Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Single player hra kterou je problém rozběhnout na 4070 Ti s 7800X3D a 64GB RAM, těžko říci jestli kvůli bídně optimalizaci nebo pochybné implementaci DRM systému Denuvo. Mikrotransakce v single player hře na vás vyskočí poměrně brzy. Pokud hrajete RPG jako já, že si vytvoříte postavu oťukáte si co a jak a pak jdete tvořit znovu a ponořit se do hry pořádně, tak tady narazíte. Savy singleplayerové hry jsou kupodivu natvrdo na serveru a není možnost uložený progress smazat, vytvořit novou postavu a začít znovu. Za tento process je třeba zaplatit 2 EUR v mikrotransakcích. Jako sorry, ale tyhle praktiky hledají nové morální dno vývoje počítačových her. Nadhodnocování těchto výtvorů, které bychom měli společně bojkotovat, na games.cz mě ale už roky vůbec nezaráží. Je to pro mě naopak hezký turecký index. Jak dostane hra na games.cz vysoké hodnocení, ruce od ní pryč.

    • lito

      úplně stejně to bylo u RESI 4 či DMC. Tam máš taky miktronrasakce, Capcom to tak už nějaký pátek dělá, vše potřebné získáš jednoduše ve hře i tady, což můžu potvrdit. 

      V DMC si můžeš nakoupit třeba orby, což je herní měna.  Je to pro naprosté casualy,  protože orbů doslova získáš miliony skrz hraní, taky se to spouštělo s launchem. 

      Bouře ve sklenici vody. 


    • blaiddtom

      pozeram ze ti chrapuni zasli este dalej...mikrotransakcie tam pridali az v den vydania, rovnako ako mali embargo na den vydania... a pytaju si peniaze uplne za vsetko... a navyse hra ponuka pay to win itemy.... toto je fakt nove dno

      • medveddd

        Zvážil bych možná krátký update recenze a aspoň bodík dolů.

    • medveddd

      Vůbec bych se nedivil, kdyby ty mikrotransakce přidali až během releasu a recenzenti to měli bez nich.

      Tak to je brutus teda. Snad horší než Metal Gear Survive...

      • No jestli recenzenti dostali hru bez fíčur, které popisuji a které mě vadí, tak to by na sobě recenzent neměl nechat špínu, bohužel pak hodnocení recenzované novinářské verze a vydaná realita absolutně nesedí a podle mě tohle už zavádí sprostým podvodem ze strany vydavatele. O to více by s tím recenzenti měli něco dělat, protože takto vycházejí z celé kauzy oni jako ti špatní.

    • Nemluvě o množství bugů, reportovaných např. v recenzi na PC Gameru. A to že se snad žádnej recenzent nezmínil že 65 eurová hra obsahuje dvě tuny MTX je taky pikantní. Díky Gabenovi za steam reviews.

    • blaiddtom

      ak je to pravda, tak je to totalna nenazranost chrapunstvo...zaujimave ze toto ziadna recenzia nespomina

      • Recenzentská verze to neměla. V tom je to ještě větší svinstvo.

    • To jako fakt ty savy? Docela fail, že se o tom nikdo nikde nezmiňuje a devítky lítají...


      • Derp_1337

        Výš bylo napsáno, že recenzentské verze ty mikrotransakce tam asi měli schované v menu, ale jelikož platící systém ještě nefungoval, tak to nemohli vyzkoužet.

        To je neskutečná drzost něco takového udělat. Díky bohu za Steam hodnocení, tam to má 40%.

  • Veskoslav

    Po veselém pročtení recenzí na Steamu (40% je pozitivních, už to značí, proč nevěřit recenzím před launchem) a přehledu mikrotransakcí přemýšlím, zdali recenzent měl k dispozici verzi, co šla ven pro hráče. Pokud ne, měl by doplnit recenzi minimálně o naprosto prasácké mikrotransakce a k tomu dát i odpovídající hodnocení a pokud měl tu stejnou verzi včetně mikrotransakcí, je pak otázkou, jak hluboko ještě Games může klesnout:)

    Tak jako tak by se měla recenze upravit.

    • Derp_1337

      Během recenzování ty mikrotransakce sice byly v menu, ale jelikož platící systém ještě neběžel, tak je nešlo koupit a vyzkoušet. Takže recenzenti neměli možnost otestovat, co se v mikrotransakcích vlastně schováná. Takže to nejspíš ignorovali.

    • Z toho co jsem slyšel, tak MTX byly přidány až po recenzích. U mě si hra tímhle přístupem hrozně klesla a šla pryč z whislistu. Vypadala dobře. Ale pokud někdo nakonec zpoplatní fast travel nebo tvorbu nové postavy a ještě to před recenzenty skrejvá, tak to prostě nezkousnu, že bych to měl finančně podpořit.

    • blaiddtom

      podla vsetkeho mikrotransakcie boli pridane az s vydanim, totalne nechutna praktika voci zakaznikom...nemeni to nic na tom ze aj ja najlepsich strojoch ma hra obrovske problemy s performancom a ze to vacsina recenzentov ignorovala

      • lito

        ale nebreč už proboha.

        https://www.eurogamer.net/surprise-resident-evil-4-remake-has-microtransactions-now

        https://www.thegamer.com/devil-may-cry-5-microtransaction-pros-cons/

        Pokud chceš hrát hru od Capcomu, tak musíš s tímhle počítat, že budou mikrotransakce pro hráče, kteří nechtějí hru hrát. 

        Na jednu stranu smutné, opakuji, vše můžeš bez nějakého omezení získat ve hře a miktrotransakce nemají vlil na hratelnost. 

        • medveddd

          Co to je za whataboutismus - že to dělají, jiní snad neznamená, že to je ok, ne?

          To, že to můžeš získat ve hře, taky moc neznamená. Pokud tu například máme silně omezenou mechaniku fast travelu a čirou náhodou tu taky máme MTX, co ti ten fast travel usnadní, nesmrdí to trošku?

          Za mě můžou být placené dodatky ok, dokud ale pro podporu jejich prodeje není negativně zasaženo do gameplaye vanilla hry. Je to samozřejmě strašně těžké poznat, ale rozhodně jsem dost podezíravý, když vidím hru s omezeným fast travelem a možností si ho dokoupit. Nebo hru, kde musí člověk grindit celkem nudné sidequesty a outposty, aby mohl pokračovat v příběhu a čirou náhodou si taky může koupit XP boost (AC Odyssey).

          • lito

            jak jiní? Dělá to pořád stejná firma 😂. Znáš Capcom, ne? 

            "To, že to můžeš získat ve hře, taky moc neznamená. Pokud tu například máme silně omezenou mechaniku fast travelu a čirou náhodou tu taky máme MTX, co ti ten fast travel usnadní, nesmrdí to trošku?"

            Ne, nesmrdí, bylo to tak v jedničce a je to základní prvek hry. Pokud jsi lamka, tak si zaplat.

            "Za mě můžou být placené dodatky ok, dokud ale pro podporu jejich prodeje není negativně zasaženo do gameplaye vanilla hry. "

            No, vidíš, můžeš být v klidu a můžes svůj hejt poslat jinak, DD2 má úplně stejné mechaniky jako v jedničce, tam mikrotransakce nebyly,  všeho bylo omezené množství. Pokud mi nevěříš, zahraj si první díl a nejlépe původní hru bez datadisku. 

            • medveddd

              Haha, fair enough, ne jiní, ale Capcom v jiných hrách, blbnu :D

              Platí ale to stejné - že to stále dělají znamená, že je to ok? Myslím, že je to relevantní kritika pokaždé, když to udělají.

              Jinak musím uznat, že mi jednička nesedla a moc jsem ji nehrál, takže samozřejmě nemůžu zhodnotit, jestli je omezený fast travel na úkor gameplaye, ale zkrátka se nedokážu zbavit pocitu, že je dost směšné, když se někdo holedbá tím, že tam není fast travel a pak tě nechá si ho koupit.

              Kdyby From začali prodávat easy mode do Elden Ringu, taky by mi ta doteď krásná obtížnost jejich her "zhořkla v ústech". Musel bych u každé jejich hry přemýšlet, jestli mě tenhle boss vykostil, protože je to ta správná výzva, nebo protože na mně chce Miyazaki vyrejžovat dalších deset éček za snížení obtížnosti.

              A platit si rozhodně nebudu, protože stejně jako zbytek světa nemám hardware, který by DD2 dobře rozjel :)

              • lito

                Reakce na příspěvek:

                na Steamu máš 200 tisíc v té hře, takže masivní množství hráčů, co jedničku vůbec nehrálo. 

                "Jinak musím uznat, že mi jednička nesedla a moc jsem ji nehrál, takže samozřejmě nemůžu zhodnotit, jestli je omezený fast travel na úkor gameplaye, ale zkrátka se nedokážu zbavit pocitu, že je dost směšné, když se někdo holedbá tím, že tam není fast travel a pak tě nechá si ho koupit."

                Tohle dávej za vinu Capcomu, to jsou nenažrané hov@da, vyvojáři hry udělali pokračovaním se stejnými mechanikami, myslís si, že developeřii dělali hru, aby tam mohli fláknout transakce. Určitě ne v tomhle případě. 

                Vždycky je potřeba to brát v kontextu dané hry a ne z diskuzí naštvaných hráčů, kteří teď budou pranýřovat hru za vše.

        • Derp_1337

          Hele, neobhajuj to slepě. To, že Capcom pravidelně sype hráčům na hlavu popel, ještě neznamená, že s tím hráči "musí počítat".

          Jestli se to hráčům nelíbí, tak mají nárok vyjádřit svůj názor (a nekoupit hru či dát palec dolů).

          Komu takové praktiky vůbec nevadí, ten si tu hru může vesele koupit za plnou cenu.


          PS: A sice veškeré předměty můžeš získat ve hře, ale ty věci jsou úmyslně omezené. To není moc férové jednání. 

          Popř. si můžeš koupit tu knížku na restart postavy, ale ona není zrovna moc levná. Na začátku hry je problém na ni našetřit. Spousta lidí ani neví, že se dá ve hře něco takového koupit. A to je chyba vývojářů, ne hráčů.

          • lito

            To samé bylo v jedničce, že to nebylo přístupné, že sis to musel poctivě vybojovat. NIkomu to nevadilo, že itemy byly těžko dostupné. Dokonce jsi neměl ani možnost více než jednoho Ferrystone bez datadisku. Ovšem tuhle hru hraje spousty noobů, co jedničku nehrálo, pak se vztekají, že vše nejde získat hned a dávají to za vinu mikrotransakcím. Není to pravda! Tohle není žádný pay to win!

            Je problém hráčů, že by vše mělo být casualní a snadno získatelné. Pokud nechceš hru hrát, tak si kup tedy tuhle sr@čku. Capcom to tak dělá vždy. Takže máme rovnou Capcomu dávat bod dolů v recenzích? To chcete, i když to nemá vliv na hráče?

            • Derp_1337

              Jedna věc je těžší získatelnost pro herní výbavu, která značně ovlivní gameplay jako třeba zbraně a brnění. To je absolutně v pořádku.


              Něco jiného je snaha uměle natahovat tvůj herní čas. Omezení fast travelu a omezení restartu/změny tvé postavy není nic jiného než umělé natahování herní doby. A ještě k tomu když to omezili jenom za tím účelem, aby více lidí nakupovalo přes mikrotransakce. 

              A ještě k tomu ten Lehčí Camping Kit (DLC): ten taky razantně změní gameplay. Natáhne ti to herní dobu, protože se ti méně ostatních věcí vleze do inventáře a tudíž více času strávíš cestováním a nakupováním. A pokud se nemýlím, tak ten lehčí stan nemůžeš koupit v samotné hře, je to jen přes mikrotransakce, ne?

              • Hidden

                Reakce na příspěvek:

                Psal jsem to jinde, ale pro zopakovani - o trochu lehci camping kit ti rozhodne razantne gameplay nezmeni (rozdil hmotnosti neni velky) a navic se ve hre da koupit i lehci nez je v mikrotransakci. Portcrystal v mikrotransakci neni totez co Ferrystone, ktery v mikrotransakci neni (Portcrystal je sam o sobe k nicemu). Omezeni fast travelu v Dragon's Dogma neni o natahovani herni doby, ale cileny game design co dava ve hre smysl. Navic muzes porad pouzit povozy co te dopravi na hlavni mista a ktere te stoji jen par zlataku dle libosti.

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  Já netvrdil, že tam nejsou alternativy. Ale ty alternativy natahují tvůj herní čas.

                  "Cílený herní game design" je jenom laciná výmluva. Stačí, aby si nějaký scénarista sedl ke stolu a za 10 minut bude mít aspoň 3 výmluvy, jak by to natahování herní doby mohl ospravedlnit "cíleným herním game designem".

                  • Hidden

                    Reakce na příspěvek:

                    Ano, v pripade (obou) Dragon's Dogma to je cileny herni design a ne, neni to umele natahovani herni doby ani lacina vymluva. Pokud jsi ani jedno Dragon's Dogma nehral tak ten duvod proc je zmineny treba i ve zdejsi recenzi.

            • toka

              Moment a teď jako říkáš, že to není snadno získatelný, i když stačí vytáhnout kreditku? 😀

      • Veskoslav

        Co bys chtěl po recenzentovi. Beztak dostali kopii zdarma, tak proč by to měli nějak zohledňovat, že to jede naprosto tragicky. A defacto jedno jestli PC nebo konzole.

        • blaiddtom

          bola doba ked som sa na zaklade recenzii vedel rozhodnut ci hru kupim...dnes sa im uz neda absolutne verit a spoliehat na ne...

          ak hra nie je od ubisoftu alebo EA, tak zjavne netreba technicky stav vobec zohladnovat

          • Veskoslav

            Tak nějak si marně vzpomínám, kdy mě recenze přesvědčila o koupi či nekoupi hry.

  • Pro hodnocení této recenze jsou jen 2 vysvětlení. Buď recenzent mystifikuje čtenáře záměrně, čemuž nevěřím a nebo se redakce nechala docela opít rohlíkem v podání recenzní kopie ve značně odlišném stavu proti realitě nemyslím jen technický stav ale zejména ty mikro transakce za cokoli. Nějaký promptní dovětek do 24 hodin od vydání recenze by se fakt hodil

    Dopisovat to sem totiž týden po recenzi nemá moc smysl. 

    • Makaronka2

      Mám nahráno pár hodin a o MTX v té hře není ani muk, tzn. že to vůbec není cpané před obličej. Zároveň během hraní nevidím jediný důvod proč bych si ty nabízené srandičky potřeboval kupovat (oproti třeba Tales of Arise).

      Přijde mi, že se internet prostě rozhodl zas jednou něco vyhejtit i když tu vlastně není vůbec nic nového nebo zajímavého.

    • cms.sarka-tmejova

      On tam ten dovětek ale už je :)

  • dworkin

    A má ta hra taky nějakou hudbu? A mohli bychom se o ní něco dočíst?

    • Máš už psychiatra ? Mohli bychom ho vidět? Ty už jsi zase někde v ústavu ukradl přístup k internetu ? 

      • dworkin

        A dost.

      • Derp_1337

        Co ti vadí? Zeptat se může.

        Dobrá recenze zmíní kvalitu hudebního doprovodu či zvukových efektů.

        • V tom je právě ten zádrhel - "dobrá recenze"

    • michaelfoucault

      Hudbu nemá, ale zato má tlumočníka do znakové řeči.

  • Nikde v recenzi nevidím zhodnocení kvality sidequestů, jejich designu a scénářů, přitom to je pro RPG naprosto zásadní vlastnost. Jak jsou na tom? V jedničce mi přišly dost strašný, až mě to nebavilo hrát. A kvalita dialogů a postav?

    Dost mě irituje že zase mají němýho protagonistu, nenávidím tenhle hloupej imerzi bořící trope.

  • Tak ohledně této hry byl přetěžký hype již od doby kdy to ohlásili, nejinak tomu bylo zde v komentářích kde si někteří málem cvrnkli 😄 Mám z toho dojem že autor recenze záměrně přivřel obě oči aby mohl tu devítku udělit, jelikož vzhledem k pár ostatním recenzím to obecně taková sláva nebude - cituji:

    IGN France A sequel more in line with a Remake tarnished by a format outdated by today's standards.

    Metro GameCentral: An entertaining open world action role-player, with an interesting approach to AI-controlled companions, but which proves disappointingly similar to the 2012 original.

    But Why Though?:  Dragon’s Dogma 2 is an intricately crafted and highly engaging action RPG. However, it has many frustrating mechanics that could potentially alienate many players. Despite its disappointing narrative, it still provides a highly entertaining experience that Dragon’s Dogma and hardcore action RPG fans will undoubtedly enjoy.

    Pro někoho asi dostačující, osobně raději počkám na pořádnou slevu.

    • MATYNIKY

      První díl byl naprostá pecka a tohle vypadá ještě lépe,tak o jakým HYPE mluvíš?

    • twicer

      Jinýmy slovy více téhož, takže ucvrkání může vesele pokračovat.

      Předpokládám že původní hru si aspoň hrál, když si dáš takovou práci na to nakydat.

      • Ano, hrál. Zhruba hodinu. Tak prapodivný level design a grafiku (která se v DD2 až tak výrazně nezlepšila btw) jsem viděl málokde jinde.

        • twicer

          Pokud to málo co si viděl stačilo ktomu. aby tě to odradilo, tak to vskutku nebude hra pro tebe. Každopádně ten technický stav v kterém vyšla dvojka je tristní.

    • jindra.veliky

      Najít pár recenzí jdoucích proti proudu můžu u každý hry

      • Určitě, ale ty konkrétní body který zmiňují jsou celkem podstatný. A pokud se nepletu tak v téhle recenzi nezazněly, anebo jsem je aspoň neviděl 🥲
        Má to sloužit spíš jako varování pro lidi kteří se to chystají koupit day-one aby nebyli zklamaní že za to vyhodili ranec peněz a neodpovídá to jejich požadavkům.

        Na to je mimo jiné super kanál "before you buy".

    • lito

      PC verze 90% na MT.  Celkově taky kolem 90%. Tohle je neodiskutovatelný úspěch, hra skoro hype neměla oproti velkým titulům.

      • toka

        To score na MetaCritic ale není user score. Na Steamu to má 40%. Brzdi.

      • Derp_1337

        Pc verze DD2 má vskutku v průměru vyšší hodnocení než konzolové verze. Očividně se v těch recenzích podepsala špatná optimalizace na konzolích.

      • Je otázka co bereš jako hype. Hra podle mě neměla tak silnou propagaci/marketing jako ostatní tituly, ale fanouškovský hype měla proklatě obrovský, to nemůžeš popřít.

        Rád hru vyzkouším až bude její technický stav naprosto OK, mrzí mě že tuto větu píšu skoro u 90% nových AA nebo AAA titulů, jelikož se stalo normou vydávat tituly které jsou záplatované po celý rok (BG3, apod...) - na druhou stranu jsou to obrovská RPG, tak to člověk musí zkousnout a pochopit že to není jako dělat záplaty pro koridorovou střílečku. Proto hra u které jsem technický stav příliš nechápal byla AW2 a jak se ukázalo Remedy se chytili za nos a optimalizaci vydali 🥲

        • lito

          tak to je lepší varianta hypu, jednička je hodně oblíbená, tak se na to hráči těšili, ve finále kdyby jednička nebyla tak oblibená, tak by dvojka možná ani nevznikla, přece jenom jednička byla ze začátku niche hra, ale postupem díky fanouškům se hra dostala v podvědomí šiřšímu publiku.

    • Hidden

      Zalezi, co od toho cekas. Pokud vetsi, hezci a lepsi verzi Dragon's Dogma s jinym prostredim a pribehem, asi nelze byt zklaman (jak je napsano v recenzi). Pokud nekdo vytyka, ze je podobna puvodni hre a nebo ze "outdated format", pak holt asi cekal neco jineho a to co vytykaji jako chybu pro jine naopak chyba byt nemusi. ;)

      • No mě tam celkem překvapila i ta třetí recenze kde píše "disappointing narrative", ale to už je asi hodně subjektivní. Rozhodně to neodepisuji jako špatnou hru a strašně rád si to zahraji - jen ne za full price. Spíše jsem chtěl poskytnout i názory recenzentů z "opačného břehu" kteří s hrou byli sice spokojeni ale udělili pouhých 7/10 a 7,5/10 z uvedených důvodů.

        Mě osobně u nových her nejvíce vadí špatně provedená/odfláknutá optimalizace, což už tu někdo zmiňoval že je případ právě i DD2.

        • twicer

          Dragons dogma má a vždycky měl narativ oholený do základu, hnacím motorem není silný příběh, tady určitě nektví síla tohoto titulu. 

          Je třeba to brát spíše jako tajuplné fantasy dobrodružství, kde cesta je cíl.

          • To bude asi to co mi na té hře mimo jiné vadí. Mám rád RPG a hry obecně se silným příběhem, když si chci užít fajn herní mechaniky a hezký svět tak sáhnu po nějaké sandbox hře jako např. Mount & Blade. Ale rozumím že někomu se to líbit může a je to v pořádku. Jak píšu výše, DD2 vyzkouším a věřím že je to skvělá hra, ale pouze pro určitou skupinu hráčů, nejspíš se tedy znovu přesvědčím že nepatřím mezi cílovku, ale šanci tomu dám.

            • Inquisitor

              On to je v podstatě sandbox:)

              • Reakce na příspěvek:

                Potom se vše vysvětluje :) Upřímně ani Mount & Blade 2 jsem si nezakoupil protože stejně jako někteří ostatní zlí jazykové tvrdím že se jedná víceméně pouze o reskin prvního Mount & Blade 😅 Stejným příměrem by tedy bylo možné nazývat i DD2 jelikož říkáš že je to v podstatě sandbox a recenzenti tvrdí že oproti originálu nenabízí tolik inovací kolik by měl? 😃

        • Hidden

          Jasny, chapu. Ta optimalizace skutecne podle dosavadni odezvy vypada, ze neni moc dobra, takze jestli neprijde nejaky zazracny day 1 patch (o cemz dost pochybuju), hraci z ni asi nebudou uplne nadseni.

  • How to Start a new game without disabling Cloud Saves.  1. Run the game.

    2. Once you have reached the main menu, ALT-TAB.

    3. Navigate to your Dragon Dogma’s save data folder. Mine was at:C:\Program Files (x86)\Steam\userdata\<Your steam user ID>\2054970\remote\win64_save4. Delete the files within the folder, or cut them somewhere else if you want to keep a backup.

    5. ALT-TAB back into the game.

    6. Click on “Load from Last Save”.

    7. You should see the screen: Failed to load save data.

    8. Confirm and you will be brought back to the main menu, which you can now see the “Start Game” option.

    9. Start and create your new Arisen as per normal.10. When you quit your game, your new save will be uploaded to the cloud and it will overwrite your old Cloud save. No need to disable Cloud Saves for this method.

    • lito

      Tady z toho tvého popisu jde krásně vidět, proč to tam implantovali. V tom Cloudu máš uložené své pawny, pokud se každý druhý rozhodně si udělat new game, v momentě až bude mít vytvořené pawny ,tak to hře rozhodně neprospěje.

      • V čem by to hře neprospělo?

      • Po pravdě žádný velký problém nevidím. Kdyby měli globální databázi pawnů, tak je můžou udržovat i pro mrtvé profily nebo je mazat, když je nikdo nepoužívá. Kdyby je pak někdo zpětně vyhledal podle ID, tak by dostal zprávu, že už nejsou k dispozici nebo by při opouštění osiřelého pawna dostal možnost si ho přivázat ke svému profilu, aby nezmizel úplně. Nebo můžou držet několik aktivních profilů k jednomu účtu jako to dělají jiné hry. Možností je spousta.

        Dost lidí sdílí hry na jednom stroji, na kterém má profil a postup víc členů rodiny. Tohle je pro ně velká ztráta hodnoty hry.

        • No pokud mají svůj vlastní Steam účet a používají rodinné sdílení, tak mají každý svůj vlastní save, takže v tomhle problém nevidím. Jeden účet Steam = jeden uživatel, jinak stejně porušuješ licenční podmínky.

          • To sdílení her mezi přáteli a nově rodinné sdílení by vlastně mohl být zajímavý trik, jak to oblafnout. Akorát pak potřebuješ na jednom počítači dvě instalace hry, což při současných velikostech her a disků nevychází úplně dobře.

            Asi to porušení licence je, ale nevím o nikom, kdo by hru instaloval víckrát, aby si ji mohl zahrát i jeho partner nebo potomek regulérně pod jeho vlastním účtem na stejném počítači.

            • Instaluje se pouze jednou pro všechny. Uživatelská data se ukládají jinam.

        • lito

          určitě mají globální databázi pawnů.😂 Jo, žijeme v době zaslíbené, kdy se o všechno a všechny starají. 

          Prostě nechtěji, aby v Riftu byly stovky až tisíce  zbytečných pawnů.

          • Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.

            Centrální databázi samozřejmě mají. Nebo si snad myslíš, že když vlezeš do Riftu, tak server začne rozbalovat tisíce souborů se savy hráčů v úložišti, aby z nich vyzobával pawny, které ti to nabídne? Způsobů, jak řešit jejich zbytečnost a příliš velký počet, je spousta, ale způsobů, jak to monetizovat, je už méně. A tento je zvlášť pitomý. Kdyby si nechali platit za extra profily, které mohou být střídavě aktivní, ještě by se to dalo pochopit.

            A ano, jako platící zákazník považuji za vhodné, aby se o má data adekvátně starali.

      • Nejak nerozumim co tim myslis. 

        Nemoznost zacit novou hru s novou postavou a byt nucen to takhle obchazet, je ta nejneuveritelnejsi vec co jsem kdy videl.

        Jestli tohle obhajujes tak fakt uz nevim....

        • Veskoslav

          Je to Lito. I kdyby mu nešla hra spustit a jela na 15 fps, tak je to nejlepší hra roku 2024.

  • Veskoslav

    Takže opět nebudeme promítat technický stav hry do hodnocení? Co líta na netu, tak ta hra není schopná ani udržet stabilní snímkování, padá, glitche atd. Má to být nejhorší technický stav ze všech jejich her....


    Mimochodem 4k s 3080 a 5800X3D, musíte mít balance DLSS, aby jste měli aspoň 50 fps ve městech. A ty vypadají jak ve Skyrimu....Pokud máte Xbox řady S, tak hry stěží drží 30 fps, graficky jak Low setting (v sekcích, kde se toho "více" děje, tak to jde až pod 25 fps). A 4090 4K maximum setting a průměr stěží 50 fps. Prostě se Capcom zase předvedl, že se naprosto vykašlal na jakoukoliv optimalizaci.

    • Otazka, jestli tyhle day1 patche, ktere hru prece jenom dost opravi, nejsou neco jako dalsi ochrana pred piratenim.

    • lito

      že jsi nechtěl promítat špatný stav u Star Wars. To byl nejhorší port loni, navíc ho na PC do teď nespravili(Digital Foundry). Tam to bylo u tebe ok a ještě ses vypisoval, jak ti to jelo ok. 

      Jinak zrovna u DD2 se technický stav do recenzí hodně promítá a Capcom si může drbat hlavu, jelikož mohli mít daleko lepší hodnocení na agregátech. 

      • Veskoslav

        Byť je pro mě poslední SW hra skvělá, tak v týden vydání si nezaslouzila za technický stav ani 6/10...

    • blaiddtom

      tiez mi absolutne hlava nebere preco sa dnes doslova ignoruje v hrach technicky stav...ale aj ine nedostatky, podla toho od koho hra je

      riesi sa len ked ma hra na sebe logo studia/vydavatela, ktore je zrovna v nemilosti, inak je to zjavne jedno

      • twicer

        Je levnější mít beta testera zákazníka, co si za to ještě sám zaplatí. Máš jich víc a vtolika různých sestavách, že bys to nikdy nebyl schopný ve firmě zaplatit.

        Mám trochu obavu, že než pokročí testování pomocí AI, které by to celé zlevnilo, budou objemnější hry vycházet v čím dál horším technickém stavu.

        • blaiddtom

          v tom pripade nechapem za co su dnes plateni testeri, ak vobec este nejaki su....v roku 2024 uz je fakt ostuda, ze kazda druha hra je pri vydani nehratelny grc...

          ale dokial sa ludia nepoucia a budu stale bezhlavo predobjednavat/kupovat day one naco to menit, ze?

          najviac ma stve ze to mnohi recenzenti pri urcitych hrach stale veselo prehliadaju a nepocitaju do vysledneho hodnotenia

          • Testeri oznaci zavaznost chyby kdy A je neco co je priorita a treba H je neco na co se pak vyvojari uz vykaslou. Zalezi pak jen na tom kolik je jeste casu, penez a chuti to opravit.

            • Veskoslav

              Pak ti přijde Sales oddělení a stejně to pošle do prodeje, protože je to nezajímá:)

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Ano, přesně tak.

                Obzvlášť když chce vydavatel stihnout před vánoční termín, tak se opravdu nebere ohled na bugy. Vydání hry před vánocemi zajistí mnohem větší tržby než třeba někdy v únoru. Před vánocemi jsou lidi ochotni zaplatit přemrštěnou cenu i za produkt průměrné kvality.

          • twicer

            Ti sou placeni za to, aby to vypadalo alespoň tak jak to vypadá. Ostuda z pohledu hráče to jistě je, ale stím nehratelným grcem to taky nevidím tak černobílé, člověk který má dražší mašinu, část technických problémů vyřeší nadbytečným výkonem. A mám takový pocit, že na tom někteří vývojáři pěkně hřeší.

            Jinak budu dost možná na té straně barikády na kterou dštíš síru, kdybych měl jmenovat tituly, které se nedaly za posledních třeba 10let při vydání hrát, nevzpoměl bych si na jedinou. Šťastný to člověk, že?

          • medveddd

            Problém nebývá v testerech, oni ti tam ty chyby najdou. Problém je, aby byl při vývoji čas ty chyby taky ještě opravit.

  • lito

    Takže Art of Metamorphosis, item na změnu vzhledu. V původní hře 5000 RC.

    https://dragonsdogma.fandom.com/wiki/Art_of_Metamorphosis

    Ve dvojce: https://youtu.be/4QGRP_Ledgg?t=690.

     Pokud se vam nechce klikat na video, je to 500 RC. 500 RC jsi schopen získat opravdu rychle. Takže ta hra je ve finále přístupnější než jednička, takže tvrzení některých o nucení do MTX, je zcela zcestné.

    • Inquisitor

      Je pravda, že hodně lidí co hru hraje, tak to ani nepostřehlo, kdyby se o tom nepsalo. Prostě hrajou a nic je nenutí nic takového kupovat.

    • michaelfoucault

      Ta potřeba neustále obhajovat svou oblíbenou hru je vlastně celkem roztomilá. 

      • lito

        ano, možná je, ovšem tyhle hejty pramenící z neznalosti a ignorace daného výrobce a dané série je potřeba vymýtit. Samozřejmě chápu, že se hejtrům to nelibí, když jim podáš důkazy, že jsou vedle jak ta jedle.

        • Já bych řekl že je potřeba vymýtit úplně jiné věci. Např. MTX v singl hrách, špatné optimalizace, nemožnost restartovat hru kdy se mi zachce nebo mít více než jeden save slot......no určitě by se těch věcí našlo víc ale lidi kteří tohle v roce 2024 kritizují jsou vlastně ignoranti a hejtři a jsou vedle jak ta jedle (:

    • Carnage666

      Každej ten item co se prodává je i ve hře. Ten kdo to koupí si to jen urychlí.

      • lito

        ano, jako u každé Capcom hry v poslední době. Nikdy bych si nekoupil takový item, abych si sám zruinoval hru. Nikdy mě Capcom do těch nákupu nenutil a hraji od nich hry pravidelně. Takže hejtři mají v tomhle případě smůlu. 

        Co je odpad, je optimalizace, tady souhlasím se všemi. 

  • Teda když to tu pročítám, říkám si koilk lidí už čumí jen na net místo, aby hráli. Hru jsem koupil day one na PS5 a od té doby to pařím. Mám cca 25 hodin čistýho času a troufám si říct, že mohu fundovaně hodnotit. Že jsou ve hře nějaké micro transakce jsem si vůbec nevšiml a necítím potřebu je hledat někde v menu. Fast travel nepotřebujete. (je tu systém cestování povozy (za pár drobných herních peněz), kdy můžete usnout a za pár vteřin se objevit v dalším městě. A ukládat se dá u každého ohně či hospodě (případně vlastního domu) kde přespíte. Mimoto má hra i autosave takže po zkapání nikdy nenahráváte nějak nesmyslně daleko. Optimalizace na PS5 j pohodě, hra drží a nepadá ani při opravdu velkém chaosu na obrazovce (po zkušenostech s Helldivers 2 jsem za to opravdu rád). Že hráči už odvykli 30 framovým hrám je jasný, taky jsem na to zezačátku koukal, ale zvyknete si a po chvíli to přestanete vnímat. Že by to vyloženě rubalo se mi snad nestalo. Jede to zhruba stejně jako RDR2 a tam to nikomu nevadilo. Putování světem a překvapivě i robustní příběh vás neskutečně vtáhne a zatím nemám moc co vytknout. Už se těším z práce až vyrazím na výpravu zkoumat Battahl, kam jsem se včera konečně dostal. (Už tam mám barák ;)) Hrajte a neřešte blbosti.

    • twicer

      Hraješ něco střeleckého, autoaim nebo míříš růčo? 

      Dokážu pochopit, že to na 30fp s nějakým bijcem půjde vklidu uhrát, ale trefit harpii za letu/do hlavy v těchto snímcích je čisté utrpení.

      • No hrál jsem chvíli za archera a celkem v pohodě. Já nezpochybňuju že 60 by bylo lepších., jen říkám, že to není taková tragédie jak to všude čtu. A zaměřovat růčo se dá i v 30ti. Stovky hodin jsme napařili v Bad company 2 online a ten na ps víc taky nejel. Lidi jsou už jen rozežraní, no.

        • twicer

          Já ti nevím, je vysloveně nenažranost chtít hrát něco na lepší frekvenci, než co jsem hrál před 20lety v prvním Far Cry? :)

          V dobách BC2 byl prostě takový standart, měli to tak všichni, buď ses válel kolem 30fps ve 3d, nebo si hrál 2d. 

          Ono se na to asi taky dívá jinak optikou primárně PCčkáře, co měl jednotlivé konzole jen na exluzivity a jinak na to bude koukat člověk co jede primárně konzole a na fps zámky je zvyklý ještě z předchozí generace konzolí.

          Celé to drama okolo mikrotrasankcí v DD2 je přitažená za vlasy, ale mrzký technický stav bych teda za tragédii s klidem označil.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit