Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Je zajímavé tohle sledovat. Vyspělá společnost si stvoří virtuální svět, jež nutně odráží její mentalitu postavenou na anticko-křesťanských základech. Tvůrci do svého světa nutně nacpou rovnost a spravedlnost (ve většině MMO samozřejmě distributivní). Je-li hra kvalitní, herní svět začne fungovat - svět, který je nutně odrazem nás, "meta-hráčů". A jelikož nám hra nastavuje zrcadlo, musí se po čase nutně projevit skutečná "filosofie" současné společnosti: zvýhodňování bohatých. Oligarchie vládne světu, schovávajíc se za iluzi demokracie. Dříve nebo později se realita musela projevit i ve světech virtuálních, ježto jsou "stvořeny k našemu obrazu" A hle, EVE je další pán na holení *1*
    • No tak prave proto se vetsina/vsichni hraci bouri proti vyvojarum chteji spravedlivy svet ne zvyhodnovani bohatych...
      • christianus
        Právě, toho nespravedlivýho maji dost v reálu. :)
    • Jéééé :D
    • V EVe to funguje uz davno. Diky PLEX. Jen to do teto doby nikoho netrapilo. Viz muj prispevek nize
    • Velmi pěkně napsáno.
    • Tos napsal proste krasne!
  • kostejnesmrtelny
    Problém je samozřejmě v tom, že EVE je placený formou měsíčních poplatků. Kdyby to byla klasická F2P, nejspíš by nikdo necekl, ale model P2P&PMTPB (pay to play and pay more to play better *1*) se nikdy s úspěchem nesetkal a ani nesetká.

    Něco podobnýho napadlo asi před měsícem Activision-Blizzard (do WoWka, samozřejmě), akorát ne ve formě mikrotransakcí, ale ve formě tzv. premium subscription, čili dražšího měsíčního poplatku. Na battle.net fórech se strhla opravdu libová shitstorm a od tý doby o premium subscription nikdo ani nepípl (což samozřejmě nemusí nic znamenat).

    Vůbec se hráčům nedivím. Mít oproti platícím hráčům nevýhodu je v pořádku. Mít nevýhodu, protože platím, ale míň než někdo jinej, to v pořádku v žádným případě není. *11*
    • Uprimne nechapu za co ti lide davaji plus,vzhledem k tomu ze tva prvni veta je pravda jen castecne(lze platit herni menou,tudiz je v podstate free) a zbytek vubec(vse pujde jako ted koupit i za herni menu)
    • Zapominas na to,za EVE se da platit herni menou. A pro aktivniho hrace to neni nejmensi problem. Skutecnymi penezi pak musis platit jen jeden mesic pri pripadne reaktivaci uctu. Jinak je v podstate free. A taky se tu nejak zapomina na velmi dulezitou vec. Mikrotransakce v EVE vlastne funguje uz nekolik let. Za realne penize si hrac koupi PLEX(Pilot License Extension) a nasledne ho proda za herni penize ve hre na marketu. A pak si muze koupit co chce. Trapilo snad do teto chvile nekoho,ze bohatsi hraci PLEX za real menu kupovali ve velkem a nasledne si ve hre kupovali ty nejlepsi lode a vybaveni? Netrapilo!. Takze proc najednou ten povyk? (to neni recnicka otazka,vazne me to jako dlouholeteho hrace EVe zajima)
      • kostejnesmrtelny
        No, jo, s tím PLEXem mě to taky napadlo, ale EVE hraju fakt jen nárazově (dvě onlinovky utáhnout naráz fakt neutáhnu *1* ), takže nemám moc představu, kolik dá práce vydělat si za měsíc na PLEX, a nakolik je tahle možnost v reálu používaná. Jsem takovej poloviční EVE teoretik, tohle mě zaujalo spíš v souvislosti s už uvedeným excesem ve WoW, kterýmu (zatím) věnuju mnohem víc času...

        Co se týče in-game prodejů PLEXů koupenejch za skutečnou měnu, rozdíl vidím v tom, že za takhle získanou herní měnu si sice koupíš nejlepší lodě a vybavení, ale ne exkluzivní, na který nedosáhne nikdo, kdo nezaplatí.
        • Opravdu se ma jednat o exluzivni predmety ktere jinak nekoupis? Sakra to si budu muset najit na foru *1*
          V kazdem pripade pokud zachovaji formu mikrotransakci jako ted v prvni verzi Incarny,tak ve skutecnosti aktivni hrac nemusi vytahnout ani jednu jedinou realnou korunu ze sve kapsy,protoze vse jde poridit za PLEX(ktery nasledne smenis) a PLEX,jak je znamo,jde normalne koupit za herni menu. Takze pak by to opet nedavalo smysl.
          • Mohu se zeptat na pár otázek ?
            EVE online bych si rád zkusil a nešlo by to udělat tak,že bych si udělal 14 trial verzy a v ní vydělal ''peníze'' a tím zaplatil hned další měsíc a mohl vícemene hrát f2p ? Dá se to ?

            Trošku mi to připomina APB jeste když jej vlastnil Realtime Words, zde taky šlo něco podobného.
            Děli lo se to na peníze a RW pointy a fungovala aukce kde se prodávali věci ''peníze'' za tyto RW body....tudíž já jsem vždy prodával peníze ve hře za RW body a za to sem si aktivoval další mesíc hraní. Nafarmit tyto peníze na mesíc hraní mohlo trvat tak cca 12 hod.

            funguje to tedy v EVE online na podobnem principu ?
  • Chápu mikrotransakce u her play4free protože z čeho by se to zaplatilo ale když si člověk koupí hru za cca 800 a platí třeba i jednou za měsíc aby to mohl hrát tak tam jsou tyhle transakce (podle mě) na prd !!!
  • mirekdusinojc
    Ano, mikrotransakce jsou trendem dnešní doby a nic proti nim nemám, jestliže je hra od začátku projektovaná tak, aby s mikrotransakcema fungovala, nebo jestliže předměty za reálnou měnu pořízené, nenarušují hlavní jádro hry. Například ve WoW se dají pořídit speciální maunti a peti, nic, co by vám nějak pomohlo ve hře, je to prostě, jak dobře lidé z CCP uvedli, značkové oblečení, něco, čím ukážete, že i v reálném světě máte prachy a předpokládáte tím vyšší respekt v komunitě. Ovšem nic to nemění na tom, že ani nový pet, ani speciální lak pro vaši loď (nevím, co si aktuálně v EVE můžete pořídit za mikrotransakce) vám nezaručí úspěch. A právě úspěch je hnacím motorem všech MMOček. Jeden ze zásadních důvod, proč hráči hrají MMO je právě ten, že v nich můžou dosahovat úspěchů a postavení mnohem snáze, než v reálném životě. Je to také jeden ze zdrojů závislosti. Hráče ve skutečnosti nebaví grindování, jehož zábavnost by se dala srovnat s kydáním hnoje, ale motivuje ho právě postup v hierarchii komunity hry a zvýšení respektu. Další důležitou součástí jsou jasná pravidla, která vymezují cestu jak se stát úspěšným. Pokud zavedete do takové hry, která od začátku nabízela rovnost všem hráčům a kde míra úspěchu odpovídala času stráveném ve hře samotné, nikoli v reálné práci, mikrotransakce, za něž bude možné nakoupit předměty, na které jiní poctivě ve hře dřeli, pak nastane něco, co se dá označit jako katastrofa. Krom toho, že započne ekonomická krize, kde spousta věcí přestane mít svojí hodnotu, zároveň bude pokračovat sociální dopad na hráče, jenž díky přílivu "prémiových" hráčů ztratí své postavení a jestliže je v komunitě nedrží něco jiného, pak přestanou hrát. A to nebude jenom těch 5 000 účtů lidí, kteří to udělali především jako protest. Tohle bude mnohem větší číslo. Takže teď jde pouze o to, zdali "prémioví" hráči vyrovnají ztrátu, kterou způsobí odliv původních hráčů. Ovšem i tak bude ekonomika zdevastovaná a lze to považovat za počátek konce EVE. Co se týče příspěvků níže, které hlásí, že i teď se jakýmsi způsobem dají získat ingame peníze za reálné, tak zde se jedná o trochu jiný případ. Stejně jako goldy ve WoWku ( i když v EVE je to mnohem legálnější) je to postaveno mimo zákony virtuálního světa a tudíž je to mnohem méně využíváno, tím pádem to nemá na svět takový dopad. Mikrotransakce jsou jakýmsi legalizováním. Budou se využívat mnohem masověji, což je největší průšvih.
    • Uprimne receno me,jako pve hraci,jsou mikrotransakce a jejich dopad na hru(budemi srdecne jedno,jestli si nekdo dobrovolne kazi hru kupovanim veci za real penize-koneckoncu uz tu bylo receno ze se to v Eve stejne deje uz davno) celkem lhostejny. Pvp se v tehle hre obcas nevyhne nikdo,a plne chapu ze tam to muze(ale ne nutne) mit fatalni nasledky. V kazdem pripade Eve je hra o skillech a nejaka vybava je az druhorada. A pokud jde o Incarnu samotnou,tak ja jsem spokojeny.. zatim jeste neni v podstate k nicemu,ale uz ted se tesim na dalsi update a na finalni verzi.
      • Taky hraji prevazne PvE, ale na 0.0 by meli MT katastrofalni dopad. Predstav si skupinu lidi, kteri venuji nemalou cast sveho ovlneho casu na planovani, skillovani, infrastrukturu, diplomacii atd. aby si udrzeli nebo vylepsili soverenitu v nejakem systemu s dobrym mesicem nebo dvema jen pro to, aby si tlupa honimrdu co nemaj hluboko do kapsy IRL nakoupila SP a mothershipy a v prubehu jednoho vikendu kompletne zdecimovala to, na cem ona skupinka tvrde makala treba dva roky. OKAMZITE je vsechno spatne. Do tak komplexniho sveta jako EVEOnline proste nektere aspekty MT NESMI, jinak je po sandboxu.
        • Souhlasim. Ale musim opakovat to,co zu tu nekolkrat bylo napsano. Nic zatim neni jisteho a sami vyvojari rikaji toto (posledni dva odstavce) http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=913
          Obleceni,barva lodi(pokud vim o tom se stale uvazuje) atd... jsou pro me naopak prijemnym zpestrenim hry. Ohrozit muzou maximalne cenu PLEXU. Nic vic.
          Proste si pockejme.
          btw 5500 uctu zruseno?"to je v realu maximalne 2000 lidi. Vic urcite ne. A to zase neni az takovy representativni vzorek....
          • Tady je seznam...
            https://spreadsheets.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=en_US&key=0AtUHbyNk0JSGdHR1TDhrRVhhQTUzLUMyVTNZdjJUaHc&output=html
    • Nevím o jakých hráčích hovoříš, ale určitě ne o mně. Určitě máš pravdu, že existují hráči, kteří chtějí mít nejnamakanější postavu, aby mohli machrovat, rozhodně bych to však takhle negeneralizoval... A normální člověk se těm namachrovanej trubkám vysměje, protože normální člověk má hodnoty v hlavě srovnaný.
      • A kdo je normální člověk? A jaký hodnoty?
        • Co je podle mě normální člověk? Stručně a hlavně k tématu: vyrovnaný sám se sebou a se zdravým sebevědomím - není to tedy zamindrákovaný nerd, co se hraním na PC skrývá před světem a který hraje hry proto, aby si navýšil sebevědomí.
          • mirekdusinojc
            Promiň, ale věc, kterou jsem popsal se opravdu netýká jenom partičky zamindrákovaných nerdů, ale týká se naprosto všech lidí bez vyjímky a je to geneticky zakořeněná vlastnost už od dob, kdy se naši pra pra pra předkové shromažďovali do tlup. Možná si to nheuvědomuješ, ale právě na této genetické vlastnosti je postavená valná většina her a zvlášť MMOček. Kdyby si chtěl jenom objevovat svět, tak nepotřebuješ levelování. Pokud by ses chtěl jenom seskupovat s přáteli, tak ti stačí sociální sítě. A například proč myslíš, že jsou teď tak populární achievementy? Aby dotyčný hráč ukázal, jak má hru rád tím, že v ní dosáhne všech dosažitelných úspěchů?
            • sk: Jo? To by mě zajímalo jaké herní featury poukazují na to, že je to hra pro tragédy, kteří si potřebují něco dokazovat. A i kdyby takových chudáků bylo třeba 70%, tak to stále nejsou VŠICHNI. Což tvrdí Mirek Dušín nade mnou a což je to jediné, co se tu celou dobu snažím vyvrátit.
            • nepotrebujes nejake pruzkumy a statistiky...dukazem toho jsou ty samotne hry, jak jsou nastavene a jake featurky tam vyvojari pridavaji, aby pritahli dalsi hrace. Pokud se teda bavime o MMO.
            • to sk: Vážně? Ukaž mi nějaké statistiky, dej sem odkaz na odborné posudky. Dokud ne, tak si ty informace cucáš z prstu. Ale v pohodě, narozdíl od Mirka Dušína jsi alespoň uznal, že takoví lidé existují *3*

              Mimochodem, na fotbal chodí hodně holek *4*
            • to Cahir ... o jake rozmanite spolecnosti to mluvis ? Lide kteri tu hru hraji, maji vsichni priblizne stejne preference. Na ne je ta hra nastavena. Lidi, kteri ji hraji z uplne jineho duvodu, jako napr. ty, je naproste minimum...asi jako kdyz se jde nejaka holka podivat na fotbal, protoze se ji libi fotbalisti a ne samotna hra a v podstate ji je jedno kdo vyhraje.
            • Zajímavé, studuji filosofii a psychologii a nikdy jsem si nevšiml, že to, o čem hovoříš je absolutně přijímaná věc platící bez výjimky. Já jsem ti přiznal, že existují individua, o kterých hovoříš, ale nesouhlasím s tím, že to platí pro všechny.

              Mám docela náročnou školu a dost sportuju. Večer si rád zahraju s kámošema pro relax a je to právě to grindování samotné, co mě baví, baví mě ten únik z reality, skutečně si tam nic nedokazuju a těm, co ano, se můžu tak akorát vysmát a politovat je. A na nějaké achievemnty zvysoka se... Baví mě ty herní mechanismy, baví mě hry příběhové, proto jsem např. zvědav na TOR. A takhe to má prostě spousta lidí. Tahle tvoje všezahrnující teorie prostě nemá v rozmanité společnosti šanci obstát, možná tak ve světě klonů...
          • Zayl
            Co to vůbec znamená být "vyrovnaný sám se sebou". A co to má společného s hraním. *7*
            • Ty nevíš, co znamená být vyrovnaný sám se sebou? To ti je 10? Prostě nebejt zamindrákovaná troska, co hraje hry, protože v reálu je to tragéd. S hraním to má společného opravdu dost.
  • Muze mi nejaka dobra duse rict,kde je na oficial foru (odkaz) nejake vyjadreni vyvojaru k mikrotransakcim a k predmetum kterych se to bude tykat. Ja jsem totiz nasel jedine vyjadreni pri spusteni Incarny ve stylu-pockame jaky bude mit Incarna 1.0 a mikrotransakce dopad na ekonomiku hry a podle toho prizpusobime nabidku zbozi v ''mikro'' obchode. Bud jsou to jen zastiraci zvasty vyvojaru,nebo jsou vazne nekteri hraci zbytecne precitliveli.
  • Pokud to opravdu zustane tak jak to je ted, jen u obleceni atd., cili vzhledu postavy tak v tom neni zadny problem. Problem ale je ten, ze jsou naznaky na specialni vybaveni, lode a nedej boze SP. To si proste za ISKy nekoupite (to je uplne neco jineho nez mikrotrans. formou PLEXu, za ktere ziskate "jen" ISKy). Muze se tedy stat ze za nejaky cas tu budou ucty stary 1 den co uz litaj v nejaky "T4" lodi co normalni hraci nebudou moct mit ani za 4 roky hrani. Ja jsem poctive platici hrac co si na PLEX s klidem vydela, ale prachy radsi vlozi do vybaveni. Platit ale neco navic? NE

    Pevne doufam ze tomu tak nebude a cele to je jen zbytecna rozepre, ale jestli me v budoucnu sestreli nejakej zvyhodnenej blbecek okamzite rusim ucet.
    • Kvalita tve hry se odviji od toho,jestli si nekdo koupi body na ktere ty rok trenujes? Nechapu te. Ja mel za to,ze u her je nejdulezitejsi a nejzabavnejsi ta Cesta.A nechapu te o to vic,ze prodej postav v Eve funguje uz davno. Jaky je v tom rozdil,jestli si koupis sp nebo naskilovanou postavu? To muzes rovnou zrusit ucet,protoze ty zvyhodnene 'blbecky' potkavas uz davno.
      • Jde o to, ze tihle hraci hru jednoduse nabori. Je to stejny jako kdyz si nekdo koupi vyexpenou postavu do WoWka. Kdyz vemu WoT, ktery hraju, tak i tam premiovy tanky lidi serou - ne proto ze by byly silny, ale naopak, protoze snima hrajou noobove, kteri oslabej tym a ten pak prohraje a hraci prodelaj. Pokud by se rekneme premiak dal kopit az kdyz hrac ma spon jeden tank na ty urovni, OK, at si ho koupi.

        V EVE to budepodobny, jde o to, ze ted neco mesic hromadis a pak to za mega prodas. Kdyz to pujde koupit za $, tak cena klesne (klidne o nekolik radu), protoze si to cast hracu proste koupi za $ => vyseres se na to a bud si to koupis taky nebo prestanes hrat. Zkratka sposuta cinnosti prestane mit smysl, protoze jejich vysledek bude bezcenny.
      • Na ceste skillovani nic zabavneho neni. To proste je. Jakekoliv zkracovani teto cesty je proste podvod, cheat, at uz je to formou mikrotr. ci koupenim charu. To ze ja cekam rok, nez se mi to naskilluje, abych to mohl pouzit, a ted pride nekdo kdo si to koupi za jeden den....to me proste nakrkne. Ke koupi charu nema kazdy pristup ani na to treba nema najednou penize. Ja bych ani nechtel platit za cizi kombinaci skillu + platit za neco co ani nevyuziju .... to je ale jina debata.
        Argumentovat tim, ze to tu proste uz je dlouho viz. prodavani charu, plexovani atd. ...To muzes rict uplne u vseho. Ja to proste odsuzuju a jsem proti.

        Nejde ale jen o SP, ale i o specialni veci co jinak nedostanes. Jestli to schvalujes dobre. Ja, stejne jako dalsi spousta lidi, jsem proti. Jeden z duvodu proc jsem do eve sel byl, ze tu nejsou mikrotrans.. Jen mesicni poplatky pro vsechny stejne. (vyjimaje plexu samozrejme).
      • Ano, a pokud si bude každý dovolit koupit postavu s tím, na co se normálně musí trénovat léta, ztratí tím hra část sebe a někoho možná začne štvát, že z ničeho nic všude začnou lítat mothershipy a podobná monstra. A rozdíl je v tom, že ty postavy, které se prodávají, jsou z velké části od lidí, kteří hráli, ale přestali, tak prodávají svou postavu. A navíc není tak jednoduché něco takového sehnat, určitě jednodušší, než si na EVE marketu zajít do "special goods" a tam vypít "potion of knowledge".
        • Ja nejsem zastance mikrotransakci,a chapu co chces ricti kdyz v takovy hardcore scenar neverim . Ale tenhle clanek je o necem jinem a ja se tady neustale ptam proc ze takova hystericka reakce ze strany hracu,kdyz sami vyvojari jasne napsali,ze nejdrive zhodnoti dopad Incarny 1.0na hru(nekde jsem to tu postoval) a mikrotransakce prizpusobi? Proto ze MOZNA NEkDY bude mozne koupit sp? Zatim mi nikdo nedokazal odpovedet
          • Hysterie je hlavne kvuli unikle vnitrni komunikaci (greed is good letter), ktera jasne naznacuje, ze vyvojarum momentalne nezalezi na tom co komunita chce ... Uvidime co CSM vyresi koncem tydne

            A taky mi vadi ta ztrata logiky, kdy monokl stoji v prepoctu na ISK mnohem vic nez faction fitted BS *7*
          • No pro začátek by stačily lodě a moduly, které by jinak než za peníze (a to jde udělat, ne že ně) nešly sehnat. O tom psali v tom interním oběžníku. Jestli se to opravdu stane, to nevím, ale určitě je lepší se bouřit předem, než aby se s tím CCP mořilo a pak to nějak uhlazovalo, ne? Pokud ovšem nenajeli na logiku "my to uděláme jak chceme a vy máte to privilegium, že vůbec můžete hrát tak ojedinělou hru".
            • Vsak vyvojari s nima nekomunikovali nebo se jim vysmali ne? V takovem pripade se musi udelat neco, co ma nejaky vysledek. Sahnout jim na penize, zastavit mesicni poplatky. Hned potom svolali tu schuzku s hraci, takze se dostavil pozadovany efekt. Jestli to je ale nedorozumeni, tak je to prehnane. Neznam ale okolnosti, takze se muzu plest.
            • Ruseni uctu je dost divny zpusob 'diskuze' s vyvojari. Tohle proste neberu. No necham to byt. Cas ukaze vic.
  • Z meho pohledu ponekud hystericke reakce hracu. Ze mikrotransakce budou bylo prezentovano davno pred vydanim INCARNY a to jak na forech,tak napriklad i v oficialnim EVE casopise. Tudiz zde je clanek minimalne nepresny. Mikrotranskace v EVe se tyka veci nedulezitych pro hru samotnou (obleceni pro avatara,ktere je jen kosmeticke,casem mozna barva na lode,po ktere hraci sami volaji uz X let atd...). A ze jde vyvojarum jen o penize? jake prekvapeni. Myslel jsem si ze EVE komunita je vyspela (minimalne jeji vek by tomu napovidal) a ze tohle chape uz davno. Nejaky dokument by nemel nic zmenit..
    • Mikrotransakcie sa "zatial" tykaju veci nedolezitych pre samotnu hru, ako si napisal. V plane je vsak system "Pay to Win", to znaci, ze za realne peniaze sa budu dat kupit herne predmety (moduly, lode, municia), ktore budu mat vylepsene vlastnosti a nebudu sa dat ziskat inak ako za realne peniaze. A toto rozhodi vyvazenost hry ako celku. Vyvojarov to netrapi, pretoze podla prevedenych vyskumov si hraci tieto predmety budu kupovat, a o to tu ide.
      Netusim vsak ako chcu sklbit system na baze mesacnych poplatkov s "Pay to Win" systemov, vsade funguje bud jeden alebo druhy. Ako tu uz niekto napisal, vyzera to na mix "Pay to Play" a "Pay more to Win".
    • Ano, mikrotransakce být měly. Ale ne takové, které nějak pomáhájí hráčům jinak, než kosmeticky. Ne ty, které je zvýhodňují. A co jsem četl, tak se za peníze budou dát koupit lodě, zbraně a bůhvíco ještě. Třeba si za sto dolarů budu moct koupit 1 milion SP! Nebylo by to skvělé?

      Edit: Jo a je to Incarna, ne INCARNA.
      • Tak priznam se ze o tom nic nevim. Pokud je to pravda,pak se omlouvam, i kdyz ani tehdy bych to nevidel nejak moc tragicky.
        Edit:Pro me je to INCARNA
        • mirekdusinojc
          Nevidíš to tragicky, protože nejsi hráč EVE, ale jak bylo v článku uvedeno, ta hra je postavená na funkčním ekosystému, kde vše souvisí se vším. Je to svět mnohem podobnější reálnému světu než v jakémkoli jiném MMO. A teď tam přijde banda bohatých děcek, co si zaplatí nejlepší lodě a pod., aniž by se ve hře vypracovaly od nuly a dostatečně poznaly principy hry a takoví fakani klidně můžou naprosto rozhodit celou ekonomiku a nejen to.
          • Jak jsi prisel na to ze nejsem hracem EVE? Hraji to uz hezkych par let. Navic pokud umis cist,tak je tu hned nekolik prispevku dokazujicich ze bohati frackove a mikrotransakce v EVE uz existuje nekolik let. Ale nekteri lide jsou slepi a nevidi ani kdyz jim to vrazis pred oci...
  • Asi mě tady ukamenujete -xp, ale proč by útokem na něco nezničitelného mohli rozhodit ekonomiku hry?
    • Protoze to jsou obchodni stanice,kde nakupuje,prodava temer kazdy ve hre. Kdyz to zablokovali,nebylo mozne prodavat/ nakupovat.Jak jednoduche.
      • To sa mi páčí, že tam jde blokovat ekonomika i vojensky, škoda že je to tak neuchopitelné pro nováčky a že tam možná zavedou F2P blbovinky.
        • Pokud vim(nezkousel jsme),tak Incarna pridala do hry vylepseny tutorial. A EVE nikdy asi nebude jednoduchou hrou,tudiz naucit se zaklady proste chvili trva. To je spise vyhoda. Alespon pro me.
          A F2P blbovinky? Vy jste z tech mikrotransakci vsichni uplne zblazneni. Neni to neco po cem by kazdy hrac touzil,ale zit se s tim da. PLEX uz radeji ani nezminuji,stejne je to jako hazet hrach do zdi. Proc najednou vadi neco co uz nekolik let bezi? Jen to nikdo otevrene nepojmenoval.
  • Koukám, zas kupa keců jak se všechno bortí, ale aby si člověk sednul, projel to co bylo v informacích ohledně updatu s mikrotranskcema a realitou ve hře nikde. Pokud to nehraješ nevíš o co jde tak to radši nepiš. S incarnou se zavedli mikrotransakce, ve spešl storu jsou zatím jen nějaký hadry a nějaký elektronický oko. To co tam přijde dál je jen na CCP, pokud vim, má se jednat o oblečení a nějaké nátěry na lodě (něco jako kamufláž u zbraní v COD).
    Ale toto vše je dostupné i lidem ze hry, kteří si na hru vydělávají hraním. Respektive koupí pilotní licence P.L.E.X.u, který od incarny jde vyměnit na 3500 aura bodů , za které se tyto itemy nakupují. Což asi většině lidí nedochází a taktéž se bojí, že si někdo za peníze koupí všechno, což je jejich motivací dnes. To že peníze dnes hýbou světem je přece běžná věc, tak čemu se doprčic divíte. Že někdo chce vydělat na svém produktu? Všichni nadáváme na microsoft, ale produkty MS si velice rádi kupujeme. Neni to ironie? Neviděl jsem ještě že by CCP udělala nějaký podraz vůči hráčům. To že si lidé ve hře budou muset za tyto věci zaplatit několika plexy, když je budou chtít proč ne. Plex odpovídá hodnotě 30 předplacených dnů. Hold se hráči musí víc otáčet, pokud chtějí takto konkurovat lidem s penězi. Tomu se říká ekonomie. A to, že několik tisíc hráčů popadne amok, zaletí na Jitu, udělaj lag kvůli tomu, že neví co bude je velice inteligentní. Od toho je vesmírná rada, kterou jsme si my hráči zvolili. Ale to taky většina lidí nechápe a místo toho jde osočovat vývojáře na fórum.
    • Ten bordel v (ano, "v" a ne "na") Jitě je jeden z důvodů proč se konala poslední porada, pokud vím.
  • Wowza, tak jsem si rychle projel nějaké reakce a zdá se že 5511 lidí zrušilo své účty na protest proti těmto praktikám a číslo dále roste (ztráty se odhadují na 1.03 milionu $) a protesty pokračují. Tak tohle je celkem hukot z plánu na vydělávání pěněz se stala celkem slušná polízanice.
    • Nesouhlasim. Zatim me nikdo nepresvedcil,ze ty protesty za to stoji. Viz muj prispevek vyse.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit