Přejít na výpis diskuzí

Dojmy z hraní: Sword Coast Legends je elektronická verze Dungeons & Dragons

21.9.2015 20:56
Jakub Kovář 32 příspěvků

RPG jako za starých časů. Tak zní kouzelné zaklínadlo, které se k uším hráčů nese v poslední době poměrně často především díky Kickstarteru. Ani tradičně financované hry však nezůstávají stranou. Sword Coast Legends nabídne podle tvůrců hratelnost inspirovanou legendami typu Baldur’s Gate nebo Icewind...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • > Sword Coast Legends vyjde pro PC, MAC a Linux už 29. září

    A pro Windows to bude taky?
    • Dont feed trolls.

      PC = Windows (jinak ano, mělo by to být spíš dle OS nikoliv dle nějaké pseudo řeči a kombinování Personal Computer a OS).
  • celoush
    Kubo, v případě Sword Coast Legends bych spíše než o "oblíbeném světa Dungeons & Dragons" psal o "oblíbeném světě Forgotten Realms"... a pravidlech D&D *3*
  • no nevim, přijde mi, že všechny funkce co autor popisuje, mohl dělat už DM v Neverwinter Nights, o žádné novinky se tedy nejedná, ale snad to bude mít aspoň lepší grafiku
    • celoush
      Když dva dělají totéž, není to totéž... *5*
      • jo, ale v NWN bylo přesně tohle, mohl jsi tam běhat s viditelnym nebo neviditelnym DM, umisťovat do mapy v realtimu předměty, nábytek, potvory, kusy krajiny i nové části mapy a to jak v editoru tak v kampani, mohl jsi tam dávat NPC a mluvit za ně, hrát za potvory co jsi tam dal, spouštět nějaký skripty. Ne že bych se na nový Sword Coast netěšil, jen to co představují nejsou zrovna novinky
        • celoush
          Já vím, pár jeskyň jsem si kdysi s Aurora Toolsetem sám vyrobil. Ale byl to prostě robustní nástroj. Tohle vypadá mnohem přístupněji, i když omezeněji. Asi si to své fandy najde, ale nějakou revoluci neočekávám. Hraní s dobrým GM vlastní kampaně je něco, co mi přijde strašně super představa, ale na druhou stranu tam je tolik ale, především co se týče přístupu hráčů/kamarádů, že mi vychází klasický tabletop pen&paper přístup těžko dosažitelný či nahraditelný.
  • Moc tomu neverim, i kdyz bych rad, ale prostredi vypada celkem genericky a tech "mindrakovcu" bude na tuty prevaha, takze multiplayer me mine a single moc vabne nevypada, neco jako horsi original sin.
    • Se stačí domluvit s kamarádama a nehrát to s cizákama, to bude asi základ pokud chceš hrát nějak rozumně.
      • Asi tak. Na krutý DM jsem zatím nenarazil, ale moje první připojení k probíhající hře vypadalo tak že fajtr a čmoudelník leželi na zemi, roguna prováděla ninja looting. Zvedl jsem fajtra a než jsem zvedl kouzelníka tak fajtr s minimem lajfů přeběhl o dvě místnosti dál do chumlu potvor kde se zase natáhnul - válečník jak vyšitej. Tak to teda ne.
  • To jsou teda zajímavý dojmy.
    První můj dojem by že se nadal scrollovat obraz při najetí myši na kraj obrazovky a že se nadalo zvolit chození na RMB. Takový prkotinky ale snad do vydání doplní - pokud teda neignorují fórum.
    Blbej je loot system. Není žádnej, takže kdo dřív přijde ten dřív mele. To je pak samozřejmě děs hrát s cizíma lidma. Editor je chudší než v NWN, byť trochu líp ovladatelnej. Chybí tam off combat skilly!
    Na nějaký přesvědcování, buffování a tak zapomeňte. Jestli je tam craft tak možná akorát tak že přinesete surky vendorovi. Je to slušnej posun směrem k diablu. Schopnosti (a spelly) mají akorát cooldown, takže mačkáte to co máte zrovna nabitý. Nějak to extra rozmýšlet nemá cenu.
    • rpg s cooldownami, shame on you Bioware, ze si take nieco prinieslo, zparchantenie group-based rpg hier
      • Zrovna tady jsem čekal, že to bude bez cooldownů a víc podle pravidel D&D. Ale stejně si to v hledáčku ještě nechám, protože to je styl hry, který mi na trhu velmi chybí a papírově jsem to nehrál už spoustu let *13*
        • Jo ty CD byla krutá rána. No a to jsem třeba našel i palcát co léčil za 60% způsobenýho zranění.
          To mě teda do D&D moc nezapadá. Je to fakt posun k bohapustýmu hack&slash (někdo tohle ale vyhledává). Jo a základní útok vypadá tak že máte několik cantripů a ty spamujete (funguje to automaticky). S clerikem teda bud na blízko švihnu zbraní s bonusovým radiant damage, nebo na dalku ohněm nebo zase radiant dmg. Přijde mě to divný když na prvním levelu místo aby prostě došel a bezvěrce po kebuli tak stojí v povzdálí a střílí ohníčky (mimochodem DC15 na DEX a nezvyšuje se, takže podle mě nejakou mrchu na vysokým levelu nemůže trefit).
        • ja sa asi uspokojim s BG2, skombinoval som tam par dobrych modov, ta hra nikdy neomrzi :)
    • Ale není to špatná hra a jsem rád že jsem si ji pořídil. Dost to ale ubírá z možnosti udělat zajímavej příběh a zaměřuje se dost na akci. Co je vcelku fajn (jak pro koho) je Dungeon crawl - Nastavíte kolik pater má mít dungeon, jak velký bude patro, jaký potvory tam budou, jak těžký to bude, co tam chcete za questy (sbírat veci, zabijet mrchy, zabit bosse nebo všechny veci dohromady) a ono vám to vygeneruje dung. Hack&slash.
  • Asi tomu dám šanci, ale z mého pohledu se tenhle žánr už přežil. To hodlají vývojáři už skoro 20 let po vydání BG pořád vyvařovat to samé? Kde je nějaká originální myšlenka, jako třeba zrealizovali v Troice v dnes už kultovním Arcanum? Pořád to samé, jak přes kopírák - skupinka, kde je bojovník, mág, zloděj. Švih mečem, fireball, šíp. Do dungeonu a zpět, zachráníme svět. Pořád dokola, jak u blbečků na dvorku. To i český Inquisitor se dokázal odlišit od šablon, i ten propadák Lionheart. To si nikdo nemůže dát trochu práce navíc a namáhat palici a přijít s něčím novým? Se světem, kde místo pořád stejných charakterů bude něco jiného? Hrůza.
    • Ber tu hru jako DnD 5th edition pro PC. Jen doufám, že to nebude příliš papírové, protože ty hry většinou ztrácejí (ano, skutečně, PnP RPG prostě do virtuální hry v D20 principech prostě nefungují).
    • To máš zase výhodu že když vyjde hra a už ti to připadá jako slabej vývar tak ji nemusíš hrát.
      Horší je když by sis zahrál ale není co (co neznáš).
      Přijít s něčím novým? Jednak to jde v dnešní době dost těžko a druhak je to věc žánru.
      To bys mohl napsat o FPS a sportovních hrách taky.
      • Tak sportovní hry jsou kapitola sama o sobě, prakticky sport jako takový je kapitola sama o sobě. Furt někdo běhá sem a tam za míčem/pukem,já nevím čím. Sport mě zajímá jen tehdy, pokud si na něj vsadím. A i potom si jenom projdu výsledky. *1*
        • Mám to stejně *1* . Kámoši o mě tvrdí že jsem sportovní barbar.
  • Jack1947
    Yoh, a já si to málem spletl s podobným "DNT" ( ne sranda, ale má to podobnej název akorát browser moba a RPG jsou dva naprosto odlišné žánry ale draci sou v obou.)
  • Chyba mi klasicke DnD RPG, kde si urobim charakter a mozem sa ponorit do hlbsieho systemu vyvoja postavy. Ak este bude mozne robit Dungeon mastera a pritom to bude dost zaujimave, tak sa vcelku dost tesim, Koniec koncov obe NWN a rozne moduly som hral do zblbnutia :D
    • Tak to se ti bude libit Pillars of Eternity.
  • Zda se mi to, nebo tohle byl vseobecny popis hry, ktery je napsany vsude, ale zadne dojmy z nej jsem z toho clanku nepobral.. :(
    A jak ctu dost negativnich veci okolo, tak me ta hra zacina odpuzovat, i kdyz si ji stale chci zahrat. A jak jsem koukal na spoustu videi, tak mam dost rozporuplny pocity.
  • Tyhle projekty vzdycky zni tak moc slibne, ale realita je pak vetsinou zklamani. Viz treba Shadowruny, ten potencial na tuny zajimavych hraci vytvorenych kampani tam je obrovsky... ale ve skutecnosti to prinejmensim pokulhava.

    Zlate casy modulu pro NWN uz se asi nevrati.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit