Přejít na výpis diskuzí

Civilization: Beyond Earth - recenze

23.10.2014 14:21
Ondřej Švára 92 příspěvků

Některé otázky zůstávají s lidmi napořád. Například klonování. Bylo ožehavým tématem už kdysi na Zemi a zůstává jím i dnes na vzdálené planetě Derda-506b, alias Zemi číslo 2. My, noví kolonizátoři z příběhu Beyond Earth, jsme ale trochu pozměnili charakter našich dilemat. Namísto etických otázek řešíme,...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Mě hra padla do oka, přesto že jsem se bál, neboť na steamu sklidila od fanoušků značný hate :D, ale byl jsem nestranný a hru jsem nakonec vyhodnotil za opravdu velmi zábavnou. Jistě, jsou zde jisté nedostatky, ale jen malé. Největší nedostatek pro mne je jen fakt, že jsem si za 16 hodin hraní nebyl schopen zapamatovat ikonky jednotek, maximálně tak workera a colonistu, tudíž vždy strávím strašně moc času hledáním dané jednotky v produkci měst.. :D a fakt, že se jednotky každých pár levelů u affinity vylepší a hlavně přejmenují tomu opravdu nijak nepomáhá :D, proto bych uvítal v brzké době nějaký mód kde budou obrázky jednotek jako tomu bylo u civ V :D. Toto je tak jediné co mi malinko vadí :D.
  • Hra bohužel staví na herním systému Civ5 Revolution (což prostě už není původní komplexní strategie Civ 1-4 pro pamětníky, ale pro děti zjednodušená nová tahová válečná hra) a nese si tak jeho negativa. Beyond Earth bohužel také ani vzdáleně nedosahuje sklíčené atmosféry Alpha Centauri a v podstatě je to jen Revolution v jiném grafickém kabátě. A nějaká ta pozitiva - hra nepadá, grafika je roztomile pěkná + intro. A kdo stále čeká na pátý díl Sidovi Civilizace (opět o něco složitější a komplexnější) si může zatím zkusit krátit čas u Europa Universalis IV.
  • Pro mě jako velkého fanouška Civ4 to zklamání je, a vidím v tom jen přebarvenou Civ5, která sice není vyloženě špatná (akční pohled), ale zkrátka v porovnání se 4 je béčkem. Neříkám, že to nemá i kvality, líbí se mi možnost volby při vylepšování budov i jednotek, hudba je taky pěkná a dál už pro zmlsanost z existence lepších nevím. Že to v čase dodělají o přehlednější vývojový strom a předělají pakárnu jménem obchodování, mi názor nezmění. Kamenem úrazu Civ5 je totiž milionkrát odsouzená diplomacie a chování BI.
  • BE je hra, kde jsem se na konec spíš těšil. A 500 kol je pak zatraceně hodně. Nevím jak velká mapa, ale i na malé (6 soupeřů) máš v pokročilejší fázi tolik jednotek, měst a hlavně podělaných obchodních konvojů, že se nebavíš… Teda já se později fakt nebavil, protože každé město má možnost mít 3 “obchodníky,“ což znamená každých x tahů, podle vzdáleností, kam je pošleš, hnusnou a nudnou opakovačku v podobě určování destinací… Pravda, mohl jsem být více HC, bez obchodování ;-) Netuším, jestli to jde na vysokou obtížnost dohrát s málo městy, patrně jo, ale nebude to ono. Správně…, významná je jen ta civilizace, která je velká. Jel jsem mírumilovnou, ale hodně expansivní cestou na “trascendance,“ affinita harmony, obtížnost Soyuz, přesto jsem končil jako totálně militantní frakce (+-340 tahů). AI chce boj, držkuje, i když je výrazně slabší, a diplomacie v podstatě neexistuje, čili slabina stejná jako v Civ5, čili kachna…
  • To jsem tak nějak pochopil, ale jde hrát potom i dále, když hra po třeba 500 kolech skončí. Co je třeba nastavit? V civkách šlo po roce 2050 hrát dále.
  • Mas tam 5 druhu vitezstvi. Za kazdou affinity jednu a pak dve univerzalni. Plnis postupne ukoly a snazis se to dohrat co nejdriv. Na nejtezsi obtiznost to dobry hrac hraje cca 200 kol, zalezi na nastaveni hry.
  • Mas speha, posles ho do nejakeho mesta k souperum a das mu tu ukoly. Od tech nejlehcich postupujes. Vypracuje se ti tam sam a pujde to jak po masle. Agenti doma jsou dobry na to, aby nekdo nespehoval tebe, ale jinak musej makat vsichni v nepratelskych mestech a ziskavat zkusenosti.
  • líbí se mi špionaž ale nevím jestli delám neco špatne, ale než se ve meste vypracujete rekneme na intrigue level 4, tak to trvá strašne dlouho, a pak si zvolím nejakou akci (napr. hacknout satelity) a agent selže nebo je zabit a pak znova intrigue level klesne na nulu a ja mužu začít odznova.
    A to je pritom už agent na tretím levelu a ješte mam asi 8 agentu v HQ, kterí by teoreticky meli zvyšovat šanci na uspech

    tak nevim, prijde mi to dost nepoužitelné...
  • To že se nejsi schopen naučit základní světový jazyk se kterým se komunikuje téměř všude je tvá chyba a ne nedostatek ostatních lidí. Imho Kolik těch japonsky mluvených filmů si viděl? A to že jsi za život viděl 4 japonský filmy + 2 seriály sem nepiš, to je irelevantní. 90 procent produkce kterou naše kultura sleduje je anglicky mluvených. Pokud to budu chtít řešit začnu se učit japonsky a ne že si začnu dělat srandu z lidí co umějí jazyk *7* ty dubingu :D
  • Nějak tomu nerozumím. Nejspíše jsem něco přehlédl a dělám špatně, ale odehraju 500 kol a najednou konec. Žádné hodnocení, body, nic. Prostě konec. Ani to nenabídne možnost hrát dál. Resp. nabídne, ale nejde to spustit. Tlačítko je tmavé a nefunkční. Docela mě to naštvalo.
  • Smejki hodnotí vše dost kriticky.. *7*
  • Mě to jede i na celkem staré sestavě (C2D) a na problém sem ještě nenarazil - může to být fakt typem GK nebo tak něco..
  • Je to kvůli rozdílné affinite národa.
  • no to je to co mi na civce vždycky vadilo (tedy hrál jsem jen V a tohle). presne podobny prispevek jsem psal tady dole, podle mne tam chybí nejaky kodex spravani, napr. jako v Europa universalis.
    takhle když se civilizace chovaji jak deti na piskovisti tak mam z te hry pak takovy blby pocit
  • Jo, to mi take vadi, hlavne nemoznost postupnejsiho zoomu, . Ale dost pomaha vyhledavani a filtry vlevo nahore. Ale je to holt dan za "pavucinovy strom", ktery hre podle me dodava dobry naboj.
  • hm tak to vypada zase na klasiku. Skoda.
  • Ta politika je opravdu stupidni. Treba mi zniceho nic najednou pulka narodu (vcetne pratelskych) zacne psat,ze takhle to dal nejde. Hra vam vubec neoznami o cem to mluvi(jsou to jen obecne texty jak je urcite z Civilizace znate) a vy nemate paru jak to napravit. Pak vas napadne nejblizsi soused co byl celou dobu nepratelsky. Po par kolech valky mi i pratele zacnou vyhrozovat ,protoze valcim. Opravdu genialni.
  • Pokud si nic nectes a jen davas na doporuceni poradcu,pak ano-takova hra muze skutecne byt jen klikanim na next turn.
  • MP se hraje vetsinou na nejvyssi rychlost, takze vyvoj i stavba trva mene kol, nez u standard. Technologicke vitezstvi je pomerne caste. Stejne tak je bezne kulturni ci vojenske. V komunite se kterou hraju jsem zatim jeste nevidel diplomaticke, protoze je zakazano, aby pri volbe svetoveho vladce kdokoli hlasoval jinak, nez pro sebe sama. Hra trva kolem 6 hodin. Obcas se stane, ze nekdo se krapet vymkne a tak se hlasuje o drivejsim ukonceni, protoze je mala sance ho porazit. Taky muzes nechat hlasovat o sve "bezvyznamnosti", kdyz jsi posledni a nemuzes vyznamne promluvit do vyvoje hry a nemas sanci zvitezit. Pro lepsi pochopeni doporucuju nejaky Civ5 stream z hrani MP na twichi apod., kde ti hraci take casto komentuji, proc delaji jednotive kroky a je mozne se jich ptat v chatu prakticky na cokoli.
  • jo asi to budu hrát na vyšší obtižnost, i když mi vadí že reší obtižnost cheatovanim ai, misto zlepšovani inteligence.

    co se týče MP je mi jasny že bych dostal čočku, ale neumím si predstavit jak se to v mp hraje? hraje se mp treba i na technologicke vitezstvi (to musí trvat strašne dlouho ne), nebo jen na vojenske? imo když se hraje jen na valčení tak to tu hru degraduje. pak ti taky muže souper po hodine leavnout a pod.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit