluví každá 5 minut o kravinách, který nejsou v ten moment důležitý. Když už chceš, aby ti nějaký vidlák, který ti dá quest, vyprávěl na 100 řádků o tom, co dělal celý den a o absolutně nedůležité historii jeho vidlákova (to, čemu ty říkáš příběh), tak by to mělo být volitelné (vyžádáš si to po ukončení debaty) a oddělené od hlavní konverzace, která by měla plynout přirozeným způsobem a ne, že na mě hned každý vyzvrací hromadu textu. Je třeba se přesunout více z knižního pojetí do herního/realistického, protože hromada zbytečného textu akorát zabijí uvěritelnost dialogů (a tím padem postav) a narušuje tempo hry. Je 21 století, už nemusíme všechno obalovat tunu text. Máme vizuál, animace a interaktivitu.


            Pokud se chceš ohánět "příběhem", tak se klidně můžeme podívat na veškerý text z BG2. Kolik si myslíš, že ho má skutečně společné s příběhem? 30%? Možná míň. Zbytek je nezajímavý balast, který navíc často slouží k popisu něčeho, co bys mohl zpracovat vizuálem/animací.

            • Butters
              Pokud se chceš ohánět "příběhem", tak se klidně můžeme podívat na veškerý text z BG2. Kolik si myslíš, že ho má skutečně společné s příběhem? 30%? Možná míň. Zbytek je nezajímavý balast, který navíc často slouží k popisu něčeho, co bys mohl zpracovat vizuálem/animací.


              A k tomuhle... Ne spousta toho textu byly všemožné knihy, většinou slouží k popisu světa Forgotten Realms nebo jiných příběhů v něm se odehrávajících jenž dotváří atmosféru světa nebo vysvětluje postoje určitých skupin atp. A nebo třeba těch a legend o předmětech... krásnej meč je hezkej. Ale rád si přečtu o jeho příběhu (ty nemusíš když nechceš, ale kdyby jo třeba se dozvíš nakonec i prokletí toho meče (což už souvisí nejen s příběhem, ale dokonce s hratelností samotnou). Prostě fakt si myslim že přes veškerou inovaci a hezčí grafiku... tuny textu zůstanou už z podstaty hry. 

            • Butters

              tak pokud vim ani ve starejch si nemusel proklikávat všemi dialogy... to že oddělený nebyly vedle omáčky... no a? 

              koneckonců i v reálu v běžné konverzaci taky postavy nemluví každá 5 minut o kravinách, který nejsou v ten moment důležitý

              O tom se dá dost polemizovat. 😂 záleží co tobě přijde důležitý... každopádně krátká animace trolla hledajícího bazalku, unikajícího chlapíka kterej narazí na tebe a už jen řekne "běž zabij toho **** " by v tomhle ohledu nebyla o nic horší ale naopak lepší. Vizuál by nastínil vše a hra by získala novej rozměr dynamiku. Jestli si to myslel v tomhle duchu tak to potom jo - to co jde nastínit vizuálem místo text kterej to popisuje. Ale abys pronikl do příběhu stejně tě nakonec bude zajímat proč ho troll chtěl uvařit a už navazuješ v konverzaci dál. Nakonec můžeš zjistit že to byla od trolla jen msta za jinej čin danýho týpka a už se začneš rozhodovat kterym směrem v příběhu budeš dál putovat... ale to zase musíš už číst (poslouchat pokud bude celý dabovaný). Nevim nevim... myslim že tun textu se jen tak nezbavíme u hry tohodle typu, ale nějaký oživení by to chtělo o tom zase žádná.

  • patr

    Wow necakal som ze sa rohto dozijem., no snad sa dozijem.

    Som rad ze tu znacku zverili studiu ako Larian, podobne ako Age of empires 4 studiu Relic.  Dufam ze uz ukazu aj nieco okolo aoe4

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit