Civilization VII – recenze návratu legendy
-
Dobrý den,
bohužel je to odpad. Hromada kolotočářských akcí, vizualizací, tabulek... Ale... vlastně nejde nic. Jeden super bonus střídá druhý super bonus. Ale v podstatě jde o to všechno zjednodušit, aby to mohlo odklikat desetileté dítě.
Pryč je přeskládávání polí na každý tah, podle toho jak se to hodí. Pryč je plánování. Prostě to tam naházejte, rychle něco pořešte, ono se to resetuje a jedeme znova. Stavět ve městě? Zbytečné, to nahází za tebe počítač.
Další super věc je, že polovina je zamknutá. To je jako schválně? V čem je to jako super to tupě hrát, abych odemykal vlastnosti jednotlivých postav? Nebo se to snad dá někde nastavit a můžu to hrát hned plnohodnotné?
Expy jendotek? Vůbec, dostaneš nové. Ale budeme levelovat vojevůdce. Ty jo a to jako je k čemu? Ty bonusy jsou uplně k ničemu, stačí to přetlačit hrubou silou bez bonusů... minimálně první tři éry...
Takže za cenu cca 2 000 Kč mám demoverzi, kdy odemknutí na plnou musím asi udělat tak, že budu tupě klikat.
Ale tohle mě nebaví... já chci u hry přemýšlet, ne jen tupě klikat.
Po 16 hodinách hraní těžké zklamání. Dělá se z toho hra do moderní doby = spousta efektů, lehká obtížnost, úkolem je zbírat "achivmenty" např. 700 kol odehrát ( to znamená 700 x krát otočit tah - snad to zvládnete :D ) a to je na tahovou strategii opravdu hodně málo.
-
Bohuzel ta zmena narodu je neco co neprekousnu, takze nic pro me.
-
-
Ono to ale nakonec asi fakt je dobrá změna. Z historického hlediska to umožňuje kulturu lépe zasadit, a z herního to znamená že unikátní bonusy jsou relevantní pořád, a ne jen omezenou výseč hry.
-
-
Z historickeho hlediska to smysl nedava a co se tyka bonusu, tak ty bud muzou vymyslet tak, aby fungovaly v kazde dobe, nebo je upgr. napr. pomoci vyzkumu.
-
-
Z historickeho hlediska urcite dava vetsi smysl to, za mas v kazdem obdobi odpovidajici civilizace, ne USA v dobe bronzove.
Upgrade pomoci vyzkumu jde tezko tak, aby ta jednotka byla stale historicky verohodne zasazena.
-
-
Civilizace neni o nasi planete a nasem historickem vyvoji. Mapa se generuje random a pyramidy klidne postavi Anglicani.
Nedava proto smyls, abych za kazde obdobi hral za nekoho jineho, kdyby to byla aspon nejak pevne nastavena rozvojova vetev toho naroda, inspirovana nasi historii. Ze napr. z Vikingu se muzou stat Anglicani, Francouzi nebo Rusove po dosazeni nejakeho milniku. Ale opravdu nevidim nic super na tom, ze buch, konci jedno obdobi, vyber si narod za ktery budes pokracovat...
-
-
Možná si trochu protiřečíš. Pokud by pyramidy postavili Vikingové místo starých Egypťanů, tak by dávalo smysl, kdyby mohli pokračovat jako Arabové, kteří dané území převzali a obyvatelstvo asimilovali v reálném světě. Nebo ne? Pokud máš jinou mapu, jiné počáteční lokace civilizací, jiný vývoj technologií atd., tak by nedávalo smysl omezit přerod civilizace jen jedním směrem, který už při pohledu na to, co daná civilizace dokázala, nedává moc velký smysl. Navíc ti to nebrání použít linii, o které si ty sám myslíš, že je nejvhodnější. Omezení by dávalo smysl, kdyby bylo vázané na něco, čeho můžeš ve hře dosáhnout. A dejme tomu, že bys tam měl default typu Vikingové => Švédi, abys mohl pokračovat, i když nedosáhneš ničeho z tohoto pohledu významného.
-
-
Reakce na příspěvek:
Jde mi spis o to, ze takovy prvek do hry, ktera se tvari jako budovani civilizace, nepatri. Aspon ja to tak vnimam.
Jasne, neni to historicka hra a vyvojari si tam muzou dat co chteji, ale pro me to je proste krok mimo. Netvrdim, ze ostatni to nemuzou vnimat jinak. Me to nabourava atmosferu budovani jednoho naroda skrz dejiny.
-
-
Reakce na příspěvek:
No, patří nepatří. Kdyby to bylo zajímavě zakomponované, tak by to tam patřilo. Jako v Crusader Kings, když rozšiřuješ říši, tak může být výhodnější, když přijmeš zvyky a náboženství těch, které jsi obsadil, protože jich je pomalu víc než tvého původního národa. Pořád to může být stejná říše a stejná rodová linie, ale může vystupovat úplně jinak.
Uznávám, že v Civ7 to působí moc jako ostrá herní mechanika než jako nějaká forma simulace civilizace.
-
-
-
-
-
-
-
To já jsem byl skeptik a zas asi jo... Sice mi to nějak nesedne logicky spíš by se mohli měnit panovníci a ne národy ale třeba to jako mechanika bude fajn...
-
-
Ty mechanické změny i vizuál se mi moc líbí a vlastně bych si to chtěl zahrát, ale prostě se pořád nemůžu přenést přest to, že ta hra technologicky končí nědke v 50. letech. Mně tam prostě vysloveně chybí konec. Je to škoda. Asi si holt počkám až to vyjde v nějaké levnější antologii i s dlc.
Mimochodem to, že i třeba velká británie je dlc národ, to je taky dost úlet. Ta monetizační politika je tady fakt nenažraná.
-
Na sérii Civilizace vždycky vzpomínal taťka, který ještě za svých mladých let hrál úplně první civilizace a které jsou nesporně rozdílné oproti dnešním, ať už kvůli vývoji techniky nebo změnám komplexností herních mechanik. Já kvůli jeho vzpomínkám zkusil asi před pěti lety, pro mě vzhledově lákavější, šestý díl a nemohl jsem se odtrhnout. Chytlo mě to asi podobně jako otce za mlada a byla to skvělá zábava na stovky hodin. Ale přesně jak se zmiňuje v článku. Šestka nebyla úplně dokonalá. V některých oblastech nebyla úplně přehledná, barbaři byly jen otravným prvkem, který focusoval hlavně vás, umělá inteligence na vyšší úrovni jen dostávála větší bonusy a ne že by byla nějak lepší, a souboje národů začínaly být v pozdějších fázích hry nudné. Zvládat za kolo posunout s 30 jednotkami po celém světě trvalo dlouho a u toho ještě odklikávat produkci u každého dobitého města. Možnost mini-restartu po každé éře mě hodně láká. Ikdyž mám trochu obavu z toho, že jsem byl vždy tak nějak hrdý na nějaký národ a líbilo se mi jak jsem s ním vzkvétal, tak jsem si jistý že stejně se můžu upnout i na nějakého vůdce, který mi během hry přiroste k srdci stejně jako odkaz, který zanechají civilizace z minulých ér. Počítám každý den do vydání a doufám že s tatíkem další díl pořádně otestujem 😀.
-
Civilizaci jsou zkoušel několikrát za ty roky, ale prostě mě to nebaví. Ani nevím proč, přitom mám tisíce hodin v europe universalis 3-4 nebo CK 2-3.
-
-
Jsem na tom stejně. Jak se začala hypovat sedmička, tak jsem na to zase dostal chuť, stáhnul šestku co jsem kdysi koupil... a zase si jen připomněl, že mě to fakt nebaví (i když to vypadá moc hezky).To mě z toho hypu vyléčilo a sedmičku vynechávám.
-
Tak zrovna v CK3 máš roleplay elementy které v Civ nejsou (jestli ano, tak určitě ne do takové hloubky)? Nevím jistě, pouze předpokládám.
Takže CK3 mám taky velmi rád právě díky rozšířenému roleplay ačkoliv obecně 4x strategie vůbec nemusím.
-