Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Bez odkladů by to nešlo hrát vůbec, ale hurá s odklady je to jen srajda. Měsíc po vydání tam snad nebyl úkol v hlavní dějové lince, kde by nebyl bug. Sorry, ale úsměvné glitche jsem přes hromadu chyb zřejmě přehlédl.

  • jj, az to bude, tak to bude, by bylo idealni


    bohuzel, cim vetsi korporat, tim vic se musi ohlizet na akcionare, ucetni uzavirky a co ja vim, co vsechno jeste, a nemuzou cekat az to bude

  • ale on mu pomohl, protoze bez odkladu by to neslo vubec hrat

    (hral a dohral jsem to vicemene bez problemu, vyjma par usmevnych glitchu, asi mesic po vydani)

    zrovna cyberpunk je projekt rozmeru, u kteryho se proste neda presne stanovit datum dokonceni dopredu

  • Cyberpunku několikrát odložený termín nějak nepomohl, abych nedostal rozbitou hru a stává se to odporným zvykem. A fakt to tak nebylo vždy.

  • GorSilverarm

    Obecně myslím že celá tahle diskuze a její relativnost se dá rozpoznat z pomrknutí po BG3. Protože právě u něj nikdo nedával žádné datum vydání. Vyšel EA a Lyrian jasně řekl že až budou s produktem spokojení půjde do plné verze. Další pak je že pokud hráči chtějí jediné a to aby platily termíny... Nope. Raději dostanu hotový a vyladěný produkt o rok později než rozbitou a nefunkční hru v termínu. Jen ať si vezmou čas který potřebují. Bylo to tak vždy a vždy to tak bude. Protože nečekaných klacků a problémů je v letitém vývoji tolik že prostě nejdou předpovídat.

  • Morlang

    Wau wau wau a pritom ted vypustili tolik gameplay traileru a screenshotu! :D

  • "mensi veci"

    tak to bude asi ten kamen urazu, open world rpg neni mensi vec, to je v podstate svatej gral

  • Derp_1337

    "Do marketingu sypou obří částky a pak nemají co prodávat."

    Tak zrovna tohle nebyl problém Starfield. Datum vydání bylo téměř za humny (pár měsíců) a Bethesda ještě nerozjela marketingovou kampaň. Každý pozorný hráč hned zpozorněl, protože to je jasným znakem toho, že nestíhají. Jak to trefně okomentoval KIMCID v komentu nahoře "Nečekali jsme to 😀 " 

  • KIMCID

    nečekali jsme to :D :D :D


  • 0011

    Vývoj her přece zdaleka není jenom o programování. Dost pochybuju, že se v práci musíte spoléhat na tvůrčí profese jako jsou malíři co tvoří 2D koncepty, animátory, hudební skladatele, scénáristy atd., jestli na to koukáš čistě jako programátor tak sice chápu tvůj postoj, jenže v takhle vývoj her prostě nefunguje, stačí se z naší kotliny podívat např. na vývoj Kingdom Come Deliverance a to tu hru mám rád a rozhodně si o Danovi Vávrovi nemyslím, že si to na začátku představoval jako Hurvínek válku.

  • Vždycky záleží na tom, kolik máš peněz a jak moc tě tlačí zákazník. Pokud jsi ve vatě a víš, že zákazník produkt koupí i s několikaletým zpožděním, tak to můžeš patlat jak dlouho chceš. Třeba to nemusíš vydat nikdy jako Valve Half Life 3. Což je problém firem s vedlejšími příjmy, ale i jedotlivců. Takový Tolkien pořád vylepšoval svůj Silmarilion, až umřel. A rozhodně ne chudý. Jo, jsou lidé, co tvrdě makají a snaží se vydělávat, i když mají dost na několik životů dopředu, ale těch není moc a evidentně nejsou ve vedení tebou kritizovaných společností. I když vlastně takový Elon Musk maká a má výsledky, ale když se podíváš na jeho prezentace, tak už taky víš, že si k termínům musíš přihodit klidně i pět let.

  • Maxianimal

    Naštěstí je to úplně, ale úplně jedno. :)

  • Pár menších sw věcí vyvíjíme v práci, ale žádné megalomanské projekty, takže tady nebudu cintat mašli, za echt programátora, nedej bože vývojáře se nepovažuju. Ale první ze zásad co jsem se za ty roky naučil je alespoň rámcově dodržet termín nasazení. Člověk se lehce dostane do smrtící pasti, kdy projekt bobtná a točí se na detailech a neustále se odkládá a předělává. Odhadnout stop stav a říct "Teď to jde ven" je nutnost. Takže to vidím jinak, resp. dokážu pochopit odklad o pár měsíců apod. ale tohle je prostě výsměch. Jsou hry odkládané o roky (BG3 mrk), a to mi prostě nikdo okecávat nemusí. A klidně mi tady hodinu vysvětluj jak to nejde a je to něco jiného. Já to vidím prostě jinak.

  • spis nechapes rozdil mezi vyvojem software a vyrobni linkou


    je to asi jako chtit napsat hudebni album na termin, povest se to muze, ale kdyz mas tvurci blok, tak to proste nedas


    nebo napsat roman, mozna stihnes termin, ale bude to sracka, protoze jsi misto obsahu resil cas


    a k tomu se pridaj treba problemy s vyvojem/testovanim, kde neco proste za boha nechce optimalne fungovat

  • To je částečně pravda, ale v podstatě jen u malých projektů. Starfield svěřený malému týmu by nejspíš nikdy dokončený nebyl nebo by dopadl jako No Mans Sky, který dodělávají roky po vydání.

    Složitost takového projektu je mimo možnosti malého týmu. Ten je schopný udělat nějaký základ, ale jak se začnou nabalovat požadavky na množství textur, návaznost animací a další hromady detailů, bez kterých by hráči řekli, že to vypadá jako 10 let stará hra, tak jsou všichni zavaleni a nevědí, co dřív.

  • Já s oblibou říkám, že je rozdíl mezi nejde a neumím. Nejde používají alibisti, neumím lidi, kterým alespoň trochu záleží na tom, aby se někam posunuli.

  • Oznámení... spíše to ve mě evokuje parte. A obsah sdělení je stejný. Tenhle šlendrián ve formě neschopnosti alespoň rámcově dodržet termíny je prostě ubohost dnešní doby a speciálně tohoto odvětví průmyslu.

  • vyvoj softwaru, a tim spis open world rpg, zdaleka nejde naplanovat jako vyrobni linka ve skodovce
  • Wizard

    Ono je to možná tím že korporáty trpí spoustu neduhy které v týmu pár lidí neexistují. Těm pár lidem totiž nikdo neříkal co "chce" zákazník, jak to prodat co nejvíc lidem, jaké jsou trendy, nevznikají "kachny", šuplíkový kód atp. Proto může být vývoj produktu v menší firmě paradoxně rychlejší než vývoj stejného produktu ve velkém korporátu.

  • Hidden

    To se vubec neda srovnavat, narocnost vyvoje dnesnich velkych her na clovekohodiny je uplne nekde jinde. I se super technologiemi (ktere je take podstatne casove narocnejsi vytvorit).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit