Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jsou evidentně lidé, co se na Cloud těší, z diskuze to tak alespoň vypadá. Zajímalo by mě proč? Jako že ušetříte za grafickou kartu 4000,- která se kupuje tak jednou cca. za 3 roky a to ostatní si stejně budete kupovat stejně. OMG *11*
    • Budu si moci na své PS Vita zahrát jakýkoliv titul z PS3 nebo PS2, já ti nevím, bude to GTA V, The Last Of Us, Beyond Two Souls, God Of War nebo nový Metal Gear Solid? :)
    • Mechwarrior_bw
      čo ostatné ? hry si kupuješ tak či tak, vďaka cloudu pôjdu ceny hier nadol, keďže nebude pirátstvo. Jediné za čo budeš platiť navyše je prístup na onlive (i ked to už je tuším zdarma) a vstupné náklady na ich zariadenie, to je ale smiešna položka oproti upgradu po 3 rokoch. A internet platíš tak či tak.
      • Nic proti tobě ale promiň... to co jsi napsal je neskutečně naivní. *9* Bude to přesně naopak, ceny půjdou zatraceně nahoru a jediný strop bude co nejvyšší výdělek kdy bude hranice mezi nezájmem a ochotou platit. Bude vydavatel hry a další prvek provozovatelé Cloud serverů kteří budou chtít taky co nejvíce vydělat. Když nebude pirátství tak ceny her půjdou nahoru ale nefandím pirátům.

        Že hráč který hraje často za Cloud po 3 letech zaplatí méně než investice do herního PC? Možná příležitostný hráč ano.
  • Mechwarrior: Ja se spatne vyjadril, myslel jsem tim to ze na hrani napr. FPS je potreba co nejmensi odezva, a i samotny hw PC uz ma dost velkou odezvu, protoze pri pridani druhe karty do SLI ta odezva uz byva videt. Proto si myslim ze prvni by se mela resit odezva a ptam se zda je vubec realne hrat takhle "po netu" streamovanou hru, kdyz bezne pripojeni miva desitky ms.
    • Mechwarrior_bw
      áno to súhlasím, na druhej strane každý má ten svoj prah citlivosti niekde inde, niekomu stačí 70ms, niekomu vadí aj 20ms. Ale z reakcií zo zahraničných fór viem, že takéto hranie skutočne nie je žiaden problém a pokial je odozvo okolo 15-20ms tak sa na to dá veľmi dobre zvyknúť.

      A táto odozva sa ku SLI nezapočíta, keďže k onlive samozrejme SLI nebude potrebné.
    • Tenhle system diskuze zda se mi ponekud nestastny *5*
      • Je příšernej. Ale asi nemusíme očekávat, že by si někdo dal tu práci a udělal systém pořádnej :(.
  • Pardon, cloud gaming.
    • Že si hru nenainstaluješ na svuj PC, ale na nějaký vzdálený, vlemi výkonný. K tobě akorát internetem přijde obraz - tím pádem můžeš teoreticky hrát i velmi náročný hry na hardwarově slabym PC.
      • To je dobrý. A to potřebuješ nějakou aplikaci a počítám, že i zapnutý (výkoný) pc s internetem a to samé u notebooku?
        • Cajk
          Dávaj k tomu nějakou krabičku, něco jako klient, přes kterýho se to řeší, podobně jako u kabelovky
          http://thetechnopath.com/onlive-cloud-gaming/304/
  • Co je to ten could gaming?
  • Mě teda cloud až tak nevadí, skvělá věc pro lidi mající notebooky (třeba na kolejích). Ale podle mě hlavní nevýhoda, kterou tu zmiňuje málokdo, je nemožnost modifikací...a bez těch bychom přišli o hóódně zábavy:)
    • Konečně někdo další kdo na tento problém poukazuje. Protože modifikace nebudou možné tak doufám že se Cloud neujme.
      • Mechwarrior_bw
        to nie je celkom isté, čisto teoreticky keby developery poskytli ľuďom vývojárske nástroje k danej hre tak následne vytvorený obsah by sa jednoducho posielal do centier kde by bol k dispozícii k okamžitému použitiu. Ale určite by to nebolo zdarma a nebolo by to bez obmedzení.
        • No, myslim, že stimhle by se asi moc neobtěžovali :(
          • Mechwarrior_bw
            moderská scéna je obrovská, ak to bude rentabilné tak to urobia...
  • Az se jim podari "ochcat fyziku" a budou site s malym pingem mezi zakaznikem a serverem, pak muzou premyslet o HW.
    • Mechwarrior_bw
      tie siete s malým pingem už existujú predovšvetkým v USA a iba na určitých miestach a hráči s onlive tam majú latencie pod 20ms (niektorí čo bývajú blízko centier aj 15-13) čo je úplne dostačujúce. Je iba otázkou času kým sa to rozšíry i po európe.
      • Verim, ze ve svete jsou site ktery to dokazou, ale s nasim pristupem k telekomunikacim a nulove konkurenci to nevidim ani za 10 let. A o tom jakej je cloud v americe se bavit muzem ale moc nam to neda. Ale prijde mi od nich divny resit cenu serveru, myslim ze pro ne bude jednodussi nakoupit servery nez cekat az budou mit lidi lepsi net.
        • Mechwarrior_bw
          ja tiež tipujem masívne roširenia cloud gamingu do 10 rokov, o tom si vôbec nerobím ilúzie. Dovtedy sa budú rozširovať tam kde bude vhodné pripojenie, napokon keď som si pozrel priemernú rýchlosť pripojenia a latencie v ČR tak na tom nie ste vôbec zle a na nenáročné hrania cez onlive by to vpohode stačilo (keby boli centrá v európe).
  • Clound je naprostý nesmysl. Stačí taková úvaha: PC hardware bude vždy výkonnější než internetová síť jako taková a jak se asi může přes síť dostat více dat než přímo z hardware GPU v PC? Je jasné že z inet sítě nikdy nemůže být lepší obraz. Navíc Clound neumožní žádné modifikace hry, sice to je u her dnes minimální že by umožňovala modifikace ale doufám že se alespoň toto udrží jako standart u her jako byl Half-Life 2 nebo DOOM 3 v jejich pokračování.

    Navíc cena za používání Clound bude vyšší než nákup vlastního PC... ale v herním světě se ujalo už mnoho blbostí takže Clound jakousi šanci má. *10*
    • Mechwarrior_bw
      "PC hardware bude vždy výkonnější než internetová síť jako taková"
      ako to myslíš ? snažím sa na to pozrieť z x strán ale skutočne neviem čo tým chceš povedať. Zrovnávaš výkon s PC s pripojením ? alebo výkon PC s potenciálnym výkonom cloud centra ? dúfam, že nie, v prvom prípade je to nezmysel a v druhom je centrum 1000x výkonnejšie ako samostatné PC.

      Cloud comp je možne pre mnohých, hlavne náročných hráčov sklamanie ale nezmysel to určite nie je ... naopak je to budúcnosť kam začínajú smerovať nie len PC hry ale aj mnohé profi aplikácie.
      • reakce na: Mechwarrior_bw

        Myslím to takto: přenos dat z vlastní grafické karty do monitoru bude vždy rychlejší než přenos dat z nějakého serveru. I kdyby se Cloud rozšířil tak, že servery by byly v každém městě se sebelepším připojením tak vlastní PC bude vždy rychlejší. I ta internetová sít potřebuje pro přenos dat nějaké elektronické prvky.

        Představme si že Clound pošle hráči obraz v rozlišení třeba 1650x1050 se zpožděním 10ms... *1* ale pro vykreslování obrazu u akční FPS je zpoždění 10 ms opravdu moc. Tohle totiž nejde srovnávat s MP hraním a pingem. Zpoždění ping je jen zpoždění o pozici ostatních hráčů ale samotné vykreslování probíhá se zpožděním mnohem menším.
        • U cloud serveru zase nedojde ke spozdeni v komunikaci mezi jednotlivymi hraci, neb je vsechny zpracovava tentyz stroj. A co se tyce rychlosti toku dat z grafiky versus z Internetu - je jen otazka casu, kdy ten rozdil bude zanedbatelny.
    • Aha. A proto se v prostředí profi aplikací už směle clouduje. TOHLE ^ je naprostý nesmysl.
      • A potrebujou ty profi aplikace prenaset HD obraz a reagovat s nulovou odezvou ? hry jo
        • Mechwarrior_bw
          - s nulovou odozvou žiadne PC nereaguje
          - prenášať HD obraz nie je problém, všetko závisý od pripojenia.
          • Hodně hráčů akčních FPS chce mít víc jak 100fps, tzn. při rychlém pohybu kamery neznatelné zpoždění. Tohle pro Cloud ještě hodně dlouho nedosažitelné, naštěstí.
            • Mechwarrior_bw
              áno naštastie zatiel je to iba hudba budúcnosti ... i keď onlive bude už onedlho zvládať 60fps s 1080p *3*
          • Aha takze proto ze zadny PC nema nulovou odezvu tak nevadi ze tam online prenos prida dalsich 100ms ? zkus si to pak zahrat. A jinak moje PC ma nulovou odezvu pridanou prenosem po siti, protoze nic po siti nestreamuju. Ale uz ta dvojnasobna odezva co jde z toho ze mam SLI je nekdy hodne videt. Nedokazu si predstavit hrat FPS a mit tam jeste dalsich 10,20,30 ms z prenosu.
            • Mechwarrior_bw
              čože ? prepánakrála veď čítaj poriadne, ja som reagoval na toto : "hry musia reagovat s nulovou odezvou" - čo nie je pravda, keďže žiadny PC nereaguje s nulovou odozvou a hry na nich hráme bezproblémov.
            • Ja nerozumim proc na to ze "lag by hrani vadil" pises ze zadny PC nema nulovy lag. Zni to jako kdyby ten ping pridany streamovanim nevadil.
            • Mechwarrior_bw
              ??? no veď to je pravda... nerozumiem prečo to píšeš ?
            • "U her je potreba nulova odezva" "Zadne PC nema nulovy ping"
            • Mechwarrior_bw
              nevkladaj mi do úst čo som nenapísal, ok ? samozrejme že vadí ak tam onlive pridá 100ms lenže to je problém dočasný ! ... tak ako som písal vyššie, tam kde je dobrá sieť a centrá vo väčšom počte je odozva 15-20 ms čo si 99% hráčov vôbec nevšimne.
  • Cajk
    tohle je masakr no, jenže by to pirátství nezamezilo, protože by někdo hned přišel na to, jak si všechny data stáhnout k sobě a už by to jelo:)..

    Ale zajímavej nápad, to se musí nechat, očividně to nevymejšlel hloupej člověk.

    "Ale budme radi za to, že sme zažili zlatý vek PC hier a to už nám nikdo nevezme, ani onlive" - zlatá slova:)
    • Jak chces jako stahovat cloud? To je jako kdybys rek, ze si hru stahnes z toho, ze ti ji nekdo pousti v DivX.
      • Cajk
        Pokud se napojíš na server, kterej onu divx streamuje, tak si ji stáhneš docela snadno, co ty na to:)? Něco jako download tlačítko na megavideu:) Otázka je, jestli by se pak dal rozšifrovat onen datovej stream
        • Rozšifrovat? Datovej stream z cloudu by byl taky video stream! A ano, ten by sis mohl nakrásno ukládat na disk a za dlouhých zimních večerů pouštět jako replaye :-). Ale bylo by vtipný, kdyby warezácký grupy začaly vydávat cloudový hry jako walkthrough videa :-).
          • Cajk
            tak ať přemýšlím jak přemýšlím, nějakej input tam přece bejt musí, ne? Čili asi nějaký data jdou do klienta, na toho se napojí usb ovladač/klávesnice a z toho hubu se to ovládá? Jinak si to nedovedu představit?
            • Předpokládám že Cloud server odesílá kompletní výsledný obraz a hráčův PC funguje jen jako primitivní terminál. Ale nevím přesně, moc jsem to nestudoval. Jiné možnosti jsou také ale to by musel mít hru hráč na svém PC...
  • Mně by vyhovoval domácí cloud, kde by šlo např. použít výkon PC v jiné místnosti a přitom hrát na nějaké šunce.
    • Hmm, to by asi moc smysl nemělo ? (O_O)
      • V určitých případech mělo, třeba hraní náročných her na nějakém slabém HTPC v obýváku u televize s tím, že hra samotná běží na výkonné mašině někde jinde. Nebo hraní na tabletu (třeba s gamepadem).
        • No, pokud tu mluvíme o tom, že je výkonný Pc někde blízko v jiné místnosti (jak jsem pochopil z prvního příspěvku), tak pořád ten smysl nevidím.
          • Smysl je v tom, že by mohlo hrát více lidí najednou. Pokud je výkon dostatečný na zprovoznění 2-3 her, proč jej nevyužít? Jak píšu- já bych takový SW uvítal, mám pro to důvod.
            A nejenom na hry by to bylo dobré. Třeba střih videa, jeho konverze, či práce s archivy. 1 Gb/s LAN by s tím neměla problém.
            • V komerční sféře takhle funguje Terminal server + remote desktop klienti. Po 1G LAN v pohodě nastavíš max hloubku i rozliseni. Problém by byl jedině s DirectX.
  • Kruci, jednou jsem zkousel něco takového,ale mělo to jet po LAN. To by mě osobně zajímalo mnohem víc. Jenže si nějak nevybavuju jak se to jmenovalo.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit