Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tolik kritiky, tolik fanatického obdivu => musel jsem si to koupit :-D
  • Hru jsem koupilv alfaverzi a prosel celym jejim vyvojem pres betu az do soucasne plne verze. Prijde mi, ze autor hral bud jinou hru, nebo alfaverzi (nenechal si Steam updatovat na betu a pak na plnou verzi) a nebo hru proste neumi hrat.
    Jinak by nemohl napsat takovou snusku nesmyslu, zejmena o diplomacii. To, ze se vztahy casem zhorsuji bylo v alfaverzi, v pozdni bete a v plne verzi je cely system zmeneny a neni problem byt za dobre se vsemi.
    To, ze nelze uplacet je totalni blabol. Halo, autore, co takhle si tu hru zahrat? Samozrejme, ze lze uplacet, jak financemi, tak technologiemi, tak luxusnimi surovinami. Hral jste tu hru vubec??? To uz nezminuji to, ze pokud uzavrete se slabsi rasou smlouvu vyhodnejsi pro ne, nebo jim dokonce neco darujete, zlepsi to vase vztahy s ostatnimi, protoze vidi, ze pomahate slabsim. Takze priste doporucuji hru zahrat a neplacat kraviny.
    A pokud nekomu vadi system bitev, pak absolutne nechapu, jak muze byt vyzdvihovano Galactic Civilization II, kde jsou bitvy jen grafickym zobrazenim PREDEM spocitaneho vysledku, ktery nemuzete NIJAK ovlivnit. Naopak, zde i s mnohem slabsi flotilou muzete diky dobre zvolenym kartam a dobremu veliteli porazit silnejsiho nepritele.
    Dale jsem narazil na lidi, co nepochopili teraformaci. To, ze muzete teraformovat prece neznamena, ze musite ne? Chcete hodne lidi, tak teraformujte na terran ci ocean. Ja osobne vzdy teraformuji jen z desert na arid, ponecha to bonusy k financim, ale zvysi pocet obyvatel a dalsi statistiky. Za mne je hodnoceni 8/10
    P.S. Naucte se uz konecne, ze pradedecek se jmenuje MASTER of Orion a necpete vsude mnozne cislo.
    • Letmym proletnutim diskuze tu vidim zminene MoO2 nekolikrat a temer vzdy spravne...
      • Jo, v diskusi jo, ale na zacatku recenze je to porad blbe.
  • Takže hra je špatná, protože jí autor článku neumí hrát ? *15* Ok.
    Taky jsem na newbie dostával, když jsem to hrál poprvý, po druhý atd. Dneska už si to dám bez problému se 7 protihráči na obtížnost serious a jde to v poho.

    Co se bojů týče, tak by opravdu mohli trvat déle, já se v pozdější fázi hry dostanu do max. střední vzdálenosti ( 2. část ) a nepřítel je KO. Jinak mi to přijde logické, že se flotila pohybuje pospolu a neléta chaoticky sem-tam, jako v Sins, kde se lodě otočí na místě o 360 za 2s.

    Jinak mám verzi 1.0.9, ale hra je podle officiálních stránek ještě alpfa, viz odkaz :

    http://endless-space.amplitude-studios.com/Progress
    • Alfa? Ja tam teda vidim gold a hra take jiz vysla, jako plna verze.
    • smejki
      pole působnosti máš volné
      http://games.tiscali.cz/ctenarske-recenze/
      • Snad jsem tě svým komentářem neurazil. *15*
        Ale když recenzuješ hru, tak by ta recenze měla být co nejvíce objektivní ( což se ti cca do poloviny dařilo ), zjistit si o ní co nejvíce, nahrát pár desítek hodin a teprve potom tu recenzi napsat.
        Protože tebe ta hra nasr.la, tak potom taky vypadá i recenze a potenciální kupující/hráč pak dá na tvůj názor ( jsou i tací ), téhle hře se vyhne a to je škoda.
        • smejki
          Nahráno 25 hodin. Tři seance za amoeba, dvě za horatia, jedna za sophony, jedna za cravery, jedna za impérium. V popisu produktu ani nikde ve hře není zmíněno, že je to alpha verze, což považuji za kombinaci sprostoty a řezání si větve pod prdelí. Je zmíněna pouze ona iniciativa Games2Gether, což nyní působí spíš jako vyčůrané obkecání toho, že se prodává nehotový produkt. Z popisu G2G lze totiž spíš dospět k názoru, že je to nástroj pro debugging/drobný polish, ne pro vývoj. Kdybych tohle zjistil dřív a byl trošku impulzivnější, tak rovnou vlepím pětku za drzost. Navíc vývoj formou vox populi nepovažuji za něco zvlášť kladného. Při zjišťování infa o hře jsem navštívil stránky studia a četl si o tvůrcích. Moc mě nezajímá, co píšou o produktu, ten mám na dlani. To je víc, než by udělal kdekdo.

          Navíc mi připomínáš člověka, co pod recenzí na Civ5:G&K psal, že kdo nehraje Civ5 na vysoký obtížnosti je utřinos. Jenže vyšší obtížnost u Civ5 spočívá v tom, že AI má oproti tobě ekonomický i bojový bonusy. To je design, kterej se mi hnusí a nebaví mě. Já chci na vyšších obtížnostech lepší AI, ne kopance do podbřišku. U ES se tohle navíc děje už na easy obtížnost. A však taky píšu - koho tenhle masochistický způsob hraní baví, čile do ES.
          • to EDIT ( nový odstavec ) : Civ5 nehraju *4* a snad jsem ti nějak nenadával, nebo ano?
            V ES oproti tobě AI žádný bonusy nemá ( krom těch defaultních ), je to pouze čistý skill a obtížnost AI. Konkrétně Amoeba se šíří galaxií jako plevel na zahrádce :-D, taky mi připadalo, že AI cheatuje, ale není to tak. Nesčetněkrát jsem hru vypínal s kyselým ksichtem. Třeba takový NFS Shift 2, konkrétně driftování mi dělalo velký problémy, než jsem se to konečně naučil, taky to postupem času šlo. *3*
            • *FIDS...sakra musim jit spat.
            • Ano, dokonce je to tam skoro cerny na bilym napsany co se konkretne zmeni pri jednotlivych obtiznostech(zjevna vyhoda je mozna FIGS nasobic). A ta recenze se mi uprimne receno moc nelibila. Jiste-vystihla nejake zjevne chyby, ale casto mi to pripadalo spis jako panu why so serious-ovi, ze autor bohuzel neudelal poradne domaci ukol(jeden priklad za vsechny-civilizacni vliv). Jo a na obtiznost endless je to kvalitne tezky(a to pocitam i custom civilizaci a generovani vyhodne mapy). Impossible je easy...
            • presne ako vravis, prve 3 pokusy mi ta normal AI nalozila, ale 4x uz to slo a Imperium slavilo vitazstvo ;-)
            • to Kozy : Však to klidně můžeš tvůrcům navrhnout, zapoj se do programu G2G a můžeš hru tvořit společně s vývojáři.
            • Kozy
              Pravda pravda, dlouhou dobu to bylo obtížný ale jak už člověk ví co a jak tak se to dá. Jedině bych ještě propracoval diplomacii
          • "Moc mě nezajímá, co píšou o produktu, ten mám na dlani."

            A tady je ta chyba... *4*
            • to smejki : V téhle fázi jsem byl taky *15* ( xkrát jsem byl dost vytočenej/deprimovanej ), ze začátku mě ta AI fakt válcovala, nevím, časem se to zlepšilo a teď už to jde. Za nejlepšího hráče se nepovažuju, ES je pro mě spíš oddechovka, ale taky zabiják času ( už mám nahráno přes 126h :-D ).
            • smejki
              Přečetl na steamu, přečetl o tvůrcích, lítal po wiki, hrál 20 hodin (pokud steam s těma hodinama nekecá, už mě taky jednou natáh), nechal pár dní projít hlavou, hrál dalších cca 5 hodin, nechal projít hlavou, napsal recenzi. Už po nějakých 15 hodinách jsem zjistil, že mi hra nic krom zlepšování se v jejím ovládání nemůže dát. A nemusím být nejlepší hráč, abych vycejtil chyby a kontroverzní prvky. Při posledních dvou seancích jsem na Normal držel krok, chvílema i vedl, ale pokaždý to poslala do kytek nechutně cheatující AI.
            • to smejki : "přesněji - nezajímá mě moc, co o produktu píšou na svých stránkách"

              Opět chyba, to bys právě věděl, že hra je stále rozpracovaná a mnoho dalších věcí, které ti očividně unikli. To mi chceě říct, že sis přečetl o hře na Steamu, pak zahrál těch 25h a následně napsal recenzi ?
            • smejki
              přesněji - nezajímá mě moc, co o produktu píšou na svých stránkách. Zajímá mě popis v místě prodeje (steam) a uvnitř produktu samotného. Navíc ten popis na jejich stránkách je totožný se steamem.
        • sleepless
          Az uz jsme u toho zas: recenze nejsou a nesmi byt objektivni.
          • je mi z teba na grc
          • Keyz
            Nesmí?
            -V recenzích se přece porovnává a vyhází z nějakých standardů.Jako u knih,aut a filmů.
            Takto bych někdo mohl napsat u několikrát oceněné hry,recenzi kde by kritizoval věci které tam jsou,ale prostě v daném situace nejsou důležité.To je ten standart.Když v diskuzi někdo nadává,že recenzent opomněl nějakou chybu tak častá odpověď je,že to není prostě tak důležité vzhledem k jiným věcem.

            -Kdyby to tak opravdu mělo být, tak by recenze ARMY kde by se psalo o chybách a AI byli maximálně kvalitní .Přitom jsem slyšel,že ta hra má jiné přednosti a tedy ty chyby nejsou opět tak důležité aby hra nemohla obstát.Kdo to určí co je důležité?Recenzent?To přece dost dobře nejde.Jak by se pak dalo něco porovnat,jak bych porovnal dvě knihy?Kdyby se poezie hodnotila jako próza anebo jak se kdo vyspal.Tedy beze snaho o objektivní hodnocení a dodržení zásad.

            -I když někdo dělá práci na škole tak málo kdy uspěje s oprávněnou kritikou na pouze jednu věc, jestliže ostatní údaje přehlédne.Opět ten kdo hodnotí,zasahuje a snaží se o objektivní hodnocení dle něčeho.
          • O tom by se dalo diskutovat, záleží na úhlu pohledu. Jsou tací, kteří si přečtou recenzi a poté se rozhodují, jestli si hru koupí, nebo ne. To samé na např. csdf, také někdo dá na hodnocení od "prostých" lidí nebo recenzentů a na fim se nepodívá, i když by se mu třeba tenhle film zrovna líbil. Třeba takový Hellraiser ( první díly ) jsou dost podhodnocené, protože se to mnoha lidem nelíbilo, pro mě je to hororová klasika. Neříkám, že by v recenzi neměl být subjektivní názor, ale aby byla půlka recenze subjektivní, protože to recenzentovi zrovna "nesedlo" nebo se tu hru nenaučil hrát, nenašel si všechny detaily a hrou se moc nezabýval atd. Skoro mi tato recenze připadala trošku jako "hate", i to WTF slovíčko nebylo zrovna na místě. Jako kritika ano, jako recenze nikoliv, jak říkám, do poloviny to bylo ok, nevidím důvod proč by ta recenze nemohla vypadat takto celá s tím, že pak na závěr vyslovím svůj názor/verdikt.
    • Keyz
      Proto jsem se ptal,na verzi jakou autor hrál a jak moc se změnilo v aktuální verzi.
      Jestli to můžeš objasnit tak poslouchám
      • Hra v základu má něco kolem 1,5 GB a patch 1.0.9 má něco málo přes 700 MB, takže těch změn tam je dost. Hra za to pětikilo opravdu stojí. Jak říkám, začátky jsou deprimující ( viz recenze :-D ), ale když se to člověk naučí, tak si užije desítek hodin zábavy. Jak jsem již výše zmińoval, hra ještě není hotová. Ještě bych dodal, že tým Amplitude Games je tvořený veterány z firem Ubisoft a EA a dokonce se můžete podílet ( po přihlášení ) na herním pokroku.
      • smejki
        netuším, verzi jsem nekontroloval. staženo před zhruba 20 dny a nevšiml jsem si, že by steam tahal byť jediný update.
        • Ja som to kúpil ešte v pred predaji. a tiež som si nevšimol že by steam ťahal update ale predsa sa to za každým vylepšilo. takže sa to asi robí automaticky bez upozornenia.
  • Kozy
    Tak pardon ale tohle mi přijde hodně podhodnocený, rozhodně větší zábava než zmiňovaný SoSE


    a ještě , nepřijde mi že by ES na boji stála, zpracování pěkný, jde o kombinování
    • Solar empires je jiny typ strategie, ale jinak je o nekolik radu lepsi nez ES... tady jeste chybi par veci odladit...
      • Kozy
        Tak určitě to ještě není hotovo, ještě že těch her máme víc, každý si najde co mu vyhovuje, taky jsem hrál SoSE ale tohle mě baví víc, například ty tahový boje
  • Takovehle recenze od autora, ktery hral bud alfa verzi, naprosto jinou hru, a nebo vubec nepochopil jak se to hraje(i s tutorialem) odrazuje ostatni hrace, kterym by se to mohlo zalibit. Priste by si mel alespon autor zjistit zda-li ma updatovanou hru. Diplomacie funguje krasne, vyzkumy taky, boje taky. Samosebou to neni dokonala hra, ale 6/10 mi prijde malo ;)
  • Hrál jsem a myslím, že to je hodně chytlavé. Poté, co jsem uzavřel alianci s nejsilnějším tak se to trochu zvrtlo a soustava se rozdělila na 4 proti 4. Díky transferu technologií jsem získal výhodu v technologiích a teď postupně likvidujeme nepřítele. Co se týče autora, když píše, že rozhoduje pouze síla, tak jak vysvětlí, že moje flotila s HP 4500 rozdrtila flotilu 8500...... no comment (rozhodující je kromě síly také technologie a složení flotily). Asi jsme hráli jinou hru. PS: jednou se mi taky podařilo oslabit silnější flotilu a pak jí dorazit .... takže možností je mnoho... Ty souboje se mi líbí, lepší než se hodinu pachtit s útokem. Navíc myslím, že hře křivdí, protože takhle přehlednou vesmírnou strategii jsem dlouho neviděl.. 8/10
  • mno, nevím nevím, ale mám pocit že autor to hrál jednou a dost. co se týče přeměny planety tak je u ikon napsáno k čemu je která dobrá a flotily maj funkci defend, která dělá to, že kdo do soustavy vleze dal nikam nejde
    ale je fakt že je to jen hodně dobrá hra, ne skvělá, ale hodně dobrá....
    • Autor psal jasne kolikrat a jak dlouho to hral... nevim, ze by psal, ze neni jasne co ktera premena planety dela... psal jen, ze logicky by mela terraformizace planety byt nejpozitivnejsi upgrade, coz tady zdaleka neni pravda... Nechci se porad opakovat, ale opet tohle mel Orion 2 zmaknute lepe... je to hodne dobra hra s nekolika zasadnima chybama... vychytat tech par veci je to na osmicku...
      • smejki
        přesně tak. až to kluci budou mít hotový, ať mi brnknou. já klidně udělám srovnávací recenzi a dám tomu osm nebo devět, protože ten potenciál tam vidím. Ale teď? jedině pro masochisty.
        • Mohl by jste se prosim podivat jakou verzi hry jste hral? Takhle to opravdu vypada ze hrajete neaktualizovanou alfa verzi... diky
          • smejki
            momentálně to píše 1.0.9, ale jaká verze tam byla pře dvěma/třemi týdny, to netuším. žádného nápisu "alpha/beta version" jsem si nevšiml
            • Hejtr ty si masochysta. :) Kdyby hrál SotS2 v první retail verzi, už by měl dávno kazajku a polstrovanou místnost sám pro sebe. Sám jsm od toho nebyl daleko. :)
            • Diky za info. Napis alfa/beta byl hned vedle toho mininapisu verze hry :)
              Skoda ze jste nejdriv nehral Swords of the Stars II a potom tohle :) Nicmene diky za recenci , o 4x hrach se moc nepise.
        • Kdyby jste se raději vyjádřil k té funkci defend o které se Fibriso zmiňuje. Její použití znemožňuje nepřátelské flotile odletět z hlídané soustavy. Vy v recenzi píšete, že jeden z problémů je nedostatek, času na zareagování a odchycení protivníka v systému což s použitím možnosti defend nedává smysl.
          • smejki
            taky píšu, že jsem defend použil, ale fungoval nějak podivně. Stejně to nemění nic na situaci, kdy se tvá i nepřátelská letka blíží k soustavě. Jediný, kdo stíhá zareagovat, je AI. Samozřejmě, pokud je ve výhodě.
            • smejki
              úklep nebo práce editora, nevím. správně to má být "Můžete svým letkám nastavit automatický útok NA příchozí hovory, ale mně to teda nikdy nefungovalo."
            • Tím myslíte větu "Můžete svým letkám nastavit automatický útok a příchozí hovory, ale mně to teda nikdy nefungovalo"??
              Když odhlédnu od toho že ta věta nedává smysl tak je také hrubě nepřesná. Žádné automatické útoky ve hře nejsou, jen možnost na jedno kolo zabránit flotile nepřítele opustit oběžnou dráhu kolem systému. To co popisujete je hrubě nepřesné a je to jeden z důvodů proč Vás několik lidí v komentářích osočilo, že jste hru nerecenzoval na základě důkladného hraní. Také k tomu nejspíš přispívají chyby které máte v textu.
              Ta recenze je velmi špatná.
      • Terraforming a rozdiely medzi planetami je prave jedna z mala veci, ktora je v ES lepsia ako v MoO2. Kazda je vhodna na iny druh zdrojov a v kombinacii so vzacnymi surovinami ci moon bonusmi je to zaujimavejsie.
        • Mozna je to fajn, ze to diferencuje planety ohledne vyuziti, to uznavam, ale proste pro me je to logicky kiks... plne terraformovana planeta by mela mit automaticky o hodne vice mista pro obyvatele nez poustni nedejboze lavova...
  • Neviem prečo autorovi prišlo hrať za craverov (dúfam že to dobre píšem) tak zlé v pohode sa to dá len spočiatku sa treba až nerozume rýchlo rozširovať na úkor šťastia (ja som sa až po polovici hry dostal z červených štatistík ) plus okamžite zaútočiť na dákeho slabého hráča čím získa bonusy k technológiám (pretože za každú zničenú flotilu dostanú istý počet skúseností) plus sa zbaví potenciálneho protivníka. Pričom by som povedal že Cravery dokážu byť i v stave neutrality ktorú dokážu diplomaticky dosiahnuť.

    Takže tak proste každá rasa má svoje pre a proti a treba postaviť k nim správnu stratégiu. *3*
    • Možno by som doplnil že drobná taktika v boji je.
      Napr pred bojom si zistím ktorý tip zbraní a štítov protivník používa.
      Podla toho vyberiem prvú kartu keďže prvé kolo najviac rozhodne.
      V ďalšej fáze použiť útok na dorazenie nepriateľa a následne opravu Keďže tá sa uskutoční i keby už posledné kolo neprebehlo.
      Inak to má ešte čo doladiť hlavne tých kariet je málo a boj sa rýchlo končí už v prvom kole iba pri vážne vyrovnaných plavidlách (každý má obranu práve proti protivníkovho typu zbrane)
      Trvajú bitky dlhšie.
  • pravda, pravda... no verim, ze se to casem zlepsi. Hlavne bych zapracoval na soubojovem systemu, nebo bych ho klidne uplne vymenil za nejaky jiny, lepsi. Animacka sice napoprve hezka, ale celkove k nicemu. Clovek se jen diva jak prohrava, nebo vitezi. Zaklad hry je dobry, system docela funguje, ale technologicky strom je proste splacanina, a souboje jsou k nicemu. Hra zatim funguje jen v hrubem zakladu, ktery je bezpochyby luxusni zalezitost. Jen ta sprava toho vseho je dost casove narocny proces, az to clovek zacne ignorovat a zkousi takzvane AI pro soustavu. No kolikrat se mi stalo, ze to slo spise do kytek, nez do plusu. Napriklad zatim je tam muj oblibeny bug, kdy da (pokrocile vylepseni) pro soustavu jakousi recyklaci nadbytecneho jidla... sice clovek ma hned stavebni silu na nejake ty lodicky, ale prakticky zastavi jakykoliv rust populace! A to sem si vsiml az po 20tazich, takze bylo pozde. Napriklad 5 planet a vsechny jsou na tom cca na 2, 3 panacci z 5... tomu rikam hladomor! :-) Tim padem ekonomicky rust kulhal jak sv**a. No a ted si to staci znasobit x10 soustav. Proste nechapu, jak pak muze AI na normalu vubec nejak vitezit s tim pristupem. A ze nektere dobyte soustavy byly ekonomicky v minusu. Kazdopadne hra je tak nejak ve vyvoji... slusny pocin, ale zatim to je jen pro zvedavce a "masochisty" ;-)
    • pro masochisty tu je Swords of the Stars II , tohle je celkem hratelny, ma to svoje mouchy, ale fakt uz me nebavi hrat po 1000x moo2 nebo galciv2 :) a na space empires 5 nemam koule :P
  • No, zajímavé je, že na Gamespotu to má přes 8 bodů a na IGN taky. Takže to asi nebude tak zlé. *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit