Přejít na výpis diskuzí

Dočkáme se někdy opravdu dobrého filmu podle hry?

20.12.2019 18:41
Matěj Svoboda   58 příspěvků

Herní průmysl dnes už není tak přehlížený a vysmívaný jako před lety a jít si koupit hru je stejně běžné jako jít si koupit knihu. Přesto pořád od spousty lidí slýcháme, že hry dělají z lidí tupce a násilníky a o opaku se nenechají přesvědčit. Možná, že by situaci mohly změnit filmy. Ale to by musely...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Vůbec bych to shrnul, že nejhorší filmy jsou filmy podle her. Buď to naštve fanoušky hry, že to není podle předlohy. Nebo to naštve náruživého diváka, že to nemá hlavu, ani patu. Divím se, že tu není zmíněno Final Fantasy VII Advent Children

  • MalyZeli

    Eh, to by chtelo kreativni lidi kteri dokazou hru prvne dohrat, pak si vybrat a sestrojit pribeh kterej se da lehce narvat do 2 hodin, dava smysl, dokaze predstavit postavy a navazat vztah. Bohuzel takovy talent v Hollywoodu chybi, samej remake a podobne. Uncharted snad dopadne dobre, bude to Indiana Jones s novym, slusnym, castem, ikdyz Wahlberg jako Sully je pro me nepochopitelne,  ovsem me jako hrace a fanouska to nelaka protoze tam nebude Nolan North, coz je uz neodmyslytelna soucast serie, a automaticky bych prirovnaval. Mortal Kombat je guilty pleasure, i Street Fightera sem videl nekolikrat :D, Lara Croft s Angelinou mi v 7 letech nastartovala pubertu, RE1 a 2 mam celkem rad, zbytek vubec (filmy), Silent Hill je supr horror, AC je takovy meh, nejsem supr fanda Warcraftu, ale 2ku a 3jku sem dohral mockrat, WoW sem skoro nehral, a film me vubec nenadchl, bylo mi v tom filmu vsechno jedno. 15+ hodin budovani characteru a sveta nacpat do 30 minut filmu, a pak sledovat nakej dej je zatrest, to at si radsi okopcijou koncept, zmenijou jmena, lokace atd, a nehraji si na adaptace, kdyz vetsina lidi co jim vydela penize na filmu sou nehraci, proc se s tim vubec srat?

  • Fungovaly by pomerne verné adaptácie. Tak ako pri komiksoch. 

    100%tná adaptácia nie je možná. Samozrejme, že vždy budú nespokojní fanúšikovia s kostýmami, výbermi hercov a podobne. Ale každý si uvedomuje, že sú to drobnosti.  Niekedy zmenia aj väčšiu vec, mne napríklad vadilo že z Hanka Pyma spravili dôchodcu, hoci v komiksoch je vždy jedným z hlavných členov Pomstiteľov a má aj zaujímavý príbeh. Ale prehryzol som to, keďže ostatné veci boli dobré. 

    Takže je nezmysel ako v článku píšu, že sa nedržia predlohy. Niektoré veci zmenia, niektoré upravia, niečo vynechajú, niečo pridajú, ale ten základ je stále rovnakí. Najlepší príklad sú Strážcovia galaxie. Pre nekomiksákov úplne neznáme postavy. Nezabíjali čas zbytočným vysvetľovaním detailov a odhaľovali to postupne. Stretli Draxa a o chvíľu sme zistili, že mu zabili rodinu a chce sa pomstiť. Sledujeme že ich zatkne zbor Nova a tiež sa postupne dozvedáme, že sú to vesmírni policajti. A stačí to. Nepotrebujeme dlhý úvod a zbytočný "origin". Tak ako hviezdne vojny, tam  je tiež zložitá mytológia. A nepotrebujeme sa zdržiavať vysvetľovaním. Han Lukovi povie, že Jediovia boli strážcovia čo vymyzli, Kenobi mu ukáže ako funguje Sila a bum - máme vedomosti o pomerne zložtiej veci bez problémov. 

    A väčšina vecí zostáva - Kap je z druhej svetovej, posilnený super sérom, Iron Man vytvorí prvý oblek v zajatí keď mu zranenie útočí na srdce. V Thorovi rozdvojili Thora a jeho alter ego pod ktorým vystupoval na zemi v utajení ako superman (v komiks), ale tu tu spravili tak výborne, že to vôbec nevadilo. 

    Takto isto by mohli fungovať dobré adaptácie hier. Zachovať väčšinu toho zaujímavého, zachoväť to hlavné čo robí hru hrou ( objavovanie, mlátičky, emócie, vesmírne súboje, fantasy rasy, skúmanie starých hrobiek, atď) a pridať dobrý príbeh. 

    Je nezmysel že sa nedá uspokojiť aj široká verejnosť aj fanúšikovia. Iste, nikdy nebudú uspokojení všetci (V pánovi prsteňov tiež stále chýba niektorým  Tom Bobadil, či iné veci, hoci je to super film), ale dá sa uspokojiť väčšina. Stačí sa snažiť a mať dobrých tvorcov, nezasahovanie od spoločností čo to vydávajú (kde sa tomu správne rady nerozumejú) a niekoho, kto má k tomu vzťah. 

    Ako u komiksov. Prví X-Meni vyšli dobre a oživili žáner. A potom to šlo dolu kopcom so stupídnymi mladými X-menmi, Affleckovým Daredevilom a podobne. Až sa objavil Kevin Faige, čo má k tomu vzťah a nie je len najatá sila panáčkujúca pred Disneym. Iste, aj on musí robiť kompromisy, Disney je šéf, ale trvá na kontinuite a detailoch a preto je to tak úspešné. 

  • VIII

    Film podle hry nemůže nikdy spolehlivě fungovat, protože jde o dva naprosto rozdílné druhy zábavy.

    • To isté sa dá povedať o komikse, či knihe. V knihe sú 3 strany opisu a navodzovania tmosféry, čo film odbije 1 krátkou scénou. Prípadne v knihe čítame myšlienky postáv, čo vo filme nie je. Komiks človek prečíta za 10 minút. OK, celý príbeh, ak je rozdelený na 5-10 dielov o niečo dlhšie, ale aj tak sú to len obrázky s bublinami textu. 

      Ide len o šikovnosť tvorcov. Vziať to čo je dobré z predlohy, snažiť sa zostať verný aspoň základným piliérom a dať tam dobrý scenár a réžiu. Ako aj pri filmoch bez predlohy. Neraz majú hviezdne obsadenie a dobrý rozpočet, ale tak patetický scenár a neschopného režiséra, že sú to prepadáky. 

      • VIII

        Ano, dá se to říci i o knihách. Vždyť také velmi často slyšíte názor, že film není tak dobrý jako jeho knižní předloha. U komiksů to zafungovalo podle mého názoru proto, že komiks se vlastně podobá skice scénáře. Hra a kniha jsou zábavou aktivní (ve hře ovládáte postavy, v knize zapojujete představivost), zatímco sledovaní filmu je zábavou pasivní. Velká část hráčů-diváků a čtenářů-diváků bude mít vždycky pocit, že něco ve filmu mělo být jinak. 

        • john wick je nejlepší film podle videohry (která neexistuje). hlavně ve třetím díle jsem si toho všiml. struktura filmu, estetika, příběh a progres hlavní postavy jsou vyloženě vystavěny na herních principech. takže ono to jde. jen se musí chtít. takové uncharted má obrovský potenciál.

          • Derp_1337

            Ne, nejde to. Sice John Wick má nějaké herní principy, ale kdyby skutečně existovala herní předloha, tak ti zaručuji, že fanboys začnou plakat, že to není přesně podle herní předlohy 😂

            • Fanúšikovia tí rigorózni, by plakali vždy. Zober si, že mnohé hry dnes už ponúkajú takmer filmový zážitok. Naozaj epický príbeh, kde je aj romantický vzťah hlavnej postavy, aj vývoj charakterov pár hlavných postáv, gradácia deja, nejaké prekvapivé odhalenie. 

              Rozdiel je v tom, že keď dá hra hráčovi možnosti, tak si on vyberie s ktorou postavou si vytvorí vzťah, ktorej frakcii pomôže, prípadne rozhodne o tom, kto prežije a kto nie. Tento aktívny podiel úplne odpadá pri filme. 

              Ale aj tak sa vždy niečo stanoví ako kanonické. To že hráč niekoho zabije, neznamená, že tá postava v pokračovaní nebude, keďže kanonicky je dané, že žije. Pokračujúce vetvenie deja sa dá vždy len obmedzene, ako skvelý Zaklínač, či skevlý a koncom úplne zničený Mass Effect. 

              Ale vezmi si veľké RPG. Samozrejme sa tam veľa bojuje, ale väčšinu bojov tvoria tie mimo, keď hráč preskúmava sám divočinu, jaskyne, opustené zrúcaniny. Ale v rámci vecí, ktoré majú príbeh bojov tak strašne veľa nie je. dosť sa rozpráva, odhaľuje sa o čo ide a samozrejme dôjde často aj na boj, hoci niektoré questy sa dajú vyriešiť aj bez boja. To je úplne materiál na film. 

              A čo sa týka akčných filmov, tak stačí okopírovať nejaký dobrý akčný film a len ho namontovať reáliami, postavami, prsotredím a zbraňami na hru. Akčné filmy v priemere sú vždy slabšie hodnotené, ale je rozdiel, či si pozrieme dobrý akčňák čo má 70% a blbosť, čo má 35% hodnotenia. Takže taký Mass Effect, Warcraft a podobne by mohli ašpirovať na 80 a viac percent, ale Doom, Far Cry a podobné hry by mali od počiatku rátať, že to nebudú oskarové hity a tak by sa mali snažiť to spraviť najlepšiče v rámci možností. Prvé Segalove filmy z neho spravili hviezdu a tiež majú v priemere 63-67%. Nehovorím o tých jeho somarinách teraz, ale kto si pamätá, tak sa stal hviezdou v podstate z ničoho. Problém je v tom, že štúdiá majú veľké oči a film môže aj zarobiť, ale ak nezarobí toľko čo očakávajú, tak ho zrušia. Ako hry, veď to vieme, Deus Ex a podobne, zarobili dosť, pokryli náklady, priniesli  zisk, ale nie "očakávaný zisk", tak boli odsunuté ako sklamania. Tak isto dodrbali štúdiá Kingsman 2. Jednotka od ktorej nik nič nečakal mala úspech, začali zasahovať, zjemňovať a spravili mizernú dvojku. 

              Toto isté platí aj pre filmy podľa hier. A ako som písal vyššie v osobitnom príspevku, nikdy žiadna adaptácia neuspokojí všetkých, rozhodne nie rigoróznych fanúšikov. Stačí uspokojiť väčšinu tých, čo fandia žánru a nečakať že každý film začne multimiliónovú frančízu. 

  • Jack1947

    Otázka je jestli vůbec chceme a sami tvůrci. Jinak filmy podle her se dají a některé inspirované taky docela ujdou. Jiné jsou jen béčka až k céčku... a některé nejsou ono ty dobré Far cry, Postal... Assassins creed, Prince of Persia.

  • karlman.hajsky

    Za mě teda Warcraft dobrý. Nevím proč tomu říkáte béčko...

    • Jack1947

      Vždyt je to docela hloupej scénář ale souhlas jeden z těch lepších filmů.

    • uher

      Protože to béčko je. Vždyť ten příběh skákče z místa na místo, snaží se toho stihnout strašně moc a ve výsledku je zápletka sotva polovičatá (hlavně ten lidskej král, tam to vypadalo jak kdyby se při psaní scénáře hodně proškrtávalo).

      Tím, že takovýmu polotovaru někdo říká béčko, není myšleno jako urážka, ale fakt...

      • karlman.hajsky

        Asi mám pod pojmem " béčko " něco jiného než tohle. Navíc pořád mi přišlo, že to funguje dostatečně dobře. Třeba líp než nový Star Wars a tomu nikdo béčko neřekne. 

        Tak či tak je pro mne Warcraft jeden z nejlepších herních filmů a chtělo by to pokračování. 

        • SW je space opera a tehdy to ještě bylo hanlivé pojmenování. A zcela objektivně, jako skalní fanoušek musím uznat, že SW4-6 je pohádka pro děti s zcela unikátními praktickými efekty. Prequely měly už i nějaký příběh a postavy nějakou hloubku.

  • Artos

    Mně ke štěstí ve filmu DOOM stačilo toto 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=fSIE4TTPH9M

    • uher

      Jrstli ti ke štěstí v nějakým filmu stačí jedna (!!!) scéna, tak to máš teda dobrý...

  • maros.goc

    len vtedy, ak ten film nebude chcieť byť ako hra

  • fascinující, jak se zapomíná na prince of persia. solidní casting, solidní příběh, solidní všechno. téměř 200 míčů na výrobu a 336mil. dolarů z toho vytěžil. takže ve své době nejvýdělečnější film podle hry.

    • co z toho kdyz nevydelal 

    • SalemCZ

      Použil jsem ctrl+f abych našel prince a on v článku není ani zmíňka. 

  • Veskoslav

    1. Silent Hill film. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit