Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Corvus

    OK, roky jsem se Factoriu vyhýbal, ale pan Slavík mě dokázal svou skvělou recenzí udolat. Jdu nakupovat na Steam.

    "Když totiž vlaku řeknete, ať jede, tak vás poslechne a prostě pojede.
    Jestliže se v tu chvíli budete zrovna producírovat na kolejích, bude to
    mít negativní vliv na vaše tělesné zdraví." 😂

  • Má to kompletní češtinu?

    • Corvus

      Má, steam to jasně uvádí :-) A k dispozici je na Steamu i případně demo...

    • Má vrtulník vrtuli?

      • Nema. Vrtulnik ma rotor a vyrovnavaci rotor.

        • A rotor je rotující křídlo neboli vrtule.

      • kompletní češtinu dneska nemá prakticky nic, ani hry, které se dělají u nás (viz. třeba Kingdom Come), ale vzhledem k tomu, že tohle nemá žádný dabing, tak je svým způsobem kompletní.

        • Corvus

          Viz není zkratka čili BEZ TEČKY!

    • Veskoslav

      To jsi tak líný si kliknout na kartu na Steamu?...

  • "Také pak dejte pozor, abyste si v záchvatu budovatelského transu
    uvědomili, kde stojíte. Když totiž vlaku řeknete, ať jede, tak vás
    poslechne a prostě pojede. Jestliže se v tu chvíli budete zrovna
    producírovat na kolejích, bude to mít negativní vliv na vaše tělesné
    zdraví."

    vlaky jsou smrtící, ale dá se tomu předejít. Stačí kritický úsek, kde jezdí hodně vlaků a vy navíc i rádi chodíte, obhnat zdí a na pár místech přidat želeniční přejezd a záleží jak jste schopný "programátor", tak lze začít pouze varovným světlem, pokud bude vlak na trase, až po automatické brány (místo závor), světlenou i zvukovou signalizaci a i zastavení vlaku, pokud jste na kolejiích. A pokud nejste schopný programátor a hradla a podmínky vám moc neříkají, tak lze stáhnout hotové sety jako blueprinty.

    Třeba takováhle funkční sranda lze navrhnout - https://forums.factorio.com/viewtopic.php?t=54160

    • solomon.short

      Zase kdyz se nechas prejet vlakem, dostanes achievement :D

      • To jo, ale jednou stačí :)

  • "Čím složitější logistické problémy před vás Factorio klade, tím komplexnější nástroje k jejich řešení tahá z druhé kapsy." - přesně tohle je velmi důležitý prvek a bohužel hromada vývojářu si neuvědomuje, že když ve hře chtějí něco nějakým způsobem simulovat, tak čím jdou do hloubky, tím víc problémů musí hráč řešit a mít na to také nástroje. Teď jsem třeba zkoušel český Project Hospital a ve výsledku jsem byl dost zklamán - dokud byla nemocnice malá, tak bylo vše ok, ale jak jsem zvětšoval, tak už jsem nemohl sedět nad každým pacientem a naplno se ukázala neschopnost jejich velmi primitvních skriptů, které ovládají panďuláky (AI je v tomhle případě hodně nadnesené slovo) cokoliv řešit efektivně, nicméně nejhorší je, že člověk navíc má velmi malou kontrolu nad tím co ti panďuláci dělají. Nebo hry které si řeknou, že budou simulovat i dopravu i s kolizním modelem a většinou to funguje, dokud máte na slinice 2 auta, ale když je jich 20, tak už jste ve většině her v pytli, protože z 90% nikoho nenapdne řešit křižovatky a priority, pokud jsou různě rychlá auta, tak ani předjíždění které už fungovalo v TT z roku 1994 není ve hrách úplně běžné a pokud už máte k dispozici i víc pruhů, tak to stejně auta neumí využít. U těchto her bych skoro radši, aby vozidla neměla kolizní model a prostě radši ať se na křižovatce projedou v plné rychlosti, když mi nedají nástroje na to, jak to řešit efektivně.

    Nakonec velmi dobře fungují hry, jako Anno nebo Grand Ages: Rome, kdy je hodně věcí abstraktnějších, ale pořád jsou vizuálně zastoupeny - vidíte jak otroci sklízejí obilí, nosí ho do mlýna, ale pokud se někde jeden zatoulá nebo nejdou tou nejlepší cestou či nenosí věci ve správném pořadí je jedno - prostě máte farmu, ta vám dává +X obilí a když postavíte mlýn, tak se vám sníží produkované obilí o Y a dostanete +Y mouky.

    •  To si mi teda stím Project Hospital moc radost neudělal, funguje vtomhle ohledu lépe Two Point Hospital?

      • nevím, to je na mne moc zjednodušené - je to remake theme hospital, ale PH se snaží o simulaci, což je mi bližší, ale bohužel zpracování je dost špatné a bojím se, že se to jen tak nezlepší, když za 2 roky s tím moc neudělali, ale už sypou DLC. Hrabal jsem se v přístupných částech zdrojáků - většina .xml a byl jsem docela zklamaný, z toho jak hodně primitivně to je splácané dohromady. Největší zádrhel je v AI, nemáš nad ní moc kontrolu a vše je jen ten nejzákladnější skript bez rozhodování kolem. Diagnostika probíhá v podstatě u všeho úplně stejně - máš seznam všech vyšetření, které mají na pevno danou prioritu a doktor vyšetřuje pouze tak, že jede jedno vyšetření za druhým podle seznamu. Pokud narazí na symptom, tak se tím vyřadí pryč diagnózy, které tento symptom nemůžou mít a tím i vyšetření, která nevedou ke zbývajícím diagnzám. V praxi to docela dobře funguje u jednoduchých nemocí nebo těch, které mají hodně symptomů, protože první vyšetření je vždy "rozhovor" a pacient toho na sebe většinou poví dost na to, aby zbylo jen několik diagnoz. Problém nastává u diagnóz, které mají jen 2-3 symptomy a ty 1-2 jsou velmi obecné, že jsou prakticky u všech diagnóz. Doktor pak provede 3 stránky vyšetření než náhodou objeví ten jeden symptom, který vede k určení nemoci. Problém je, že vyšetření, která nikam nevedou, už nevyřadí diagnózy a s nimi vyšetření, která už vzhledem k provedenmým vyšetřením nemůže vést k těmto diagnózám. Zjednodušený příklad - pacient má buďto problém se srdcem nebo plicní nemoc - pošlu ho na EKG a USG srdce a ty nic neodhalí, ale nemoc srdce stále zůstává jako možnost, až dokud ho nepošlu na RTG trupu nebo MRI, kde to odhalí symptom plicní nález a teprve potom to vyřadí jako možnou diagnózu srdeční problém a těhle nedomyšlených věcí ohledně funkčnosti nebo spíš nefunkčnosti je tam celá řada.

  • Veskoslav

    Tady se někdo probudil ze zimního spánku, že to trvalo. Ale hezky se četla, jenom škoda, že nevyšla tehdy, když měla. 

  • No hurá :)) Factorio je unikátni pecka, nebál bych se říct tvrdá droga. Ale o 300hodin déle a po několika továrnách musím konstatovat že na těch nepřátelích by chtělo zapracovat, se schopnou obranou už je člověk nemusí řešit, jelikož přijde fáze kdy máte technologický náskok a broučí armády už tento růst nedokáží udržet. A když si člověk nastaví počet hmyzáků na maximum již při generaci mapy, což stavbu na chvíli rozhodně stíží, stejně se dostanete do fáze, kdy AI nedokáže s takovým množstvím jednotek pracovat a bude se tupě rozbíjet ve stejné úžině kterou jste předtím pokryli desítkami střelných věží. No a další ložiska si prostřilíte výbušninami s pohodou jakou jezdíte se sekačkou po zahradě. Jsou módy které přidávají varianty brouků s vyššími životy, což se zase řeší lepšími střelnými vězemi, ale to mou výtku na design nebezpečí nepřátel úplně neřeší, jelikož se jedná jen o navyšování obtížnosti pomocí životů nepřátel, coz je tak trochu laciné řešení ústící ve stejný dojem co byl původně.

    V tomhle ohledu jsem si často vzpoměl na Ceasara a jeho implementaci boje.

    Už jsem si kolikrát pohrával s myšlenkou jaké by to asi bylo, kdyby brouci byli jako svérázná civilizace, se svými městy a vlastní "produkcí", klidně i možností určité formy diplomacie, kde by byla možnost přejít na zelenou energii a žít si společný hmizí sen. Třeba jednou.

    PS: Ti co hře vytýjají chybějící příběh, jsou dvorní šášové :)

    • J.V.Stalin

      Kdo tady vytýkal chybějící příběh?

    • uher

      On tu někdo vytýkal chybějící příběh?

    • Alixon

      Jsou módy, které dodají i lepší AI enemy a ti pak hledají slabá místa v obraně a přidávají větší grupy. Takže pokud uděláš někde v obraně chybu, nebo ti vypadne elektřina, tak máš v základně najednou bambilion brouku a to je na hezky load 😆 jsou tam pak i brouci, kteří slouží jako artilerie a mají větší dostřel, takže tam musíš fyzicky nabehnout.. Chce to pak hrát raději v MP. Pak jsou jj obrneni s elektřinou. Vím že jsem to na SP nedával a to mam přes 500hod. Nedělal jsem nic jiného, než jen řešil obranu a posun v základně byl 0. Takže chápu, že autoři to mají nastaveno takto. 

      • To zní fajn. Je fakt, že už nějaký pátek jsem se na módy nekoukal, takže pokud už to takle okořenili tak jedině dobře. Už teď se těším na další měsíc s touto návykovkou :)

  • uher

    Tak fajn. Z recenze jsem zjistil, že postavím kosmodrom, odletím a tím tu hru dohraju.

    Ale moje otázka zní - je tam vůbec nějaký příběh? Vysvětlí mi hra, kdo jsem, kde jsem a proč dělám to co dělám? A co ten hmyz, je tam jeho výskyt a nepřátelství vysvětleno? Když to dohraju, dozvím se, co se dělo potom? Moc otázek a žádná odpověď 🙂

    • Spades

      Krom úvodního slova, ztroskotal si na planetě tam žádný příběh není. Původně plánovali kampaň, ale sešlo z toho, protože to v takové hře nemá smysl.

      Příběh by tu hru jen zbytečně omezoval od toho co dělá dobře.

    • 0011

      Hmyz na tebe útočí když zvyšuješ průmyslové znečištění, klasický příběh tam není, ale proč u takovéhle hry potřebuješ příběh? Infinifactory ho má, ale není zdaleka tak komplexní jako factorio, respektive je to spíš logická hra kdežto factorio je simulace a tam příběh hrál vždycky pokud nějakou tak vedlejší roli. Hraní je o micromanagementu a neustálé optimalizaci výrobních procesů, pokud chceš příběh musíš hledat jinde, třeba to infinifactory, které je super, i když ten příběh není bůhvíjak geniální.

    • unicz

      To není RPG, to je jen tisíci násobně složitý Tetris;) Prostě to poskládej a když překonáš i finální level, poplácej se:)

      • pak přidej mody, které zvýší komplexnost ještě několikanásobně a jen tak to neskončí

  • jack

    Díky za recenzi! Zajímala by mě upřímná odpověď redakce, zda tuto hru vůbec zvažovala do vyhlášení nej her roku 2020. Mám totiž pocit, že byla trochu neprávem opomenuta. 

    • Factorio nebolo ani zmienene. Hlasoval som zanho vo viacerych kategoriach, ale proti mainstreamu sa neda. Je to skoda, ta podpora modov je neskutocna a kazdy si moze hru vylepsit presne tak ako mu vyhovuje.

    • ALHAZRED

      Jasne, vyhrala hra Crusader Kings III, ktera dostala strizlivou 9tku, proč se tenkrat FunBoys neozvali ? 😱

      Ja nikomu fandovstvi neberu, protože respektuju taky jinej nazor, a taky bych očekalval, že jini budou respektovat nazor muj. Ďekuju.

      • A kde že si mohu přečíst ten tvůj názor?

        • Maxianimal

          Ále, někde dole žvatlal něco o tom, že ta hra je hnusná, tak si nezaslouží desítku, nebo nějakej podobnej blábol.

          • No jo, je to znalec.

  • Jedna z TOP 3 her co v Česku kdy vznikla!

    • ja_nic_nevim

      Jako spellcross? 

      • 0011

        Cauldron jsou Slováci.

  • solomon.short

    Pratele... jsem rad, ze jsem neprimo prispel k teto recenzi :D Pan Slavik si to dal s prehledem a klobouckem. Lepsi a ucelenejsi nez ten muj pokus, uprimne :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit