-
Před rokem jsem zkusil Diablo 2 Resurrected a ten game loop tam pořád skvěle funguje, vydržel jsem u toho měsíc v kuse, dělal jsem třeba třicet Nightmare Mephisto runs za den, furt to samý dokola a skvěle jsem se bavil. Čímž chci říct, že jsem rozhodně cílovka tohoto typu her. Ale čtyřka mě zatím zklamala skoro ve všech ohledech.
Jediné, co můžu vyloženě pochválit, je grafika. V tomhle kabátu bych si představoval důstojné pokračování legendy. Soundtrack je dobře nahraný, ale nenápaditý, není tam jediná skladba, kterou by stálo za to poslouchat samostatně (narozdíl od soundtracků z jedničky a dvojky, které lze poslouchat samostatně víceméně celé). Kdyby nezahráli Tristram theme, nebylo by v té hře po stránce hudební zajímavého vůbec nic.
Příběh je lepší ve trojce, ale _cokoliv_ je lepšího než příběh ve trojce. Blizzardi už příběhy vyprávět neumějí. Nicméně budiž; beru to jako Call of Duty - těžiště hry je jinde.
Škálování nepřátel je prostě špatně. Když jedete podle internetu a stavíte si efektivní build, tak jsou souboje pořád stejné a působí jen jako umělé - a otravné - zdržování. Pokud experimentujete, tak jsou příšery čím dál silnější, protože zatímco ony škálují podle pevného vzorečku, hráči cpou body do méně efektivních skillů a nemají vždy efektivní výbavu.
Moc jsem si hru chtěl užít, hraju ji pořád, ale je to jako chodit do práce na druhou směnu.
-
Je to divný, ale nikdy jsem Diablo nehrál. Ta hra mě úplně minula.
-
-
Ja to mam rovnako :)
-
-
Dobrý den,
prosím o radu, na PS4 lze hrát bez PS Plus? Nebo je vyžadován kvůli online světu?
-
-
napiš do googlu: "diablo iv without ps plus"
-
-
Tak po 10 dnech hraní (chodím do práce a mám rodinu), přesto jsem si našel čas na hraní D4 a dnes mám 70 lvl, hraji sám přesně jak mi to vyhovuje a musím říct, že hra mi pomalu a jistě začíná připomínat jen nechutný grind, potom co odehrajete kampaň se z toho stane jen neustále se opakující činnost chození dungeonu, heltide a questy pro strom a když vidím jak se postup na max. lvl čím dál více spomaluje, tak mě to od dalšího hraní více a více odrazuje. Jako když si vzpomenu na jiné ARPG, tak jsem u nich vydržel spousty měsíců, tak u D4 pocit vyhoření a nuloveho postupu včetně neustále se opakujících vybavení co padá, které minimalizuje pocit lepší a silnější postavy a nezachrání to ani paragon. Nevim můj pocit osobního hypu, byl asi tak veliký, že o to větší je zklamání a skutečnost o zabavnosti hry, která opravdu není taková zábavná, jak většina hráčů propaguje.
-
-
Bohuzel tento nazor neni ojedinely a cim vic lidi se dostava k endgame, tak tim vic jich je rozcarovano z toho, jak je ta hra nekompletni. Osobne si myslim, ze po 10 letech vyvoje hry zanru ARPG, by ta hra mela byt vymazlena do detailu, zvlast kdyz na tom dela tak velke studio.
-
-
Nemyslím si, že by to bylo reálně ve vývoji 10let, nedivil bych se, kdyby to byla spíš polovina.
-
A je to nekompletností, nebo spíše nedoladěností toho, co ve hře je?
-
-
Tak samozrejme se da diskutovat o tom, jestli treba setove itemy tam jenom chybi, nebo je tam Blizz nechce mit vubec.
-
-
O setech mluvili - podle nich se jim je nepodařilo na start dostatečně vyladit, takže je chtějí přidat později.
Což tak myslím bylo i ve starších dílech...
-
-
-
-
-
Skúšal to niekto rozbehnúť na PS4? Je to hratelné?
-
-
Ne na PS4, ale na obstarožním Xbox One to funguje docela v pohodě - minimální záseky při změně oblasti, spíše výjimečné a krátké propady framů. Ale 60 FPS to teda není, a detaily jsou malinko nižší. Na netu jsou srovnávací videa pro jednoltivé konzole (vždy tatáž scéna), tak se můžeš mrknout.
-
Digital Foundry se o tom zmínili jenom v rychlosti - je to 30 FPS, cca 800p upscaled do fullHD, občas dropy, ale nic extra tragickýho.
Působí to na mě určitě hratelně, pokud jinou možnost nemáš.
-
-
Jak moc je otevřený konec kampaně? Zmíněný masivní cliffhanger mi moc nesedí s tím, že si můžu užít hru do konce bez dalšího placení v budoucnosti :). Už tak mě dost odrazují ty mmo prvky a v diskuzi zmíněné malé množství abilit.
-
-
Celé je to vytvořené jako live-service hra, kterou budou dál ohýbat a přizpůsobovat podle dat sesbíraných od současných betatesterů (čti: zákazníků). Je to cítit už ztěch vyřezaných mechanik kde chybí i takové věci jako setová výbava, když si počkáš minimálně na první velké rozšíření, vyjdeš ztoho nejlépe.
-
-
D2 to při vydání taky neměl, D3 taktíž, mám pocit... Zase někdo z toho dělá tragedii a ždímačku na peníze.... hrůza, firma chce vydělat...
-
-
D3 při vydání setovky měl a že by měla být berná mince že to nebylo ve dvojce při vydání, nevím no. :)
-
-
Díky, o těch setovkách sem taky nevěděl. To je vážně bída, tak za rok na viděnou.
-
-
Jo je to škoda, každopádně na tvou předchozí otázku skrz cliffhanger. Příbehově je to uzavřené, nenechá to hořkou pachuť, že bys byl o něco ošizen. Cliffhanger tam slouží pouze jako příprava na datadisk.
-
-
-
-
Diablo 2 jsem svého času dost žral, a proto jsem chvíli uvažoval o tom naskočit do 4. Ale potom, co jsem zjistil že svět leveluje s hráčem passuji. Možná jsem divný ale mě fakt vyhovuje klasika level dle oblasti. S touto kravinou začal elder scroll a od te doby se to sere všude.
-
-
Vtipné je, že Elder Scrolls s tím začal v podstatě skoro dobře. S hlavní postavou levelovali nepřátelští hrdinové (navíc bez toho levelu svítícího nad hlavou), ale monstra ne. Místo toho jsi začal potkávat silnější druhy monster, ale slabší tam byla aspoň občas pořád. Sice tam bylo relativně málo druhů monster, ale přesto to vyvolávalo iluzi nějakého posunu. Jenže pak někoho napadlo, že modelovat více druhů monster je drahé a když mohli levelovat hrdinové, tak můžou i monstra. A už ses nemohl těšit na to, že toho tuhého kostlivce po pár levelech a upgradu výbavy už sundáš na dvě rány a možná dostaneš i toho upíra, před kterým jsi předtím musel utíkat (a budeš utíkat před daedrou).
-
-
No ale výsledek byl pořád tak nějak stejný. A možná v mnoha ohledech vypadal ještě divněji. Kdy najednou v celém světě vymřely určité typy monster a v každém kanále jsi najednou potkával daedry. A to že jsi potkával i slabší typy monster bylo hoooodně oemezné. Pamatuji si jen jeden dungeon ve kterém byly low level skeletoni, když jsi byl na vysokém levelu.
Spíš bych řekl, že Skyrim už to pak schoval trošku líp a měl to docela rozumně. Ale Oblivion byl velká prasárna, které od té doby konkuruje snad právě až Diablo 4.
-
-
Zrovna ze Skyrimu si nejvíc pamatuju dungeony plné kostlivců, kterým se pořád zvyšovala úroveň. Ale jo, byly tam i oblasti, ze kterých jsem zpočátku zdrhal. "Vymření" slabých potvor je celkem logické. Přece jen se dá předpokládat, že mají aspoň základní pud sebezáchovy a když jde kolem někdo v naleštěném brnění, ze kterého šlehají blesky, tak se mu klidí z cesty. Stejně fungují stolní RPG. Tam ti taky GM nestrčí do cesty bandu slabých goblinů, když jsi na vysoké úrovni (pokud s nimi nemá jiné plány než přímý boj). Horší je to obhájením výskytu silných potvor všude možně. Kanály nacpané daedrami opravdu nejsou to pravé, ale beru to jako menší zlo, než když je ta daedra skoro stejně silná jako o pár metrů dál stojící kostlivec, kterého sis dával i na první úrovni.
-
-
-
Tady je to snad ještě horší než v Oblivionu. Ten rpg systém je tam defakto zbytečný.
-
-
Tak systém nemusí jít jen do výšky (čísilka poškození, útoku. obrany), ale i do šířky (kolik schopností je k dispozici, jak mezi sebou interagují).
-
-
-
Nevim, nevim, ze by me to nejak chytlo...
Story jo, pekny, souboje klasika, vsechno jak ma bejt, ale ze by to bylo neco extra?
Nekritizuju, jenom mi to zas takova bomba neprijde.
-
-
Dovolím si ještě menší update. Rozehrál jsem to o víkendu trochu víc a...
Je to špatný, nekupovat. Lokality jsou prázdný, málo enemáků, Necromancer totálně broken.
Buildy? Co to je prosimvás, máte tady totálně lineární progresi.
Obrovskej svět? Ale prosimvás...
Pořád dokola to stejný, což by mi nevadilo, ale tohle je doslova a do písmene dokola POŘÁD TO STEJNÝ. Stejný tlačítka, stejný enemáci, pořád dokola, dokola, dokola. Je to nudný. Kdo kdy hrál PoE, tak tohle tomu nesahá ani po kotníky. Grafika je mezi náma taky naprosto příšerná. Hraju na svý sestavě v ultra nastavení a pořád si říkám, jestli koukám na mobil, nebo proč je to tak rozostřený (ne, nemám špatnej monitor).
Customization? Pár obličejů, pár fousů, markings (k čemu?). Nejde zvolit ani výšku postavy. Je to nudný...
Cíleno na totálně casual players. 9/10 je výsměch a samozřejmě je to o názoru, ale hraju už čtvrt století a takovejhle šunt dostane 9/10??? Koukněte na metacritic, co říkají hráči.
Je to bída, absolutně se to nevyplatí kupovat.
-
-
No minimalne s tou grafikou suhlasim... po vzore dnešných ,,štandartov" to je rozmazane. Niekedy mam pocit že herne vydavatelstva snaď podplacaju predajci okuliarov nech hračom časom rozdrbu oči nech je business :D Verim tomu, že večšina zakaznikov sa bude biť do prs, ako je hrať s šitnym TAA; chromatickou aberaciou, ,,umelecky" rozbitymi farbami v upscalovanom nizkom rozlišeni super... No ale hlavne že to ma rozbitu gamu a poriadne to blika. Je to tak krasne
-
Hra je stupidní grind o tom žádná ale grafika je nádherná, že Poe je pěkná hra může tvrdit jen diletant, jelikož zrovna Poe má tak hnusnou grafickou stránku až hrůza.
-
Ted jeste tu pohadku o karkulce, vy jste tu hru nevidel ani z rychliku obzvlast grafika je paradni obzvlast s opravdu nechutne vypadajicim PoE
-
Hra je extrémně zábavná a grafika je na nejvyšší detaily špičková. Tvůj text je pouze zaujatý blitek. Ovšem od člověka, který používá výrazy jako enemák, broken, casual (i čeština má určitě vhodné výrazy, kterými lze urážet normální hráče) asi víc čekat nelze. Zkrátka jen další zapšklý Path Of Exile onanista...
-
Tohle co jsi napsal je 100 krát lepší než celá zdejší recenze, palec nahoru.
-
-
Jedině pokud je daný člověk naprosto HC hráč v daném žánru. Normální hráč, který si projde kampaň a chvíli se baví v end-game, a pak se ke hře vrátí za nějaký čas, bude mít hodnocení podobné jako recenze po celém světě - bude se královsky bavit.
Jako už jen pokud někdo bude tvrdit, že grafika je "naprosto příšerná", tak je vidět, že mu něco na hře nesedlo (fér), takže je všechno příšerné
-
-
-
-
Juchů, Bezduchá klikačka IV konečně vyšla!
-
-
Počkej. Vždyť v mnohých recenzích jsem četl že souboják v Lilith I je mnohem taktičtější :-D
-
-
Tak to jóóóóó :D
-
-
Chodíš taky pod recenze FIFA smát se tomu, že to je jen bezduché kopání do míče? :-) Přijde mi to jako trochu mrhání časem.
-
-
Nó sice to bylo z jeho strany evidentní rejpání, ale faktem je, že zrovna tenhle žánr se za dobu své existence vůbec nikam neposunul. Jakože fakt vůbec nikam. Diablo IV na to jen nalepilo MMO omáčku a to je vlastně všechno...
-
-
Píšeš, že se "vůbec nikam neposunul" abys hned v násleudjící větě a příspěvcích přesně vypsal v čem se posunul. Bože :D
-
A co bys tak chtěl inovovat v žánru ARPG? Určitě máš desítky napádů, jak by se to oživilo...
-
-
Ty jo, tak t obych moc netvrdil. Trojku jsem moc nehrál, ale mezi dvojkou a čtverkou je těch rozdílů dost:
- otevřený svět, příběhové boční úkoly, prožitek ze zkoumání světa příblíženější RPG
- postava je stavěná dost jinak - tiery skillů se navzájem spíše podporují, každý útok se dá upravovat různými směry, respecc je součástí hry
- boje jsou hodně jiné díky úhybům, mechanicky je práce s pohybem zajímavější - více schopností zaměřených přímo na pohyb, mechanická podpora skrze stavy,
- zmizela stamina (yay), lahvičkování omezené jen šířkou opasku / inventářem, léčení je interaktivnější
Jako pořád je to looter mlátička, ale je to někde úplně jinde.
-
-
Reakce na příspěvek:
Je to úplně stejný. To co tady popisuješ jsou ve výsledku naprosto minimální změny.
-Pohyb budiž. I když nevím do jaké míry by to zapadlo do výkladní skříně zásadnějších změn.
-Otevřenej svět je prostě jen větší mapa, to není žádnej posun, to je prostě využití možností současnýho HW.
-Vzájemná podpora tierů skillů. Vždyť to od určité verze měla už dvojka a kolik to už je let?
-Zmizení staminy je prostě jen logickej a pochopitelnej ústupek mainstreamu, protože Blizzard jede po masách a nechce aby byly hráči frustrovaní z mechaniky, která by je obtěžovala.
Ten zbytek (např. lahvičky) je prostě úprava balancování, který je navíc podpořený jinýma změnama.
Jako podle komentářů níž vidím, že jsi extrémní fanoušek, kterej si nechce na tu hru nechat sáhnout, ale pro tvoji informaci, já proti tomu žánru nic nemám. Ale to, že je prostě dodnes zkostnatělej a nikam se neposouvající je prostě fakt. A mrzí mě (i když to zároveň i trochu chápu), že Blizzard prostě jen jel na jistotu. Reálně je to prostě pořád úplně to stejný jako před dvaceti lety, jen je spousta věcí přístupnějších a zjednodušených pro mainstream. A prodeje to jen potvrzují.
-
-
Reakce na příspěvek:
Hele jako jo, Diablo 2 je pro mě jedna z nejmilejších her (jinak jedu spíše simulátory - MSFS, Arma), o tom žádná. Těch rozdílů tam pro mě je rozhodně daleko více než mezi D2 a D3,
Jj, ale ve dvojce to bylo jen zvýšení poškození, co si vzpomínám, tady je ten systém daleko robustnější, jede spíše přes tagy jednotlivých mechanik (jedním skillem hodíš na cíl kondici, kterou využiješ jiným skillem).
Otevřený svět - pro mě je pocitově daleko blíže klasickým RPG - velké, vrstevnaté mapy, ve kterých je velké množství NPC, se kterými jde pokecat, nebo které zadají nějaký úkol. V D2 to byl vždycky jeden hub + mapy okolo, naplněné v podstatě jen monstry, s minimem questů (6 na mapu?).
Ale ano, jsem teď v období prvního nadšení, za půl roku se na to třeba budu koukat jinak :-)
-
-
-
Reakce na příspěvek:
Okoukalo se to, okoukalo :) Hrálo se to dobře, ale D II to není, nostalgie je sviňa.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Máte už někdo zkušenost jak běhá local co-op na PS5? A co DualSense, pohráli si s tím aspoň trochu?
-
-
Výborně, testováno v betě.
Je to lepší než 3 v tom, že mohou oba naráz managovat inventář. -
-
A vývoj postav. To UI pro dva se fakt povedlo - jako je škoda toho, že už nejde hrát ve čtyřech, ale hra ve dvou je parádní.
-
-
DualSense bohužel hra nevyužívá vůbec.
-
Couch coop běží obstojně i na archaickém Xbox one, takže šance máš slušné :-)
-