Přejít na výpis diskuzí

Bloodstained: Ritual of the Night – recenze

24.6.2019 18:54
Jan Slavík 30 příspěvků

Když Kodži Igaraši před čtyřmi lety prezentoval na Kickstarteru svůj nový projekt, nikdo ani na moment nepochyboval, že chce prostě udělat novou Castlevanii, jen pod jiným jménem. Přesně tak to i dopadlo. Bloodstained: Ritual of the Night je v jádru pravověrná klasika a svým konceptem vás tedy nepřekvapí....

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Snad nebudu kamenován, ale... Pro mě to 9 není. Na mou obranu. Miluju metrovanie castlevanie atd... A tuhle hru sem se snažil úplně hrozně mít rád. Ano je z ní cítit řemeslo a láska k němu. Ano je tam milion mechanik zbraní spelů atd...

    Jenže hra za mě má dvě velké ale. První je otázka vkusu a to je grafika... pro mě prostě divná. A to se mi libíl hollow knight, Sundered i Ori, ale tohle nesedlo.

    A druhá je věc za kterou si stojím. Milion věcí mechanik a zbraní ano, ale až na pár věcí nic nejde do hloubky. Na co mi je 50 různých útočných kouzel, když s jedním základním projdu celou hru nebo teda aspoň půlku ( pro mě to byl klasický arrow ). Na co je milion zbraní když každá má jeden až dva speciální pohyby a jinak jenom tupě máchám. A na co se s bossem snažit když hned pár hodin po startu můžu namaxovat spell z poltergeista ( létající obrazy ) pustit spell mačkat útok stát u bosse výpit max jednu flašku a boss leží. Já vím nemusím to dělat ale... A co mě ětvalo nejvíc sou řadové mobky nulová výzva. Přiběhneš do místnosti tam krásný velký okřidlený démon. Jenže do něj 3x sekneě a nazdar a že ti dá nějaký zanedbatelný dmg ? No co save point ti doplní životy na každém kroku, popř. lupnu flašku. Tady jenom dodám že nejsem masochista co tráví hodiny u souls serie ani omylem...

    Prostě ta hra je ve své podstatě moc dobrá, ale přijde mi že se tam toho snažili narvat fanouškům tolik, že už nezbyl čas na hloubku. Když vařím guláš mám radši 8 super kvalitních surovin. Než jako když vaří moje tchýně tzn. najdu 100 věcí po baráku a hodím to tam. Jednomu tam budou chutnat fazole a druhému rajčata.

    Cca v půlce mi prostě došel dech. Vím, že hru nechám pár měsíců válet na disku a pořád si budu říkat no tak... je to metrovania, je to 9, je to tvoje milované fantasy, Dohraj to. A pak to stejně smáznu.

    Ale je to jenom můj dojem každému komu se hra líbí to moc přeju, protože se na ni zřejmě těšil a vyhlížel stejně jako já x roků.

    • maros.goc

      Nehral som hru ale tak v Castlevaniach vzdy bezni nepriatelia neboli nic moc extrem. Vzdy si ich dal na 1-2 rany.

    • Murlock

      Sice máš pravdu, ta hra je evidentně rushnutá a chybí ji polish, ale stejně mě setsakra baví. Možná je to tím že je to po dlouhé době poctivá castlevania, možná je to tím že Miriam je fakt kus ženský a hezky se na ní kouká. A co si budeme nalhávat, balance equipu v tomhle žánru nikdy nebyl moc velkou prioritou.  Doufám v nějakou enhanced edici nebo rovnou druhý díl kde už Iga bude mít víc peněz.

      • No popravde to jeden z duvodu proc bych chtel aby hra uspela. Aby zarobila a aby byl chut delat dalsi dil. Ktery bude vic nalesteni :) Kazdopadne co sem nikde nevyzdvihl a je to hanba je OST a ten je fakt genialni.

    • flash789

      ona tam neni volba obtiznosti? 

      • Uzunari

        Ačkoliv je volba na začátku uzavřená, tak jde otevřít kódem (který si kdokoliv může pogooglit). 


        Nutno podotknout, že nightmare (3/3 obtížnost) je už docela hardcore.

      • Uzamčena dohráním...

        • flash789

          Jasne, klasika. Holt to je treba dohrat. Obvykle to u tehle her byva ze prvni hrani se to clovek uci a pak kdyz muze hrat vyssi obtiznost uz vi presne co a jak. Predpokladam ze na dalsi obtiznosti tam muze byt i vic obsahu (Bossove, lokace atd)

          • Vic obsahu asi ne. Obtiznost urcite de vzhuru. To je těžko. Je mi 33 mam rodinu a nemam mic cas něco hrát 3x. Ale znovu vse je ciste muj subjrktivni pocit. Zakup zahraj a treba si reknes ze sem vubec nemel pravdu. Ze je to topka. Kazdemu to preju :)

            • flash789

              Mno jo, ten cas. Ale neboj az ti bude 50  tak zase budes mit casu dost, vyzkouseno :)

      • Uzamčena

    • nightborne

      Ono kdybych mohl, tak tomu dám osm a půl =).

      S vizuálem máš recht, je to hodně subjektivní věc, mně přišel například velmi pohledný, ačkoliv na estetiku a zejména ruční animaci zmíněných Sundered nejspíš nemá. Ale to je opět věc vkusu.

      Stejně tak máš pravdu, že bojově se nejedná o žádnou drakonickou výzvu, což ostatně píšu i v textu. Průzkum a výbornej level design to podle mého názoru vynahrazuje.

      Jak říkám, váhal jsem mezi osm a devět tak dlouho, že nakonec rozhodla dojmolgoie - dva večery (noci¨) jsem to nemohl vypnout, takže nakonec to vyšší číslo =).

      • Jj lvl design je super to uznávám. Např knihovna s ODím je supr. A tu 9 chápu. Prostě to není moje 9. Možná, že kdyby se to nezačlo v jeden moment tak valit naráz ( z ničeho nic tuny shardu a zbraní ) tak bych se toho tak nelekl a neztratil dech to dohrát.

        Igimu fandím a dokud jemu a dalším nezávislím bude KS pomáhat dělat si věci po svém a netrpět po bičem otrokáře ( RIP Bioware ) je to pro mě cajk :)

        • flash789

          A vis ze kdyby to treba delal pod nejakym otrokarem treba by ta grafika byla lepsi? Ne nutne, ale pravdepodobne to je.

          • To možná jo ale určitě by tam nebyl maltézák co plive oheň a toho tam dal iga. Nesoudím. Já třeba dohrál i posl. Mass efect, ale sem zastánce svobody projevu,umělecké tvorby a tak i když já sám nikdy nebudu prdlí umělec v kovbojskem klobouku sem rád, zě tihle lidi jsou a můžou tvořit.

  • Odulin

    Ok. Nejsem z těch co tuhle hru vyhlíželi, ani nijak velkej fanda Castle/Metroid......nicméně tohle mě dost baví. Pro mě milé překvapení.

  • uher

    No konečně! Pár let to trvalo, ale čekání se vyplatilo.

  • Jack1947

    Já Castlevaniu moc neznám hrál jsem už tu "horší" lords of destruction a jen první díl... ale tohle bych ze zajímavosti zkusil.

  • Jen pro ověření, vyšlo to opravdu i na Vitu? 

    https://ibb.co/8dyMHm3

    Nikde se nepíše, že hra vyšla i na PS Vita.. 

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bloodstained:_Ritual_of_the_Night

    Polygon: "Vita version canceled." 

    https://www.polygon.com/2018/8/20/17760030/bloodstained-release-date-delayed-ps-vita-version

  • flash789

    Nevim proc ty tajnosti. Ale ta udajne uzasna featura o ktere by autor jen nerad mluvil je videt v pomalu kazdem traileru..

  • Otázka do pléna, je to spíš víc metroid nebo castlevania? Metroidvanie zbožňuju ale castlevanie nesnáším, je mi jasné že tohle má být duchovní nástupce CV, ale ty mi všechny přišli jako chudý bratranec opravdových metroidvanií, zaměřený víc na kosení potvor než ostatní mechaniky které tenhle žánr proslavili.
    • Uzunari

      Je to metroidvania (prostě klasická). To co si hrál za castlevanie je mi asi jasné (package na steamu). Z těch na DS je nejpodobnější asi titulům jako Aria of sorrow/dawn of sorrow/Order of Ecclesia. Zdaleka nejpodobnější (čtěme totožná) je ale v přirovnání k Symphony of the Night.

      • Ok díky tak to mám jakž takž představu nicméně já metroidvanie hraju hlavně na handheldech a kvůli otřesnému technickému stavu to nebudu kupovat. Sice teď makají na patchi ale pochybuju, že to moc pomůže, naposled jsem se spálil s Rime, které jsem sice dohrál, ale odbyté porty už kupovat nehodlám.
    • maros.goc

      Však si prečítaj recenziu.

      • Tu jsem si přečítal, ale kvantita mechanik  != kvalita. Pro mě je Axiom Verge lepší metroidvania než všechny castlevanie co jsem hrál, tj. co vyšli na virtuální konzoli na 3ds a na PC.
    • Nevím vsice přesně jaký má být ten rozdíl mezi CV a MV. Snad až na zasazení. Ale řeknu to jinak. To že to dělal ten samý člověk jako CV: Symphony of the night, prostě cítíš na každém kroku a tak to je.

      • Tu jsem zrovna nehrál, ale co jsem viděl/četl z mých oblíbených zdrojů tak asi počkám na slevu nebo bazarovku.
  • iSpirit

    tomu chybí jen licence od Konami a hlavní postava Belmont. Takhle asi počkám na nějakou slevu.

    • flash789

      Konami je trosku v zadeli, Kojima jim tam nechal otevreny dvere a vsechno vzal pruvan :)

      • TheGGG

        hlavně mají hry docela kompletně u zádele, když jim jiné aktivity vydělávají mnohem víc...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit