-
Flash se tady rozčiluje nad modama, ale dyť ostetní mají pravdu. Bethesda neumí (nebo nechce) ty hry vydávat komplet bez větších chyb. Skyrim byla naprostá tragédie. Takže až vydají něco nového, opravdu se těším na opravu od modařů, aby se to dalo hrát. Ještě by měla bethesda dát alespoň 80% slevu v den vydání, jako omluvu, že to opět nedodělali!! *16*
-
-
kazdej, kdo vycita bethesde stav jejich soucasnych her, bych za trest dal dohrat daggerfall *1*
-
V čem byl Skyrim "naprostá tragédie"? Já jsem ho hrál asi 150 hodin hned po vydání a měl jsem tam jeden zásadní bug (mluvení skrz dveře - kdo to tehdy hrál, ví svoje).
Jde mi o to, jestli jsi nějaké bugy skutečně ve hře měl (a hru hrál) nebo jestli čerpáš jen z pamfletu bratra Daniela. -
-
do Skyrimu se hezky strefuje, protože tam chyby byly a ano óda od Dane se mi líbila. Osobně hlavní linie v klidu, ale u vedlejších to bylo horší. Z výběru např. quest (bylo to někde na severu mapy) postava měla zatáhnout za páku a otevřít nějaký dungeon u města. Postava zmizela a hotovo.
A s tím designem také souhlasím :)
Daleko horší pro mě byl fallout 4. Hlavní linie za minuten. Nešel odevzdat quest zabití mileruk queen a zničení vajec. Takže po cca 12 hodinách hry hotovo a nejde dohrát jak chci já??? To je asi špatně ne? -
-
MALUS: Aha, tak tomu říkám "naprostá tragédie". A takhle právě vzniká falešný názor - Zeitgeist. Skyrim byl "naprostá tragédie", redakce to prskne na titulku, ale když rýpnete jen 5cm pod povrch, dočtete se, že "v klidu", jednou zmizela postava a "horší byl fallout 4" čili původní názor ("Skyrim byl tragédie") vůbec nevychází z osobní zkušenosti a není nijak podložený. A tak opisuje jeden od druhého a za chvíli si všichni vesele notují, že Skyrim byl tragédie.
-
-
ale vychází z vlastní zkušenost ta hra se prostě blbě hrála a jsou v ní kraviny byla to tragédie *3*
tady se ale hlavně bavíme o bethesdě, že nic nedodělá jak má takže asi tak.....
ty si tu dál plkej jak chceš :) -
-
chumbaba: já jsem hater taky, ale hater současné éry hraní obecně.
To co píšeš, proti tomu nemohu nijak kontrovat. Chápu tvou bolest. A otevřená hra prostřednictvím editoru je super věc, což o to.
Já jen nedokážu skousnout, že se nevyjí jádra her. Nikdo nemá odvahu. Velké firmy potřebují jet na jistotu. Logický stav. Proto mám tendenci vše AAA bojkotovat. Protože kdyby tak udělal každý, možná by se vývojářská vrchnost chytila za nos.
Viz případ Shadow Tactics. Pro mě je to skutečně hra dekády, jak už jsem psal k jinému článku, a to čistě z filozofického pohledu na práci.
Jedná se zde o evoluci starých herních pravidel. A to mi stačí ke štěstí (plus několik drobností kolem, jako zajímavý příběh anebo třeba fakt, že se nebáli jít s kůží na trh s demoverzí, mě přivádí bezmála do extáze – pocit, že právě toto je ta správná cesta). Přeju těm Němcům miliardové prodeje. Sám jsem si hru přirozeně koupil taky. -
TEPLEJMEDVĚD: Jasně, máš samozřejmě pravdu, Bethesda neodvádí "100% práci" (ať už to je cokoliv), ale je to (byla to) jedna z posledních firem, co dvacet let dělala velká open-world RPG, což je shodou okolností můj oblíbený žánr. Bethesda je průkopník modů, dává k dispozici od Morrowindu editor na dělání svých her (na to lidi občas zapomínají - kdyby Bethesda neuvolnila editor, kde by byli všichni modeři jejich her).
Hateři (teď nemyslím tebe, medvěde, ty píšeš rozumně) si možná myslí, že když budou Bethesdu hodně hatovat, Howard se chytne za nos, najme lepší testery a vydá odladěné Elder Scrolls 6. Ale skutečnost je taková, že jsme šest let po Skyrimu a žádné nové Elder Scrolls nejsou ani oznámené. Takže bylo tolik řevu a hatu na Skyrim od pivních mudrlantů, že ve výsledku teda šestý díl nebude a všichni se poplácají po zádech, jak to Howardovi nandali.
A to je přesně výsledek, který nechci. Protože modeři a internetoví drsňáci jsou sice chytří, jako rádio, ale velkou open world RPG mi z nich neudělá nikdo. -
vazne jsou mody na to aby osvezily 100x ohrane? to jsem nevedel. Taky ti neco povim co nevis. Trava je zelena, nebe modre a clovek musi dychat aby neumrel:)
-
Ano. Nesmysl je tvoje druhé jméno. Kdyby neexistoval jediný mod na Skyrim, tak už to minimálně na PC skoro nikdo nehraje. Jeden s hlavních účelů modování je osvěžení a obměna hry, aby člověk měl chuť si to zahrát znova protože už ho ta hra nemá čím překvapit, tj. jednoduchá logika, která tobě samozřejmě uniká...
-
Nesmysl, jejich hry se moduji hodne, o tom zadna a je to urcite duvod u hry zustat dele. Ale plno lidi nemoduje, obvzlast na konzolich kde se jejich hry prodavaji jeste vic nez na PC. Skyrim pro Ps3 a X360 se prodava dodnes docela dobre a lidi to porad hrajou o sto sest. Staci se podivat treba na stranky gamefaq, diskuze se tam od roku 2011 prakticky nezastavila u konzoli minule generace. Na PC je to podle me tak 50/50, plno lidi nema cas ani naladu se patlat hodiny s nastavovanim modu, chtej si proste zahrat.
-
Lol, právěže to hrajou roky díky modům, jinak by to byla dávno mrtvá hra...
-
Njn nikdy me neprestane udivovat co vsechno Bethesde u hracu projde. Bugy v tak velky a otevreny hre bych dokazal pochopit ale ty genericky a casto uplne nesmyslny questy a soubojovej system jak z roku 1999 jsou pro me proste nepochopitelny.
Trochu mi to pripomina filmy od Mela Gibsona. At natoci sebevetsi klisoidni sracku tak se to vzdycky moc libi (viz. Hacksaw Ridge). -
Delas jakoby nejaka firma co dela velke open world hry vzdycky odvedla 100% praci, jen proste bethesda je popularni a snadny cil, a vis ze se vzdycky najde nekdo kdo bude souhlasit, protoze to je v kostce tak jak to pise Chumbaba. jejich hry vzdycky hraje miliony lidi a to jeste leta potom co vyjdou, a ne neni to zasluha jen modu, je to proto ze ve skutecnosti bethesda odvadi dobrou praci a delaji hry ktere lidi radi hrajou.
-
Chumbaba: vždyť je to jedno, Bethesda zkrátka neodvádí stoprocentní práci. To ví každý. To tím chceme říct.
-
Argumentace na úrovni čtvrté cenové: "Ta hra byla tragédie protože se blbě hrála a jsou v ní kraviny". Plus smajlík a drsný avatar.
Internetová diskuze v kostce *3*
-
-
Tragédie to byla hlavně na PS3, kde hra neuměla pracovat s pamětí a po hodině hraní začla lagovat, jinak klasika, draci co létají pozadu, zasekávající a glitchující postavy, questy co nejdou dokončit atd
-
-
-
no... mi na Skyrimu přijde jako chyba samotný design. Od Morrowindu se nic zásadně nezměnilo (v jádru hry).
-
-
ideální stav je zaplatit firmám plnou pálku za hru, která se ti nelíbí, aby v tom mohli pokračovat do nekonečna.
-
-
V pořádku. Od toho existuje PR oddělení. Tedy dokud nepřišel Sean Murray a dokázal, že to jde i bez toho.
-
-
-
tak z tohoto výberu ma oslovil len ten stalker. zvyšok dosť mimo mňa. takže presne sedí ten začiatok článku - je ťažké z tej haldy vybrať pár kúskov tak, aby sadli širšiemu spektru.
inak módy sú asi to najlepšie, čím sa hry vyznačujú. ak si hra nájde komunitu, dokážu ju držať pri živote roky po tom, čo vyšla. viď napr. ten doom alebo stalker. v podstate mŕtve hry, ale komunita si ich drží a stále vylepšuje do sfér, o akých sa snáď ani samotným vývojárom nesnívalo :) -
To nebylo pro Enderal těžký vzhledem ke konkurenci. Škoda, že řada her opustila modifikovatelnost. Třeba modifikace do Battlefieldu bývaly skvělé.
-
Na ten Stalker mod se musim podívat. Stalker je jedna z mála her kde mody využívám. Nejvíc nahráno s modama mám určitě v Mount and Blade, to jsou stovky hodin. Doufám, že dvojka bude stejně modovatelná jako Warband. Ještě Europa Universalis nebo Red Orchestra.
Jinak mody beru jako šikovnou věc, vždyť na nich dělají fanoušci těch her, tak se většinou snaží odstranit něco co jim vadilo nebo vylepšit hratelnost. Přidávají obsah a tak člověk může svojí oblíbenou hru hrát delší dobu. Často hru udržují naživu dlouhé roky. Vždyť i samy tvůrci je podporují a často se nestačí divit co někteří dokažou s hrou udělat. A hlavně, je to dobrovolný :) -
Zdravím. Mod pro hru Sins Of a Solar Empire: Rebellion, s názvem Star Trek: The Final Frontier (následovník Call to Arms z r. 2015) nebyl ani zmíněn, a je to dle mého názoru bohužel velká škoda. Ač nejsem kovaný Trekkie, tak je tento mod vypracován takřka k dokonalosti v měřítku "vesmírných" strategií a stojí rozhodně za vyzkoušení, a to nejen pro redakci tiscali/games.cz :-)
-
-
At jsem delal co se dalo, nerozbehal jsem ho. A nejsem sam.
-
-
git good
-
-
jeden mód do Sins Of a Solar Empire už tam mají, tak asi nechtěli dávat 2
-
-
Já třeba hrál i Enderal v němčině a to jsem tomu prd rozuměl.
Ale musím se podívat na ty mod do Sins. I na ten v diskuzi.
Pro mě je Sins úžasná srdcovka. -
v téhle diskuzi očekávám nejmíň aktivity.
já bych navrhoval Pokémon mod do ARKu nebo Pokemon Uranium, i když to je spíš celá hra, než mod -
Tak, samozřejmě tzv. "modderismus" je škodlivý jev. Projevuje se vynášením do nebes modderů a odsuzováním firem typu Bethesda, které na hrách roky pracují a pak jsou za ty neschopné, zatímco modder, který na jejich enginu a nástrojích udělal hezčí mraky je ten, kdo tzv. "umí". Jedná se o škodlivý jev spadající do širšího proudu tzv. "antigamingu", tj. kampaně proti velkým AAA hrám a přenášení akcentu na komunitu, indie produkci, sociální tématiku a zkrátka všechno jiné, než AAA hru samotnou (falšený pohled na herní průmysl - tzv. "Zeitgeist", viz též "vyhoření"). Typickým projevem modderismu jsou pak prohlášení typu "Bethesda chystá Elder Scrolls 6, a jéje, to zase bude, no ona z toho komunita ještě udělá dobrou hru".
Tolik lekce z obecné teorie antigamingu (více podrobností viz heslo "indie epidemie").
Mody jsou super věc a všichni s mini hrajeme. Například já jsem hrál asi 300 hodin Oblivion s Francescovým overhaulem a nedokážu si bez něj hru v podstatě ani představit. Ale pořád to byl Oblivion od Bethesdy, jenom vylepšený Francescem. Nevzpomínám na to, jak mi pomaleji rostly skilly, vzpomínám na příběh o malíři, který se schovával ve vlastním obrazu atd.
Letos oceněné mody vypadají dobře, hlavně mě potěšil ten na Stalkera.
A neberte to tak vážně *3* -
-
Tak, samozřejmě tzv. "fanboyismus" je škodlivý jev. Projevuje se vynášením do nebes, ignorování veškerých chyb u oblíbených her, napadáním jakékoliv kritiky a dokonce přenášením chyb, za které si může sám developer na tyto kritiky. Naštěstí to není škodlivý jev, protože tihle lidé jen kecají a na nikoho to nemá moc velký vliv. Karavana jde dál.
-