Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • ringmancz
    snad se ty nové civilizace budou chovat líp, než ty dosavadní, protože moje jediná interakce s nimi je ta, že je ničím
  • Takže druhý datadisk k Civ5 umožní hráčům konečně skoro to, co bylo v Civ4. Mám sice obě hry, ale Civ5 narozdíl od Civ4 jsem hrál minimálně. Grafika hezčí, ale hratelnost se bohužel více přiblížila jakési deskové předloze. Původní vanilu seškrtali proti čtyřce na minimum, aby to pak mohli prodávat extra coby datadisky, či si uvědomili, že to byl hratelnostně chybný krok ...asi spíš první varianta. Tak či tak mi z článku vyplývá, že to bude mít obsah konečně skoro jako čtyřka.

    Zajímavý je jen návrat páru možností - diplomacie, kulturní cesta ... ty civilizace navíc, to je jen nastavená kaše.

    Prostě Civ4 zůstává nejlepší civkou, byť Civ5 je mnohem pěknější a i přechod na hexagony se zrušením stackování mi nevadí (není to špatný nápad).
    • asi tak. Tie "stacks of doom" boli dost nerealne. 5ka je dost dobra, ale spravili ju akoby "politicky korektne" Vynechat vplyv nabozenstiev v takejto hre, hlavne ked vieme ako nabozenstva ovplyvnovali cele civilizacie po starocia, bolo dost podivne.
      • Může mi někdo vysvětlit, co bylo nerealne na "stacks of doom"? Pořád to na internetu čtu, ale nikde jsem neviděl vysvětlené, proč by na jednom políčku, které má velikost stovek kilometrů čtverečných nemohlo být najednou víc jednotek.
        • Stacks of doom jsou podle me realistictejsi, nez to co je v Civ5, v nekterych modech s tim i pracuji a jednotky ve stacku se podporuji, takze kdyz tam jsou dela, pridava se stacku artillery support a funguji pak jako armada
          • a kdyz je tech jednotek na jendom poli uz moc, tak maji zase postih. Ale to uz je tvorba modderu, firaxis na to kasle - si jeste pamatuji sliby, jak civ5 bude mit podporu pro tvorbu modu vetsi jak civ4 a vime jak to dopadlo ...
          • V tomhle byl nejlepsi system v Call to Power 1 a 2. Stack mohl mit maximalne 9 jednotek, ale ty se pak navzajem podporovaly. Takze pechota, za ni lucistnici a katapulty, resp. pechota, za ni artilerie a letectvo. Jednoduche a funkcni.
        • Dle mě nejde o realističnost (na tu je lépe při hraní civ zapomenout), ale o zábavnost a strategickou výzvu - a v těchto ohledech je nový systém dle mého názoru o hodně lepší.
          • Novy system by byl fajn, kdyby k nemu dodelali AI, ktera s nim umi pracovat a ne to, co je tam ted. V kazde hre, co jsem kdy hral mam vzdy nejmensi armadu na svete, skoro vzdy 1 jednotka na 1 mesto a malokdy prohraju valku. AI je proste tak tupa, ze neumi poslat dopredu kopiniky, za ne lucistniky a na kridla kavalerii. To posle nejdriv ty lucistniky, ktere sejme obrana mesta, pak napochoduji kopinici/meciri, ktere sejme obrana mesta spolu s prave dorazivsimi posilami a nakonec se prikodrca jizda, ktera je bez sance. Jedine, cim je AI schopno vyhrat jsou proste pocty na vyssi obtiznost, kdy ma proste takove bonusy, resp. hrac takove malusy, ze nema sanci. Klasicke reseni lineho vyvojare. Mame dementni AI? Tak to nahradime bonusy a pocty.
  • Spousta nových prvků, ale ani slovo o zlepšení umělé inteligence, kterou tuhle hra potřebuje 100x víc. K čemu jsou nové národy apod., když je hra s počítačem nepředstavuje žádnou výzvu a na hraní s živým spoluhráčem je to moc časově náročné.
    • Naprosto souhlasim. AI v civ5 je tak tupe, jako kdyby tam prakticky ani nebylo. Pak zbyvaji dve moznosti jak si aspon trochu zahrat.

      Multiplayer - kde zezemu 20 lidi ochotnych hrat ve chvily kdy se me chce a cekat az budu met zase cas?

      Zvednout obtiznost - v teto chvili je AI furt stejne tupe, ale ma vyhody respektive hrac penalizeci. Prakticky hrac a pocitac hraji naprosto odlisnou hru. Jediny zpusob jak vyhrat je jeste vic vyuzivat chyb AI. Coz degraduji herni zazitek na naprosto dno.
  • A jaké narody to přidá?
    Kolik to bude stát?
    Kdy to vyjde?
    Proč to není v článku?
    • Národ zatím představili jen 1 - Polsko, které je vidět i na zdejších screenech. Je tam jejich speciální jednotka Husárie (nebo jak se to česky překládá), vládcem je Kazimír III. Veliký a mají vlastnost Solidarita, která tuším přidává 1 Social Policy při přechodu do nové doby.
    • Protože to zatím 2K/Firaxis nevypustili ven.
  • smejki
    "Poté, co jsme přinesli spoustu skvělých prvků v Civilization V: Gods & Kings"
    úúú, to je zas PR canc. Přidali dva prvky a z toho jen náboženství stojí za zmínku. A to hlavně proto, že trochu narovnává (avšak neeliminuje) zásadní designové hřích základu.
  • teraz ked bola ta akcia tak som si kupil C5 komplet, a poviem vam tie nove narody stoja za H... (havla). prakticky ich pouzijem len preto aby som ziskal achivment lebo ziadne vyhody nemaju. takze dufam ze u tych novych na tom zapracuju a pridaju aj nejake fukncne bonusy.
  • Nemůžu si pomoct, ale zase mám pocit, že někdo vydal nehotovou hru a teď ji s velkou slávou dodělává za peníze formou DLC. Kdy se vrátí doba, kdy hry vycházely rovnou hotové a nemusel jsem pět let čekat, až je autoři milostivě dodělají? Civilizace 5 není špatná hra, ale čtyřka je podle mě pořád o tolik lepší, že pětku nemá moc cenu hrát. Snad až ji Firaxis konečně vydá celou...
    • sirWallace
      Ta doba se vrati, az lidi nebudou schopny platit za zajice v pytli :) Podivej se, kolik lidi si predobjednava hry ?? :) Nehanim je, je to jejich vec, ale dokud budou lidi kupovat hry timhle zpusobem, budou se vydavat v takovem stavu, v jakem se vydavaji dnes :)
      Kdo by to nevydal, kdyz uz predem vi, kolik na nej minimalne ceka :)
      • vsak oni se to lidi nauci, spalis se jednou, dvakrat a pak uz si das pozor.. ja si taky Civilizaci V koupil hned v den vydani protoze jsem zral predchozi dily a dostal jsem nedodelany nehratelny paskvil, u Civilizace 6 uz si radeji par dni pockam ;)
    • 4ka se taky rozjela az s datadisky, ale jinak souhlas, na CIV4 s mody jako Realism invictus nebo Rise of Mankind to nema
  • heartless_cz
    Mně hlavně v G&K vadilo, že dosáhnout kulturního vítězství bylo skoro nemožné s One city challenge, protože kulturní social policy bylo rozmělněné kvůli náboženství, které je vhodné pro velké civilizace. Jsem rád, že naslouchají komunitě a chystají změny, protože OCC na deity je libová záležitost :)
  • historické strategie mám rád, ale Civilizace mě nikdy nezaujala... vlastně mi přijde, že se staví stále na stejném principu první Civilizace, která vznikla v době, kdy byly technologie tvorby her pochopitelně značně omezené
    celý koncept hraní mi dnes přijde dost "dated", pohybovat s pár jednotkami po mapě, které se poperou v závislosti na výši útočného čísla a pokud ho má lukostřelec větší než tank, má obrněnec holt smůlu, neustálé zakládání měst mi připomnělo mé dávné působení v Divokých kmenech, kde už člověk taky začal ztrácet pojem o tom, co všechno kde má

    dokonce jsem asi před týdnem koupil Civ3 na steamu za 0.74 libry abych mohl dát sérii asi stou možnost mě zaujmout, ale zase to bylo jen spalování tahů... nebýt toho, že jsem nedávno potkal člověka, který Civ žral, asi bych už nad ní nechal tu hůl zlomenou
  • na civce 4 i 5 ne docela stve nevybalancovana hratelnost - clovek zacina jako looser, vyviji, stavi a vyrabi jednotky, dobude par mest a najednou se sily docela drasticky preklopej a pak uz je jen rutina vedouci k vitezstvi.. ALE porad je to podle me nejnavykovejsi a nejlepsi hra tohoto druhu. ma nekdo tip na lepsi (non-fantasy, non-scifi) strategii?
    • zkus ten mod s revolucemi do 4ky, ty dokazi polozit i pekne rozjetou risi, zvlast kdyz se k nim prida i nejaka ta valka

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit