Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Já žádný tvůj kámoš nejsem, věc první. *3*
    Věc druhá, je rozdíl mezi hrou, co schovali do datadisku na 30 hodin, mezi DLC, co sfoukneš za 3 hodiny a mezi tím, co se tváří jako nová hra, ale je to ve skutečnosti datadisk na max 5 hodin. *3* Je smutný, že někteří vidí jen "DLC" a tím to pro ně hasne, protože to je "jen datáč".
  • Zajímavý, Odhalený vesmír sem čet dvakrát, ale podobnost s ME mě nikdy nenapadla. Světlohonce, Spojení, dekadentní Žlutozemě.. Nic z toho v ME nevidím.
    Dobrá, Thorian by do Reynoldsova světa zapad. Ale zase zelení kytičkoví symbionti byly v Sáze Sedmi sluncí, stejně jako proradní roboti a spousta dalšího.. Na stroje pravidelně sklízející civilizaci, byť lokálně, už sem taky někde narazil.. Citadela s clarkovým Rámou budou minimálně bratranci..

    Takže všechno už někde bylo a vymyslet něco originálního zřejmě nebude jen tak.
  • No v ME ani nie, teda zatiaľ, ale ten DA:I bol fakt strela na bránu...
  • Butthurt alert! Butthurt alert!
  • Docela noblesní podání na zatuchlou stoku jakou je tato diskuze
  • TheGGG
    od konce... filozofie jedi a specter je kompletně odlišná...
    mluvím o lore, to má ME zajímavé..

    podle mě je dobře, když studio není vázáno licencí, ale vytvoří si vlastní universum které je nesvazuje...

    a že se DA a ME drží klasické příběhové formule není nic špatného...
  • Ale tam nejde o to, že před Star Wars se nelítalo mezi planetami nebo že před Baldurs Gate nebyli elfové. Tam jde o to, že Bioware před ME a DA dělali série Kotor a BG, které jsou podle mého názoru v podstatě to samé, jen namísto licencovaného obsahu je tam "něco podobného v tom duchu" + pár módních věcí, co zrovna frčí (od templářů až po sexuální menšiny, co vlastně nejsou menšiny).

    Rozumíš, jakoby Bioware v podstatě jen zrecyklovali to, co už udělali mockrát, akorát je to ve výsledku horší, protože už nemají licence, ve kterých byl ten zajímavý obsah (Star Wars, Forgotten Realms. Tak to "vyvážili" věcmi, jako je xbox, menšiny, nápady z jiných her/knih (viz to, co psal Drizzt) atd.

    PS: Star Wars byla o pátrání po tajemné technologii právě v Kotoru. Star Forge se to tuším jmenovalo.
    PPS: Specters jsou tajní agenti... jj, Jedi jsou také tajní agenti, alespoň v Epizodě 1 - 3 to tak vypadalo. Chodí do rady a ta je posílá na tajné detektivní/diplomatické/bojové mise. To mi zní dost, jako agenti.
  • TheGGG
    "V ME mi ta hlavní podobnost přišla právě v "řádu" Specters, kde jeden zradil, ty jsi nový kandidát v řádu, řád je zapleten do galaktické politiky atd." a v tom vidíš SW kde pls. Spectry jsou v podstatě tajní agenti, ne jedi... s jedi to nemá nic společného. Zápletka, přidal jsem se do nějakýho spolku, kde největší týpek je zrádce tu byla i před SW.
    "Ale je tam toho víc, pátrání po tajemné technologii (= Zdroj Zla)" kdy bylo SW o pátrání po tajemné terchnologii?
    Inteligentní roboti. noooo shajt sherlock, to bylo ve sci-fi i před SW...
    Rozdělení hry na planety a pobyt na lodi... na do má SW patent? LoL, Lore ME =/= lore SW... ale co čekat od člověka s retar*ovanýmia argumenty ala konzolové zd*bilnění, za které se tady z nějakého důvodu OČIVIDNĚ NEMAŽE CO CENZORE, BOJÍŠ SE?
    Hlavně asi PC zinteligentnění v podobě milionu moba a facebook her je to pravé.
    ............pls BG taky vykrádá Lotra, to dělají všichni, tolkien zase vykrádal mýty a a legendy... radši budu mít ve hře elfy a pajlzy než nějaké nové kre*énské rasy ala německá rpg, kde vše zní a vypadá jak přes nějaký generátor.
    A BTW, co bys chtěl jako v RPG dělat, než udatně bojovat za záchranu světa, filozofovat nad tím jestli mají nevidomí eskymáci slepecké tažné psy? jeez hipsteři jsou jak mouchy...

    ME a DA jsou vtipné, pohodové a zábavné hry se spoustou dobrých momentů... takže tak...
  • jamar28
    Jasně, v Mass Effectu je taková porce politické korektnosti, že v něm můžeš provést hned několik genocid celých druhů. To je ultra sluníčkové. *1*
  • Drizzte, to máš zřejmě pravdu. Já jsem psal o podobnosti s tím, co Bioware dělali bezprostředně předtím, protože tam je to relevantní pro moje tvrzení, že zkopírovali to, co už měli, jen mimozemšťanům vymodelovali trochu jiné hlavy a elfům dali trochu jiná jména.
  • Mass Effect je hlavně vykradačna Odhaleného vesmíru od Reynoldse, jen jméno Inhibitors bylo změno na Reapers, a Cojoiners na Geth. A taky her Star Control 2 a Star Flight.
    Ale i tak to je super hra - epický sci-fi příběh, spousta ras, planet, akce.
  • Zaznívají zde zajimave postřehy a názory ohledně nasilneho prosazovani urcite tendencni korektnosti na ukor zajimavych, nekonformnich pribehu a postav z dilny Bioware dob davno minulych. Kdyby byl web tiscali co k cemu, mohl by se na toto tema podivat hloubeji. Je totiz docela dobre mozne, ze na tom neco je a tento - vasimi slovy - exodus vyvojaru je neblahym znamenim nove doby, kdy se politicky nepohodlne osoby odstraňují jako ulitba aktualni spolecenske poptavce. Tim je poslapavana idea videoher coby svobodne seberealizace a manifestace svobodného umeni vubec...
  • No a Dragon Age, já nevím, vždyť se od Baldurs Gate prakticky neliší.



    *1* *6* *1*
  • Calm down bro *5*
  • V ME mi ta hlavní podobnost přišla právě v "řádu" Specters, kde jeden zradil, ty jsi nový kandidát v řádu, řád je zapleten do galaktické politiky atd. Ale je tam toho víc, pátrání po tajemné technologii (= Zdroj Zla), inteligentní roboti, rozdělení hry na planety, intermezz na lodi - mně to přišlo jako "Kotor 3: Nemáme licenci". Rozumíš, sci-fi může vypadat různě a podle mě tady je ta podobnost dost zjevná.

    No a Dragon Age, já nevím, vždyť se od Baldurs Gate prakticky neliší. Pořád stejná fantasy země, rasy, pořád vykrádáme Pána Prstenů a trošku teda i toho Witchera, protože ten se prej taky dobře prodává (řád elitních bojovníků s nestvůrami, kteří při rituálu trošku zmutují atd.). Originalita 0.

    Samozřejmě je možné, že tobě na těch hrách přišly důležité jiné aspekty, které se neshodují.

    A star wars podle mě nejsou sci-fi, ale o žánry se hádat nebudu, protože mi to přijde jako ztráta času.
  • TheGGG
    ty jsi jeden z těch lidí, co každou sci-fi označí za star wars? Pak nemá cenu dál číst tvůj koment, protože ME lore =/= star wars.... a že jsou v DA elfové a trpaslíci... woa, to je zločin, to vubec není v milionu dalších fantasy....
  • Moje starší příspěvky neprošly sítem cenzury, tak to napíšu ještě jednou, nějak přijatelněji. Podle mě Bioware je případ klasického komerčního kolosu ve stylu McDonald. Jdou cestou peněz minimálně od Kotoru pro Xbox - konzolové ovládání, konzolové zdebilnění (Microsoft má peníze). Když nemají licenci, nevadí, udělají napodobeninu (když nemůžeme udělat další Kotor, uděláme Mass Effect - totéž jen s trochu jinými mimozemšťany, jedi = specter atd., nemáme licenci na Forgotten Realms, nevadí, vymyslíme si Thedas, trochu jiní elfové a trpaslíci atd.). Lidi mají rádi konspirace, dáme tam Illusive mana, teď sype Dan Brown, dáme tam templáře atd. A k tomu pořádnou porci politické korektnosti a queer postav, aby levicové herní weby dávaly vysoká hodnocení. To prostě musí sypat!

    Mám rád AAA+hry a mám rád RPG, takže Bioware pořád hraju, ale ten pád do komerčního bahna je u nich děsivý, takže každou obměnu v týmu jen vítám.
  • i ta naplne je stejna jen jine kulisy jednou sci-fi podruhe fantasy jednou strilis leserem podruhe vrhas fireball, spln Q odemkne se dalsi a nejlepsi na zaver kazde vase rozhodnuti bude mit za nasledek uplne jiny konec hry.... cerveny, modry nebo zeleny a to se vyplati *1*
  • to je naopak dobra zprava...Bioware uz od dob NWN jela podle stejneho principu ... hrdina vs zlo...je potreba spojit cca 4rasy proti spolecnemu nepriteli...hrdina spolu se spojenci porazi zlo. Dalsi dil, dalsi hra uplne to same jen v jinych kulisach.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit