Přejít na výpis diskuzí

Best of 2011: Události roku (část první)

29.12.2011 12:07
Redakce Games.cz 107 příspěvků

Možná je to pouze náš subjektivní dojem, ale právě končící rok 2011 byl na zajímavé, šokující či překvapivé události mnohem bohatší než rok 2010. Ať už jde o představení nových titulů (Dishonored, GTA V), ložené průšvihy nebo zjevné vyprofilování nových trendů. V následujících dvou článcích se tedy...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • uz setesim na clanek 100 duvodu proc vavra kecal, kde mu daji fandove sezrat to co hanel na skyrimu v jeho vlastni hre
    • smejki
      haněl?
      možná to podal jako hulvát, ale TES se svými lapsy haní sám. Dan toho akorát hodně pojmenoval.
    • neverim ze tu hov*inu vydaji. Nakonec to jako vzdy svede na korporatni pazgrivce, kteri mu utnou finance... *1*
  • aspon o cesky scene byste meli mit prehled kdyz uz o nicem, chybi vam tam minimalne jedno dalsi aaa studio :p
    • To samozrejme prehlizi uz delsi dobu... *2* Sranda je, ze je dokonce vetsi nez BIS.
    • Neřekl bych AAA studio, ale rozhodně tu chybí kluci v mobilních platformách, v hidden object adventurách a alespoň menší zmíňka o skoro dodělaném Silent Hillu od Vatry by taky neškodilo, to je pravda
  • V tej prvej časti ohľadom hackerských útokov mi chýba aj útok hackerov na steam. Kvôli ktorému si plošne menili ľudia heslá.
    • Ellendway
      To bude nejspíše v druhém díle. A přeci jen se nabourali na vBulletin fóra, ne přímo do databáze.
  • rancor1223
    Aoyagi: Konečně někdo kdo se nad mým příspěvkem alespoň trochu zamyslel. Je fakt, že dabing první Mafie byl ... těžko to popsat, zvláštní. Ale tak specifický, že si na něj všichni zvykli (včetně mě). Ale z pohledu kritiky není dobrý. A jak píšeš, ani druhá Mafie na tom není nejlépe, stejně jako 90% cizích seriálů u nás vysílaných...

    EDIT: to mělo patřit k mému komentu dabingu první mafie
  • Psychotic
    Největší sranda bude, až se Dan Vávra vyvaruje "chyb" Skyrimu až do té míry, že bude hra v podstatě neprodejná.
    • smejki
      ?
      • Psychotic
        No, při tom, co vše je ve zdejších kruzích považováno za "chybu"... by to asi nedopadlo příliš slavně. Chyba je kompas ukazující, kam má člověk jít, chyba je jakýkoli viditelný level-scaling, dále v podstatě cokoli, co má v názvu slovo automatický...
        • smejki
          Tak odkazuješ na blábolení místních expertů, nebo se bavíš o chybách, na které poukazuje Vávra? Tedy na chyby, které vycházejí z nedostatečně promyšleného, hloupého až odfláknutého designu?
          • Psychotic
            Pravděpodobně na to první zmíněné.
            Ten jeho článek se 100+1 chybami Skyrimu jsem též četl, ale moc detailů si nepamatuji. Jen že absenci záchodů zmiňoval hned ve třech bodech. Ten seznam poněkud postrádal rozdělení na závažnéa méně závažné, takže byl problém z toho dostat to, co by člověka mělo opravdu zajímat. Možná se na to mrknu znovu.
            • PreidaQ
              Ale když už svět má být dokonale propracovaný, žijící, se spoustou možností, tak proč tam nemůže být alespoň taková běžná lidská činnost, jako že se ta a ta postava čas od času doběhne vysrat na svůj hajzlík? *1*
            • Ten seznam byl naprostej shit, ale faktem je, že v některých věcech měl prostě pravdu. Dál to nemá cenu rozvádět, páč to tu už proprali snad tisíckrát.
        • No ale chyba určitě je nemožnost to nastavit/vypnout.
          • když by si vypnul třeba ukazatel questů, tak prakticky nemá šanci plnit questy díky holému a nic neříkajícímu popisu questů. Morrowind se dal hrát v pohodě bez šipek, protože byly questy popsány víceméně dost dobře. U Oblivionu to bylo o něco horší, ale stále to šlo. U Skyrimu je to holá ubohost a pokud si člověk nepamatuje, co mu NPC řeklo, neví nic a bez šipky je člověk úplně vyřízenej.
            • Aoyagi: S tím teda plně souhlasím. Většinou se bohužel popisky i k vyřešeným úkolům omezují na "Tell XXX that YYY is dead." Bez šipky by bylo nemyslitelné nechávat si questy na později.
            • No jo, to je pravda. Ale to už je zas další nedostatek, že a dokonce jeden z těch, co mi vadí. Mám půl milionu aktivních questů ale u 70% z nich netuším kdy, proč a od koho jsem je vzal.
          • Psychotic
            Uznávám. Chce-li někdo dobrovolně někde pobíhat a dvacet minut hledat cestu dál, pak nevidím důvod mu to neumožnit. Pravda.
            • Paulcz
              ? pokud vím tak výtky ke kompasu byly o tom, že se podle něj nedá navigovat a to je někde v 80% případech pravda. Ukazatele ke questům se vypnout/zapnout dají
  • Trochu offtopic ale nedá mi to. Práve som pretavil 7 kusov uhlia na Steame na výhru, čo bola 50% zľava na nejakú srágoru, ale pointa je vtom, že teraz je ta hra v akcii -66%. WTF!!!
    • Tak hlavně, vo no je to možná pro lidi, co zaspaly vánoční slevy :D. Pár kuponů mam taky.
    • Ja som od zaciatku robil vsetky free achievementy a jedina hra co som vyhral bola HL2: EP1, co by mi az tak nevadilo. Lenze maximalne ma doziera to, ze HL2 som vobec ani nehral. Okrem toho som ziskal plno kuponov, ktore asi nikdy nevyuzijem, a pretavil som 7 kuskov uhlia aj ja, a vzisiel mi z toho kupon 50% na hru, co je teraz 75%. Takze si mozeme pogratulovat. :D
      • Vo Valve to majú pekne premyslené
        • To mas recht.
    • matty-the-gamer
      Jsi holt dítě štěstěny... *2*
  • Phillios191
    Jsem hodně zvědavý na to co se bude dít s PC platformou v UBI, protože pokud se na PC vyprdnou, tak přijdou o většinu svých zákazníků. A co se týče studia Warhorse, které Pan Vávra zakládá, jsem zvědav též, protože vše co se kolem Pana Vávry děje mě určitým způsobem přitahuje :) je to prostě chlap, kterej je v obraze a nenechá si sežrat svůj názor na věc, toho se cení (tedy aspon já), nedivím se že už nechce slyšet slovo Mafia, ale znova mu musím poděkovat (asi po 101.) že takovou hru, co udělal, neudělal nikdo, resp. žádná neměla takového ducha a pokud toho "ducha" nacpe do ostatních her, tak budou žít navěky jako Mafia :) (ovšem třeba takový Vietcong od Pterodonu žije také dodnes a pořád tam hraje solidní množství fandů co tahle hra neomrzela-sem tam jí taky zahraju;-jak říkám pořád český hry=dobrý hry))

    Hodně zdarů Pane Vávra *3*
    • Ubisoft? zisky na PC?:D práve preto chce Ubi upustit od PC pretože je to pre nich stratová platforma.
      • Preed
        Keby boli statovi,tak by tie hry nerobili vobec...
    • Kr.Pa
      Já bych se jim raději zavděčil za Operaci Flashpoint, Hidden and Dangerous a Original War (případně i UFO)
      Zrovna za Mafii a Vietcong ne
    • EHM, já myslel, že na Mafii dělal třeba i Petr Vochozka, hudbu poskládal Mirek Šimůnek atd. Nepopírám, že Dan na hře udělal svůj kus práce, ale každopádně tu hru dělal tým a ne Dan Vávra
      • Phillios191
        tím se myslí, že napsal scénář + grafický design, a to je u her hlavní část (nejtěžší úkol)
        Na hře samozřejmě pracovalo hafo lidí, žádnou velkou hru nedělá nikdo sám (málokdo má nadání na programing, skládání hudby, grafiku atd dohromady,)
      • Vladimír Šimůnek. Mirek se jmenuje kámošův fotr
        • Phillios191
          Vladimír Šimůnek odvedl také skvělou práci, nemluvě o našich skvělých dabérech jako Petr Rychlý, Marek Vašut, Dalimil Klapka, Linda Rybová atd... Oproti 2. dílu měla jednička podle mě mnohem lepší dabing (nejen)
          • rancor1223
            Neměla lepší dabing, měla dabing naprosto tragický. Ovšem byl tak tragický, že byla zábava ho poslouchat a proto je tak oblíbený. Já osobně proti němu také nic nemám, samozřejmě, je "skvělý", ale z toho kvalitativního pohledu není lepší než měl druhý díl.
            • Kr.Pa
              Nejlepší dabing mají samozřejmě české adventury: Horké Léto, Polda, Ve stínu havrana atd.
            • No jo, češi obecně moc dabovat neumí. První Mafie nebyla vyjímka. A dvojka mi taky přijde kvalitou někde u televizních reklam.
  • S čeho se platí ta herní asovcace? Jestli z mejch daní, tak...
    • jinak ta asociace je občanský sdružení. Dokud nebudou podporovat online zápasy sociálně vyloučených, tak bych tam naše daně moc nehledal.
      • Nevim, zeptam se. Teď vim, že je sponzoruje M$soft a S$NY a mám jasno. Dik
    • myslíš z daní tvých rodičů ? *5*
      • Lituji tě, jestli žiješ v rodině kde se takto striktně rozlišuje čí co je.
        • Chceš tvrdit, že daně tvých rodičů jsou vlastně tvoje daně? To nedává smysl *1*
          Ale ok, beru to tak, že nepřímý daně platí každej od mimina po geronta.

          Peace *5*
          • O co je stat okrade musim zas ja doplnit ze sveho. Chapeš?
            • "odevzdávání kořisti výměnou za ochranu"

              To mi skoro připomíná Gabriela Lauba.
            • Daněma si platíš služby který poskytuje nebo podporuje stát - sociální zabezpečení, bezpečnost před zločinem, zdravotní péči, kulturu, atd. - a v demokratických volbách si určuješ, co za prvé od státu očekáváš za podporu a za druhé kolik očekáváš že od tebe bude stát chtít.
              Teoreticky.
              Daně nejsou zlodějina ale přirozené odevzdávání kořisti výměnou za ochranu.
              Teoreticky.

              ..Jak to vypadá ve skutečnosti už je na posouzení každýho.
            • matty-the-gamer
              Daně jsou jeden velikánský zločin... *4* Krade se všude, ale státy kradou vážně nejvíce.
  • Super, že pan Vávra se odhodlal začít dělat RPG. Jsem zvědavý co vytvoří a zda se všem těm chybám, na které poukázal ve Skyrimu vyvaruje. Hodně štěstí *4*
    • Příspěvek asi bude vyznívat poněkud namyšleně, ale vyhnout se většině chyb Skyrimu není až tak veliký problém. Ať si to fandové Bethesdy chtějí přiznat nebo ne, ta firma vytvořila hru pochybné technické kvality s jasnou výzvou: kdo chce mít hru "lepší", nechť si ji lepší udělá sám; peníze pochopitelně ať zaplatí jako za hotový odladěný produkt.

      A buďme upřímní - pokud by reklamní masáž nezabrala už u Oblivionu a prodeje nebyly příliš pozitivní, tak by jednak byli obviněni piráti (evergreen), ale hlavně si troufám tvrdit, že Skyrim by vypadal VELICE jinak.
      • Chyb je tam spousta, nicméně já jsem reagoval hlavně na puntičkářské hodnocení Vávry. Skyrim je pořád jednou z nejprodávanějších a nejlépe hodnocených her, které kdy vyšly a celý podíl na tom mediální masáž rozhodně nemá...
        • Mediální masáž má velký podíl. Svůj podíl také má to, že nevyšlo vlastně nic výrazně lepšího a že se tradiční značky víceméně potopily (třeba Gothic je už prostě pasé). Skyrim si v mém okolí pořídilo opravdu hodně lidí a většinou jsou to lidé, co nikdy o TES neslyšeli a přesto hrají Skyrim. Prostě Skyrim se prosadil především díky masivní reklamě. Tím neříkám, že by byl špatný. Jen říkám, že je to nejspíše nejmasověji hraný díl ze série TES a že za to může převážně reklama. To samé platí u Battlefieldu 3. Opět většina lidí, co znám, v životě nehráli BF2 a ani ho neznají, ale BF3 znají - reklama. PS Píšu o hráčích, co mají 25+, takže se to nemůže svést na nízký věk v době vydání zmíněných her.
          • @Ellendway
            Ano, taková situace se totiž stává jen u Bethesdy, že? A Bethesda v žádném případě nevydala patch patche během pár dní.

            @Konzolista
            No tak jestli to chceš brát takhle, tak to ani Valve v tom nejsou o moc lepší. Všechny velké firmy to dělají jen a pouze pro peníze, takže nevidím důvod, proč to (znovu) probírat.

            @Z.Z.
            Chtěl jsem tím říct, že drtivá většina AAA her má reklamní kampaň a najdou se lidé, kteří svedou vysoké prodeje vždy jen na reklamu, nehledě na ostatní faktory. Je to otravné a stupidní.
          • U Skyrimu se pořád píše o reklamě, ale nic kromě snad dvou trailerů si nepamatuju...narozdíl od BF3, kde banery byly snad všude.
            • Internetová reklama, v US běžely v TV reklamy atd. Jak jsem psal, lidé z mého okolí nedotčeni sérií TES o Skyrimu věděli a hned si ho koupili. Obecné povědomí o téhle hře prostě je značné. Ale pravda, že BF3 má daleko masvnější reklamu - viděl jsem dokonce i v metru plakáty k BF3 a to v ČR není zvykem vídat reklamy na hry.
            • tos špatně pochopil, jim záleží na kupujících hráčích = prodaných jednotkách.. Ohledně toho patche - rozhodně nejsou první ani poslední, takže klídeček. On je rozdíl dělat patch pro koridorovou střílečku a open world RPG ještě s rozlohou Skyrimu
            • Ellendway
              Jak jim záleží na hráčích? Tak, že vydají patch ve kterém toho ještě víc pokazí?
            • @Konzolista
              Asi bude jméno Dan Vávra navždy na TG spojováno se Skyrimem.

              Bethesdě to sice možná je jedno, ale pořád se chová podle mě líp než většina ostatních společností...snad kromě Valve a....a už mě nikdo nenapadá.

              Jo a vysoký herní průmysl ... taky se mi zdá, že se vydal směrem stupidity.
            • já nechápu jak jste se zase dostali ke Skyrimu, to vám vážně tak leží v žaludku? Stejně už má vyděláno tolik, že na to bude celá naše republika vydělávat několik let :))

              Bethesdě je naprosto jedno, co si o hře myslej lidi, kteří si ji nekoupili. Jim záleží jen na hráčích, kteří koupili (na utržených dolarech). Navíc pokud bych byl zaměstnanec bethesdy, musek bych se v tomhle případě už i malinko začít smát, jelikož ta hra má takový úspěch, že na to ostatní mohou čumět leda tak s otevřenou pusou..

              Což ovšem nic nemění na faktu, že na rozdíl od Morrowindu je to krok zpět, ale pozpátku se pohybuje celý herní průmysl už několik let
        • Má.

          Teď se mi to nechce hledat a stejně bys to asi nesledoval, ale na internetu je veřejné video z nějaké konference digitální zábavy, kde byl prezentován Skyrim. Publikum prakticky šílí z toho že hlavní postava dokonce umí vytasit meč z pochvy a že si charakter může dokonce stoupnout do vody. Připočtěme další propagandu jako například tvrzení že hra běží na novém enginu s mnoha novými možnosti (polopravda, je to přejmenovaný již použitý engine, kterému ale byly přidány možnosti, to ano) nebo obrovské postery přes celý dům, stánky na videoherních akcích ... věř mi že veškerá tato aktivně pumpovaná reklama se na popularitě a zejména prodejnosti Skyrimu podepsala víc než dost. A pozor, nevnímám celé tohle divadlo jako negativum, prostě to bylo a na prodejnost a hodnocení hry to podle mne vliv mělo a to velmi významný, i když přesná čísla neznám, nemám žádné známé v jakékoliv analytické firmě a prakticky vařím z vody.

          Uznávám jednu právem zaslouženou reklamu, a to je zvuk značky. Nicméně ten je nyní Skyrimem nalomen a ještě jednou něco takového a svou sílu podle mne značka hodně ztratí.
      • mediální masáž u Oblivionu? Co já si vzpomínám žádná nebyla a TES má obrovskou hráčskou základnu už od Morrowindu. Nešiř bludy hlavně..
      • smejki
        piráti? TES je už od Morrowindu konzolovka
        • Spíše od Oblivionu.
          • rancor1223
            Už Morrowind byl na konzole (Xbox).
            • smejki
              tak bavíš se o designu nebo o prodejích?
            • Ale nebylo to na něm vůbec znát... Za to Oblivion už byla jasná konzolovka.
  • Možná by stálo za to zmínit příchod Originu a tím pádem odchod EA z nákupních košíků nejednoho konzervativce.

    A taky jsem si koupil za celý rok jen 3-4 AAA hry. Přijde mi, že ten "indie" sektor letos dost bodoval.
    • Ellendway
      V dnešní době nemá cenu kupovat AAA hry, protože s indie games za stejnou cenu si užiješ více zábavy. Za 60€ na steamu seženeš dobrých 12 her.
    • to ti nepřijde, indie sektor to letos těžce krosil. Však se do indie uchylujou slovutní vývojáři, kteří už maj plnou řiť diktátu manažerů a podobnejch obskurních figurek
      • Proto to píšu do uvozovek *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit