Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Dotaz: kde je "jednoznačný kandidát na hru roku" - XCOM 2?
  • Proč se pořád zminuje, že Dark train je "ve všech ohledech jiná" a že "nejde o hru pro každého"? Mě to přijde jako úplně obyčejná "hádej co autoři vymysleli za wtf hádanku" zkoušecí-klikací hra v pěkné grafice. Je to prostě něco jako Samorost, akorát ty hádanky dávají ještě méně smyslu, protože vývojáři nejsou tak dobří jako Amanita.
  • Polovina hateru Overwatche je jenom proto, ze ta hra se neda upiratit a vubec se k ni nedostali :) podle me je to prototyp moderni uspesne hry - je svizna,zabavna,casove nenarocna a pro vsechny. Muzes ji hrat 20 min denne ale i 6h - jiste stale tu jsou hry pro hardcore hrace ala DS ale je treba si uvedomit jake mnozstvi hracu jsou schopny zaujmut - to se neda srovnat..mam za sebou jestre treba Uncharted 4 nebo FFXV a ikdyz to jsou bezesporu kvalitni hry tolik me zabavit nedokazaly
    • Je to tím, že prostě nemáš vkus. Zeptej se místního arbitra vkusu Femta (nebo stačí krátká návštěva na konzolistovi). Pak ti vysvětlí, jak je Overwatch jen tupá klikačka, zatímco TLG, Uncharted nebo DS3 jsou hluboké a komplexní hry s přesahem, kde musíš neustále přemýšlet a mít IQ aspoň 120, abys to dohrál...
    • i kdyby šla upirátit nebo bych ji mohl mít zadarmo, tak bych ji nehrál. Tento typ her nehraju. Nebavilo mě ani CSko ani Unreal Tournament ani žádná jiná arénová střílečka. Nechci tvrdit, že je ta hra špatná, protože to prostě neumím posoudit, když mně tyto hry nebaví.
  • MickeyMutant
    Medaile je ve správných rukách. Nejlepší videohra musí splňovat takzvaný princip SRB (SSC v angličtině): musí být rychlá, barevná a musí se v ní hodně střílet. V článku vyjmenovaní kandidáti můžou třeba v jednotlivostech působit i o chlup líp, ale co se týče vyváženosti těchhle důležitých složek, je Overwatch jasný vítěz.

    Vezmu to popořadě. Doom snad může konkurovat zběsilostí akce a kadencí střelby, ale omezeně nudná paleta pekelně červené a fádně černé ho strhává z čela soutěže. Final Fantasy XV je japanofilská bizarnost, která nemá ani v jednom ze základních SRB předpokladů nejmenší šanci a Darkest Dungeon je 2D rozpohybovaný komiks, kde vám rychle nanejvýš zemřou vaši hrdinové a místo instantní zábavy přinesou do domu spíš nějakou duševní či pohlavní chorobu. V Dishonored se většinu času krčíte v koutě za květináčem a posloucháte cizí rozhovory. Úchylnost. Zrovna tak Dark Train - vlhký sen zastydlého vlakofila zažívající nejsilnější orgazmy při organizaci překládky papundeklových vagonů. Stardew Valley je sice ještě barevnější než Overwatch, ale o frenetické akci nebo terapeuticky blahodárné střelbě si může nechat jenom zdát. Navíc vypadá jako z časů, kdy poslední výkřik techniky představoval vlk chytající vejce. Owlboye nekomentuju, rozbolí mě oči pokaždé, když byť jen koutkem oka zahlídnu libovolný screenshot. Ve Forze Horizon pak člověk může soupeře maximálně vytlačit ze silnice*6*a Shadow Tactics je pomalá nostalgická podivnost pro herní důchodce.

    Je tedy zřejmé, že Overwatch je spravedlivý vítěz. Kdyby se každý místní fanboy zamyslel nad nevhodností svého favorita na medaili za GOTY, tak se mu snad i po tomhle výkladu musí konečně rozsvítit. Ať se chytne za nos a uzná, jak je ve skutečnosti jeho kandidát na zlato beznadějně nedostatečný.
    • To je ale bžunda!
    • V nekterych vedeckých kruzich prevláda názor, že vitez by se mel vybirat podle principu BBP (blbuvzdornapicovina), ale nevim jestli jde o zert nebo skutočnosť. Každopádne na OW by to sedelo
    • jamar28
      To je trolling, nebo si fakt myslíš, že hry roku by se měly vybírat pouze z akčních her, v podstatě skoro jen ze stříleček?
      • Fordzy
        Jasně že je to troll. To si tu první den?
      • MickeyMutant
        Princip SRB neoblafneš. Můžeš o něm vést spory, můžeš s ním nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti němu dá dělat.
        • jamar28
          Nic oblafnout nechci, mně se obecně zdá, že vybírat hru roku má asi podobný význam jako vybírat nejlepší jídlo na světě a spíš než na kvality těch her to ukazuje na počet fanoušků (ne že by tyhle dvě věci neměli nic společného).

          Spíš mě zajímalo, jestli to fakt myslíš vážně. Evidentně jo. Tak bych se snad jen ještě zeptal, kde se ten pošahaný princip vzal.
          • MickeyMutant
            SRB je termín známý jen mezi odborníky na herní žurnalistiku. Když se nějakého redaktora zeptáš, všechno zapře, protože si chrání svoje know-how, ale je to jeden ze základních principů, kterými se každá slušná redakce řídí.
      • *z barevnych a rychlych strilecek
  • hra bohov roku 2016 je jasna... Dark Souls 3 tato hra a jej predchodcovia su nedotknutelne diamanty na nebi herneho priemyslu ktore by sa nemali porovnavať s bežnymi hrami a bežní smrtelnici by sa k tymto hram nemali vyjadrovať.. predpokladam že v roku 2017 tento titul ziska Nioh.

    hra roku 2016 pre bežnych smrtelnikov su na tom asi takto:1.Final Fantasy15 2.Uncharted4,3.Hitman,4.Doom,5.Dishonored 2,6.The Last Guardian
    najlepšie DLC:witcher
    najlepšia strategia:1.Civilization6,2.Xcom2 najlepšia orginalna hra:1.Firewatch,2.Inside
    najlepši multiplayer..suboj Battlefield1 vs Owerwatch.... Owewatch je lepšie vybalancovany a asi aj zabavnejši ale mne osobne sa nepači vytvarny štyl takže u mna vyhrava atmosfericky Battlefiel 1
    *5*
    • První odstavec jak z konzolisty.cz... typický fanboy výron... *7*
      • delo totálně nezvládá. Nech se léčit ty výrone...
        • Mě se líbí, jak Femto každýmu cpe, že je nějakej delo. Taková paranoia. *15* Nejvíc se mi ale líbí to, jak při jakýmkoliv negativním komentáři na cokoliv, co je předmětem jeho fanatismu hned do 1-2 minut přispěchá se svým dětským záchvatem. Já myslím, že je jasný, kdo se tady má léčit. Smutný případ. *15*
          • kdyby se tu původní Del0 před časem nepřihlásil, tak bych si myslel, že máš pravdu, v tomhle případě ne :) Myslel jsem, že je to mrtvá postavička, ale evidentně nejsem expert na sociopaty a nepoznám je dle stylu psaní jako kolegové...
    • Za tento komentář tu budeš "milován". Mně osobně se líbily letos ty RPG skoro všechny. Hodně mě bavilo Tyranny, FFXV, Dark Souls 3... Řekl bych, že to byl dobrý rok pro RPG. Jen malá výtka k Tyranny, tam je vše skoro fajn, až tedy ten combat by to chtělo pořešit, nebo ho tam nedávat vůbec a udělat z toho nějaký stealth iso RPG, nevím jak bych to řešil, ale trošku mě ten combat ke konci už otravoval, ale zase to ma dobrý setting a postavy...
  • Tilwaen
    Redakce zklamala, nevyhrál Owlboy.
    • PreidaQ
      A přitom je Owlboy 'oficiálně' lepší "akční hra" než Overwatch, který je ale zase naproti tomu lepší "střílečka" než Owlboy.
  • Shenkster
    Za mě jednoznačně DOOM ! *16*
  • Ja bych volil Darkest Dungeon. Prinesl originalitu/replayabilitu, ktere na hernim poli uz peknych par let chybi a ostatnim studiim by to hodilo signal, ze grafika/filmovost neni vsechno.
    • replayablitu bych zrovna nezminoval, ale to je snad jedina chyba hry

      podle me je to na dva pruchody, prvni na odemknuti ng+, takovej delsi tutorial

      a pak ta ng+, ktera je tak prisna jako mela bejt hra puvodne, ale jsem rad, ze to tak nezacalo, to bych dohraval jeste doted *1*
    • PreidaQ
      Mě Darkest Dungeon bavila hodně. Grafika, atmosféra i soubojový systém je brilantní, ale ta hra je celá založená na grindu, neustálém opakování stejných bossů a úmorném levelování postav a já vždy ztratil motivaci v té hře pokračovat (rozehráno 2x). V tomhle ohledu si nemyslím, že by si zasloužila ocenění "hra roku".
      • ono to chce vybirat curiosity ve tme, pak jsou nasobne lepsi odmeny

        pokud nekdo rotaci zlataky za louce a jeste si nima snizuje vydelek, musi o to vic grindovat
      • V poslednim patchi pridali novy kratsi mod, presne kvuli tomu grindu, na ktery si dost lidi stezovalo.
    • flash789
      Doufam ze ne, pri predstave ze by vsechny hry byli graficky podobne DD se mi jezi vlasy hruzou na hlave. ja nevim ze mate tak nizke preference, vzdyt jde udelat hra ktera je originalni a zabavna v pekne grafice, proc mate porad predstavu ze originalni a dobra hra by mela mit indie grafiku? Kdyby tvurci tehle hry meli penize nikdy by to takhle graficky nedelali, pouzili by moderni engine. Kdy pochopite ze to neni featura ale z nouze cnost?
      • grafickej styl je na ty hre mozna to uplne nejlepsi, proste bomba

        hezci hru jsem nehral uz leta
      • Ale ja nepisu, ze se mi DD grafika libi, ale ze neni potreba ultramoderni grafika pro uspesnou hru.
        • flash789
          Kdyby tu ultramoderni grafiku mela byla by daleko uspesnejsi, takze ne, nemas pravdu..
          • Veskoslav
            To je neskutečný blábol....Všichni víme, jak dopadl Crysis nebo Battlefront.
            • Veskoslav
              Rozepiš to. Jako že 4K textury to udělají co? Hezčím? Nebo realistické zpracování postav?
            • flash789
              Vzdyt styl grafiky muze byt zachovan, jen je proste kvalitnejsi..spis si myslim ze by na atmosfere mohlo jen pridat..
            • Já teda nechci mluvit za ostatních, ale právě styl grafiky Darkest Dungeon se mi velmi líbí, ke hře sedí a dodává jí atmosféru. Být to v nějaké ultra realistické grafice... čím by to zaujalo a nezapadlo mezi stovky jiných, stejně vypadajících her?
            • flash789
              vesko ty radsi nemluv, ja se bavim o Darkest Dungeonu, kdyby mel moderni grafiku a mel ty same mechaniky jako ma...jaka crysis a battlefront...to se mi snad zda..jestli mas potrebui neco dodat tak napred mysli a necti jen posledni prispevek z vlakna..
      • DwaR
        no a preco velkí AAA vydavatelia neprinesú nečo inovatívne, orginálne a zábavné? prečo tu máme každý rok len a len 100x vylúhovaný čaj s vyššou číslovkou?
        ja by som tiež uvítal veľa indie hier v lepšej grafike, ale čakať ich od sony, ubi, blizzu a pod. nemá cenu. tak vezmem zavďak aj hrami od menších štúdií/jednotlivcov, ktorí majú aspoň snahu a často ju pretavia aj do reality.
        • flash789
          Ale to je kvuli hracum, vime? Protoze plno lidi jim ty hry bez napadu hraje, a ti co se jim to nelibi se uchyluji k indie. Az hraci dostanou rozum a budou mit pozadavky ktere jsme psal vyse tak budou pekne hry z napadem, nebo si snad nekdo mysli ze napady jsou domena jen indie tvurcu? Vsechno je jen otazka poptavky, ale dokud budou nejprodavanejsi hry Fra Cry a Assasin Creed tak se nezmeni nic. Tu moc tohle zmenit maji hraci, nikoliv AAA vyrobci her. Cele tohle je dalsi negativni projev indie manie, protoze to neni tak ze to dava alternativu hracum, ale dava to alternativu hlavne AAA vyrobcum na to kaslat a o inovantni a napadite hry se prilis nezajimat, a nadale dojit jedno a to same dokola. Takze originalni a napadite indie hry odsaji z prostoru zajmu AAA vyrobce nespokojene hrace, kteri si nasli alternativu a zustanou jen ti co si nestezuji a zvesela kupuji jedno a to same porad dokola za 59.99. Kdyby indie manie nenastala, tlak na AAA vyrobce delat originalni a zajimave hry by byl daleko vetsi, a treba by to mohlo i neco zmenit.
          • DwaR
            z veľkej časti máš pravdu. mýliš sa len v jednom - " dava to alternativu hlavne AAA vyrobcum na to kaslat a o inovantni a napadite hry se prilis nezajimat". naopak! obrovský úspech niektorých indie titulov by mal nakopnúť AAA štúdiá, pozrieť sa týmto smerom. dopyt tu je. a je veľký, točia sa v ňom nemalé prachy. tak čo skúsiť trochu rizika a zaloviť v tychto vodách? hráči im to jasne ukazujú - chceme nové hry, chceme hry s nápadom, s príbehom, chytľavé, orginálne.

            ja teda vidím indie scénu nie ako alternatívu, ale ako vyrovnaného súpera veľkých firiem. pokiaľ mi neponúknu to, čo chcem hrať, bohužiaľ mám len dve cesty - nehrať alebo hrať indie a dúfať, že z tých malých štúdií vyrastú mladé šťuky, ktoré urobia vietor v zatuchnutých rybníkoch. i keď hrozí to, že keď vyrastú, stanú sa mainstreamom, ktorý bude chŕliť generické hry ako teraz veľké AAAčka.

            jedninou naozaj smutnou vecou na tomto celom je, že pod indie scénu spadli všetci garážnici, ktorí polepia nejakú pixelhovadinu a hrajú sa na kráľov sveta. to sa poprieť nedá a to je naozaj zlo. chápem, že nie sú prostriedky, ale veľa hier ukazuje, že aj za málo grošov sa dá urobiť veľa muziky.
            • Naopak z mého pohledu jsi to ty, kdo se mýlí.
              Přestav si, že jsi Ubisoft + všechno zjednodušíme, aby se to dobře počítalo.
              Vývoj hry tě vyjde na 20M...
              Pokud uděláš další díl AC, vyděláš na fanoušcích 40M
              Pokud uděláš další díl FC, vyděláš na fanoušcích 35M
              Pokud uděláš další díl TCSC, vyděláš na fanoušcích 25M
              Pokud uděláš další zmršený díl Settlers, proděláš na tom 5-10M
              Pokud uděláš akční bojovku, které rychle rostou na popularitě za 60Euro a ještě tam dáš spoustu mikro&makro transakcí, vyděláš dle odhadců i víc než 60M
              Pokud uděláš originální nápaditou hru XY, krok do neznáma a i odhadci mlčí, vyděláš ???
              A o to tu kráčí.
            • Jenže nic z toho se neděje a už celkem dlouho. Na vzestupu jsou akorát RPG hry, občas nějaká ta strategie.
  • podle mě Overwatch může být dobrá hra jak, chce, ale v GOTY to nemá co dělat. Možná to zní jako rozporuplná věta, ale dle mého je to tak. Jde vidět, že herní scéna je i po 30 letech pořád v plenkách, proto by hry jako Doom, Overwatch či BF1 nemohli vyhrávat GOTY.
    • Veskoslav
      A co teda mělo vyhrát tu Goty?
      • aspoň něco kde je trošinku přesahu? Ne, vzít brokovnici a tupě střílet a pak být nejlepší hrou roku...
        • Veskoslav
          Ptám se znova. A co mělo vyhrát tu hru roku?
          • hra nepotřebuje mít přesah, pokud nechce kandidovat na GOTY, pokud taková hra získává GOTY je to fail herní novinařiny. Nikde se nebavím, že Doom nebo Overwatch nemá vycházet, at si vychazí, někteří jedinci asi evidetně pořád radí stříli demony z pekla, mně to připadá infantilní, ale at si kazdý hraje, co chce, ale kandidovat na GOTY? Vtip roku!
            • je to tak, ale herní recenzent by měl být hlavně profesionál a občas by měl potlačit svůj subjketivní pohled. Takový Homola je jasně neprofesionální a vůbec by neměl hlasovat, navíc toho Smutný a Homola ani nemají nahrané. Jak říkám, je to v plenkách...
            • GOTY je jen subjektivní názor několika lidí z redakce, jejichž názor má stejnou váhu jako jiného zkušeného hráče, kterých je na světě víc, jak těch recenzentů. Jednoduchá logika.
          • To je ale naprosto irelevantní, ať si to vyhraje třeba Inside, The Witness, Deus Ex, Dishonored 2 nebo i klidně Uncharted, všude je toho více, než je tupé střílení.
            • Hra nepotřebuje mít přesah. Hra musí v první řadě bavit. Proto si radši zahraju nějakej Brutal Doom, než pseudoumění typu TLG. Protože u toho umírám nudou.

              "všude je toho více, než je tupé střílení"

              Není. Překvapivě ---> štřílení tam není víc, takže proti Doomovi jsou to špatné shootery. Když si budu chtít pořádně zastřílet, tak nebudu hrát Deus Ex nebo Dishonored. To je jednoduchá logika, která ti uniká. Srovnáváš kvalitu ne her, ale žánrů. Nedělej to, je to hloupost.
            • Musím souhlasit s lol. To tu kategorii mohlo vyhrát klidně dead by daylight a ta hra tu ani není. Což se nedivím, protože ta hra se pořád mění.
            • ano, stydím se, že jsem občas Čech, když vidím, že lidi volí Babiše a Zemana, to je snad pochopitelné, ne? Tak stejně se stydím, že může Doom či Overwatch vyhrávat GOTY. Neříkám, že kvůli tomu nemůžu usnout, ale mírně trapné to je...
            • Branit svou oblibenou hracku na internetu proti "zlym haterum" muze taky jenom ten kdo to zere jako by to byl boj o zivot.
            • Veskoslav
              Fakt se to nesnaž okecat. Stydět se za anketu redakce může vážně jenom někdo, kdo to žere jako by to byl boj o život. Ty se vždycky nejspíš schoulíš do klubíčka a kaješ se za celou hříšnou hráčskou obec, když někdo vystřílí školu a řeknou, že hrál GTA.
            • proč by to měla být kravina, tak člověk se může stydět za komunitu, může se stydět i za národnost. Samozřejmě když vidím, že taková slabomyslná zábava může bodovat, tak se mírně stydím, to je pochopitelné.
            • Nebo muzes nadavat vsem do hlupaku, jako velke decko. *15*
            • Veskoslav
              Prostě ty za každou cenu jedeš ty svoje bláboly. Smiř se s tím, že prostě se ty hry dostaly do výběru a můžeš se těšit na další rok, kdy třeba vyhraje tvůj favorit. Nebo tu kňučet a řvát jako malé děcko, že se stydíš, že jsi hráč. Což je mimochodem zatím asi tady největší kravina, co kdo letos napsal.
            • "? Hratelnost, technické zpracování, délka hry, skvělé narážky, naprosto brutální sountrack."

              Tak hratelnost je typická fráze, technické zpracovaní - průměr, špatné textury, ani nijak výrazný styl, délka hry není měřítko nějaké kvality, soundtrack nedělá dobrou hru, takže jsi nevymyslel nic, proč by měl být Doom Goty..

              Podobné nesmysly píšeš i o Overwatch.

              Sám ani nevíš...
            • Proc by hra hra roku nutne mela nabizet nejakej presah? Podle me tu hry mame predevsim proto, aby bavily..
            • Veskoslav
              Někdo, kdo tvrdí, že se stydí, že je hráč jenom proto, že je to v nějaké anketě na jednom z tisíců webů...To je fakt už solidní kravina. A proč by měl mít Doom Goty? Hratelnost, technické zpracování, délka hry, skvělé narážky, naprosto brutální sountrack. A Overwatch? Kompletní servis, veškerý přidaný obsah zdarma, zpracování, technické kvality hry, oživení žánru arénových akčních her. A jak jsem psal níž, bylo více her, co jsem letos hrál a považuji je za skvělé, takže nevidím důvod mezi nimi volit. Každá mi nabídla něco jiného a každá se liší a nepovyšuje se nad ostatní. Jenom ty nebo tvoje ego nemůže překousnout fakt, že někoho může bavit Doom či Overwatch a považují je za nejlepší hru roku 2016. Pak tu píšeš bláboly, jak se stydíš a podobné sra*ky.
            • ty se vlastně nesnažíš ani diskutovat, tak nechápu, proč na mě tedy reaguješ. Mohl bys mi třeba vysvětlil, proč by měl Overwatch či Doom získat GOTY...
            • Veskoslav
              Jak říkám, fakt blbé bláboly a ta poslední věta to jenom podtrhla *7*
            • Ale prosím tebe, hra roku kde vezmeš brokovnici a střílíš démony z pekla? To racionální člověk může považovat za GOTY? Nebo Overwatch, kde naběhne pár divných postaviček do arény a střílí po sobě? Mně jsou ty hry u paty, jen mi to připadá smutné, nízké a možná i trapné, že něco takové může bojovat o hru roku a tak trochu se stydím, že jsem hráč.
            • Veskoslav
              Tak to prostě řekni rovnou, že máš averzi na Dooma a nesnaž se to zabalit do těch keců okolo, které jsou fakt jenom bláboly.
            • Ale prosím tě, Max aspoň nabízí myšlenku nějaké utopistické budoucnosti, kde existuje lidská společnost na úrovni zvířat. Člověk může aspoň přemýšlet, kam až lidská společnost může klesnout. Navíc Oscary získal za technické věci... Doom přemýšlení zabíjí stejně jako Strážci Galaxie...
            • Veskoslav
              No a já bych zase Dooma přirovnal k Mad Max a ten vyhrál 6 oskarů. A pokud se člověk podívá, co vyhrál za film roku například v roce 2014 Birdman, tak dle tvé logiky by to letos měla dostat hra The Division např.
            • Vysvětlím ti to ještě jinak, Oscary jsou taky čím dál větší fraška, ale pořád Oscara nemůže získat film Strážci Galaxie, tak nějak mám pocit, že Overwatch je trošku herní ekvivalent Strážců Galaxie. Takže aspoň špetku nějaké úrovně bych ocenil u GOTY.
            • Napsal jsem je, takže zbabělý nejsem a je to irelevantní, protože nemůže být horší koncept her než nabízí Doom nebo Overwatch. S takovou hru roku můžou vyhrávat katričky nebo i DOTA 2.
            • Veskoslav
              Ne, není to irelevantní. Ty na jednu stranu nadáváš na tu "tupost", na druhou jsi natolik zbabělý, že nechceš nadhodit svou hru roku, protože by se nakonec zjistilo, že fandíš pro změnu jinému druhu kraviny.
  • Za mne the division. Klíč byl jednoduchý : fps a vytizeni procesoru
    • Jiste, 22 fps je vic jak 60, protoze konzole je cerna a jde dat pod televizi.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit