Přejít na výpis diskuzí
Blizzard zavře Diablo III aukce, povinné připojení k netu zachová
18.9.2013 | Petr Poláček
220 příspěvků
-
ta aukce jako taková nebyla hloupý nápad. fungovat to mohlo. u diabla 2 se taky prodávají předměty. problém je, že kvůli té aukci upravili příliš gameplay, konkrétně to padání předmětů. s tolika hráči ty vzácné předměty lidem nakonec padnou, problém je, že tak jako tak padnou málokomu a člověk stejně musí hledat zajímavé předměty na té aukci. a to je problém. že nepřímo hráče k té aukci nutili. stačilo rozuměji nastavit to padání předmětů. tím, že tu aukci zruší, jde o velkou změnu, která může opět nalákat spoustu hráčů a spoustu nových...
-
-
Právě ten ovlivněný gameplay šel nejvíc poznat při přechodu z Hell na Inferno, kdy vám na Hell nespadl lepší předmět jak s iLvl 58 (pak to patchem aspoň zvedli na iLvl 60), který byl stejně pro Inferno k ničemu.
Takže člověku pak nezbývalo nic jiného než se trápit na Infernu (nejlíp s partou), nedej bože narazit na skupinku bossů nebo prostě navštívit Aukci a to byla (pro mě) konečná. Od té doby jsem to nezapl a lhal bych, kdybych tvrdil, že po vypnutí aukce zase D3 nezkusím ať už jsou motivy Blizzardu jakékoliv, hra to nebyla zlá. -
-
Mas pravdu, ale to platilo driv. Verze 1.08 je dost hodne upravena hra. Vcetne dropu legendarek a jejich kvality.
-
-
doteď nechápu, co je vedlo k tomu, aby vůbec zvažovali UPRAVIT GAMEPLAY kvůli aukci...
teda vlastně chápu... :( -
Di s tema pi**vinama do ha*zlu
-
-
Tak už nejen čeština. Jak tak na to koukám, čím větší sáčko-páčko, tím kvalitnější projev. Mastere, ve slově commander se píší dvě "m" *2* Možná si někdo všímá, že tu často rejpu do pravopisu. Taky dělám chyby, to je jasný. Ale když vidíte, jak je někdo drsnej a ani to neumí napsat, je vám do breku. Ale abych se vyjádřil k tématu. AH mi nevadil, ale plakat pro něj nebudu. Diablo III má i tak dost lákadel. Ať si kdo chce co chce říká, D3 je po všech stránkách pěkné dílko. A kdyby už nic jinýho, ty cinematiky jsou dechberoucí. Každý filmeček je malá odměna. Kolik studií tohle ještě dnes umí?
-
No ale to, čo povedal, je pravda.. Hate force is strong with you today, bro !
-
-
-
Ty aukce tam neměli co dělat už od samotného začátku...
-
Ten bullsh*tting co zacal robit blizzard je neskutocne. Najskor do D3 natlacia AHcko napriek tomu, ze to tam nikto nechcel. Potom po roku, ked sa uz nabalili a pocet hracov je minimalny, tak to idu akoze odstranit lebo to nici gameplay? WTF?! A teraz im mame ako bozkavat ruky-nohy? Blizzard straca tvar a pomaly ale isto sa zaraduje k priemernym vydavatelom.
Polsky CD Projekt by im mohol byt vzorom.
Shame on you! -
-
blizzard urobi chybu s AH a kazdy na neho p*cuje. po case zistia ze hraci mali pravdu a chcu to odstranit a hraci co? p*cuju. Keby boli EA style tak sa po 6 mesiacoch na hru vyprdnu a hraci co? p*cuju. .... tak neviem co teda ma blizzard robit.
-
Som bol odjakživa odporca AH/RMAH v D3, nemalo to tam čo hľadať. Ale presne tak, ani ja nechápem tento krok. Pretože takto naserú množstvo hráčov ktorí si proste zvykli na AH. Šušká sa že už AH prestal zarábať na svoju údržbu tak preto sa ho rozhodli vypnúť.
-
-
Vsak to je jasne. Prevadzka kvoli minimume hracov sa im uz neoplati. Ale preco z toho nespravit 3 minutove video kde sa budeme bit do prs, ze ako nam na hracoch zalezi. Bohuzial kopa ludi im nato aj naleti. Naivnych ludi je mraky.
Ja mam D3 napriek tomu rad a hra ktora ma dokaze udrzat na stovky hodin hodnotim ako zabavny. Ale taketo praktiky ja nemusim. A v mojom pripade ma to od hier blizzardu aj odradzuje. Falos je falos a basta.. -
Keby na tom zarábali ťažké prachy, tak by to nezrušili ani keby rmah servery bežali na krvi novorodencov.
-
-
-
Tak ted by jeste mohli zavest moznost hrat offline a v ten moment tasim kreditku ...
-
-
10% tasí kreditku a zbytek naběhne na Warez :D
-
-
Tak ať mi teďka řeknou jedinej důvod proč to nadále musí být online only (kromě drm)? Vždycky jsem to hájil, ale teďka odpadá jedinej důvod proč chtít bejt online. Ano, mám internet, ne nebudu to hrát na chatě, ale prostě semtam chytnu lag, může vypadnout proud a já si opravdu svojí HC postavu nerozjedu do té doby, dokavaď tahle pitomá povinnost být stále online nezmizí.
-
-
Pohrbil sem 4 postavy na HC 3x level 60+ a 1x 57. Jen ta 57 byla kvuli lagu, zbytek vlastni hloupost :D . Nastesti me zadnej RIP dlouho nepotkal *16* *4*
-
-
Pro všechny ufňukaný hatery jedna drobná otázka: připomeňte mi další takovej příklad, kdy nějaká velká herní společnost odstranila ze hry prvek, kterej jí generoval zisk ve jménu vylepšení gameplay...
-
-
Věř mi že kdyby ten zisk byl velkej, určitě by to pryč nedaly :)
-
Ve skutečnosti několik. Z hlavy vím jen SOE a snad ti, co dělali The Mighty Quest for Epic Loot. Většina z nich samozřejmě Freemium. Ale to bude tím, že ještě snad žádná firma neměla tu drzost nechat si platit za singleplayer aktivitu (a že SP se hrál bez aukce dost, dost těžko).
-
-
OK, může bejt (k těm společnostem, i když to jsou samozřejmě všechno víceméně indie vývojáři).
Každopádně se musim ohradit k tý drzosti, (rovnou si teď vzpomínám třeba na zpoplatněný cheatování v Dead Space 3) a k tomu SP bez aukce (úplně první postavu jsem dostal na inferno bez jakýhokoliv nákupu kdekoliv). -
-
Sony Online Entertainment je indie jak noha :D . Pak je tu z těch větších NCSoft, CCP, ... a už si na nikoho nevzpomenu. Hlavně protože takové hry většinou ignoruju a zavrhuju kde se dá.
Cheatování není výsledek hráčovy aktivity a samozřejmě že se najdou tací, kteří mají dost štěstí na to, aby se nemuseli ugrindit k smrti a dostali se někam dál bez aukce. Ale to vás je kolik, 20%? A to ještě často jsou takové prapodivné postavy, jako wizard s mečem a podobně :)
-
-
-
Ak prides o 90% hracov pocas prvych mesiacov, ktorym uz liezlo krkom hrat AH simulator, nezostava ti nic ine. Velky zisk urcite negeneroval (vsetky data maju predsa len oni), inak by ho nechali. Ak chces aby sa nastavajuci expansion predaval aspon s akou takou uspesnostou (akcionari by ich zdrali z koze), tak musis radikalne zakrocit. AH bol dobry len pre AH-warriorov a tzv. credit-card-warriorov. Dat do hry ako je diablo (grind, nachadzanie vlastneho, niekedy aj epickeho, lootu) aukcny dom a tvarit sa, ze vsetko bude ok je cisty nezmysel. Aj ked si myslim, ze problem nebol AH ako taky (aj ked kvalita dropov bola naviazana na jeho existenciu) ale skor hraci samotni, ktori jednoducho chceli mat vsetko a co najlepsie hned (a potom sa stazovali, ze hra je prilis lahka).
-
-
Ve skutecnosti 90% hracu nema nejmensi zajem o nejaky grind ve stylu D2.
Normalni hrac si hru zahraje na par hodin a jde dal. Vyjimecne se k nejake hre vraci, pokud ho bavila.
Aukce umoznila normalnim hracum se vubec do inferna podivat, aniz by museli farmit, takze je otazka, jak loot 2.0 a craft umozni temhle hracum plynule postupovat dal. -
-
D2 umoznoval aj par hodinove (aj 20minutove) "run-y", kde hraci mohli rychlo farmit bosov ako Baal, Mephisto alebo Pindleskina (a jemu podobnych) a nikto nemal problem. V D3 dali tuto moznost prec a nahradili ju niekolko hodinovymi "run-mi" (5 stackov NV aby vobec nieco padlo) a zrusili moznost farmit bosov (vyslovene zakazali).
Pod pojmom normalny hrac si asi predstavujeme zrejme kazdy niekoho ineho. Normalny hrac je podla mna ten, ktory hra hru klasickym diablo sposobom, pricom vyuziva aj farmenie. Tzv. "casual" sa o hru zaujima len sporadicky, a teda z dlhodobeho hladiska je postradatelny (prejde normal a je v pohode). AH mal sluzit z casti casualom aby mohli hrat aj vyssie obtiaznosti a nie urobit hru taku aby si ich nezahral ani skusenejsi hrac (lebo gear-check). Systemy v D3 (AH + "skill" system) podlomili nohy celej hre z dlhodobeho hladiska (po 2-3 mesiacoch s AH mas vsetko a dalej nemas co robit). -
-
Umysl byl: zrusit loot runy a donutit hrace k exploraci a zabijeni elite packu.
To ze to nedopadlo zrovna nejlip je vec jina, ale umysl byd dobry: zamezit co nejrychlejsimu probojovani k bosovi, resetovani aktu a znovu.
-
-
hlavne si neviem predstavit ze to niekto cele hra len SP dookola ved to nie je vobec zabava bez party
-
Aby hráči mohli vôbec vidieť veľkú časť obsahu hry, boli nútení tú priblblú aukciu využívať, lebo blizzard zámerne nastavil dropy tak ako sme mali možnosť vidieť.
-
-
Uz pri vydani nebyl zadnej problem dostat se do prvniho aktu inferna bez aukce jen z dropu. Pokud povazujes inferno za velkou cast hry, tak ano, ale to byl zamer, melo to trvat mesice, nez nafarmis gear.... blbej dizajn to ano, ale nemel s aukci nic spolecneho. Aukce z tech mesicu udelala nejdriv tydny a pak sekundy.
-
-
mas pravdu napul, axpoity provadeli, ale to bylo prvni tyden po vydani hry. Zamer byl, ze se mel farmit akt 2 nekolik tydnu na adekvatni gear, to ze tam byla zed, pres kterou se dalo dostat jen pomoci lootu pouze z tretiho aktu je naprosty vymysl.
Inferno bylo schvalne upravene na to, aby to bylo nehorazna farma, delalo se ohledne tohohrozne PR pred vydanim hry, jak to bude trvat dlouho a jak to bude pro opravdu HC hrace. Fascinuje me, ajk tu lidi maji kratkou pamet. -
Práveže dropy boli tak nastavené len a len kvôli aukcii.
A a2 wall, keď sa do druhého aktu dalo dostať len s gearom z ah (l63 z 3. aktu), ktoré nafarmili hráči exploitujúci zabugované skilly, škriatkov či truhlice, to je len čerešnička na torte.
-
-
-
Trochu te zklamu, normalni hrac zapl Diablo, zahral si ho, prosel vsechny akty, vypl ho a odinstaloval ... a uz se k nemu nevratil.
A na to zadny AH nepotreboval, tedy respektyve bohuzel potreboval, jelikoz veci co padaly z potvor staly za prd
-
-
-
Jenomze funboyi zadna aukce v tehle hre nemala co delat, jenomze to ty nikdy nepochopis ...
-
-
Ty zas nepochopis, ze nejvetsi problem hry je itemizace a ta nema s aukci absolutne nic spolecneho.
Nejvetsi sranda je, ze lidi jako ty si doted mysli, ze itemizace je nastavena podle aukce:))) Omyl, Blizzard pred vydanim hry vubec nezvladl tuhle cast otestovat, meli nanejvis par stovek testeru, vubec nemeli predstavu, co aukci zpusobi. Itemizace byla takhle nastavena zamerne, aby bylo brutalne tezke se probojovat pres inferno, melo to trvat mesice, melo byt temer nemozne najit BIS item.
Aukce byla odzacatku zamyslana na to, aby poskytla bezpecne misto pro obchodovani v meritku D2, ne jako primarni zdoj vybavovani vsech postav. Tim ze je obchodovani jednoduche, nabidka obrovska a itemizace naprd, tak se z ni stal primarni zpusob, jak ziskat nove vybaveni.
Bude zajimave sledovat, jestli tento krok zvysi populaci aktivnich hracu, nebo ji naopak snizi, jak se vyporadaj s sedou zonou a dalsima problemama, ktery se diky absenci akce objevi. -
-
Píšeš nezmysly, dropy boli špeciálne postavené tak, aby hráči museli pre postup využívať AH, potvrdil to aj bashiok na fóre. Už len predstava, že hráč akčného hack and slash rpg musí čučať na aukcii ako nejaký magor, na to aby mohol postúpiť do ďalšieho aktu (a neskôr mp), je na hlavu.
Celý auction house bol krok vedľa, teraz si to uvedomili a keďže potrebujú pozitívnu publicitu pred vydaním datadisku, tak ten nezmysel odstránia. -
-
neni aboslutne zadny duvod upravovat loot kvuli aukci..... ekonomika se vzdycky rozjede, hraci vzdy chteji nejlepsi veci a hned. Pokud by nastaveni lootu melo na aukci vyrazny vliv, tak by logicky loot 2.0 aukci zabil, nebo presunul na druhe misto.... Podle vseho by se tak ale nestalo, tak aukci zrusili. Tak jim nezbylo nic jineho, nez aukci zrusit.
Nevim, jestli si vubec dokazes predstavit, co to znamena provest takovou zmenu ve hre, kolik lidi co aukci vyuziva naseres a o kolik z nich prijdes. -
-
jo tak dotlacit lidi k pouzivani rmah jo? K hrani hry ti naprosto dostacuje gold aukce, tak tu nevykladej nejake pohadky o tom, jak je nutne si neco kupovat za penize.
bez ohledu na to jak je loot nastavenej, tak rmah bude fungovat, nakupuji tam lidi, co chteji BIS veci a nechteji farmit. Tak ted misto RMAH bude seda aukce, bude to akorat tezsi, nebezpecnejsi a drazsi. -
Si úplne mimo. Oni mali veľký dôvod upraviť dropy špeciálne kvôli aukcii - peniaze. Skrátka dotlačiť ľudí k používaniu rmah aby na nich mohli profitovať.
Ukázalo sa, že im to neprináša taký zisk ako plánovali a spôsobuje to negatívnu publicitu (naopak vydanie ah free konzolových verzií sa stretlo s pozitívnym ohlasom) a preto sa rozhodli ten nezmysel z hry odstrániť, zhodou okolností pred vydaním datadisku. A po loote 2.0 (bis = boa) ani nebude potrebný a blizzard predsa nebude prevádzkovať auction house pre zopár cc warriorov a hordy čínskych botterov.
-
-
-
-
-
Asi to s tým ziskom nie je také jednoznačné. To nie sú totiž nejakí humanisti, ktorým je prednejší gameplay pred ziskom.
-
to neudělám ale mohl bych ti připomenout kdo tam dal radoby herní prvek ( kterej nikdo nechtěl) za učelem generování zisku
-
-
Samotni hraci kdyz obchodovali na externich webech s predmety. Blizzard se prizpusobil
-
takovou zadnou neznam a neni to ani bllijzard ty si jen spocitali ze vydelek z aukce je mensi nez vydelek z prodanych her a tak je lepsi prilakat dalsi hrace co si koupi hru nez vydelavat na tech co si hru koupili a chteji si ji jen vylepsovat pres aukci
-
"to neudělám"
Děkuji, stačí. Další prosím *3*
-
-
-
Ještě to always Online prosím, klidně ať je to podmíněné zalogováním při každém spuštění ale proboha ať není gameplay závislý na lagu.
-
drop v Diable 2 bol tiež rovnako mizerný ako v Diable 3, to sú len skreslené fámy pár trolov, čo nehrali ani jedno poriadne, len z nudy musia prudiť a zafixoval sa tento mylný názor i v mainstreame.
až cheateri a dookola stovky točenia bossa zaručili lepšie itemy. Teraz má tu šancu každý byť top postavou a bez cheatingu alebo stoviek hodín grindu rovnakej lokácie. Čo v Diable 3 ani dosť dobre nejde, keďže treba 5 nephalem stacku a prejsť väčší kus k bossom.
Zase si to pár frflošov všetko zidealizovalo v hlavách, pritom to nikdy nebola pravda. -
-
Kecy. Dropy boli lepšie a hlavne obtiažnosť bola nižšia, takže relatívna kvalita vecí bola na oveľa vyššej úrovni.
Každý má šancu byť top postavou v hre. Dokonca sme už dospeli do toho štádia, že tú hru ani nepotrebuje hrať. Stačí namiesto hrania hry sedieť na aukcii a flipovať itemy alebo sa jednoducho udrieť po vrecku a celý gear si nakúpiť. Čo na tom, že tá najväčšia zábava v dungeon crawleroch bolo odjakživa získavanie lootu v boji s monštrami. Dnes sa vám nejaki auction house warriori budú snažiť nahovoriť, že najlepšie je hneď si všetky veci nakúpiť, aby ste ten gear nemuseli "grindovať" v hre, ktorá je na farmení lootu založená. Oh pardon, mala byť založená, momentálne je základom farmenie auction housu. -
a inferno MP 5 je hrateľné doslova po pár desiatok hodín grindu, na drop tu vyplakávaju ľudia, čo prešli tak hell, chcú byť asi v TOP 10 postáv na svete alebo robiť šialený dmg bez grindu a investície. Ale to nešlo ani v Diable 2. Koľko postáv tam zakapalo v hardcore tiež. Práveže ten veľký drop zabil AH.....každý ma všetko, nikto nič nekupuje, predávajú sa iba úplne top predmety a také vám padnú 2 za tisíc hodín grindu
-
-
Pff, čo po pár hodinách, pravý credit card warrior sa predsa nebude obťažovať s grindovaním, nechá aktuálny fotm char "naboostovať" do l60, potom credit card dualwieldom nakúpi najlepší gear a ešte si zaplatí za uber runy. *15*
Načo sa vôbec obťažovať hraním hry... -
Obrovsky drop co zabil diablo, proto lidi co hrajou od zacatku self found maji chary s 35k dps. *5* S dobrym gearem by to asi nebyla vyzva, tak ty skvely dropy vyhazujou.
-
-
Neni pravda. Hraju s kamaradama a veci co nam padaji tak si vymenujeme mezi sebou co se komu hodi. Tedka mam barbara s 230k DPS a v pohode si davam solo MP10. Crituju cca kolem 1.3m. A bez aukce ;-)
-
Mam hc self found barba s dmg 110k. 200hod farmy *2*
-
-
A ja vrazil sotva sto mega do monka a mam na nem 135k za asi tak pul hodiny, to je myslim cela pointa, kterou tady resime =).
-
-
Jasne, hra je od toho, aby se hrala, a aby se hrala tak, jak to cloveka bavi, od toho to prece je, v tom s tebou naprosto souhlasim, jenom poukazuju na ten nepomer, kterej lidem vadi - ze self found postava ma po dvou stech hodinach hrani neco pres sto tisic dps a jina ma za relativne velice maly penize po ctvrt hodine vic.
-
Dyt v poho. Mas dobry nazory, jak tady ctu...
ALe jesi si nekdo treba veme 100eur a nakoupi si super gear za par minut. Jeho volba, at si to uzije. Mne se to nedotyka. -
Dekuji, zes pochopil, ze se nechci chlubit, ale ze chci poukazat na ten nepomer a tim polapit pointu diskuze.
-
Jenze tak me to nebavi, tak si prece nebudu kazit hru. Ja aukci pouzival driv
*9* Co mi je do ciziho aukcniho monka... Mej treba dmg milion za 3min.
-
-
-
-
Ono ani ne tak velky drop, jako nulovy odliv predmetu z aukce, jasne, ze kdyz se nabidka predmetu nafukuje, pujdou ceny stredni tridy dolu a za nejaky zajimavy penize se zacnou prodavat jenom ty nejlepsi. V tomhle ohledu je zesoulbondovani (to je slovo) predmetu po prerollovani affixu u enchantera krok rozhodne spravnym smerem, si myslim.
-
-
Proto je HC aukce mnohem privetivejsi a pro hrace prijemnejsi rekl bych. Protoze neustale ubyvaj itemy, jak hraci umiraj
-
-
-
-
říká se můžeš si vybrat hru, ale pravidla nezměníš...jak je vidět jde to
-
Super, len škoda, že im to trvalo tak dlho. Nakoniec ale ušetrím tých pár euro za konzolovú verziu.