Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Koukám, zas kupa keců jak se všechno bortí, ale aby si člověk sednul, projel to co bylo v informacích ohledně updatu s mikrotranskcema a realitou ve hře nikde. Pokud to nehraješ nevíš o co jde tak to radši nepiš. S incarnou se zavedli mikrotransakce, ve spešl storu jsou zatím jen nějaký hadry a nějaký elektronický oko. To co tam přijde dál je jen na CCP, pokud vim, má se jednat o oblečení a nějaké nátěry na lodě (něco jako kamufláž u zbraní v COD).
    Ale toto vše je dostupné i lidem ze hry, kteří si na hru vydělávají hraním. Respektive koupí pilotní licence P.L.E.X.u, který od incarny jde vyměnit na 3500 aura bodů , za které se tyto itemy nakupují. Což asi většině lidí nedochází a taktéž se bojí, že si někdo za peníze koupí všechno, což je jejich motivací dnes. To že peníze dnes hýbou světem je přece běžná věc, tak čemu se doprčic divíte. Že někdo chce vydělat na svém produktu? Všichni nadáváme na microsoft, ale produkty MS si velice rádi kupujeme. Neni to ironie? Neviděl jsem ještě že by CCP udělala nějaký podraz vůči hráčům. To že si lidé ve hře budou muset za tyto věci zaplatit několika plexy, když je budou chtít proč ne. Plex odpovídá hodnotě 30 předplacených dnů. Hold se hráči musí víc otáčet, pokud chtějí takto konkurovat lidem s penězi. Tomu se říká ekonomie. A to, že několik tisíc hráčů popadne amok, zaletí na Jitu, udělaj lag kvůli tomu, že neví co bude je velice inteligentní. Od toho je vesmírná rada, kterou jsme si my hráči zvolili. Ale to taky většina lidí nechápe a místo toho jde osočovat vývojáře na fórum.
    • Ten bordel v (ano, "v" a ne "na") Jitě je jeden z důvodů proč se konala poslední porada, pokud vím.
  • http://alturl.com/nj44u
  • Tezko rict jak tohle dopadne. Snad je to jen chyba v komunikaci. Nechce se mi, ale verit, ze cely tenhle humbuk je jen pro nic zanic. Kazdopadne nekde na ofiko strankach jsem cetl, ze mikrotr. v zadnem pripade nebudou obsahovat "zlatou munici" ovlivnujici hru. Je jasny ze chtej vydelavat, ale aby se to nakonec nejak nezvrhlo v neco, ceho se vsichni boji.
    Osobne bych vsechny veci co jsou na NeX dal jako odmeny za mise ci neco podobneho. Aby to bylo jedinecne, a bolaveho tematu mikrotr. bych se uplne vyhnul. Vsak taky ty ceny jsou dost smesny. Nejakej admiralskej kabat stoji pres 400M ISKu, coz je drazsi jak vsechny BS a to je to jen kus nejaky latky.
  • Chápu mikrotransakce u her play4free protože z čeho by se to zaplatilo ale když si člověk koupí hru za cca 800 a platí třeba i jednou za měsíc aby to mohl hrát tak tam jsou tyhle transakce (podle mě) na prd !!!
  • Nekdo tu nekde psal,ze 5500 lidi zrusilo sve ucty. Opravdu je to pocet lidi nebo pocet uctu? v Eve je to zasadni rozdil. Kdyz ctu na ofic foru "rusim svych 9 uctu","rusim sve 3 ucty', tak nevim jestli je to pro Eve takova tragedie nebo jen poza tech hracu. Nebo si vazne myslite ze ma nekdo v jednu chvili aktivnich vsech 9 acc?
    • Je vidět, že EVE nehraješ. Industrialisti běžně hrají na 4 a více accountech, například 5 charaktery těží asteroidy a jedním je podporuje a odváží natěženou rudu. Většina aktivních hráčů má min. 2 accounty, v jisté chvíli to utáhneš z herní měny a docela to pomáhá.
      K tomu rušení ještě poznámka: poslední dobou vzrostla hardwarová náročnost hry a lidé s více accounty běžícími na jednom PC zaznamenali obrovské problémy s výkonem. To je jedním z důvodů rušení účtů, prostě jim to PC neutáhne.
  • Pokud to opravdu zustane tak jak to je ted, jen u obleceni atd., cili vzhledu postavy tak v tom neni zadny problem. Problem ale je ten, ze jsou naznaky na specialni vybaveni, lode a nedej boze SP. To si proste za ISKy nekoupite (to je uplne neco jineho nez mikrotrans. formou PLEXu, za ktere ziskate "jen" ISKy). Muze se tedy stat ze za nejaky cas tu budou ucty stary 1 den co uz litaj v nejaky "T4" lodi co normalni hraci nebudou moct mit ani za 4 roky hrani. Ja jsem poctive platici hrac co si na PLEX s klidem vydela, ale prachy radsi vlozi do vybaveni. Platit ale neco navic? NE

    Pevne doufam ze tomu tak nebude a cele to je jen zbytecna rozepre, ale jestli me v budoucnu sestreli nejakej zvyhodnenej blbecek okamzite rusim ucet.
    • Kvalita tve hry se odviji od toho,jestli si nekdo koupi body na ktere ty rok trenujes? Nechapu te. Ja mel za to,ze u her je nejdulezitejsi a nejzabavnejsi ta Cesta.A nechapu te o to vic,ze prodej postav v Eve funguje uz davno. Jaky je v tom rozdil,jestli si koupis sp nebo naskilovanou postavu? To muzes rovnou zrusit ucet,protoze ty zvyhodnene 'blbecky' potkavas uz davno.
      • Jde o to, ze tihle hraci hru jednoduse nabori. Je to stejny jako kdyz si nekdo koupi vyexpenou postavu do WoWka. Kdyz vemu WoT, ktery hraju, tak i tam premiovy tanky lidi serou - ne proto ze by byly silny, ale naopak, protoze snima hrajou noobove, kteri oslabej tym a ten pak prohraje a hraci prodelaj. Pokud by se rekneme premiak dal kopit az kdyz hrac ma spon jeden tank na ty urovni, OK, at si ho koupi.

        V EVE to budepodobny, jde o to, ze ted neco mesic hromadis a pak to za mega prodas. Kdyz to pujde koupit za $, tak cena klesne (klidne o nekolik radu), protoze si to cast hracu proste koupi za $ => vyseres se na to a bud si to koupis taky nebo prestanes hrat. Zkratka sposuta cinnosti prestane mit smysl, protoze jejich vysledek bude bezcenny.
      • Na ceste skillovani nic zabavneho neni. To proste je. Jakekoliv zkracovani teto cesty je proste podvod, cheat, at uz je to formou mikrotr. ci koupenim charu. To ze ja cekam rok, nez se mi to naskilluje, abych to mohl pouzit, a ted pride nekdo kdo si to koupi za jeden den....to me proste nakrkne. Ke koupi charu nema kazdy pristup ani na to treba nema najednou penize. Ja bych ani nechtel platit za cizi kombinaci skillu + platit za neco co ani nevyuziju .... to je ale jina debata.
        Argumentovat tim, ze to tu proste uz je dlouho viz. prodavani charu, plexovani atd. ...To muzes rict uplne u vseho. Ja to proste odsuzuju a jsem proti.

        Nejde ale jen o SP, ale i o specialni veci co jinak nedostanes. Jestli to schvalujes dobre. Ja, stejne jako dalsi spousta lidi, jsem proti. Jeden z duvodu proc jsem do eve sel byl, ze tu nejsou mikrotrans.. Jen mesicni poplatky pro vsechny stejne. (vyjimaje plexu samozrejme).
      • Ano, a pokud si bude každý dovolit koupit postavu s tím, na co se normálně musí trénovat léta, ztratí tím hra část sebe a někoho možná začne štvát, že z ničeho nic všude začnou lítat mothershipy a podobná monstra. A rozdíl je v tom, že ty postavy, které se prodávají, jsou z velké části od lidí, kteří hráli, ale přestali, tak prodávají svou postavu. A navíc není tak jednoduché něco takového sehnat, určitě jednodušší, než si na EVE marketu zajít do "special goods" a tam vypít "potion of knowledge".
        • Ja nejsem zastance mikrotransakci,a chapu co chces ricti kdyz v takovy hardcore scenar neverim . Ale tenhle clanek je o necem jinem a ja se tady neustale ptam proc ze takova hystericka reakce ze strany hracu,kdyz sami vyvojari jasne napsali,ze nejdrive zhodnoti dopad Incarny 1.0na hru(nekde jsem to tu postoval) a mikrotransakce prizpusobi? Proto ze MOZNA NEkDY bude mozne koupit sp? Zatim mi nikdo nedokazal odpovedet
          • Hysterie je hlavne kvuli unikle vnitrni komunikaci (greed is good letter), ktera jasne naznacuje, ze vyvojarum momentalne nezalezi na tom co komunita chce ... Uvidime co CSM vyresi koncem tydne

            A taky mi vadi ta ztrata logiky, kdy monokl stoji v prepoctu na ISK mnohem vic nez faction fitted BS *7*
          • No pro začátek by stačily lodě a moduly, které by jinak než za peníze (a to jde udělat, ne že ně) nešly sehnat. O tom psali v tom interním oběžníku. Jestli se to opravdu stane, to nevím, ale určitě je lepší se bouřit předem, než aby se s tím CCP mořilo a pak to nějak uhlazovalo, ne? Pokud ovšem nenajeli na logiku "my to uděláme jak chceme a vy máte to privilegium, že vůbec můžete hrát tak ojedinělou hru".
            • Vsak vyvojari s nima nekomunikovali nebo se jim vysmali ne? V takovem pripade se musi udelat neco, co ma nejaky vysledek. Sahnout jim na penize, zastavit mesicni poplatky. Hned potom svolali tu schuzku s hraci, takze se dostavil pozadovany efekt. Jestli to je ale nedorozumeni, tak je to prehnane. Neznam ale okolnosti, takze se muzu plest.
            • Ruseni uctu je dost divny zpusob 'diskuze' s vyvojari. Tohle proste neberu. No necham to byt. Cas ukaze vic.
  • Tak mě napadlo...proč lidi jsou ochotný takhle "radikálně protestovat" v MMO světě, ale ne v reálným (kde se nám denodenně dějí mnohem horší věci) ? Jen tak pro zamyšlení....

    K tématu: Myslím si že Mikrotransakce jsou zhoubou MMO, jak už bylo řečeno..jakmile jsou výhody jednoho za vyhození víc reálných peněz větší než zbytku, hraní už prostě není o zábavě....Sám plánuju hrát SWTOR od jejího oznámení, jestli ale Bioware (čti EA) implementuje Mikrotransakce, tak radši prodám PC než bych si hru koupil...
    • Pretoze ludia su lenivi, takze komu sa chce niekam trepat, ked staci niekam napisat mail/elektronicky podpis/prispevok na fore....
  • mirekdusinojc
    Ano, mikrotransakce jsou trendem dnešní doby a nic proti nim nemám, jestliže je hra od začátku projektovaná tak, aby s mikrotransakcema fungovala, nebo jestliže předměty za reálnou měnu pořízené, nenarušují hlavní jádro hry. Například ve WoW se dají pořídit speciální maunti a peti, nic, co by vám nějak pomohlo ve hře, je to prostě, jak dobře lidé z CCP uvedli, značkové oblečení, něco, čím ukážete, že i v reálném světě máte prachy a předpokládáte tím vyšší respekt v komunitě. Ovšem nic to nemění na tom, že ani nový pet, ani speciální lak pro vaši loď (nevím, co si aktuálně v EVE můžete pořídit za mikrotransakce) vám nezaručí úspěch. A právě úspěch je hnacím motorem všech MMOček. Jeden ze zásadních důvod, proč hráči hrají MMO je právě ten, že v nich můžou dosahovat úspěchů a postavení mnohem snáze, než v reálném životě. Je to také jeden ze zdrojů závislosti. Hráče ve skutečnosti nebaví grindování, jehož zábavnost by se dala srovnat s kydáním hnoje, ale motivuje ho právě postup v hierarchii komunity hry a zvýšení respektu. Další důležitou součástí jsou jasná pravidla, která vymezují cestu jak se stát úspěšným. Pokud zavedete do takové hry, která od začátku nabízela rovnost všem hráčům a kde míra úspěchu odpovídala času stráveném ve hře samotné, nikoli v reálné práci, mikrotransakce, za něž bude možné nakoupit předměty, na které jiní poctivě ve hře dřeli, pak nastane něco, co se dá označit jako katastrofa. Krom toho, že započne ekonomická krize, kde spousta věcí přestane mít svojí hodnotu, zároveň bude pokračovat sociální dopad na hráče, jenž díky přílivu "prémiových" hráčů ztratí své postavení a jestliže je v komunitě nedrží něco jiného, pak přestanou hrát. A to nebude jenom těch 5 000 účtů lidí, kteří to udělali především jako protest. Tohle bude mnohem větší číslo. Takže teď jde pouze o to, zdali "prémioví" hráči vyrovnají ztrátu, kterou způsobí odliv původních hráčů. Ovšem i tak bude ekonomika zdevastovaná a lze to považovat za počátek konce EVE. Co se týče příspěvků níže, které hlásí, že i teď se jakýmsi způsobem dají získat ingame peníze za reálné, tak zde se jedná o trochu jiný případ. Stejně jako goldy ve WoWku ( i když v EVE je to mnohem legálnější) je to postaveno mimo zákony virtuálního světa a tudíž je to mnohem méně využíváno, tím pádem to nemá na svět takový dopad. Mikrotransakce jsou jakýmsi legalizováním. Budou se využívat mnohem masověji, což je největší průšvih.
    • Uprimne receno me,jako pve hraci,jsou mikrotransakce a jejich dopad na hru(budemi srdecne jedno,jestli si nekdo dobrovolne kazi hru kupovanim veci za real penize-koneckoncu uz tu bylo receno ze se to v Eve stejne deje uz davno) celkem lhostejny. Pvp se v tehle hre obcas nevyhne nikdo,a plne chapu ze tam to muze(ale ne nutne) mit fatalni nasledky. V kazdem pripade Eve je hra o skillech a nejaka vybava je az druhorada. A pokud jde o Incarnu samotnou,tak ja jsem spokojeny.. zatim jeste neni v podstate k nicemu,ale uz ted se tesim na dalsi update a na finalni verzi.
      • Taky hraji prevazne PvE, ale na 0.0 by meli MT katastrofalni dopad. Predstav si skupinu lidi, kteri venuji nemalou cast sveho ovlneho casu na planovani, skillovani, infrastrukturu, diplomacii atd. aby si udrzeli nebo vylepsili soverenitu v nejakem systemu s dobrym mesicem nebo dvema jen pro to, aby si tlupa honimrdu co nemaj hluboko do kapsy IRL nakoupila SP a mothershipy a v prubehu jednoho vikendu kompletne zdecimovala to, na cem ona skupinka tvrde makala treba dva roky. OKAMZITE je vsechno spatne. Do tak komplexniho sveta jako EVEOnline proste nektere aspekty MT NESMI, jinak je po sandboxu.
        • Souhlasim. Ale musim opakovat to,co zu tu nekolkrat bylo napsano. Nic zatim neni jisteho a sami vyvojari rikaji toto (posledni dva odstavce) http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=913
          Obleceni,barva lodi(pokud vim o tom se stale uvazuje) atd... jsou pro me naopak prijemnym zpestrenim hry. Ohrozit muzou maximalne cenu PLEXU. Nic vic.
          Proste si pockejme.
          btw 5500 uctu zruseno?"to je v realu maximalne 2000 lidi. Vic urcite ne. A to zase neni az takovy representativni vzorek....
          • Tady je seznam...
            https://spreadsheets.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=en_US&key=0AtUHbyNk0JSGdHR1TDhrRVhhQTUzLUMyVTNZdjJUaHc&output=html
    • Nevím o jakých hráčích hovoříš, ale určitě ne o mně. Určitě máš pravdu, že existují hráči, kteří chtějí mít nejnamakanější postavu, aby mohli machrovat, rozhodně bych to však takhle negeneralizoval... A normální člověk se těm namachrovanej trubkám vysměje, protože normální člověk má hodnoty v hlavě srovnaný.
      • A kdo je normální člověk? A jaký hodnoty?
        • Co je podle mě normální člověk? Stručně a hlavně k tématu: vyrovnaný sám se sebou a se zdravým sebevědomím - není to tedy zamindrákovaný nerd, co se hraním na PC skrývá před světem a který hraje hry proto, aby si navýšil sebevědomí.
          • mirekdusinojc
            Promiň, ale věc, kterou jsem popsal se opravdu netýká jenom partičky zamindrákovaných nerdů, ale týká se naprosto všech lidí bez vyjímky a je to geneticky zakořeněná vlastnost už od dob, kdy se naši pra pra pra předkové shromažďovali do tlup. Možná si to nheuvědomuješ, ale právě na této genetické vlastnosti je postavená valná většina her a zvlášť MMOček. Kdyby si chtěl jenom objevovat svět, tak nepotřebuješ levelování. Pokud by ses chtěl jenom seskupovat s přáteli, tak ti stačí sociální sítě. A například proč myslíš, že jsou teď tak populární achievementy? Aby dotyčný hráč ukázal, jak má hru rád tím, že v ní dosáhne všech dosažitelných úspěchů?
            • sk: Jo? To by mě zajímalo jaké herní featury poukazují na to, že je to hra pro tragédy, kteří si potřebují něco dokazovat. A i kdyby takových chudáků bylo třeba 70%, tak to stále nejsou VŠICHNI. Což tvrdí Mirek Dušín nade mnou a což je to jediné, co se tu celou dobu snažím vyvrátit.
            • nepotrebujes nejake pruzkumy a statistiky...dukazem toho jsou ty samotne hry, jak jsou nastavene a jake featurky tam vyvojari pridavaji, aby pritahli dalsi hrace. Pokud se teda bavime o MMO.
            • to sk: Vážně? Ukaž mi nějaké statistiky, dej sem odkaz na odborné posudky. Dokud ne, tak si ty informace cucáš z prstu. Ale v pohodě, narozdíl od Mirka Dušína jsi alespoň uznal, že takoví lidé existují *3*

              Mimochodem, na fotbal chodí hodně holek *4*
            • to Cahir ... o jake rozmanite spolecnosti to mluvis ? Lide kteri tu hru hraji, maji vsichni priblizne stejne preference. Na ne je ta hra nastavena. Lidi, kteri ji hraji z uplne jineho duvodu, jako napr. ty, je naproste minimum...asi jako kdyz se jde nejaka holka podivat na fotbal, protoze se ji libi fotbalisti a ne samotna hra a v podstate ji je jedno kdo vyhraje.
            • Zajímavé, studuji filosofii a psychologii a nikdy jsem si nevšiml, že to, o čem hovoříš je absolutně přijímaná věc platící bez výjimky. Já jsem ti přiznal, že existují individua, o kterých hovoříš, ale nesouhlasím s tím, že to platí pro všechny.

              Mám docela náročnou školu a dost sportuju. Večer si rád zahraju s kámošema pro relax a je to právě to grindování samotné, co mě baví, baví mě ten únik z reality, skutečně si tam nic nedokazuju a těm, co ano, se můžu tak akorát vysmát a politovat je. A na nějaké achievemnty zvysoka se... Baví mě ty herní mechanismy, baví mě hry příběhové, proto jsem např. zvědav na TOR. A takhe to má prostě spousta lidí. Tahle tvoje všezahrnující teorie prostě nemá v rozmanité společnosti šanci obstát, možná tak ve světě klonů...
          • Zayl
            Co to vůbec znamená být "vyrovnaný sám se sebou". A co to má společného s hraním. *7*
            • Ty nevíš, co znamená být vyrovnaný sám se sebou? To ti je 10? Prostě nebejt zamindrákovaná troska, co hraje hry, protože v reálu je to tragéd. S hraním to má společného opravdu dost.
  • Online světy vždy budou tak dobré, jako budou jejich hráči. Vždycky ovšem paltí iluze, že funguje.li něco, tak by to mohlo pro některé fungovat lépe. Je to jako počasí. Můžete ho ovlinit poměrně lehce, ale není už tak lehké říct, jaké by bylo, kdyby jste ho neovlivnili. Napadá mě otázka: pokud doteď ještě nevydělali dost peněz, jak mohou čekat, že v budoucnu vydělají více? Může se hra stát starožitností?
    • Treba proto,ze se nebali investovat. Vy to porad vidite jen z te jedne strany-ONI chteji vydelat. Samozrejme ze chteji. Ale kdo z vas vidi,ze za tech 8 let co je EVE na svete vydali 15 datadisku a vsechny zdarma. A za tak dlouhy zivot vdeci take tomu,ze se dokazali prizpusobit dobe. Ktera jina MMO hra prosla totalni rekontsrukci grafiky? Kdo podle obrazku pozna ze je hre 8 let? Nikdo. A to same plati o mikrotransakcich. Receno jejich vlastnimi slovy(casopis EON)-Mikrotransakce jsou trendem dnesi doby a byli bychom hloupi,kdyby je nevyuzili.
      • Jestli na hre prodelavali, nebo to bylo tak nejak fifty fifty, tak je jejich rozhodnuti spravne, jestli ale na hre slusne vydelavali a zavedenim mikrotransakci chteji vydelavat vic, tak je to podle me chyba, protoze zbytecne zasahuji do dlouhodobe fungujici hry. Rozhodne si myslim, ze lip by udelali, kdyby treba jeden datadisk vydali zpoplatneny.
  • problem nevidim v tom ze nejaky magorko nakupi 1000 plexov a preda ich za ISKy, ale v tom ze teraz si hrac kupi nieco exkluzivne za realne peniaze. Keby sa to dalo kupovat za ISK tak by boli vsetci ticho, lebo sa ku tym predmetom dostanu aj hraci ktory skutocne hre venuju kopec hodin denne. Lenze takto sa k tomu nedostanu a zvyhodnena bude len urcita skupina. To znamena ze cela filozofia tejto hry sa zmeni a dovod preco si ta hra nasla tolko fanusikov zmizne. Sam mam rad EVE, iked nemam na to moc casu a ucet si musim platit, ale toto mi pride trochu ako podraz voci hracom co do toho vlozili roky zivota a teraz dostanu na frak od nejakeho bohateho decka lebo si budu moct kupit pondane BFG a vytrepu s tym celu flotilu
    • Nechapu tvuj prispevek. Mozna se pletu,tak me klidne oprav,ale...
      -vsechny veci v 'mokrotransacnim' obchode jdou a vzdycky pujdou kupovat za ingame penize. Takovy model CCP zverejnilo zaroven s Incarnou 1.0.
      -CCP pri vydani jasne napsalo,ze uvidi jaky bude dopad mikrotransakci na ekonomiku hry a podle toho se zaridi. Citace : Yes. We will start out with a rather limited number of items initially, carefully measuring the demand and how it impacts the economy. As time progresses, we'll gradually introduce new items and revise our strategy. We've also discussed this issue in depth with the Council of Stellar Management and will both consult with them and keep them up to date every step of the way.
      -uz ted jde kupovat PLEX za real penize a spousta lid tak vydelava ISK,takze model ''bohateho decka'' uz uspesne funguje 2.5 roku(doba od pridani PLEXU do hry)

      Takze co se zmeni? Nic. Jenom bude na vyber vice veci. Cim vice sleduji skutecna vyjadreni vyvojaru a reakce hracu,tim vic si zacinam myslet ze jde jen o davovou hysterii a nic vic.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit