Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Znam par lidi, kteri si kazdou hru (at uz steam nebo cokoli) regnou na novej acc ... jen proto, aby ji mak mohli strelit (vcetne toho acc samo) ... to pak samo vede k vopruzu, ze ma clovak 150 ruznych acc ... ale na druhou stranu ...

    Neexistuje nejmensi duvod abych trebas ve steamu memoh jednoduse gamesu pervist na jinej ucet. Co vic, existuje na to tema dokonce narizeni soudu, ktery narizuje to umoznit (se zduvodneni, ze majitel hry si se svym mejetkem muze nalozit dle libosti a je ciste problem provozovatele, jak mu umozni to pravo realizovat - nebot jeho pravo k te konkretni kopii bylo vycerpano prave prodejem).
  • calwin
    online pass by bol pre mňa dobrý IBA vtedy keby sa viazal na konzolu a nie na KONTO... je to odveci systém...
    • dira
      jasně, rozbije se ti konzole (berme v potaz třeba dokonce vadné kusy které se reklamují i během prvního měsíce) a příjdeš o všechny hry :) logika nadevše :D ještě že nerozhodují lidi s takovýmto názorem :o)
  • online pass me nestve.. pokud by to umoznilo navic hrat hru bez zasunuteho media tak to vitam vsema 10ti.. to ze na xbox neco naistaluju a porad me to nuti me opravdu stve.. pokud hru vydaji digitalne tak take nelze fyzickou kopii na digitalni.. no ale vrchol vseho je samozrejme to ze xbox live je placene.. no dalsi konzoli uz zrejme nekupuji.. na hopsani pred tv me staci ten veteran.... a tak casto sousedi kalit nechodej takze se moc casto stejne nepousti :)
  • No nevim, me zrovna online passy prisly jako ferovy a inteligentni zpusob vyrovnani se s bazarovym prodejem.

    Singleplayer se jednou proda a pak uz vydavateli muze byt jedno, kdo ho ma a hraje. Ale s online sluzbami jsou spojene naklady, takze je fer, ze kazdy novy uzivatel za ne zaplati poplatek na jejich provoz. EA urcite nebude (a aninemuze) provoz online sluzeb dotovat z vlastni kapsy, takze jsem zvedav, jak si budou vypadek techto prijmu kompenzovat. Prijde mi, ze jakekoli jine reseni, ktere me napada, je horsi a mene spravedlive, nez online passy.
    • Samozřejmě. Je správný když se 1200 lidí spojí a koupí si jednu hru a pak si ji pujčují. Ale je špatný když si ji koupí jeden a pak ji prodá, aby si ji ten druhej nemusel kupovat za plnou cenu od vývojáře. *2*
    • blbost!
      Kazdy novy uzivtel hry ktera uz se jednou zaplatila ma platit ?? bracha dohraje da bratranci bratranec dohraje da svagrovi apd. a kazdyho skasnout ti pride fer? Titul je zaplaceny a jim muze byt uprdele! kdo za to PC ci konzoli seda vramci jiz zakoupene hry.
      Obycejna nenazranost, taky aby se osvedcila.
      Online pass je nejstupidnejsi vymsl posledni doby v hernim prumyslu reflektujuci pouze a jen NENAŽRANOST.
      *11* *12* *12*
      • Neni to blbost, viz ma odpoved generalovi obviousovi.
        • ta odpoved je taky blbost
          • Zkus to rozumne vyargumentovat.
            • Ty si žalud mg... *1* *1*
    • Prvni hrac proda licenci druhymu, poplatek je zaplacenej, muze hrat stale jeden clovek. Je to uplne to samy jak kdyby hral porad prvni hrac. Chtit aby si kazdej koupil vlastni kopii je nesmysl, taky neplatis znovu zidli kdyz si na ni seda nekdo cizi.
      • ringmancz
        vole to je jejdasek, tady neztrácej čas *3*
      • Kdyz kupujes zidli tak

        1) Hradis veskere naklady spojene s jeji vyrobou. U her je to jinak, hraci plati pouze malinkaty podil nakladu spojeny s jeji vyrobou. Je to uplne jiny obchodni model. Ten co se aplikuje u zidle nelze aplikovat na hry.

        2) Vyrobce zidle nema zadne provozni naklady spojene s tim, ze na ni nekdo sedi. S pouzianim online funkci provozni naklady jsou a musi byt nejakym zpusobem uhrazeny. Zpravidla jsou soucasti ceny hry. Ale pozor,cena hry je pevna, provozni naklady promenlive. Aby to fungovalo, musis odhadnout, jake provozni naklady budou spojeny s jednim hracem a to zohlednit v cene hry. Jestli za tu jednu cenu pak bude hrat vice hracu, nebude to fungovat a vyrobce bude provozovat ztratovou sluzbu. Nabizi se nekolik reseni, online pass proste necha kazdeho noveho hrace zaplatit za online sluzby zvlast. To je fer. Nebo to take muzes zohlednit v zakladni cene hry a proste pocitat, ze tu hru budou pouzivat treba tri lide a tedy s trojnasonymi naklady na online sluzby. Ty asi budes spokojenejsi, ale je to nespravedlive vuci tem, co bazary nevyuzivaji. Budou totiz v zakladni cene platit tri online passy, ktere nevyuziji a vlastne tak budou platit za hrace, kteri bazary vyuzivaji.
        • Když si koupíš jednu židli, tak tak je výrazně levnější, než fabirka, kde ji udělali - náklady továrny se taky dělej mezi všechny prodaný židle, takže ne, neplatíš VŠECHNY náklady, který bylo nutný vynaložit na výrobu tý jedný jediný židle.
        • vesmes souhlasim, nicmene si myslim ze styl OP je spatny..
          navic zapominas na spoustu dokoupitelneho obsahu, za ktery nauctuji dalsich 8-15€ (napr. BF3) nebo Premium (BF3 znova..) za nejakych 900.. to si myslim ze jim ty servery na par let s prehledem uzivi
          • Ten ale dokoupit nemusis, ze? A povazuji za nestastne, kdyz koupi neceho platis skryte za neco jineho. Imho nejlepsi je platit prave a pouze za to, co kupujes, protoze preve v takovem pripade trzni regulacni mechanismy funguji nejlepe. Cim mene je jasne kdy kde za co platis, tim hure cely system funguje.
        • Chces to brat spravedlive OK tak pak ceny hry se musi rovnat nakladum na platy vyvojaru/pocet kopii (rozumej lidi co si to chteji zahrat) jenze to by pak spousta kvalitnich popularnich her stala min jak dolar a shity by stali desetitisice... *1*
          • Na tom neni nic spravedliveho. Naklady na vyvoj hry nejsou jen platy vyvojarum. Plus zapominas, ze se podnika za ucelem dosazeni zisku. Navic to neni ani technicky realizovatelne, protoze nevis kolik se proda kopii a tedy za kolik ma jedna byt. Zkus vymyslet neco pouzitelnejsiho.
        • 1. Pokud prodavas neco pod nakladama, tvuj problem. Nikoho to nezajima. Navic pises nesmysl. Kdyby jedna hra stala jen zlomek nakladu/pocet prodanych kusu tak se nikdy nezaplati.
          2. Mas tam logickou chybu. Kdyz si dva lidi koupi dve licence, variabilni naklady na provoz online sluzby musi byt 2x vetsi. Ti dva totiz budou hrat zaraz.

          Jedna licence = jedna cena = jeden provoz. A z hlediska nakladu na jeji provoz je uplne jedno jestli za stolem bude jeden hrac, dva hraci, nebo orangutan. Je to jenom nenazranost.
          • 1) ty jsi to asi nepochopil. Naklady na vytvoreni jedne hry se pohybuji radove v desitkach milionu dolaru. Cena jedne prodavane kopie je jen zlomek techto nakladu. Pochop, ze existuji produkty s takovymi naklady, ktere si zadny bezny jedinec sam nemuze dovolit uhradit. Funguji na zaklade toho, ze je uziva vice jedincu soucasne a kazdy plati jen maly podil z techto nakladu, pricemz se predem nevi kolik uzivatelu a jak intenzivne bude produkt uzivat. Prodejce takoveho produktu to musi odhadnout a nastavit pravidla. Kdyz se splete, je to jeho riziko. Ale uzivatele jeho produktu musi tato pravidla respektovat a neobchazet je, vyrobci techto produktu to maji dost tezke i bez parazitu, kteri na jejich praci chteji parazitovat. Pokud se nekomu pravidla nelibi, pak at ten produkt nepouziva. Neni to nic mimoradneho a nejde zdaleka ani jen o hry. Tyka se to treba i placeni na koupalisti. Myslis ze muzes jen tak ric, ja jsem si listek koupil, poplatek jsem zaplatil a uz je jedno, komu ten listek prodam dal? Nebo ze si muzes pronajmut byt a pronajimat ho dal?

            2) Neni to jedno, protoze u jedne licence se nepocita s neomezenym vyuzivanim online sluzeb. A z toho pohledu je rozdil, zda licenci vyuziva jeden nebo dva hraci.
            • Zadny hrac nehraje vecne a ani se s tim nepocita (to by online sluzby s provoznimi naklady nemohly byt uctovany za pausalni poplatek predem). Tudiz se pocita s nejakym prumernym vyuzitim a dva hraci tak predstavuji presne dvojnasobek prumerneho vyuziti. Jestlize bazarovi hraci predstavuji napr. 2/3 hracu, pak se jedna o 2/3 nakladu na provoz online sluzeb. To neni neco zanedbatelneho, co by vydavatel nemusel resit. A je spravedlive, pokud si to bazarovi hraci uhradi sami.
            • Ma porad jedny naklady. Je to jeden account. Navic jestli sedi za klavesnici Franta nebo Karel tezko ovlivni (zdvojnasobi) naklady. To je hodne fantasmagoricka myslenka. Uz mi dosly argumenty, tak jsi asi vyhral. *15*
            • A to uz jsou dohromady dva lide :-). Za jednu cenu tak dva hrci uzivaji online sluzby (a nevadi ze ne soucasne, o to zase dele), s kterymi ma vydavatel naklady.
            • Ne, licenci pouziva jeden clovek a pak ju prenese na jinyho cloveka, ktery ji pouziva taky sam.
            • Bazarovou hru uziva vice lidi.
            • Mas pravdu, nechapu co meles. Bazar je jedno uziti jedne zaplacene licence dvouma lidma po sobe. Bazar nemuze byt dve uziti protoze se ta hra nerozdvoji. Pouziva to porad jeden clovek.
            • Stale to nechapes. V cene jedne kopie hry jsou zapocteny naklady na jedno uziti, neni podstatne, zda tato uziti probihaji najednou nebo postupne. Kdyz budes mit predplatne na hry, tak je take jedno, jestli jednu hru bude mit jeden hrac a druhou druhy, protoze tam je splnena podminka jedeno uziti produktu = jedna cena. Bazar je ale neco jineho, to je dvojnasobne uziti produktu dvema uzivateli za jednu cenu. Pricemz v pripade online sluzeb jsou s tim uzitim spojene naklady a to je problem, ktery je nutno nejak resit. Online pass je jedno z reseni, zvysit zakladni cenu multiplayerovych her jine, prodavani dulezitych predrazenych dlc treti, snizeni kvality sluzeb ctvrte, brzke uzavreni online serveru pate a tak dale. Online pass je nejspravedlivejsi, za online sluzb plati ten, kdo je pouziva.
            • Nejdou, protoze je to jeden listek. Stejne tak tu hru nehrajou dva lide NARAZ.

              Hra je jedna dozivotni licence. Kdyz budu mit permanentku na hokej a pujde na ni na jeden zapas nekdo jinej tak je to to samy. Zadna skoda nevznikla protoze je jedno jestli pujdu ja, bratr, nebo tam postavim popelnici. Hokej je zaplacen.

              Invalidni jsi tak akorat ty jestli to nechapes. A tim to pro me hasne.
            • A na ten jeden listek jdou do kina nebo koupaliste dva lide? My se nebavime o preprodeji. Nikdo nic nema proti tomu, kdyz jeden kamarad koupi druhemu k narozeninam hru. Zkus nejake jine argumenty, tyto nejsou validni.
            • Pises opet kravinu a sam argumentujes proti sobe, kdyz si koupim listek do kina nebo na koupak tak je uplne jedno jestli tam pujdu ja nebo nekdo jinej a nevsiml jsem si ze by si kino stezovalo na preprodej listku.
              Takze se musis snazit vic.
    • Ty vole, shilluješ trochu moc.
  • fizola
    Myslíte že prídu patche, ktoré zrušia online pass na hrách ktoré už zakúpené máme, alebo sa táto informácia bude týkať iba hier ktoré výjdu odteraz? Nie je že by som chcel predávať svoje hry, ale napr. keď chcem dať bratovi hru čo som dohral ja sam, musim mu dať aj svoj prístup do originu atď.
  • smejki
    No neke!
  • Tohle je jedna z dalsich zhovadilosti teto radoby firmy, ktera se pouze snazi maximalizovat svuj zisk a to skoro na vsem ... inu jak se do lesa vola ....
    • Maximalizovat zisk je cilem vsech firem v trznim hospodarstvi. Na tom neni nic spatneho. A EA ten zisk nema ani nijak zvlast vysoky. Online servery se zdarma provozovat nedaji. A osobne budu radsi za online pass, nez za to, ze se po dvou letech zavrou online servery, protoze hra uz nevydelava na jejich provoz.
      • calwin
        s tými servermi je to aj tak jedno... cloud servery sa dávajú obyčajne na kontrakt aby sa znížili náklady... tie "peniaze" čo dáš hre neostávajú v HRE ako takej ale preserú sa inde v štúdiu na iný titul a ty z toho nemusíš vidieť ani cent keď štúdio krachne... je naivné myslieť si že tie peniaze poputujú k úhrade serverov...

        ak sa herné servery "neprenajímajú" cez outsourcing tak som sa potom zmýlil ale podstata príspevku ostáva :)...
      • Kéž by EA dopadlo jako chudák THQ. Respektive škoda že to nebylo naopak...
      • mdkGT
        Ale EA ty servery zavre treba za 4 roky stejne.
    • Zasrany kapitalisti! :D
  • ja se obavam toho ze to stejne dopadne tak.. ze to nebudou prave ty zbytecne DLC, ktere boudou misto online passu.. ale ze tam bude polovina DLC, ktere budou bud mit pomerne velky vliv na dej, nebo se bez tech zbrani /ktere nahodou obsahuje placene DLC/ bude hra jen velice tezko dohravat...

    kazdopadne i tak +1 od EA za to ze takovou blbost jako OP zrusila :) *8*
    • +1 z -10 bodu ktere ma za to, ze to vubec kdy zavedla
  • Jo jenže oni si to nahradí mikrotransakcema nebo always-on-drm

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit