Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • K Prometeovi: Prachy prachy prachy, je to big, velkorozpočtovy film, takže musi aj riadne zarobiť, preto je určeny bežnemu, hlavne americkemu konzumentovi, a nech si recenzenti prskaju, ako besne mačky...to je presne ta dilema, natočiť lacnu klubovku pre scifi fajnšmekrov, tipu Stalker od Tarkovskeho, alebo nadupany, drahy velkofilm, ktory musi v prvom rade zarobiť, ale, je velmi zaujimavy prvy Votrelec, od tohto režisera, ktory sa stal brutalnym trhakom a bol mojim najsilnejšim filmovym zažitkom...majstro Giger...ktovie či ho niekto prekona, aj ked sa to Prometeusovi nepodarilo, rozhodne to nebol zly film.
    • Podívej, za vyjímečných podmínek vznikají výjimečné díla. Vetřelec1 je podle mě z části geniální hlavně proto, že na něj nebyl příliš velký rozpočet a nemohly se dělat žádné velkolepé cool scény, tak se snažili z toho mála, co měli, vytřískat co nejvíc a to se jim povedlo. Klidně se vsadím, že kdyby na ten film měl tehdy Scott o 20 mega víc, tak ten film udělal úplně jinak a třeba by to byla úplná kravina.

      Dnes se snaží studia nalákat lidi hlavně na pořádné CGI, takže se všechno točí kolem triků a jako bonus dostaneme i nějaký smysluplný děj *1* Hezky to jde vidět třeba na Star Wars - původní tři díly to je prostě klasika, kde jsou skvěle vymyšlené postavy i dialogy. Ovšem Ep1 a 2 je jen o tricích (které ani nejsou zas tak dechberoucí), dialogy jsou naprosto nudné a dementní a není tam snad jediná postava, kterou by si mohli diváci oblíbit... Ale hlavně tam jsou prostě epické počítačové bitvy a tím se dobře vydělává... U Ep3 si to snad naštěstí Lucas uvědomil (ani se mi nechce věřit, že to režíroval on)
      • DangerousDave
        áno, je to z veľkej časti tak ako píšeš, proces výroby popísujú jej tvorcovia tuším aj v DC k jednotke s komentármi kde spomýnajú ako z rôzneho šrotu a vyradených mechanizmov umelci vyrábali veľkú časť interiérov a rôzne predmety. Mne sa jednoducho zdá, že čím viac CG film obsahuje tým je prázdnejší ... presne ako píšeš aj ohladne SW, pôvodné diely sú jednoducho TOP, sú špinavé, prirodzené, atmosférické... nové sú vyumielkované a plytké.

        Preto oceňujem, že v Prometheovi sa dosť vecí vyrábalo pekne po starom, napriek tomu, že iní by to riešili pred zeleným plátnom. Podľa mňa to chce trochu času kým sa filmáry naučia s CG operovať s rozumom a nie iba pre efekt.
        • Jako mně se Prometheus líbil, ale asi je to tím, že jsem od něj nic nečekal a byl jsem od všech naočkován, jaká hrozná blbost to je... To, že tam je mraky nelogičností už jsem si u filmu zvykl... Vrtalo mi ale hlavou, jak asi probíhalo natáčení, jestli do toho náhodou Ridleymu moc nekecalo studio (podobně jako když Fox ničil Fincherovu vizi Aliena3) a co jsem četl, tak něco na tom asi bude a jestli se někdy dočkáme nějaké delší DC verze, tak třeba zmizí i některé kiksy
          • DangerousDave
            osobne od DC veľa nečakám a Promethea mal podľa mńa vo všetkom zásadnom plne pod kontrolou ... Ridley už imho nie je ten ktorého sme "poznali" z čias Blade Runnera alebo Aliena ... stále je špičkovým režisérom ale stačí sa pozrieť na jeho Robina Hooda ktorý je vyslovene tragický a predošlé filmy tiež neboli žiadne perly kinematografie. Rovnako dopadol Cameron aj s jeho revolučne nerevolučným Avatarom.
            • Jasně, ale pořád to funguje tak, že když si tvorbu filmu neplatíš ze svého, tak ti do toho obvykle investor (studio) bude kecat *4* Těžko ti dnes někdo dá 200 mil. dolarů na náročný film, u kterého není jisté, jestli si na sebe vydělá
    • DangerousDave
      o to je komickejšie ak Scott namiesto toho aby použil niektorý zo stoviek námetov od HRG a vytvoril nejakú zaujímavú mimozemskú bytosť sa on na to vykašle a prdne do filmu prerastenú chobotnicu. Ale aspoň tie kulisy recykloval z jednotky, čo považujem za jeden z plusov filmu.
  • Lukáš: No Ty jsi ale naplácal blbostí. Pak se nediv, že se Ti ten film zdá hloupý. Rozhodně to žádný prequel Vetřelce NENÍ, byť původně ho Ridley točit chtěl. Evidentně Ti unikají souvislosti typu LV426 a další.

    Ale přesně tohle jsem tady na games.cz čekal, tady to často jde s názorama z kopce až na několik vyjímek, co tu občas čtu.

    Have a nice day boys and girls, bacha ať vás něco nesežere :)
    • sice s Lukášem v plno věcech nesouhlasím, ale v jednom má pravdu, Je to prequel, sice není přímej, možná ani plánovanej, ale ten film si vzal z vetřelčího světa až moc věcí že při jeho sledování a vývoje děje člověk prostě má pocit že sleduje prequel...
    • Chlapče. To je jedno, že je to LV-223. Prometheus je prequel. Odhaluje kořeny vetřelce. V pokračování, které se plánuje, bude pravděpodobně LV-426. Jelikož Inženýři budou asi chtít využít toho nového tvora, který je směsí lidské zloby a Inženýrské dokonalosti. není toi přímý prequel, ale TENTO film předchází událostem Vetřelce z roku 1979 ... tzn. to je prequel. Řekli vetřelec, ona slyšela ilegální vetřelec a podepsala.
  • Entusiasmus GBX rozhodně nechybí, ale doufám, že si po vydání hry nepřečtu jen recenzi a nepůjdu pustit Aliens. Kluci, neposerte to!!!
  • ad Prometheus .... ten film perfektně rozšiřuje Vetřelčí universum, podle mě hodně hodně povedené a to že otvírá víc otázek než objasňuje je jen a jen dobře.

    Pokud to někdo bere jako prequel Vetřelce (což nechápu, navíc tak není vůbec prezentován) tak je to pouze a jeho blbost.

    Prometheus je perfektní film podle mě, záleží jak k němu přistupujete a jak nad ním přemýšlíte.
    • Tvoje poslední věta to vystihuje přesně. Když nad tím nepřemýšlíš, tak je to v celku dobrý film :/
      Moc jsem se těšil na Scottův remake Blade Runnera, ale po tomhle průseru, se začínám bát...
    • Prometheus je nejen špatnej film, ale opravdu smutnou součástí vetřelčího univerza, která je i tak od dob Vetřelce 3 dost špatná. Prequel k Vetřelci to je, o tom se s tebou nehodlám bavit. Ale není přímej. Ukazuje jak podle ubohoučké mysli Lindelofa vznikl první vetřelec. Herci příšerní, scénář komickej. A navíc je to popkorn. A k těm otázká ma odpovědím. Prometheus všechyn otázky, které položil, také zodpověděl. Pokud jsi nepochopil zákaldní premisu, tak jsi hloupej. Inženýři stvořili život na naší planetě. Normálně by ho utli, ale líbilo se jim, kam směřujeme...jenže pak se jim to nelíbilo. Chovali jsme se jako zvířata, a tak k nám poslali svýho emisara, jednoho z nich (Ježíš Kristus). Bohužel, ho u nás nepohostili chlebem a solí, ale ukřižovali ho. Takže se naštvali a chtěli nás vyhladit, jenže se něco stalo (jediná věc, co se nedovíme). A oni to nakoenc neudělali. Pravděpodobně "kdo jinému jámu kopá.."...A zbytek víš. Filozofický a mytologický odkazy typu Prometheus a játra a podobný srágory, jso utam jen na oko, aby to nebylo tak prázdný. Je to jen symbolika pro lidi, co se rádi ve filmech rejpou, ale není v tom nic hlubokýho. Vetřelec totiž byl vždycky Béčko, který si na nic nehrálo, jen mělo slušnej rozpočet a solidní scénář, plus lidi, který na tom orpavdu rádi dělali. Fór je v tom, že Lindelof nacpal do Vetřelčího unvierza filozofický otázky tak neohrabaně, že je to k smíchu pro všechny, kteří tomu rozuměj. A tohle řeknu tak rád: "Nerespektuju nikoho, komu se ten film líbil a říká, že ten film je chytrej." Chce te vidět opravdu filozofickou sci-fi? Pusťte si Sunshine nebo 2001:Vesmírnou odysseu. Zdar.
      • Jediné s čím s tebou souhlasím je to, že Prometheus je špatný film a je smutnou součástí Vetřelčího vesmíru. Nesouhlasím že Alien3 je špatný film, v DC verzi je to povedené dílo a pokud by měl režisér volnější ruce, dopadlo by to velmi dobře. Prometheus nastolil plno otázek ale na ty nejdůležitější nedal jasnou odpověď, nechal to na divákově fantazii. Scott nikdy neřekl že úvodní scéna je ze země. Že je nakrklo ukřižování ježíše nikde také není řečeno krom jakého si datumu 2tis let ( v té době se toho událo víc než jen ukřižování ježíše, zkus popátrat v historii ). Hlavně Ježíš určitě nevypadal jako SJ a nepřiletěl tam ale narodil se :) Problém filmu je opravdu scénář a velké otázky položené stejně jako v Lost, někdy neobjasněné, někdy objasněné totální kravinou. A nemůžu si pomoct, ale David byl zahraný geniálně, Shawn také celkem dobře, zbytek nic moc. Za neúspěch filmu si může Scott sám, nejdřív že to je Prequel, pak že není, nakonec natočí něco u jehož sledování se člověk prostě nemůže odprostit domění že sleduje prequel s komickým chováním postav, plný kravin a prázdných otázek. Bohužel nejsem toho názoru, že odpovědi na zásadní otázky filmu by si měl divák vytvořit sám podle toho jakou má fantazii.
      • Prometheus všechyn otázky, které položil, také zodpověděl.

        jenže se něco stalo (jediná věc, co se nedovíme)

        Bzzz! Chyba! *4*
        • Nedovíme se, co se přesně stalo, ale víme, že se jim to tam podělalo;)
    • Nevim jak ve finále...ale původně to měl bejt prequel vetřelce...k tomudle prequelu má bejt nějakej sequel pokračování nebo co...
    • janchor
      Osobně k němu přistupuju hlavně jako člověk, kterýmu se ježí vlasy z idiotskýho chování celý posádky a vzpouzení se elementární logice.

      Nastolený otázky nejsou marný, ale jako film se na to, zcela nezávisle na Vetřelcích, bolí dívat.
      • Luke
        Ten chlapec má pravdu.
      • Není vždy dobrej nápad vysvětlovat všechno. Osobně mě docela zklamalo, že lidskej druh vytvořili klonové Lorda Voldemorta. :P
        • Trošku špatně danej spoiler ne? *1*
          • Tohle bylo známo předem. *4*
            • Tak vlastně jako jo...z traileru si mohl asi každej vydedukovat jak to asi je...to je zase docela smutný, když to člověk veme kolem a kolem .)))
  • Uvidíme. BTW už jsem zjistil, proč jsou ve hře záběry z LV-426, resp. z kolonie. Ten výměník, jak vybouchnul, prý vybouchnul míň, než to ze záběrů ve filmu vypadalo. Čili Hadley's Hope je poničená, ale ne úplně zničená. Pořád ale nevíme, proč je Sulaco na orbitě LV-426, když na konci dvojky odlítala zpátky na Zemi.
    • Shaker
      Sulaco letela ve trojce kolem Fury 161, kde vyflusla Ripley a dalsi v zachranych modulech, co se s tou lodi stalo dal se nikde neresilo, ale vzhledem ke ctyrce bych pocital, ze kdyz se neco zmrvi, tak ma nastavenej kurz na domovskou zakladnu, coz je Zeme... uvidime, jak se s tim poperou, porad jeste doufam, ze to nebude blbost :-/
      • No, to mě taky napadlo, že měla být někde poblíž Fury, ale pak jsem nad tím dumal a ono to není úplně jisté. Kde přesně došlo k požáru a vypuštění EEV není z filmu jasné - a ve dvojce Ripley v záchranném člunu urazila hodně velkou vzdálenost.
        • Ne ne "Fury" 131 byla při vypuštění modulu zrovna po cestě (je to vidět při scéně vypuštění přímo ve filmu, klidně se podívej).

          Co by vás ale mělo zajímat víc je to že autoři hry sami řekli že je pro ně směrodatnej příběh jedničky a dvojky, na keterým pokračují alternativním pokračováním (takže třetí a čtvrtý film nemůžete brát v potaz).

          Navíc ve videu je vidět že se mariňáci do Sulaca podívají a (pravděpodobně) tam nikoho nenajdou. Pokud si pustíte film Aliens do konce, tak v závěru titulků je slyšet zvuk otevírajícího se vajíčka (jasně ve trojce to bylo vidět, ale tu já do toho vzhledem ke známým okolnostem započítávat nebudu). Cameron sám naznačil že tímto směrem se má pokračování ubírat (sám to řekl).

          Takže: Je možné že ve hře bude Rypley mrtvá i z celou posádkou (krom Bishopa, který asi Alieny moc nevzrušuje když je umělej :D) a příchozí mariňáci tam narazej buď na Alieny a nebo druhou královnu a spadnou (nebo utečou, cokoliv chcete...) na LV-426 která (jak je vidět v trailerech i když je to blbost) že hrozba Alienů není úplně tak nulová než jak by se čekalo.

          Mimochodem, pokud teda výbuch nezničil Hadley's Hope, tak je podle mě víc než 100% jasné že zůstala zachována (takže je možné že se tam ve hře i podíváme) ztroskotaná mimozemská loď. Ale to už je ujen taková divoká teorie :)
          • On je tam právě střih, takže to tak úplně jasné není. Teda aspoň v mojí verzi (té, co neschválil Fincher a vetřelec leze z vola).

            No, autoři to sice řekli, ale v jiném videu pak řekli, že nemůžou použít Ripley, protože umřela na Fury... Mají v tom evidentně trochu zmatek.

            Jinak na konci titulků Aliens to není zvuk vajíčka, ale facehuggera. Přidal to tam Cameron jako easter egg a nemělo to žádnou dějovou souvislost. Tehdy se ještě vůbec nevědělo, jestli a jak bude série pokračovat (pozdější lapálie se scénářem ke trojce to pak potvrzuje).
            • To je opravdu zajímavé, já si zase pamatuju jak v nějakým rozhovoru jasně říkal že jde o vejce (a opravdu by ten zvuk tomu i odpovídal), samozřejmě se tu hádat nebudeme, ale je to přinejmenším docela zajímavé - buď si protiřečí, nebo jsem asi někde četl nějaký výmysl.

              Každopádně děkuju za kvalitní diskusi - to je na těchto stránkách vzácnost.

              DangerousDave: Tak on je to celkem velký nesmysl už s tím že se na Sulaco krom královny vůbec někdo dostal, ale nejsem takovej hnidopich abych se nad tím rozčiloval - spíš mi ve trojce na začátku vadím změněnej interiér lodi.
            • Tak s tou Fury máš pravdu; já se teď podíval na hvězdy a skutečně zůstávají stejné, takže je to jeden záběr.

              S vajíčkem ale pravdu nemáš, viz: when the ending credits in Aliens stop you can hear a facehugger running. Jim Cameron confirmed its a running facehugger in 1991 during the Q&A at the T2 Convention.
            • DangerousDave
              Vymáčknutý jebák: vajíčka nebehajú *1*
            • Právě že v té verzi o které píšeš to vidět je (žádnej střih tam není - vidíš jak se ten modul odpojí od Sulaca a kamera jakoby postupuje z lodi ven a natočí se bokem, kde vidíš ten padající modul).

              A pokud vím na konci titulků je to zvuk otevírajícího se vajíčka (schválně si to poslechni a porovnej to např se scénou, kdy se otevírá vejce před Newt - uvidíš že je to prakticky identickej zvuk).

              Mimochodem jeden rozhovor s Cameronem to potvrzuje.
        • Shaker
          je tam der jak v ementalu, tak snad je nejak smysluplne vyplni :D
    • MrSanta
      Dokud jsem se nepodíval na to video, tak jsem měl jasno. Domníval jsem se, že jdou alternativní cestou, ve které to celý výsadek schytal a nedošlo ani k odpálení výměníku. Nebo dostali na pr*el až na konci na palubě Sulaca od maminy a proto zůstal Sulaco tam kde je. Ale když tu teď říká, že je to v rámci kánonu, tak v tom mám zmatek.
      Ono je to stejně jedno. Podívám se na to na YT a uvidím. Na hraní se moc necítím, jsem strašpytel *1*
  • Drzim jim palce,ale sance ze to bude pecka asi nejsou az tak velke.
    Kdyby aspon ten multiplayer byl pokracovanim mp AvP2 (mod kde se hrac vyvijel od facehuggera dale byl skvely i kdyz chtel dopilovat,stejne jako extrakce).
  • po failu prometheus at se radeji s ridli skotem o nicem neradi
    • stoupeek
      Já s tebou souhlasim. Jako prequel filmu Alien to byl total epic fail. A jako normální film to byl tuctovej film, ne-li Bčko. Efekty pěkný, ale totální slátanina. Můj názor!!!
      • God-of-War
        Asi každej viděl něco jinýho...fakt.
        • Byl jsi na tom v kine, v nejake rozumne kvalite? Umis dobre anglicky, ci jsi mel poradne titulky? Protoze byt je ve filmu par zajimavych narazek, a snaha o neco "hlubsiho", je to zplacanina. Uvidime co s tim udela director's cut, protoze ted je to des a hruza. Btw csfd 71% a klesa :-) Dej tomu pul roku, a pak hodnot...
          A jeste jedna vec, avatar mel taky vysoke hodnoceni, a zadny zazrak dejove se nekonal ;-)
          • tak když si přojíždíš csfd, tak většinou to má tak 2 hvězdičky...pak přijde někdo, kdo má asi slabší intelekt, dá tomu 5 hvězdiček, čímž úplně znehodnotí celkový průměrný hodnocení. Ze statistickýho hlediska bych hodnocení na CSFD bral hodně s rezervnou, ve skutečnosti bude kvalita o něco nižší, než těch 71%
            Každopádně film je děsnej. Spielbergovi se taky s válečnym koněm nezadařilo a nezávislý filmy u nás zrovna moc nedávaj.
            • DangerousDave
              Shaker: súhlas a čo sa týka spomýnanej megachobotničky tak nerád používam to slovo ale v tomto smere to bol kolosálny FAIL.

              Priznám sa, že mňa u filmu držala hlavne Noomi ktorá tu bola podľa mňa perfektná. Na Theron som prezmenu alergický a Michael Fassbender nech sa snaží ako chce oproti Lanceovi z ´86 nemá ani najmenšiu šancu (ale bol fajn).
            • Shaker
              DangerousDave: kdybych na to nesel do kina jako na Prequel k alienum, tak by se mi to asi docela libilo, ale jelikoz sem porad cekal, kdy se tam konecne objevi vajicka s facehuggerama a misto toho na me cumi nejaky nadoby s cervickama a pak jedna zizala v cerny vode, ktera byla podobna spis ty legracni priserce z epizody 4 hvezdnych valek v drtici odpadu... a to nemluve o ty posledni ultimatni chobotnici. jedina vec, ktera tam byla aspon trosku alienovska byla ta operace, jak to z ni tahalo tu malou sv*ni a to presne do doby, kdy se z toho vylihla ta blbost... to mi zase pripomnelo Men in Black a slavnou vetu: "Blahopreju, je to... chobotnicka" A po tomhle vsem se v tom kine nesmej...
            • DangerousDave
              u lepších filmov (a tam patrí aj Prometheus) hodnotenie omnoho viac znehodnocujú tí ktorí dávaju "odpad" alebo 1* ... to zamáva s hodnotením podstatne viac ako 5 hviezdičiek. Takže môže to byť presne naopak, že priemerné hodnotenia by mohlo byť bez týchto extrémov vyššie ako 71%.

              Osobne to hodnotím na 3,5/5 ... keď sa nad tým človek zbytočne moc nezamýšla a zabudne na pôvodného Aliena tak sa to dá vcelku užiť.
    • Pre mňa bol Prometheus špičkový film s trochu zvláštnym koncom ale film bol super. Asi si nevidel Prometheus 2012 ?... *1* PS:( nepomýlil si si to s týmto: http://www.csfd.cz/film/213081-prometheus/) *15* *3* *15*
    • No když se dívám na Tvůj pravopis, tak chápu, proč je pro Tebe Prometheus fail :D

      btw imdb 7.6 mluví jasnou řečí uplně opačně.
  • Po tom co GB zrusitl Duke Nukem: Reloaded projekt (bez udania dovodu timu Interceptor) a po tom, co klamali o dlzke kampane DN:Forever (18 hodin?!?!? -> max 10 na Damn i'm good) by som sa obaval najhorsieho. Taketo rozhovory su len PR kecy, teda kto videl gameplay video vie, ze toto nedopadne dobre. Proste GB potrebuju prachy a najviac ziskaju pridanim "dostupnosti".
  • Já jen doufám, že tam nebudou nesmysly typu odkopávání útočícího vetřelce nebo chytání FH do ruky - Kdo to kdy kurňa viděl abych bez problému odkopával něco co mě na blízko zabije jednim chmatem?!
    • Něco podobného je ale vidět na některém videu.
    • Asi tak, toto me na AvP2 celkem stvalo, vetrelec (dle ripley) mel mit 2.5metru, a sorry, ale tomu ani dvoumetrovy borec konkurovat nemuze, kor kdyz ma drapy, kyselinu, :-D "lepsi zuby" ;-D, atd....
  • kdyby raději mluvil o tom, jak AI umí využívat stínů, rychlosti, skrývání se za překážky a různých kombinací pohybů, aby se co nejrychleji a nejúčiněji dostal ke kořisti..... takhle to vypadá na další morhoon v krásném vetřelčím prostředí

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit