Přejít na výpis diskuzí

Exodus lidí z BioWare je nafouknutý, zároveň ale podtrhuje konec jedné éry

12.8.2016 19:56
Ladislav Loukota 85 příspěvků

Cameron Harris je poslední z mnoha vývojářů a vývojářek, kteří v posledních letech a měsících opustili společnost BioWare. Nejvíce tento odliv mozků, patřících často k veteránům studia, znervózňuje fanoušky série Mass Effect, protože příští rok má vyjít čtvrtý díl a rozjet zbrusu novou ságu. Oslabení...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zaznívají zde zajimave postřehy a názory ohledně nasilneho prosazovani urcite tendencni korektnosti na ukor zajimavych, nekonformnich pribehu a postav z dilny Bioware dob davno minulych. Kdyby byl web tiscali co k cemu, mohl by se na toto tema podivat hloubeji. Je totiz docela dobre mozne, ze na tom neco je a tento - vasimi slovy - exodus vyvojaru je neblahym znamenim nove doby, kdy se politicky nepohodlne osoby odstraňují jako ulitba aktualni spolecenske poptavce. Tim je poslapavana idea videoher coby svobodne seberealizace a manifestace svobodného umeni vubec...
    • Docela noblesní podání na zatuchlou stoku jakou je tato diskuze
  • Moje starší příspěvky neprošly sítem cenzury, tak to napíšu ještě jednou, nějak přijatelněji. Podle mě Bioware je případ klasického komerčního kolosu ve stylu McDonald. Jdou cestou peněz minimálně od Kotoru pro Xbox - konzolové ovládání, konzolové zdebilnění (Microsoft má peníze). Když nemají licenci, nevadí, udělají napodobeninu (když nemůžeme udělat další Kotor, uděláme Mass Effect - totéž jen s trochu jinými mimozemšťany, jedi = specter atd., nemáme licenci na Forgotten Realms, nevadí, vymyslíme si Thedas, trochu jiní elfové a trpaslíci atd.). Lidi mají rádi konspirace, dáme tam Illusive mana, teď sype Dan Brown, dáme tam templáře atd. A k tomu pořádnou porci politické korektnosti a queer postav, aby levicové herní weby dávaly vysoká hodnocení. To prostě musí sypat!

    Mám rád AAA+hry a mám rád RPG, takže Bioware pořád hraju, ale ten pád do komerčního bahna je u nich děsivý, takže každou obměnu v týmu jen vítám.
    • jamar28
      Jasně, v Mass Effectu je taková porce politické korektnosti, že v něm můžeš provést hned několik genocid celých druhů. To je ultra sluníčkové. *1*
      • No v ME ani nie, teda zatiaľ, ale ten DA:I bol fakt strela na bránu...
    • TheGGG
      ty jsi jeden z těch lidí, co každou sci-fi označí za star wars? Pak nemá cenu dál číst tvůj koment, protože ME lore =/= star wars.... a že jsou v DA elfové a trpaslíci... woa, to je zločin, to vubec není v milionu dalších fantasy....
      • V ME mi ta hlavní podobnost přišla právě v "řádu" Specters, kde jeden zradil, ty jsi nový kandidát v řádu, řád je zapleten do galaktické politiky atd. Ale je tam toho víc, pátrání po tajemné technologii (= Zdroj Zla), inteligentní roboti, rozdělení hry na planety, intermezz na lodi - mně to přišlo jako "Kotor 3: Nemáme licenci". Rozumíš, sci-fi může vypadat různě a podle mě tady je ta podobnost dost zjevná.

        No a Dragon Age, já nevím, vždyť se od Baldurs Gate prakticky neliší. Pořád stejná fantasy země, rasy, pořád vykrádáme Pána Prstenů a trošku teda i toho Witchera, protože ten se prej taky dobře prodává (řád elitních bojovníků s nestvůrami, kteří při rituálu trošku zmutují atd.). Originalita 0.

        Samozřejmě je možné, že tobě na těch hrách přišly důležité jiné aspekty, které se neshodují.

        A star wars podle mě nejsou sci-fi, ale o žánry se hádat nebudu, protože mi to přijde jako ztráta času.
        • TheGGG
          "V ME mi ta hlavní podobnost přišla právě v "řádu" Specters, kde jeden zradil, ty jsi nový kandidát v řádu, řád je zapleten do galaktické politiky atd." a v tom vidíš SW kde pls. Spectry jsou v podstatě tajní agenti, ne jedi... s jedi to nemá nic společného. Zápletka, přidal jsem se do nějakýho spolku, kde největší týpek je zrádce tu byla i před SW.
          "Ale je tam toho víc, pátrání po tajemné technologii (= Zdroj Zla)" kdy bylo SW o pátrání po tajemné terchnologii?
          Inteligentní roboti. noooo shajt sherlock, to bylo ve sci-fi i před SW...
          Rozdělení hry na planety a pobyt na lodi... na do má SW patent? LoL, Lore ME =/= lore SW... ale co čekat od člověka s retar*ovanýmia argumenty ala konzolové zd*bilnění, za které se tady z nějakého důvodu OČIVIDNĚ NEMAŽE CO CENZORE, BOJÍŠ SE?
          Hlavně asi PC zinteligentnění v podobě milionu moba a facebook her je to pravé.
          ............pls BG taky vykrádá Lotra, to dělají všichni, tolkien zase vykrádal mýty a a legendy... radši budu mít ve hře elfy a pajlzy než nějaké nové kre*énské rasy ala německá rpg, kde vše zní a vypadá jak přes nějaký generátor.
          A BTW, co bys chtěl jako v RPG dělat, než udatně bojovat za záchranu světa, filozofovat nad tím jestli mají nevidomí eskymáci slepecké tažné psy? jeez hipsteři jsou jak mouchy...

          ME a DA jsou vtipné, pohodové a zábavné hry se spoustou dobrých momentů... takže tak...
          • Ale tam nejde o to, že před Star Wars se nelítalo mezi planetami nebo že před Baldurs Gate nebyli elfové. Tam jde o to, že Bioware před ME a DA dělali série Kotor a BG, které jsou podle mého názoru v podstatě to samé, jen namísto licencovaného obsahu je tam "něco podobného v tom duchu" + pár módních věcí, co zrovna frčí (od templářů až po sexuální menšiny, co vlastně nejsou menšiny).

            Rozumíš, jakoby Bioware v podstatě jen zrecyklovali to, co už udělali mockrát, akorát je to ve výsledku horší, protože už nemají licence, ve kterých byl ten zajímavý obsah (Star Wars, Forgotten Realms. Tak to "vyvážili" věcmi, jako je xbox, menšiny, nápady z jiných her/knih (viz to, co psal Drizzt) atd.

            PS: Star Wars byla o pátrání po tajemné technologii právě v Kotoru. Star Forge se to tuším jmenovalo.
            PPS: Specters jsou tajní agenti... jj, Jedi jsou také tajní agenti, alespoň v Epizodě 1 - 3 to tak vypadalo. Chodí do rady a ta je posílá na tajné detektivní/diplomatické/bojové mise. To mi zní dost, jako agenti.
            • TheGGG
              od konce... filozofie jedi a specter je kompletně odlišná...
              mluvím o lore, to má ME zajímavé..

              podle mě je dobře, když studio není vázáno licencí, ale vytvoří si vlastní universum které je nesvazuje...

              a že se DA a ME drží klasické příběhové formule není nic špatného...
        • Mass Effect je hlavně vykradačna Odhaleného vesmíru od Reynoldse, jen jméno Inhibitors bylo změno na Reapers, a Cojoiners na Geth. A taky her Star Control 2 a Star Flight.
          Ale i tak to je super hra - epický sci-fi příběh, spousta ras, planet, akce.
          • Zajímavý, Odhalený vesmír sem čet dvakrát, ale podobnost s ME mě nikdy nenapadla. Světlohonce, Spojení, dekadentní Žlutozemě.. Nic z toho v ME nevidím.
            Dobrá, Thorian by do Reynoldsova světa zapad. Ale zase zelení kytičkoví symbionti byly v Sáze Sedmi sluncí, stejně jako proradní roboti a spousta dalšího.. Na stroje pravidelně sklízející civilizaci, byť lokálně, už sem taky někde narazil.. Citadela s clarkovým Rámou budou minimálně bratranci..

            Takže všechno už někde bylo a vymyslet něco originálního zřejmě nebude jen tak.
          • Drizzte, to máš zřejmě pravdu. Já jsem psal o podobnosti s tím, co Bioware dělali bezprostředně předtím, protože tam je to relevantní pro moje tvrzení, že zkopírovali to, co už měli, jen mimozemšťanům vymodelovali trochu jiné hlavy a elfům dali trochu jiná jména.
        • No a Dragon Age, já nevím, vždyť se od Baldurs Gate prakticky neliší.



          *1* *6* *1*
  • to je naopak dobra zprava...Bioware uz od dob NWN jela podle stejneho principu ... hrdina vs zlo...je potreba spojit cca 4rasy proti spolecnemu nepriteli...hrdina spolu se spojenci porazi zlo. Dalsi dil, dalsi hra uplne to same jen v jinych kulisach.
    • i ta naplne je stejna jen jine kulisy jednou sci-fi podruhe fantasy jednou strilis leserem podruhe vrhas fireball, spln Q odemkne se dalsi a nejlepsi na zaver kazde vase rozhodnuti bude mit za nasledek uplne jiny konec hry.... cerveny, modry nebo zeleny a to se vyplati *1*
  • Bioware vydalo asi tak pět přinejlepším průměrných her v řadě. Že se jim to tam rozpadá nikoho nepřekvapuje.
    • ironické je, keď ich MMO má viac spracovanú príbehovú stránku než ich posledné tri možno štyri singláky...
  • No vzhledem k tomu, že poslední opravdu dobrou hrou byl ME2, tak odchod tolika zkušených lidí není prostě dobré znamení. Jasně, EA tam nalije prachy a někdo určitě přijde něco "tvořit" a kvuli velké reklamě se to i prodá, jak dobrý to ale bude, nikdo neví.
  • TheGGG
    jo jo, neznám moc jiných her, co měli tak zajímavý postavy, chemii a vztahy jako mass effect. Ten bioware cringe humor a romance v kombinaci se správným bros and h0es saving galaxy feelingem... DA i ME byly zajímavý hry, od bioware eště stojí za zmínku jade empire, jinak už asi nic nevydali...
  • Schlerf mi moc nevadí, byl čerstvý. Není zpátky Karpyshyn?
    • Fordzy
      Karpyshyn zjistil, že psaní knih ho neuživí, tak se vrátil k SW:TOR. Pokud vím, tak se nepodílí na vývoji ME:Andromeda.
      • V tom případě nevím co si myslet. Pokud se nevrátil, možná to nebude s MEA tak horké, a trpělivost nebude od věci.

        Karpyshyn šel pryč... změnila se premisa ME3. Teď odešel Gaider...
  • Čo by som ja dal zato aby sa pustili do nejakého nového rpg v štýle Dragon Age, prípadne do jeho samotného pokračovania...
  • No jo, nekdo porad nad necim breci, nekdo se tesi na novy Mass Effect...lidi jsou ruzni...a nekteri jsou hrozni Bobove.
  • Vsem vyrazil dechbs dragon age: inquisition. Wtf? Me teda dech nevyrazila. Za me 3/10. Priserne nudna hra s nejnprimitivnejsim soubojovym systemem stoleti, nezajimavym a statickym svetem, priserne nezajimavym pribehem. 80% obsahu byla jen busy work. Otresna hra.
    • No to vis ze jo prosim te. Na, vem si piskotek.
      • Butthurt alert! Butthurt alert!
      • Calm down bro *5*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit