Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Makres
    Přijde mi docela zvláštní, jak se recenzenti neshodnou. Pětka dostala 9/10 a druhý recenzent na ni vzpomíná jako na shnilý odpad.
    • Přijde mi docela zvláštní, jak se lidi v komentářích neshodnout. Jedni nějakou hru chválí a druzí ji označují za konzolový odpad...
    • já chápu, že se recenzanti mohou kapku lišit názorem, ale tohle je trošku hodně velký rozdíl. to je to stejné jako by kritik, šel do nové restaurace a napsal na ní recenzi, že je to téměř dokonalá restaurace, pro tu nejvybranjší smetánku a druhý kritik by pak napsal, že ona restaurace je horší než KFC...měli by jste si tam v redakci udělat pořádek.
      • smejki
        Myslím, žepořádek tu je takový, že autor původní recenze zde už dva roky nic nenapsal a čuju, že ani nenapíše.

        jinak k tvému příkladu. představ si dva kritiky. Jeden je Zdeněk Pohlreich, co si libuje ve špičkově provedené "hausgemachte" kuchyni jakéhokoliv druhu, a druhý Jířa Babiců, co s klidem sežere i kuřecí prso s broskví a sýrem, hlavně když si to můžeš udělat doma sám a za dvě pětky (to zahrnuje i koupi zasmrádlých prsou po záruční době). Nyní otázka - Jak to dopadne, když oba přijdou do restaurace, kde dostanou něco na úrovni těch prsou? Jednomu to bude buřt, protože má standard nízko a druhý jen pokřižuje ve slepé víře, že všechnu tu vegetu snad jednou vyloučí.

        Údělem čtenáře je oddělit zrno od plev, abych tak řekl.
        • pekne prirovnani, proste tento novy recenzent je jasne lepsi, skoro polobuh.... nechapu jak muze mit v recenzi tolik chyb? To je čistej amaterismus, psat standardně "Z" misto "S", ten člověk absolutně nemá ponětí o tom, co je to Česká gramatika :(
          • smejki
            Odkdy se česká gramatika píše s velkým, ty hlavo? A pokusím se ti ještě rozhýbat závity - autor jsem já. *2*

            Ale slibuji ti, že příště si recenzi přečtu desetkrát, ne jen dvakrát. Možná mi pak toho tolik neuletí.
            • smejki
              tak jo *1*
            • vubec se mě nesnaž konfrontovat s nějakym velkym Č, potom cos tady dneska "Z"plodil :)))

              hele, čtením po sobě se nezabejvej, esi ti utecou takovyhle hrubky, nema to smysl. Spis se zabejvej tim, jak si do wordu nainstalovat kontrolu český gramatiky :D
    • Mopped
      On taky není recenzent jako recenzent, že jo.
    • A co chceš? Aby jsem všichni chodili ve stejným oblečení, stejně mysleli, měli stejné sympatie? S devítkou moc nesouhlasím, ale tam je důležitá argumentace proč to dostalo těch 9 - ne to samotný číslo ( a trol ať se klidně pose*e)...
      • smejki
        vychladni, čéče. Ten člověk má samozřejmě pravdu. mně málem vypadly oči z důlků, když jsem si místní recenzi civ5 četl. Autorem je ale člověk, který nikdy nic jiného nenapsal, aspoň já ho nebyl nikde schopnej dohledat. Navíc je to docela děsně napsané, když se člověk věnuje detailům té recenze (např. prvotní rozohnění nad grafikou, jako by to bylo wowko; přitom je to řádově realističtější než čtverka). Ono to bohužel vypadá, že si autor dal jen jednu hru. Mně se taky civ5 líbila při první seanci, ale když se jak přes kopírák všechno opakovalo i napopáté, bylo mi už jasné, že nejsem obětí smůly, ani vlastních chyb, nýbrž dobře navržené ale blbě udělané hry.
        • Aha tak to pak jo... Já jsem recenzi nečetl tady, ale nenapadlo by mne že jí bude psát někdo hodně externě :-) Čekal jsem u Civky nějaký známý jméno...
    • Tiez som chcel napisat podobny prispevok, v recenzii na vanillu dostala 9/10 a bola opisovana ako takmeer dokonala hra ,co bol faktor pre ktory som si ju zakupil a teraz sa nestacim divit... Je mi jasne ze hodnotenie je subjektivna zalezitost, ale medzi 9/10 a "zhnity zaklad" je setsakra rozdiel a mozno by bolo dobre , keby recenzenti viac zvazovali urcite oznacenia resp. bodovanie hier. Inak 5.ka ma bavi a napriek nedostatkom by som ju urcite prehnitym zakladom nenazyval, no keby recenzent neprestrelil bodovanie tak urcite idem do 4.ky nakolko jedina civ. co som hral bola 1ka.
      • tu recenzi psal uplnej amater, je v ni cca 100 pravopisnejch chyb :(
  • Cosi
    První nadodstavec u verdiktu vyznívá jako hra na 3/10 a vedle se skví číslo 7. Jestli toto není nadpis který nutí přečíst článek, tak už nevím, co je větší bulvár. *1*
  • lol tolik chyb v recenzi? Misto "s" píše autor standardně "z", typu "zabil jsem ho z puškou"... a to stale dokola, je to v recenzi uplně všude a bije to do očí :(

    tohle těžko ospravedlnit věkem, ani na základce jsem takhle špatně nepsal...

    leda pokud je pán dislektik, to pak všechna čest a klobouk dolu. Ale něco mi říká, že to tak fakt nebude
    • hahah sorry, ten příklad "zabil jsem ho z puškou" je blbost, radši tedy přímo od autora tohoto skvostu, cituji:

      "později předstoupil před znuděné chlapíky z gatlingy strejc z obouručákem"

      sorry, ale tohle je moc :D:D:D
      • smejki
        ježiš, jak mi tohle mohlo proklouznout pod rukama? a editorovi? *8*
        to je tak, když se text dodělává v pět ráno.
  • Hraju Civku 5 v podstatě prvně až s tímto rozšířením. Základní hra mě nedonutila zanevřít na 4. díl. Ano, opakované vyhlašování válek mi rovněž dost vadí, ale nechci hledat jen chyby, když mě to konečně chytlo! Náboženství se povedlo, samotná špionáž by mě do varu nedostala ;) Jediné co Vám chci poradit, a v podstatě to platí na každý díl Civilization, nehrajte na lehkou obtížnost. Normal (Prince) není vůbec výzva. Strategie není 3Dčko, abys to prošel s prstem kdekoliv kvůli grafice.
    • Můžu ti říct, že já se k Civilizaci dostal právě až díky 5 a po nějaký době sem zkusil i 4 díl a najednou u mě 5 dost hluboko klesla. Najednou sem totiž viděl jak skvěla se dala zapracovat diplomacie a i když pořád se mi spíš líbí bojovej systém z 5 dílu(nemyslím AI jen jak je dělán boj), tak prostě Diplomacie která je absolutně nepochopitelná, u mě tuhle hru totálně potopila.
      Třebas když sem hrál jednu hru a měl za souseda Egypt. Měli sme mezi sebou jen ty nej vztahy zachránil sem mu několik jednotek vřele sme spolu obchodovali, přenechal jsem mu jedno svoje město, tak najednou z ničeho nic aniž bychom si něco udělali, mi vyhlásil válku a já ho musel zabít jako, absolutně nepochopitelný. Nebo s Napoleonem se 1000 let válčil zabral mu 3 města a nakonec se z nás stali nejlepší spojenci. Tudíž platí jediná strategie,všechny zničit a nesnažit se vůbec se s někým přátelit.
    • Zayl
      Jediný rozdíl mezi princem a nejtěžší obtížností je stupidní handicapování hráče. Co takhle napsat pro vyšší obtížnost schopnější AI? ... oh, já zapoměl, ona se jim nepovedla napsat ani ta normální.
      • Počítač je s vyššími obtížnostmi zvýhodňován, to je pravda. V praxi znamená, že expanduje rychleji, staví rychleji (nepostavíš si každý div světa), vynalézá rychleji. Detaily zde: http://www.civfanatics.com/civ5/difficulties Pokud se mu chceš rovnat, musíš mnohem více plánovat a ovládat veškeré dění. Jestli je to stejný, když se mění celková síla počítačově řízeného protivníka, tak bych řekl, že maximálně v té grafice… Silnější AI se v porovnání se slabým čajíčkem chová jinak, je agresivnější. Diplomacie se nepovedla, souhlas, ale obecně k AI, pokud chceš dostat na sedátko od počítače “v bojovém myšlení,“ sáhnul bych po šachové hře.
        • Zayl
          V praxi to znamená že svoji neschopnost hospodařit a plánovat kompenzuje větším přísunem všeho. A to že je agresivnější je hezké ... já mít přesilu X ku jedné, taky jsem agresivní.

          Mě fascinuje jak všude každý metá šachy, což je hra která je čistě o tom propočítat si další možné tahy. Ano v té opravdu s počítačem, strojem jehož základem jsou výpočty, soutěžit nepotřebuju.
          • o tom jsou možná piškvorky, ne šachy ...
            • smejki
              jsem slepej, pardon. ale mohl bys zdrojovat?
            • Já tam napsal, že u pc(AI) to už taky není jen o počítání.
            • smejki
              všim sis, že se bavíme o AI, že?

              lidi nejsou počítače, takže ti se s tím samozřejmě musejí vypořádávat jinak.
            • Hraješ šachy nějak profesionálně?! Vážně tady chcete tvrdit že je to jen o počítání možných dalších tahů?! Už ani u pc to není jenom o počítání kombinací, samozřejmě na vaší úrovni to je jen o počítání, o tom se hádat nebudu, a tím končím, protože o tom jasně nic nevíte,
            • smejki
              ORLY?
              http://en.wikipedia.org/wiki/Minimax
              http://en.wikipedia.org/wiki/Quiescence_search
              http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha-beta_pruning
        • smejki
          nebo Starcraftu, nebo po AoE, nebo Warcraftu, nebo Europě Universalis, nebo Sins of a Solar Empire... je hodně strategií s dobrou AI, která se s vyššími obtížnostmi zlepšuje *3*
          • Zrovna RTS hry jsou hlavně o rychlosti (hrál jsem první 3 jmenované, Sins of Solar Empire patrně časem). Mluvím o rychlosti klikání myší, když už máš nějakou tu jednotku a budovu. Netvrdím, že žádná hra nemá s vyšší obtížností i lepší AI, ale stejně jde v první řadě o rychlost a následně agresivitu. Až mě Civka 5 přestane bavit, patrně to sem nenapíšu, ale rozhodně to nebude z důvodu špatně zvolené obtížnosti, tečka.
            • smejki
              no, v SoaSE a Europě Universalis toho rychlostí klikání moc nezmůžeš. Leda by se limitně blížila nule.

              Jinak to, že tebe baví hrát proti někomu, kdo má bonusy, je v pohodě. Tebe to baví. Mě a Zayla evidentně ne-e.
    • Je dobre, ze se ti to libi. Bohuzel pro mne je diplomacie zakladni pilir Civ her a pokud nefunguje, tak se to cele sesype. Jeste bych jim to odpustil u puvodni 5ky, ale vydat datac/rozsireni se stejnym nedostatkem, pres to bohuzel nejede vlak.
  • No, je pravda že v Civ V se AI v diplomacii chová často dost nepředpovídatelně a nelogicky. Docela by mě ale zajímalo, jak by se ta AI měla chovat v ideálním případě. Je to dlouho co jsem naposledy hrál Civ IV, ale pamatuji si, že AI se taky chovala dost dementně. Ve válce se možná zdála lepší, ale to bych řekl bylo tím, že soubojový systém byl stupidnější a ne tím, že by AI byla chytřejší. Navíc když to člověk porovná se skutečnou historií, tak všechny skutečné státy se chovají poměrně stupidně a nepředpovídatelně do dnešního dne. Takže upřímně nevím, jak by se AI ideálně měla chovat.
    • Státy se chovají stupidně? To těžko, státy se chovají podle toho co je pro ně výhodné v dané situaci. Pravda, běžný smrtelník nemusí vždycky chápat vysokou politiku některých států, ale tvrdit, že státy se chovají stupidně je nadsazené. Samozřejmě výjimku tvoří šílení absolutističtí panovníci. Prostě AI vy se měla chovat, stejně. Často se v Civ 5 stává, že jste ve válce s AI a masakrujete mu jednu jednotku za druhou, až nic nemá a pořád nechce vyjednat mír a musíme mu postupně zničit všechny města.
      • No tak zahraniční politiku formuje vždy několik jedinců respektive zájmových skupin a ty dělají co je pro ně výhodné, což se nemusí vždy shodovat se zájmy státu, možná se částečně překrývají. Jelikož ty jednotlivé zájmy a různé zákulisní praktiky vnější pozorovatel většinou nevidí, tak se to chování jeví navenek stupidní.
  • Zayl
    Jo, bojové AI je tragédie neskutečná. Útoky na moje města byly většinou tak špatně vedené, že jim půlka armády chcípla než si obléhací zbraň vůbec vystřelila... a to ještě v případě že si nějakou vůbec přivezli.

    Sranda je taky mít scouty přezbrojené na lučišníky ruinama, protože jim zůstane ignore terrain costu a AI není schopné pochopit, že je melee jednotkama opravdu nedožene.

    Náboženství mi přišlo ok a možnost pojmenovat si ho jak chci je pěkný detail.

    Ale ten systém špionáže je tak neskutečně zbytečný až hanba. Jeden agent za éru? What? Jako hráč SCIENCE! Babylonu mi nezbylo než prvního agenta okamžitě nacpat do vlastního hlavního města. Wow, how exciting. A stejně mi kradli techy vesele dál.

    Já bych osobně dal celku 6ku, protože nejdůležitější věci furt fungujou tak napůl.
    • smejki
      kdybych bral v úvahu jen datadisk, asi by mu šestka přistála, ale v kombinaci s Civ5, která má sama u mě za 6/10 to prostě sedmu dostat musí.
    • No já osobně bych dal taky 6 nebo možná jen 5 protože bych hodnotil čistě datadisk. A když se na něj kouknu tak opravdu nepřines nic opravdu skvělího co by tu hru ozvláštnilo. S datadiskem nebo bez, hraje se to skoro furt stejně jen je tam víc ruznejch bodů a věcí co si musíte hlídat a navíc když už něco přidaj tak by k tomu měli přidat možnost nějak tou cestou i zítězit. Jako představoval bych si něco že vytvoříte náboženství a když se vám ho podaří rozšířit minimálně mezi 75% světového obyvatelstva tak vítězství. Stejně tak špionážní vítězství, kde by byla možnost nabourat jednotlivé státy tak, že by se určité město přidalo k někomu jinému( nebo přímo k vám- jinak řečene revoluce). *4* Nebo třeba možnost krást jim peníze, nebo poštvat různé státy proti sobě, nebo no prostě Špioni měli opravdu skvělí možnosti kterých nakonec stejně tvůrci neviužili.
  • http://gamerkeys.net/Civilization-V-Gods-and-Kings-CD-KEY.htm?keyword=civilizat
    Tady mají nejlevnější Steam klíče. 11,5 dolaru.
    Objednával jsem v neděli, přišel v pondělí ráno.
  • Kde jsou ty časy, kdy jste mohli najet na každý čtverec mapy a tam vidět jak populace vašeho obyvatelstvo postupně vytlačuje obyvatelstvo soupeře, až nakonec provedou převrat ve městě a připojí s impériu. Celý tento datadisk je pro mě zklamáním, hra pokračuje ve stylu zjednodušování. Celý systém špionáže byl zjednodušen na hrstku agentů, kterým občas příkaz, do kterýho města se přesunout a tam provádět jednu činnost. Kdo očekával, že infiltruje hordu špionů do cizích měst a v momentě vyhlášení války, otráví studny/otevře brány/sabotuje město bude zklamán. Náboženství taky není žádný zázrak a hráči spíš dodává menší výhody, než by nějak závratně ovlivnil průběh hry. Celkově bych dal 6/10
  • na uvod musim rict, ze vyznavam akcnejsi pojeti a bojovat me v Civce bavi. Takze mi Civ5 vyhovuje. Datadisk je ale mirne zklamani, protoze nabozenstvi nema prakticky zadny vliv na vyvoj hry, jen hracka na starost navic. AI se chova stejne a hodne zalezi jak narodnosti si vyberete do hry. Alespon me datadisk donutil si po dlouhe dobe civku zase zahrat a kralovsky jsem se bavil, protoze mi to nalosovalo same vybojne civilizace a porad bojoval kazdy s kazdym a nemusel jsem sam vyvolavat sarvatky. Takze super, jen skoda nekolika veci. Od urcite doby vite ze v pohode vyhrajete a stejne daleko do konce, spioni moc jednodusi a hlavne casem k nicemu, snad jen vypomoc v mestskych statech a nabozenstvi by mohlo byt silnejsi, kdyz ve jmenu kdejakeho boha bylo tolik valek a tocily se kolem nej dejiny poslednich nekolik tisic let *9*
  • Tak v zasade musim souhlasit, pouze jedna vec neni podle me az tak jednoznacna a sice inteligence AI. Pokud clovek hraje na urovne kolem stredu, tak je pravda, ze nejvetsi obavu musi mit tak na zacatku z barbaru. Ja jsem nyni zkusil hru na posledni dve urovne a tam je to zcela jina kava. Kdyz pominu temer nemoznost srovnat technologicky rozvoj s AI(zde se spioni opravdu maji co otacet), tak pocitac je schopen i prekvapivych uderu - zvlaste kombinaci leteckeho a namorniho, kterymi behem jednoho tahu zabere pobrezni mesto/a. Je pravda, ze pozemni jednotky stale ponekud natvrdle, ale jakmile maji vzdusnou ci namorni podporu, tak je mnohdy treba se hodne ohanet....:)
    • smejki
      To je pravda. Nicméně, já hraju na normal (Prince) případně ještě o jenu výš, když si vezmu nějakou OP civilizaci. Osobně nesnáším, když je vyšší obtížnost jen o tom, že jsi oproti AI hendikepován. O ničem jiném bohužel Civilizace není. Jó, když tě násobně přečíslí, tak umí válcovat, ale při přečíslení malém, nebo při rovných silách a na stejné technologické úrovni dostane vždycky na<>prdel (pokud hráč není úplný vocas). I tak by ale AI trpěla popsanými problémy z klobúku vytažených stealth atacků přes půl mapy a dalšími lapsy.
      • tak ono to je problem strasne vela inych strategii.. Veterani si isto spomenu na Ascendancy (pre mna srdcovka). Hra mala strasne velky potencial, nadhernu hudbu dokonca vysiel na nu AI patch ale stale to bolo, ze ked sa to uz clovek naucil hrat, mal vyskumane vsetky technologie kym protivnici mali len polovicu stromu a rozmasiroval aj 7 superov naraz po vesmire. O diplomacii to bolo tiez ako hod kockou...Som zvedavy, logic factory sa kasaju ascendancy 2 .. uvidime co z toho bude nakoniec.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit