Česká plošinovka Bzzzt se špatně prodává. Prý kvůli pirátům
-
V Evropě a jak kde ještě možná v zámoří asi né...
-
Hru už ani nevlastníš takže padá i ta fyzičnost ☺️☺️😉
-
Je to samozřejmně opět nesmysl, prostě hoodně lidí taková hra nenadchne včetně mě podobná písnička jak s POldou 😑😶 Zajímavé že je to převážně na východě evropě hmm...
Takže je to jen brečení doprázdna relevatní údaje taky nebudou, většina vyvojářů je rádo že se aspon nějaké INDIe tituly rozšíří mezi lidi když už to nekupují.
Mám citovat už vyřčené že je úplně jedno - Lidi co to nebudou hrát ti to asi nekoupí moýná v nějaké akci, ti co to pirátí ti by si to asi nekoupili jde o princip. Prostě ne každého podobná záležitost zajímá.
-
To samozřejmě - nechtěl jsem tím říct, že by to byl ten hlavní důvod proč nemít PC verzi ve stejný den. Ale zároveň mi to nedá a myslím si, že přece jen to faktor bude.
-
Jakože když v pujcovně aut jedno ukradneš není to krádež? :)
-
Jestliže není koupě vlastnictví, jak je pirátění krádež, prosím? :).
-
Prosimvás, pane autor, ten titulek je lež. Hra se dle autora prodává dobře. Došlo k jakémusi bulvárnímu zjednodušení…Lepší by bylo, když si třeba nejste něčím jistý, informovat se u zdroje.
-
Já zrovna přemejšlel, jak je to super nick :D
-
Nikde nepíšu že by návštěvy botů implikovaly počet upirátění. Nicméně ti boti znamenaj, že nejde o reálný návštěvy hráčů. Takže 115K návštěv nijak neimplikuje, že by o tu hru byl reálnej ohromnej zájem a akorát jí lidi místo kupování hromadně pirátili. Ve skutečnosti o tý hře málokdo ví. Ale co já tady dělám, vysvětlovat elementární logiku člověku s nickem Homomlask..
-
To ze si neco myslis neznamena ze to tak je, vis? To kolik se upirati nesouvisi s navstevama botu, nechapu proc to motas dohromady. Matejka jako tvurce vidi kolik ma stazeni a kolik lidi to realne hraje. Ono i tisice prodanych kusu mohou byt rozdil mezi tim zda bude studio fungovat dal a nebo to polozi.
-
Na SD je to asi cool - pro hráče, ale jako vývojář bych PC obcházel obloukem.
Switch a konzole, možná iPhone.
Jestli de toho prodalo v akci na Steamu 13kusů, tak to už není aní vtipné
-
Osobně bych podobnou věc vydal jen na Switch, Xbox arcade, iPhone a podobně.
Určitě ne na Steam.
Je to přesně taková hra, o které s rozkřikne že je dobrá, ale podle obrázků určitě nevypadá tak dobře, aby si kdokoli koupil.
Ale "vyzkoušet" jí prostě plný nenechavců chce.
-
Konzole budou, nejdřív switch, pak asi xbox a nakonec snad i PS. Tam je problém, že ten proces je opravdu dlouhý. Na druhou stranu, reklamě na konzolích vysoké hodnocení ze steamu pomůže..
-
U podobných her jim hraje do karet i pravidelné updatování a online složka. Piráctví bude lokální úkaz, nemyslím si že to pro hru ( i menšího rozsahu) se světovým záběrem to bude signifikantní ztráta.
Už jsme se párkrát stěmito žaly na téma piráctví setkali, ale z nějakého záhadného důvodu nevypadá, že by se v herním průmyslu hromadně živořilo, nehledě na velikosti studia či lokality.
-
"Piráti" jsou takový convenient cíl, když je potřeba na někoho svést nízké prodeje. Sám Karel Matějka přitom píše, že většina těch návštěv na steam stránce jsou boti z Ruska a Ukrajiny, ne skuteční lidé, a že co se dopočítal, tak i těch pirátských stažení je pár tisíc. Což by ho asi nevytrhlo (a faktem je, že 99% těch zlých pirátů by si to v případě neukradnutelnosti stejně nekoupilo, prostě by si stáhli něco jiného).
Za mě je hlavní problém jednoduše saturace trhu. Jistě, BZZZT může být geniální plošinovka. Ale plošinovek jsou na Steamu tisíce, a že zrovna BZZZT je geniální z obrázků poznat nejde. I to demo zkusí málokdo. Pokud se zrovna BZZZTu nepodaří dostat se do podvědomí lidí skrze nějakýho ultravisible streamera, nebo přes nějakej virální marketingovej haluz, tak z toho prostě velkej seller nebude. V momentě kdy každej rok vyjde 14000 her, tak se úspěch hledá těžce. Je potřeba mít nějakou naprosto unikátní hru, po který je zároveň neuspokojená poptávka, nebo obří a profi marketing.
-
Nedá se říct že na konzolích by se nepirátilo úplně stejně jako na pc kdyby to šlo, ale nejde. To je podstatný fakt.
Ten schvalovací proces je sice trochu problém ale vzhledem k tomu kolik trash her za 20 korun na Switchi je, to nebude zřejmě takový problém jak se zdá. Spíš za tím bude to ze kolikrát autoři s konzoli mají nula praxi a na pc jim to jde 100x líp.
Na pc se krade, kradlo a bude krást dál. U větších her co mají dobré prodeje to poslouží jako další reklama zdarma a holt menší vývojáři by měli věnovat čas těm konzolím nebo vydávat hry v rozdělaném stavu a často je updatovat. Pirátské verze často mají problém s temi updaty držet krok. Pc je v tomhle hodně smutná platforma.
-
V momente, ked to vyjde na Switch, kupujem. Snad nie som jediny, kto na to caka.
-
Koukam tady je to samej chytrej. Rozdil mezi vydanim na pc treba steam je otazka chvile. Oproti tomu schvalovaci proces na konzolich a jeho cena je pro indie tym naprosto mimo moznosti. Variantou jak z toho ven je zlodejum na pc sekat prsty.
-
A je i spousta velmi úspěšných plošinkovek. I těch vydaných bez DRM. Trochu si myslím, že autor/vydavatel podcenil propagaci v zahraničí. Sám píše, že má spoustu návštěv z východní Evropy a skoro žádné prodeje tam. Že se tam (tedy i tady) pirátí ve velkém, je známý fakt. Řešil to i autor Poldy, autoři Someday You'll Return a další. Pokud není zájem/povědomí na západě, kde jsou lidi více navyklí na kupování a méně na pirátění, tak se to dohání blbě.
-
Zrovna plosinovka je velmi okrajovy zaner aj na konzolu. Kazdy rok mame niekolko prikladov kedy hra bez DRM mala obrovske predaje aj na PC. Obcas to vyjde obcas nie.