Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zbožňuju Skyrim, ale když už ho srovnáváte s KCD, tak série TES od 1. dílu Arena(1994) proslula svojí neuvěřitelnou zabugovaností, kdy prakticky žádný díl nešel dohrát hned po vydání a stovky bugů se opravovaly ještě dlouhý roky potom.
    Ve Skyrimu vlastně mnoho chyb Bethesda neopravila dodnes. Grafika Skyrimu byla už při vydání v roce 2011 špatná. Hranatý postavy, rozmazaný textury a do toho otřesný LOD (level of detail), teda vykreslování vzdálených textur, kdy daleký stromy nebo hory vypadaly jak z plastelíny, vůbec neseděly do prostředí a při příblížení jste se děsili při vyskakování textur, který se teprve dokreslovaly.
    V roce 2016 vydala Bethesda remasterovanou verzi Skyrim Special edition, která v sobě měla stejný chyby a bugy jako původní verze z roku 2011 - totální výsměch fanouškům. "Vylepšené HD textury" spočívaly v tom, že textury vzali a roztáhli je na vyšší rozlišení, čímž se stalo to stejný, jako když roztáhnete malej obrázek přes celou obrazovku - zblízka všechny textury byly rozmazaný, jak kdyby jste si zapomněli nasadit brejle. To je i jeden z hlavních důvodů, proč je Skyrim dodnes nejvíc modovanou hrou - protože Bethesda má přístup: "Tady máte nástroje a dodělejte si to sami."
    Proto se dali dohromady hráči a vydávají neustále opravy. Předpokládám, že Skyrim s modama tady hraje hodně lidí, takže víte, že vychází celý roky neoficiální patche od fanoušků. Citace od tvůrců Unofficial patche: "- Hundreds of gameplay, quest, NPC, object, item, text and placement bugs fixed." Dohromady je to tisíce oprav bugů za celý ty roky. Mimochodem, 11. 2. 2018 (před 5 dny) vyšla nová verze tohoto patche, která vlastně vychází pořád pravidelně (mám staženo!).
    A to není jen o pozpátku lítajících dracích nebo, že když vás praští obr, tak odletíte kilometry daleko do vesmíru. (Pro neznalé nebo připomenutí odkaz tady: https://www.youtube.com/watch?v=gimRgNCTZAQ )
    To jsou i mnohem závažnější problémy. Ať už "magické" uhýbání nepřátel před vašimi šípy, které je v původní hře dodnes ( https://www.youtube.com/watch?v=704XlavJJo4 ) nebo třeba problém, kdy se až po dlouhé době přišlo na to, že když poprvé nahrajete svoji uloženou pozici, tak všechny postavy kolem vás, včetně nepřátel, mají znásobené účinky svých perků (myslím 4x?), což je chyba přímo v enginu hry. Tím pádem vás snadno sejmuli. ( https://www.youtube.com/watch?v=wm6qhIvpd0U ) Vyřešit to šlo až opětovným loadingem. Dnes už je to opraveno od moderů, samozřejmě ne Bethesdy, která na to kašle.
    Stěžujete si na nahrávání dialogů? A uvědomuje si někdo, že v KCD máte k dispozici jeden velkej otevřenej svět bez loadingů? Ve Skyrimu se vám nahrává každá vnitřní lokace zvlášť, stejně tak při příchodu k městské bráně se vám nahrává každé město. Ano, je na to mod "Open cities", který umožňuje hrát hru bez loadingů měst, ale to zase udělali modeři, ne Bethesda, který je to ukradený a která i po 6 letech vydává stále tu stejně zabugovanou hru na nejrůznější platformy jako konzole nebo Switch. Však to vydělá a jsou na to mody, tak co...
    Gothic měl úplně stejný problémy, hlavně 3. díl. Takže se opět utvořila komunita a několik let opravovali spoustu chyb. Finální fanouškovský velký balík vyšel v roce 2012, což je zase 6 let po vydání hry. Fallout 4 i Witcher 3 mají taky ohromnej počet bugů (proto vlastně vychází patche, žejo), stačí se podívat na youtube. Je pravda, že u Witchera 3 to tolik nebije do očí a nekazí zážitek ze hry. Ale to se bavíme o 3. díle největší a nejúspěšnější herní série s astronomickým rozpočtem.
    No a teď tu máme Kingdom Come, od novýho vývojářskýho studia, který na svých stránkách komunikuje celý roky s fanoušky, snaží se jim vyhovět v čem to jde, ale protože dělají tak obrovskou hru v málo lidech, tak se jim nevyhnuly porodní problémy a museli zrušit pár slibů, protože toho psího společníka fakt nestíhali a ten kůň se vážně nemůže automaticky vyhýbat všem objektům ve hře. Proč? Vysvětlovali to v některým rozhovoru – technicky to nešlo zvládnout, prostě moc práce, málo času. Chcete jim to zazlívat? Prosím. Já tu vidím po dlouhý době titul, který je něčím jiným, svěžím a vypadá parádně. Ta atmosféra, příběh, tolik nápadů, že míra prožitku je neskutečná. Takhle měl kdysi vypadat Morrowind. Toto je hra, o kterou se Bethesda snaží celých 15 roků. Jsou tam bugy, ale ty jsou u všech velkých her a ve větší míře. Takže jim to odpouštím. Spíš se divím, že s mnohonásobně menším rozpočtem dokázali vytvořit něco tak jedinečnýho.
    • Ristoro
      Plně souhlasím. Ta hra je klenot, atmosféra naší země dýchá z každého kouta (dříve jsem krásu naší země příliš neocenil, ale tahle hra mi otevřela oči v tomto směru a jsem rád, že i lidé ze zahraničí se podívají, jak to u nás vypadalo (popravdě některé lesy takto vypadají do dnes)). Ty souboje jsou naprostá fantazie (baví mě více než v Dark Souls!), hrozně se mi líbí, že mi hra nedá nic zadarmo, mám pak z toho strašně dobrý pocit, když například ukradnu něco z dobře střeženého baráku, nebo vybiju partičku pytláků v lese. Co mě absolutně odpálilo je alchymie a oprava zbraní, kdy si zbraň brousíte sami a musíte ji brousit po celé ploše a ve správném úhlu! V alchymii si zase připravit správné byliny, zamíchat, vařit vhodně dlouhou dobu a teprve potom je lektvar hotový. Takový míra detailu je neskutečná na takové relativně malé studio s nižším rozpočtem. Jsem rád, že se to chlapcům povedlo a těším se na 2ku.
    • To by se mělo zarámovat a pověsit na virtuální zeď v každé diskuzi. *14*
    • no mas to dlouhe jak pohadku ale souhlasim .. vsem se nezavdecis no , ale ten save me stve , jinak si to dokazu predstavit i jako interaktivni vyuku , samo ze v nejake upravene forme s vice informacema , kde bys proste videl ten zivot tehdy ty lokace , lepsi jak koukat do zaprasene knizky :)
    • Spoustu her (nejen rpg atd), které jsou strašně známé a mají velkou komunitu fanoušků, nejsou dokonalé. Například originální (nepředělaný) Half-Life. Zakoupenou verzi by jsem bez noclipu nikdy nedohrál. Má extrémní množství chyb, které zabraňují dohrání hry, přesto je to pro spoustu lidí modla. TES Oblivion? Spoousta questů se nedala dohrát. Shadow of Mordor? Lidi a urukové randomě vyskakují stovky metrů do vzduchu. A příkladů by mohlo být mnoho.
      Holt lidi jsou retardovaný. Chtěli a očekávali hru , která se měla přiblížit co nejvíce realističnosti. Když ji dostali (zmíním i to že to ještě od dost velký kus zkrouhli, aby to nebylo extrémně těžké), tak si stěžují, že je to moc a raději by uvítali lehčí procesy ve stylu hraní. Demence hráčů a recenzentů nezná hranic.
      • Jaký questy v Oblivionu se nedaly dohrát?

        Ne, vážně, tady to lítá jako největší samozřejmost, že hry od Bethesdy nejdou hrát a musejí se hrát s modama... já jsem dohrál Skyrim po vydání a nepamatuju si jedinej bug, kromě Osberna za dveřma, kterýho myslím opravil patch.

        Chápu, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou a dneska lidi vykládají o zabugovanosti her od Bethesdy - ale často se pak zjistí, že ty hry nehráli a četli to někde na fóru/viděli na youtubu.

        Přivítal bych, kdyby lidi hry od Bethesdy hráli a popisovali svojí zkušenost, ne to, co viděli někde na youtubu.
      • Naprostý souhlas.

        I když první Half-Life jsem hrál před tolika lety, že si moje děcká paměť nevzpomíná na to, že by tam byly bugy. Hru jsem dohrál bez problémů. Ale on je rozdíl procházet koridorovou střílečkou tak, aby se hráč nezaseknul a snažit se udělat openworld RPG s komplexním světem.
    • Jack1947
      Je pravda že hodně věcí cos napsal se dalo čekat a i to že se to vyřeší ale prostě je to i tou dobou a Vávrovy se pak za ty nadřazené kecy to omlátí o hlavu (Koukám na tebe 100důvodů)

      Bugthesda se snad ani nedá brát vážně no. Podle mě prostě Kingdom come bez urážky národu ani vlastencům má spoustu bot už na začátku a ty se potáhnou dále celou hrou, souboje jsou nesmyslně přitažené za vlasy - když vlastně náhoda dám příklad 11-12 mise nebo kolik prostě jak na tebe nastoupěj 3cápci najednou - stačí vzít luk a zastřelit je když teda hra rozhodne že budeš mít to štěstí... ten poslední s štítem který vykryje i 2 šípy wtf vás zabije. Nesmí se na ně jít rovnou jinak je to jistá smrt ( stačí se postavit tak aby lučištník střílel na přátele a tím je zabil WTF2) což se mi stalo již v 1.souboje s ptáčkem v zajetí.

      Zasažený protivík do ruky se jen za ní drží ale máchá bravůrně mečem - není tu žádný podrobnější tutoriál na to jak se nauřit vykrývat lépe útoky, nemám potřebný skill na zbraně v inventáři... mohl bych je třeba ukecat ale nemám navýšený skill tudíž se souboji a jisté smrti nevyhnu a mohl bych pokračovat takže hlavní složka jsou frustrace - nad frustrace. Navíc se rozhazuje míření mečem když do vás kopnou atp... jasně těžké ok ale tohle je přitažené trochu za vlasy navíc je tam jen náhoda jak špatně ai začne útočit. ( Nebo se mi zasekla ruka s mečem a nedalo se sekat). To už radši si klusám s koněm a užívám krasného staro českého kraje který
      byl by radost objevovat kdyby někam zas nespadl a nezlámal si hnáty lol. Na druhou stranu možná koupit jednou ve slevě ? ale ted asi ne moc drahé na to co tam mohlo být lepší a nebylo. Vlastně jsem čekal zabugovanost ale ne botu za botou lol. Naštěstí tam nebyl nějaký závažnější bug.
    • MickeyMutant
      Skoro se vším se dá souhlasit, jen ten loading bych radši moc nevytahoval a nesrovnával, když si ho v KC užíváme prakticky u každého rozhovoru. Pár vteřin a na konzolích sem tam prý i víc než jen pár*4*
      • Nahrávání u dialogů - Ano, tohle štve každýho, i mě.

        Akorát, co jsem tak sledoval ty diskuze a články, proč to tak je, tak k tomu nejsem tak kritickej.
        Zkusím vysvětlit, jak já to vidím.
        Každá postava ve světě má nějakou základní jednotku "inteligence", do které si podle okolních událostí dotahuje potřebný "upgrady". Takže vesničan si stáhne, že má pracovat na poli, večer si dotáhne, že má být doma nebo jít do hospody. Ale když začne pršet, tak si místo toho dotáhne, že se má jít schovat nebo jít spat. Když potká hráče nebo nepřítele, nahraje si chování útěku, boje a podobně.
        Z tohoto důvodu je u každýho dialogu nahrávání, protože je musíte "vytrhnout" z jejich běžnýho chování, který se musí přerušit, načíst se dialog a na konci rozhovoru se zase musí jejich "myšlení" nahrát zpátky. Příjde mi to super a byl bych rád, kdyby časem nebo v příští hře na tom zapracovali a rozvinuli tento systém do mnohem košatějších a bohatších možností.
        Ve Witcherovi 3 je každá činnost postavy předem určená a tyto postavy ji jen vykonávají jako skript. Tudíž u toho nepřemýšlí, jsou prostě roboty opakujícími stále dokola to samé a jejich chování se nemůže měnit nebo vyvíjet. V KCD když se postava s vámi popere v hospodě, tak se tam příště bojí a na nějakou dobu do hospody přestane chodit.
        Takže otázka zní: Co je lepší přístup? Chceme ve hře nový mechanismy i za cenu nepříjemných překážek jako je delší loadování nebo neohrabaný bojový systém?

        Za mě určitě radši nový mechanismy. To ale nemění nic na tom, že mě ten loading v dialozích sere. Nejspíš nic nemůže být dokonalý *4*
        • ucho
          čistě z teoretického hlediska, není důvod, aby loading dialogu trval tak, aby sis toho všimnul. prostě ta NPC musí jít vytrhnout z toho cyklu v rámci milisekund. a abych nežral, ať je to třeba 100 milisekund, což je ve světě počítačů hodně dlouhá doba na spoustu pičičand.
          takže ano, vysvětlili, proč to trvá. to ale není důvod pro to, že to nejde zoptimalizovat. určitě jde. jen na to budou potřebovat nějaký čas. důležité je, aby to chtěli zlepšit.
          • Jasně, teoreticky by to mohlo být nahraný hned. Ale do toho ani jeden nevidíme, takže těžko říct.

            Pokud si ty NPC natahují to jednotlivý chování a musí se například vyčistit paměť, přerušit jejich činnost a dotáhnout se dialog, tak to může trvat. Já neříkám, že je to dobře vyřešený, to totiž není. Akorát uvažuju nad tím, jestli to vůbec je možný nějak optimalizovat. A jsme zase u toho, že čekáme na patche *4*
            • Jack1947
              ucho hraje na PS4 takže se ho to se snižováním detajlů logicky ani týkat nemůže.
            • Neříkám, že nemáš pravdu.

              Ale jak tady někdo psal před chvílí, pomáhá snížit detaily grafiky a potom načítání dialogů téměř vymizí. Tím pádem předpokládám, že nejdýl času zabírá loadování 3D objektů a grafiky v dialogovým okně, teda "kamery", když to řeknu blbě.
            • ucho
              ne, to, co popisuješ, v počítačovém světě nemusí trvat prakticky nic. dělají tam očividně ještě nějaké složité opičárny. když tomu věnují nějaký čas, vyřešit to určitě půjde.
        • Jack1947
          O tom stahování a dotajování, pobavils :D zajímavě rozebraná psychologie postav :)) já to spíše vidím tak že to prostě nezmákly no udělali spoustu věcí ale loading při dialogu už byl nad rámec všech povinností.

          Ono to tam není taky furt u příběhovejch postav to třeba není, proč asi *3*
        • MickeyMutant
          Vidím, žes nejspíš taky slyšel poslední Fight Club, kde to Martin Klíma takhle vysvětloval. Je to prý kvůli CryEnginu, který s tolika NPC, natož s podobnými fíčurami, nepočítá. Ve skutečnosti si myslím, že lepší přístup by byl neimplementovat takové mechaniky, jaké popisuješ, pokud způsobují podobné opakované otravné zdržování. Podle mě to hráči nepřináší tolik, aby to tohle permanentní nahrávání ospravedlnilo. Na PC je to tak tak na hraně, ale na konzolích je prý neúměrně dlouhé (a rád bych od někoho slyšel, jak dlouhé).

          Samozřejmě chápu, že by to tvůrci všechno museli předem dobře odhadnout, jenže původně se mělo vydávat jen na PC, tak možná počítali, že to na tuhle jednu platformu dokážou zkrotit.
    • Blue.Shark
      Souhlas. Mám rád lidi, co nepoužívají k myšlení zadek.
    • A taky doufám, že si tuhle moji slohovku z Warhorse někdo přečte. Protože nechci za 5 let hrát Kingdom Come 2: Easy game aneb "Vyslyšeli jsme přání hráčů, zjednodušujeme, soubojový systém upraven! Stačí bezmyšlenkovitě klikat."
      Ono nic novátorskýho nefunguje hned dokonale, ale já jsem vděčnej za to, že to vůbec zkouší. Která jiná firma to může říct? Zakomplexovaných, věčně nespokojených čechů je v naší zemi fakt fůra, ale aspoň jednou za 10 let bysme mohli vytáhnout hlavy ze zadku a myslet světově. Protože tahle hra je světová.
      • Když jsme u té světovosti, stačí se podívat na anglické recenze na Steamu. Sice převažují pozitivní, ale více než 2000 negativních není málo a když si je pročítám, hra má spoustu zásadních problémů a byla vydaná v podstatě ve stádiu bety. Ano, bugy v RPG hrách jsou běžné, ale tady je příliš těch zásadních a pokud lidem hra po několika hodinách hraní spadne a musí začít znovu nebo přestane fungovat načítání uložených pozic, nejde splnit questy atd. svědčí to prostě o předčasně vydaném zmetku. A co se týče obtížnosti, ta se dá ve hrách řešit stupni tak, aby si přišly na své různé typy hráčů. Jenže vývojáři KCD se chovají jako diktátoři, kteří připouštějí jen jeden styl. Tím si část hráčů získají, ale mnohé další úplně zbytečně ztratí.
      • Krescz
        tos napsal moc pěkně *4*
  • to je hned samá modifikace,přitom to k té hře patří,je to tam od začátku a atak to je (save,páčení zámků,mířidlo luku), člověk si jen musí zvyknout že to prostě není tak lehké a tupé (třeba jako XCOM2 - save-miss,load-miss,load-miss atd.). já nešel včera hodinu spát páč sem se nemohl dostat na pozici s uložením,a to mě na té hře baví, stejně jako páčení zámků,střílení bez zaměřovače (v reálu ho taky nemám ;-))...hold si prostě noobové musí zvyknout.....připomíná mě to zlatou éru gothic.´Člověk se hned cití líp když se mu něco povede po hodinách snažení ;-)...a sem tam nějáký bug = taková drobnost ...za mě rozhodně 5 bludišťáků
    • Bez tak to bude, že na fóru brečí cca 10 lidí a kvůli těmto ******* se bude pár věcí měnit zjednodušovat ..
      • Tak urcite *15* Bez radsi na cisty vzduch, udela se ti lip.
        • :D děkuji už se těším ven
    • Tak nikdo nikoho nenutí ty mody používat, že jo. Upřímně zrovna to ukládání chápu. Občas je prostě potřeba hru / PC vypnout během okamžiku a jít se věnovat povinnostem.
      Mířidlo luku by mělo být volitelné. Ne každý ho chce, ale zase ne každý je rozený VIlém Tell. A tak by se dalo pokračovat.
      • Vilém Tell střílel z kuše a ne z luku.
        • Ale taky nemel krizek na monitoru.
    • Zrovna v tom Gothicu save/load byl pristupny. *15*
    • Je to pravda a já sám třeba taky mám moc rád Fallout 4 na survival obtížnost (mj. ukládání jen v posteli a při exitu ze hry), ale na druhou stranu si myslím, že Kingdom Come by oslovilo i méně náročné hráče (už tím, že je to výlet do naší historie, tak to má obrovský potenciál), takže standardní save/load by podle mě hře neškodil. Spousta lidí nechce hardcore zážitek a nemám jim to za zlé. Minulý týden jsem dohrál Elex na obtížnost Ultra (120 hodin) a rozhodně bych k tomu nikoho nenutil. Podle mě tyhle hardcore prvky patří spíš do volitelných obtížností - pokud to není samotné jádro hry, jako třeba Dark Souls atd.
      • Já si právě zase myslím, že by to hře uškodilo, pokud by měl hráč možnost si obtížnost nastavit. Prostě designovej plán je takovej jakej je a mě se moc líbí a opravdu si přeji aby tak i zůstal. Myslím, že existuje spousta kvalitních her pro hráče, kteří tyto prvky tzv HC prvky nevyžadují, tak proč nedopřát hru pro nás, lidi, kteří prostě baví ta tzv "hardcore" obtížnost. Třeba zaklínač je skvělej, ale celou hru mi prostě kazí ta přístupnost. Hrál jsem ho na nejvyšší obtížnost a s vypnutými všemi pomocníky, které ve hře jsou..ale prostě to stejně není ono. Vždyť i sám pan Klíma v rozhovoru říkal, že hru necílí na naprostej mainstream, ale chtěli udělat hru více pro tzv "HC" hráče. Tak se jen modlím, aby jim to vydrželo a pod tíhou touhy po zisku nezačali od původní vize upouštět. A jasně že čekám reakci, že když si bude moct hráč vybrat, tak je to OK. Ne není to ok, je to designová chyba. to je jak v DS, kdyby si mohl hráč vybrat obtížnost...to je prostě hloupost pro mě a prostě už jen to vědomí, že mám možnost hru obejít nastavením lehčí obtížnosti bude zážítek prostě kazit. Představte si že v Dark Souls si bude moct hráč nastavit obtížnost. Pak už to prostě nebude to Dark Souls, které si podmanilo svět svou hratelností.
        Já nikomu neberu, že to není pro něj a že ho toto nebaví, ale nechte nám taky hru, která zase bude pro nás a zároveň to bude příběhové RPG a ne indie podivnost :)
        A kdo teda bude fakt chtít změnu, ať si hru moduje
        • Jednoznačně souhlas!
      • je Elex dobrá hra? Chci si koupit nový počítač, tak pak přemýšlím co si zahrát. U Kingdom come počkám až to odladí.
        • Lukass
          V Elexu mam 76 hodin, je to skvela hra. Vic k tomu nemam.
          Urcite koupe nebudes litovat. Navic to na ultra jede na 1060 ve fullhd 75 fps. A posledni patch hru celkove dost doladil
        • Podle mě skvělá, atmosféra se mi moc líbila, bugy byly cca po měsíci opravené. Doporučuju.
        • KronosDeret
          HH jak řekl Lukáš ve videorecenzi, je to špatná hra do který je snadný se zamilovat, zvlášť když se ti líbili Gothiky.
  • No nevím, nepřeháníte trochu s tím tvrzením, že KCD je rozbitá až nehratelná? Mám nahráno zatím 15h na PC a zatím žádný bug, pouze pozdě doskakující textury v některých místěch... Ať už se vám KCD líbí nebo ne, podle mě je to jedna z nejdůležitějších her, která pozitivně ovlivní budoucí tvorbu ostatních větších studií.
    • taky nevim co s tim vsichni maji , za me je ta hra v pohode a ze tam neco nedoskoci nebo se zasekne i v tom skyrimu tolik let po vydani tam ty bugy jsou ..mam ho od vydani roku 2011 ,nedavno jsem opet rozjel novou postavu a stejne je tam porad blbe nastavena kamera na zacatku kdyz jedete jako vezen , chybejci textury , kun si beha po skale jak kamzik atd atd ale taky to prejdu,, navic ted to teprve vyslo , termin vydani uz byl danej takze se vsechno ocividne neopravilo jak melo , ale ta hra se me libi , mam rad historii a zatim si ji uzivam .. za me super lvl desing , soundtrack a celkova atmoska co z toho jde , jedine co me mrzi je ten save a hl hrdina co me na zacatku prisel hrozne blbej ,kdyz se na vsechno koukal tim kukucem jak cunik po prvni rane ..ale nakonec je z nej docela sympatak ..a asi i lepsi nez kdyby tam nechali pavla dobrovskeho z alfy nebo co to tenkrat bylo :).. takze celkove kolem a kolem ..jsem nadsenej a rad ze neco takoveho vzniklo
    • Děcka přehaní, já jsem spokojenej. Drobnosti opraví a musím říct že po několika letech konečně hra co za něco stojí. Prostě to není o zběsilým klikání na dvě tlačítka.
  • to si tak vesele pytlačím v lese a říkám si, "škoda že tu nechoděj nějaký hajný nebo myslivci co by vám to mohli překazit, ale co, ani Vávra holt nemohl myslet na všechno" no a dneska mě tam ten hajnej v lese fakt nachytal, musel sem ho uplatit a sebral mi všechno napytlačený maso a paroží, to sem fakt čuměl *1*
    • Coffin.Corner
      Vůbec bych se nedivil, kdyby tam byla i sojka bonzačka :)
    • A sekyru ti nevzal ?
      • Když uvážím, že sekyra je za dva zlatý a topůrko za tolar, tak nechci ani domyslet, kolik to dělá v groších...

        *3*
  • Takže jako u většiny dnešních her se vyplatí půl až třičtvrtě roku počkat a pak koupit opravenou a vyladěnou hru. Je to sice smutné, ale je to realita. A tak si počkám, ono to nikam neuteče.
  • slušnej brekot a to ještě netuší, že budou muset poctivě číst všechny rozhovory a neodklikávat, protože jinak u půlky questů nezjistí co maj přesně dělat a budou běhat po lese 2 hodiny jak kkti, místo aby to měli hotový za 10 minut kdyby si to přečetli, což se mi přesně stalo včera *1*
    • Questy za tebe vyřeší google v řádu několika minut. *1*
    • ale v questbooku si muzes prepinat mapu/text, tam je vetsinou popsany, co mas delat, i kdyz to nectes v tech rozhovorech
  • ALHAZRED
    Nemam nic proti tomu, jak to nekteri tady chtej, nebo nechtej sejvovat, ale že to vnucujou ostatnim je dost trapny...Ja nekdy proste musim ukončit hrani a to HNED, ne za hodinu až dorazim k nejaky posteli nebo koupim sejvovici a možnost save and quit mi rozhodne chybi, takže saham po tom šikovnym modu neomezenych sejvu, ať si kto chce mysli co chce...moje hra a tvuj zbytečnej problem !!
    • musis strategicky planovat, ne fnukat
      • jde vidět, že jsi bez rodiny, bez dětí možná i bez přátel. Pro nerdy tohle opravdu problém být nemusí, souhlasím, že quick save a load je zabiják mechanik, ale ukončení a save hry je nutnost. Klidně to šlo řešit jak v Souls, že prostě ukončiš hru a postava zůstane tam, kde jsi to ukončil.
        • vzdyt ta sejvovice stoji par zlatych a muzes ji pouzit kdykoliv

          s alchymii si ji muzes dokonce namichat, takze v cem je problem?
          • sejvovice je odraz nabubřelého ega Vávry. Jeho ego je i nad fukčností mechanik, protože platit za save je výsměchem všem herním mechanikám. Myslím si, že jde save regulovat tak, že prostě nebudeš moc ukládat při interakci či boji a pokud to chtěli hardcore, tak mohli třeba regulovat počet pozic na ukládani. Úplně nenavidím mechaniku, která tě nutí ve hře pokračovat, i když musíš hru ukončit. Ano, postupem času samozřejmě máš alchymii a můžeš kupovat, ale tohle rozhodně nemáš od začátku.
            • Jack1947
              Kazí jim tím že o tom píše :D
            • Je to svindl, kazdy kdo cte knihu nebo se diva na film by si mel naplanovat cas dopredu. A kdyz nemuze, tak holt musi cely zacatek zkouknout/precist znovu, jedine tak je to poctive.
              A kdo svindluje v singleplayeru, tak kazi ostatnim hru.
            • a neni zbytečný psát tolik písmenek, když sami řekli že tam save and quit bude, měl tam být při releasu, ale nějak jim to haprovalo
            • a teď mi řekni, co by se změnilo, kdyby tam existoval exit and save nezávisle na ukládání a té trapné sejvovici? Vůbec nic. Sejvovice nemá nic společného s hardcore hraním a realismem, realismus by byl, kdybys tam nemohl umřít vůbec viz třeba Diablo 3, tohle je jen pozérská mechanika Vávry. Takže tak. Znám desítky náročnějších her, kde je save vyřešen úplně normálně.
            • asi mas problem se ctenim, takze naposled

              kdyz potrebujes, tak si ulozis pomoci "sejvovice"

              jinak se ti to uklada obcas samo a po kazdy, kdyz se vyspis ve vlastni posteli

              zadnej problem
            • Švindl? Takže uložení hry, když chci odejít je švindl? Kde se v tobě bere ta zaslepenost? Když chcI odejít od knihy, tak si tam hodím záložku, ať vím, kde jsem skončil, když chci odejít od Bluray filmu, tak ho zastavím. To je dle tebe taky švindl?
            • kdyz musis odjet, napijes se sejvovice, ulozi se ti to kdykoliv a kdekoliv

              zadnej problem

              na nic jinyho zlato ani nepotrebujes

              herni mechanika je ok, tvoje potreba kazit si hru svindlem je spatne
            • prosím tě přestaň opakovat propagandu, na téhle herní mechanice není nic hardcore, je to jen prostě debilní mechanika, asi těžko můžeš něco plánovat, když máš určitý čas na danou hru a pak třeba musíš odjet, rozhodně si nemůžeš plánovat, jak ta hra bude probíhat, protože nevíš, co se stane ve hře za půl hodiny a kam splěným main qustem postoupíš.

              "nikoliv, tvoje nutkani hru nehrat, ale pouze prochazet je zmekcilej herni navyk jako autohealy, autoaimy apd."

              Ty jsi úplně mimo a jsi asbsolutně mimo téma, zapni mozek prosím. Tohle nemá nic společného s harcore/casual hraním, tohle jen otravná mechanika.
            • nikoliv, tvoje nutkani hru nehrat, ale pouze prochazet je zmekcilej herni navyk jako autohealy, autoaimy apd.

              ze musis za save platit te nuti premejslet, co delas a proc to delas a jestli se ti to vyplati, ne jen savovat a loadovat jak tydyt

              premejslet, jaky budou mit tvoje odpovedi dopad a nezkouset si vsechny varianty

              proste ROLEPLAYING, coz by te melo v rpg zajimat, pokud ne, tak hrajes pro tebe nevhodnej zanr a dej se na auticka nebo sporty
    • Jack1947
      No přesně pokud je někdo herní masochistaz dostatkem času co rád promární ( když ne mmo grindem) tak prosím ale nervy mám jenom jedny ! *16*
  • MickeyMutant
    Libovolné uložení pozice by mělo být u podobného typu hry samozřejmé. Platí to zvlášť v případě, kdy kvůli různým porodním problémům můžete přijít o významnou porci postupu. Když třeba Lukáš Kopřiva níže píše: "já nešel včera hodinu spát páč sem se nemohl dostat na pozici s uložením,a to mě na té hře baví", tak mu nejspíš nedochází, že pro většinu lidí, troufám si tvrdit, to nebude stejná zábava jako pro něj.

    Jak praví John Walker hned ve třetím bodě svých Sebraných herních zákonů : Do feel free to let me quick save. I know, I know, you’re very proud of your checkpointing, but as it happens I don’t really want to repeat any fight in the game seventeen times because of your difficulty spike. And sure, you could consider it cheating, letting me blag my way through sections. But I sort of bought your game, and arrogantly feel like I should now be able to enjoy it as I wish. Perhaps that might be to opt out of quick save spamming. But perhaps it will improve the experience if only you’ll let me.

    I proto oceňuju možnost volby, kterou mody nabízí a kterou puristé a lidé preferující originální verzi NEMUSÍ využívat, aby si nekazili vlastní představu o dokonalém herním zážitku.
    • Neomezeny save je zavijak veskerych mechanik ve hre. Mam jeden paklic? Super, save/load to vyresi. Je v baraku nekdo? Zvladnu ukrast tuhle vec? Propliz se tamhle? Dam tohodle borce? Vsechno vyresi save/load! Jedine, co ve hre chybi, je exit save. Ted tam samozrejme byl, ale mizel po continue a to bylo matouci. Pridala se i moznost nahrat ho z load menu, ale zase musel mizet, aby ho neslo snadno zneuzit exit savem pred kazdym problemem a opakovanym loadem. To se zas nekomu nelibilo, tak se uplne zrusil.
      • mě to přijde jako nesmysl snažit se diktovat zákazníkům jak mají hru hrát. ta možnost do velký RPG hry prostě patří. ať už to lidi "zneužijí" k tomu co píšeš (i tak je to každýho věc jak hru hraje), ale spíš je to prostě u takový hry potřeba ...např když v dialogu vyberu možnost ze který se po první větě ukáže že to je úplně jiná reakce než jsem očekával ....nebo si chci prostě zablbnout a třeba zkusit vyvraždit celou vesnici nebo udělat jinou ptákovinu jen abych viděl co se stane. Následky toho co udělám si nesu v reálnym životě, hry hraju abych se vyblbnul a moh se kdykoliv vrátit k savu který si libovolně udělám. a kdo chce hrát hry bez savování tak mu v tom žádná hra nebrání tím že tam možnost quicksave je

        a to že jen na nexusu si ten mod stáhlo už skoro 70k lidí myslim taky ukazuje že to zrovna vhodný rozhodnutí nebylo
        • ucho
          kazdy chce mit nejlepsi prubeh. tedy kdyz das cloveku moznost quick save/quick load, automaticky ji pouzije na kazdy nepodareny lockpick. pak cela tato vec postrada na smyslu. je dobre, ze se to snazili omezit. to je pravy RPG.
          ze tam neni save on exit je ale samozrejme problem.
          • A tobe to vadi, ze nekdo pouzije neco ve svoji singleplayer hre? *15*
        • Lidem jako woody proste vadi, ze si ostatni hrajou jak chcou. Ma potrebu kecat ostatnim do zivota a stanovovat pravidla zabavy ostatnich. Proste prudic z povolani.
      • Jiste, protoze by nekdo mohl neco zneuzivat, tak to musime profizlovat vsem. *7*
      • Chapu, ze to muze nicit herni mechaniky. Na druhou stranu nikdo nerika, ze to tak clovek musi hrat. Je jen na nem jak moc bude "poctivej". Ja urcite ocenuju save/load system. Uz nemam tolik casu abych hral treba 2hod denne a kdyz si chci vecer zahrat aspon na chvili, tak si hru taky kdykoli ulozit.
        • Jack1947
          Tuhle hru asi nebudeš chtít hrát "večer na chvíli" to by ses moc daleko nedostal když jeden quest je tam +- hodina.
          • A proč by ne? Kdyby šlo ukládat podle sebe tak jo :). Ale jelikož nejde, tak ano, bude to zřejmě pouze víkendovka.
    • RPS líheň retardů a on je ještě někdo cituje? :)
  • Lukass
    Tvl zebrak co ma hru cornutou, tady v diskuzi ma nejvic prispevku a jeste chce psat recenzi, to je verbez. Ty luzo at ti ten tvuj pocitac zhori, , ty spino.
    • Jack1947
      Aspon jsem se slušně zeptal co tě žere? Tak díky za spočítání mých příspěvlů nemusel sis dávat tu námahu, fakt ne ale uštřil smi práci *4*
    • Ty sis pokazil hru podvadenim se savy, nebo proc mas takovou negativni naladu?
      • Lukass
        Ja tohle proste nesmasim. Jinak naladu mam skvelou.
        • Tak se zkus vzdat te demagogicke iluze co sis nalhal, pomuze ti to.
  • Já furt nevim co kdo řeší se savem a běháním do postele někam daleko, dyť v každym většim městě je hospoda a za 2 "koruny" se vám změní na tu vaší i s bednou a můžete tam jít na hoďku se vyspat a uložit hru. A města jsou na mapě docela rozumně rozmístěný.
    • Krescz
      protože jsou lidi co mají sociální život a nemohou si dovolit sedet u hry hodiny neprerusovane....a mod si mohou stahnout jen pc hraci,konzole maj smulu
      • Veskoslav
        Proboha....Jaký je rozdíl mezi tím, že si dáš rychlocestování, lehneš si do postele a hra se uloží a tím, že dáš SAVE v menu? Ty 2 minuty navíc ohrozí tvůj sociální život? *7* Nebo měj u sebe Savovici, když chceš zůstat na daném místě....
        • jo, u rychlocestovaní tě přepadnou lapkové, které musíš pobít, takže takhle z dvou minut klidně může být 15 nebo smrt. Jo, to už značně může ohrožovat socialní život, samozřejmě ty nevíš, co to je, takže v pohodě :)
          • Veskoslav
            Chápu, že jsi nějaká "nová" anonymní nula, co si naivně myslí, že on má ten sociální život a nikdo jiný, obzvlášť tady ho nemá. Přitom nějaký pubertální nerdík, co všude vidí Veskoslavy a naklikávače;)
            • Tleskam, nandal jsi mu to jak nejvetsi kluk ve skolce. Mas tam jeste neco? Urcite uz breci nekde v koute.
    • Veskoslav
      Protože to by museli použít mozek a to je těžší než otevřít menu a dát SAVE.
      • Mozek? Takže to vlastně ty vůbec nemůžeš uložit, co?
        • :) cítíš se uražen?
          • myslíš tím, žes mě naklikal Veskoslave? To fakt ne...
            • Veskoslav
              To už tady dlouho nebylo, co anonym, to Veskoslav. Ještě nějakou perličku pověz, fakt se rád směji.
            • Veskoslav je znamy naklikavac, to je fakt.
        • Presne tak, nema mozek, jeho hlava je plna jeho pozerskyho ega. A kdyz uz nevi co by napsal, tak napise nejakou zdrobnelnu jako "jdi si hacnout".
          Oh wait. *7*
        • Veskoslav
          To jsme se zasmáli:) Ne opravdu tím netrpím. Jdi si hačnou vedle Jacka;)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit