Přejít na výpis diskuzí

Dojmy: Cyberpunk 2077 předvedl šarmantního Keanu Reevese, ale taky horší akci

18.6.2019 18:26
Šárka Tmějová 53 příspěvků

Zatímco oznámení dubnového data vydání Cyberpunku 2077 na konferenci Microsoftu bych označila za jeden z nejsilnějších momentů své první E3 (a může za to nejen Keanu Reeves), následná prezentace za zavřenými dveřmi už tak strhující nebyla. Zvlášť ve srovnání s tou loňskou na kolínském Gamescomu. Vybrali...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Kallessin183

    Jsem velký fanda Shadowrunu a vzhledem k tomu, že vychází se stejného materiálu jako Cyberpunk, tak se prostě nemůžu nětěšit...

    A pokud vývojáři dodají kvalitní příběh a dobrou atmosféru, budu spokojený na 100%.

    • KIMCID

      přesně tohle jasem napsal minule

    • Derp_1337

      Souhlas. Taky mám rád prostředí cyberpunku, obzvlášť svět Shadowrun.


      PS: Never trust a dead man.😎

      • Kallessin183

        A nikdy si neplácni s drakem, ale tohle snad v Cyberpunku nehrozí :D

        • Derp_1337

          True story.


          Jo a pokud tě baví číst knížky, tak ještě můžu doporučit knižní předlohu Shadowrun. Má asi 40 knížek a jsou tam občas i velmi zajímavé mota/díly (Never Trust an Elf, Who Hunts the Hunter? )

          • Kallessin183

            Knižní předlohu?

            Nemyslíš sérii Shadowrun od Roberta N. Charrette? 

            • Derp_1337

              Robert Charrette je jeden z autorů, co píše o univerzu Shadowrun.

              Myslím, že on to celé začal s jeho prvními 3 knihami, ale pak se do toho univerza zapojili i jiní autoři.

  • Duchino

    Proč se pořád srovnává Dark Souls se Zaklínačem? Není to jen v této diskusi, ale všude možně na netu. To v té době dozrála nějaká generace hráčů, že nic jiného než tyhle dvě hry nehrála nebo jsou vážně slepí a nevidí, že každá z těch her je úplně o něčem jiném? 

    • Me treba se Zaklinac, tedy ten posledni, nelibi proto, ze to je porad to same. Uz me to proste nebavi. A protoze nehraji za vlastni postavu, jsou moznosti hrat tu hru nejak nove omezene. V tom jsou DS lepsi. Ale jinak ty hry fakt moc srovnavat nejde.

      A Cyberpunk resi oba me problemy se Zaklinacem :-)

    • Fordzy

      Protože fanouškům Dark Souls vadí, že Zaklínač je populárnější i přesto, že má horší gameplay. A někteří fandové DS jsou namyšlení elitáři, kteří mají potřebu plivat na mainstream a cítit se nadřazeně nad plebsem. 

      P. S. Jsem fanouškem obou sérií. 

      • Duchino

        Jestli se někomu nelíbí obecně populárnější hry, než ty jejich oblíbené, tak má asi s Tetris nebo Mariem velký problém. Mně jen nešlo do hlavy, proč někdo porovnává příběhové RPG s akční hack'n'slash. Proč nesrovnávat Zaklínače se Zeldou nebo Dark Souls s Lords of the Fallen? Navzájem mi to dává smysl asi jako hádka, jestli je lepší Duna 2 nebo Transport Tycoon. 

        • radim.zaty

          Srovnávat Zaklínače se Zeldou? Já ti to nechci kazit, ale k Zeldě má Zaklínač mnohem dále, než k těm Dark Souls.

        • Artorias

          já myslím, že to nikdo nesrovnává. Jen jedna skupina nasírá tu druhou a opačně. Vítej na internetu. Jinak Dark Souls je lepší, o tom není potřeba se dohadovat😛.

      • Artorias

        Co vidím tady, tak je problém, ze hráči Zaklinace si umí obhájit Zaklinace jen Dark Souls. Jinam nechodím, tak nemůžu sloužit.

  • Veny

    Zajímavé že všechny články zmiňují ty samé částí těch samých pasáží (viz. delfín).Každopádně začíná být patrné, že se hra potýká s problémem, který poslal ke dnu spoustu podobných her. Tím problémem je přehnané očekávání, optimizmus spojen s takřka neomezenou představivostí komunity (je třeba dodat si za to vývojáři mohou vesměs sami prezentací Cyberpunku jako hry větší/lepší/komplexnější/nákladnější než Zaklínač 3). Na druhou stranu se jedná o úplně jiný žánr, než jakým byl Zaklínač, který měl ještě k tomu dva žánrově totožné předchůdce. 

    S článkem nesouhlasím v jedné věci... myslím si že síla Cyberpunku nespočívá v momentě kdy vezmete kus hry, představíte jej médiím a lidé si řeknou "wow!". Co si budeme povídat, pokud vytrhneme ze Zaklínače 3 třeba jeden úkol, který šlo splnit více způsoby... á, jsme u toho - kolik jich tam bylo? Stereotypní zakázky na monstra (propátrej místo činu, něco vystopuj, pak to zabij jedním ze asi osmi možných způsobů (2x zbraně, 2x alchymie, 3-5 kouzel, jo dejme tomu) a ohlaš zadavateli, pár komplexnějších vedlejších úkolů, stovky nudných otazníků, ještě nudnější grind zaklínačských zbraní. Dafuq? To známe už od doby prvního Gothicu. 

    Síla Zaklínače je ale jinde - komplexní žijící svět, následky voleb, které těžko ukážete ve videu i kdyby mělo 5 hodin, výrazné postavy, poutavý příběh. Další částí je politika samotných vývojářů - 30 drobných updatů zcela zdarma, dvě velká DLC, žádné hříchy typu mikrotransakce atp.. Podívejme se na věc racionálně a pokud možno objektivně, nikoliv jako nadržení fanoušci, a položme si otázku - která hra z žánru je mnohem lepší než to, co jsme zatím viděli (ideálně vezměte v potaz cenovku 60€...)? Deus ex? Poslední díl stál tušim pade a ačkoliv nebyl úplně špatný, komplexností se tomu, co jsme zatím viděli, moc rovnat nemůže. No... a jinak nevím co je Cyberpunku alespoň trochu podobné, pokud nebudeme zabíhat ke vzdáleným příbuzným jako je Mass Effect, nebo Fallout 4.

    • sarka-tmejova

      V osobních rozhovorech toho delfína naopak nikdo nezmiňoval, takže spíš než o opisování to svědčí o hodně velký nalinkovanosti toho dema. Což mě u sandboxu vlastně děsí ještě víc :) Od žádnýho z kolegů jsem neslyšela, že by se při prezentaci stalo něco překvapivýho, s výjimkou bugů.

  • jindra.veliky

    Ten Keenu Reeves bude něco jako čip ve filmu Upgrade akorát vizuálně zobrazenej, na to se těším 

  • Carnage666

    Já se bojím že ač to bude vizuálně pěkný (na PC, nevím jak moc osekaně to bude vypadat na konzolích) tak lidi budou od hry očekávat něco co vlastně není. Osobně nevěřím že to bude zas takovej open world za jakej se to prezentuje. Létat v autech volně člověk nemůže takže počítám že jetpackem na mrakodrap taky nevyletíme. Takže mapa asi velká bude ale svoboda zas tolik ne. Samozřejmě těžko teď soudit ale když si vzpomenu jak lidi prsakli že to není third person tak jsem vážně zvědavej jak moc budou někteří lidi zklamaný co dalšího tam nebude nebo bude.

    • Veny

      K čemu bys chtěl létající auta? Prakticky je to totální zbytečnost - pokud má hra fast-travel, nikam létat nebude třeba. Pokud bys chtěl létat po městě a přistávat na budovách, máš tu další týdny práce a gigabajty textur budov, samozřejmě ne každá budova by byla přístupná od vchod po střechu, takže už jen z praktickýho hlediska by tato funkce znamenala málo muziky za hodně peněz. Jakoo, Geralt taky nelítal na dragovi nebo gryfovi a nikomu to nechybělo.

      • Carnage666

        Chápu že možná rád hry rushuješ ale ne každej používá fast travel a nebo jen občas. Jinak je to dystopická cyber budoucnost a ty auta tam lítat budou akorát to nepůjde ovládat takže nechápu co je na tom špatnýho to chtít ovládat. Dokud to neoznámili že to nejde s tím stejně každej tak nějak počítal. A to že by to byla další práce navíc není můj problém.

      • Coffin.Corner

        Jednak, existují hráči kteří fast travel neradi používají, včetně mě, protože to kazí role playing.

        Druhak,  hra z budoucnosti, ergo z kyber budoucnosti, bez létajících aut, je jako pěkná holka bez druhotných pohlavnich znaků.

        • Veskoslav

          A kdo říkal, že musí být v budoucnosti létající auta? Autoři sci-fi? Ty už jsme měli mít v roce 2000...

          • Carnage666

            Nemusí ale tady jsou, jen nejdou řídit.

            • cmd42

              A kde je dané že v budúcnosti ešte niekto bude šoférovať auto? Nastúpiš, zadáš miesto a len sa odvezieš. Veľa veci bude možno riešiť len AI. Autá už v podstate nemusia mať žiaden volant a pedále.

              • Carnage666

                Reakce na příspěvek:

                No ale tady v Cyberpunku mají. 😀

                • cmd42

                  Reakce na příspěvek:

                  Ale taktiež je tam nejaká umelá inteligencia ktorá to auto riadi. Takže stále je obhájitelné cestovať týmto štýlom. Tiež by bolo fajn počas fast travel mať možnosť otvoriť inventár alebo nejaký skill tree. O to zaujímavejšie by to bolo. Resp lepšie v rámci role playing.

                  • Veny

                    Reakce na příspěvek:

                    Nebo přečíst knihu... sakra, spousta her měla zajímavé knihy, příběhy nebo zápisky, ale jen pár hrám se podařilo alespoň částečně "vnutit" toto čtení hráči pomocí např. loadingových obrazovek.

                    Rozhodně bych si raději přečetl úkol či popřemýšlel o vývoji postavy během jízdy autem, než koukal na nahrávací obrazovku, kterou uvidíme u fast-travelu.

    • ja_nic_nevim

      Úplně by stačilo, kdyby to bylo jako původní Deus Ex. Ale to bych si přál příliš.

      • Veny

        Co přesně bylo v prvním Deus Ex tak skvělého a Cyberpunk to nemá?

        • uher

          Dobrá otázka. Ale když ještě Cyberpunk nevyšel, těžko na ni hledat odpověď.

          Třeba si vzpomínám, že jsem ve starým Deusu mohl systematicky vyzabíjet celou oblast až v ní zbyl jen boss a ten když neměl žádný pomocníky, tak přede mnou utíkal, protože měl strach a na to jsem tahdy celkem čuměl, protože mě vůbec nenapadlo, že hra s takovým scénářem vůbec počítá.

          • Veny

            Tak můžeme se bavit v obecné rovině.

            Deus Ex měl augumenty, pár skillů, více konců, pokud vím i možnost rozdílných odpovědí v dialozích, spousta věcí byla naopak pevně daná. Měl vylepšovatelné zbraně, hackování, které přinášelo spoustu výhod. To vše bude mít i Cyberpunk, jen asi tak 5x komplexnější.

            Ne, asi nemůžeme čekat, že vše bude stejné jako v Deus Ex, zejména co se příběhu nebo konkrétních možností týče, nicméně se vsadím, že to, co dělalo Deus Ex ve výsledku dobrou hrou, bude i v Cyberpunku, a to v kvalitě která odpovídá roku 2020.

            • Lukyz

              Těžko hodnotit, když CP ještě nevyšel, ale co bylo v prvním DE tak skvělého je jednoznačně atmosféra. Možná jde o nostalgický brýle, ale jednou do roka si ho vždycky dám a pořád jsem z toho vydřenej 🤗Už 19 let!

      • Carnage666

        Já se bojím že to bude moc jako ty novější Deus Ex.

        • iSpirit

          Nemyslím, že CDP má kvalitu, aby udělal hru jako jako Deus Ex- HR. To by byl malý zázrak.

          • Carnage666

            Já teda nevím ale kvůli poslednímu Deus Ex je značka u ledu takže...

          • Lima

            Nenudí tě už tenhle anti-CDP trolling? Je to fakt trapný a trapný jseš i ty sám.

            • iSpirit

              ne, nenudí. Proč? Pořád je to o dost méně trapná než fanboys hypu tého divné kultury.

            • tak jako rad opakuje kotouly az do zblbnuti, opakuje i tohle, typickej pripad ocd

              • iSpirit

                Reakce na příspěvek:

                nikdo neudělal více Kotoulů než Geralt v Zaklínači 2 a 3.

                • StarejKokos

                  Reakce na příspěvek:

                  Zapominas na serii Dark Kotouls...

                  • iSpirit

                    Reakce na příspěvek:

                    ale prd nezapomínám, Geralt je přeborník. CDP tak moc kopíroval Demon Souls, až z toho vznikl nefukční zmetek. 😉

  • ta hra bude zklamání. né že bude špatná, ale pro ta přehnaná očekávání.

  • iSpirit

    tak já si nepamatuji, že by CDP měli někdy promakaný gameplay. Mě snad nejvíce bavila ta divoká klikačka myši v jedničce, pak ten gameplay šel do kopru úplně. 

    • ja_nic_nevim

      Říká fanatik soulovek :-D

      • iSpirit

        přesně, proto to dokáži tak objektivně posoudit,

        • Derp_1337

          Ne. U tebe se rozhodně o objektivitě nedá mluvit.


          Nic si z toho nedělej. Na světě je více lidí, co hrálo jeden typ her až tak hodně, že už nedokážou pochopit jiné hry a herní žánry.

          V tvém případě jsi příliš ujížděl na Dark Souls a teď tu pláčeš, že Zaklínač nemá podobné herní mechaniky jako Dark Souls.

          Neboj se, nejsi v tom sám. Znám jednoho člověka, který až tak moc hrál různé ročníky FIFA, že se už nedokáže vžít do jiných her (třeba u Dark Souls vydržel asi 5minut a pak to vypnul, protože hra "nedává smysl" LOL)

          • iSpirit

            Popravdě jsem jsem z těch hrál prvně Zaklínače, takže špatně. Naopak vývoj je opačný.

            • Škoda, že souls hry jsou odpad bez příběhu 😂

              • Carnage666

                Reakce na příspěvek:

                Bez příběhu? Vážně?

                • Veskoslav

                  Reakce na příspěvek:

                  Skrytý příběh, co polovinu si "vymysleli" hráči a druhou naznačili vývojáři je vážně hra bez příběhu...

                  • Artorias

                    Reakce na příspěvek:

                    Pokud potřebuješ k příběhu filmové sekvence, tak je to pak pro tebe hra bez  story.Problem je ale ve finále jen v tvých nízkých nárocích na herní tvorbu. Pokud máš dostatečně IQ, tak si uvědomuješ, ze herní medium ma možnost vyprávět story x způsoby na rozdíl třeba od filmu. Já si naopak myslím, ze cutsceny jsou jen berlička.

                    • Veskoslav

                      Reakce na příspěvek:

                      Aha. Takže vidíš pouze dva extrémy...DS se svým "příběhem" a následně pak hry, kdy jsou spíše zběsile QTE eventy nebo 50 miliard cut scén. Polovina klasických RPG nemá ani jedno, přesto mají jedny z nejlepších herních příběhů. DS prostě nemá příběh, ať si to jeho fanoušci obkecají jakkoliv. Je to stejné jako že má příběh LoLko...

                    • Fordzy

                      Reakce na příspěvek:

                      Cutscény jsou selháním designéra - Warren Spector. 

                      I jako fanoušek filmově-herní tvorby Hidea Kojimy, mám pocit, že s hrami jako God of War, Last of Us, Uncharted a jejich obří popularitou se herní médium nemá šanci pořádně rozvíjet a pozvednout se nad filmové médium. Když jsou hráči neustále bombardováni cutscénámi, tak nemají šanci se naučit vnímat rozdíl, ve vyprávění v herním mediu a filmovém. 

                      Warren Spector, Hidetaka Miyazaki, Ken Levine > Corry Balrog, Amy Henning, 

                      Ve srovnání vynechám Hidea Kojimu, protože i přesto že vypráví příběh pomocí filmových postupů, tak je také otcem celého žánru a vizionarem. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit