Přejít na výpis diskuzí
Fight Club #151 HD: Beyond bez duše
18.10.2013 | Redakce Games.cz
65 příspěvků
-
Jako průměrné hodnocení se v dnešní době bere 7/10, 5/10 znamená slušný podprůměr, tak je to dnes bohužel nastavené. Když zůstanu u vašeho typu hodnocení, tak pod 7/10 Beyond nemůže dostat. Pokud je ta hra prázdná slupka, tak co je pak Fifa 2014 a ještě se známkou 8/10? Naneštěstí pro mě, známky těchto dvou her nemohu rozdýchat a k uvedeným důvodům, proč má Beyond 5/10, se raději nebudu ani vyjadřovat. Nečekal jsem, že jako PC hráč, který používá jen kolegovo konzoli, většinou jen kvůli práci, budu někdy bránit konzolovou hru, ale musel jsem to ze sebe alespoň ve slušné a zkrácené verzi dostat.
-
-
...
-
Kydy Sony fanboye, kterej si predstavoival 10/10
-
-
Tak to tě zklamu, konzoli nevlastním a už vůbec nefandím Sony. Ale dobře že jsi upozornil, žes to vlastně vůbec nehrál :)
-
-
To může říct každej.
-
-
-
Tohle je ucebnicovej priklad, proc by ciselny hodoceni meli zmizet, jinak se lidem oci skrz texty recenzi neotevrou, respektive neprestanou se srovnavat uplne jiny herni vesmiry mezi sebou. Nejde vsechno merit stejnym metrem .)
-
-
Vůbec hodnocení je dobré jako filtr odpadu od průměrné hry. Dej si ruku na srdce a řekni mi kolik her s hodnocením 6 a níže si kdy hrál a bavili tě? Já nemám čas ani hrát všechny hry, co bych chtěl s hodnocením 8 a výše a natož zabývat se naprostým průměrem. A nebojím se, že by mi nějaká dobrá hra unikla, protože spíš se stává, že vychvalovaná hra do nebes tě vůbec nebaví než naopak..
-
-
Jako filtr odpadu to taky úplně nefunguje, jak na konci naznačuješ sám. Co když dobrá hra dostane třeba právě těch 6, protože recenzent zrovna spěchal a neměl náladu, nebo mu nesedl žánr, takže s tím byl rychle hotov. Přitom to může být hra, který by se tobě líbila a přišla ti lepší než nějaká ta vychvalovaná akční volovina za 8.
-
-
Zvlášť u games bych číselné hodnocení opravdu zrušil. Je mi jedno, že jsou to různé hry, ale dát Fifě 8/10, když je rok od roku blbější a blbější. Pravděpodobně nikdo z vás Beyond ani nehrál. Ani náhodou to není jen průměrná hra.
-
-
Řeknu ti to asi takhle - FIFA je podle tvýho názoru rok od roku blbější a blbější, podle názoru recenzenta si zaslouží 8/10. Zkus mi vysvětlit, proč by tvuj názor měl bejt platnější a ten recenzentův špatnej. Beyond teď záměrně vynechávam, nehrál jsem a ani mě ta hra moc nezajímá.
-
-
Hlavne bych rekl, ze tu fifu ani nehral a hodnoti jen podle obrazku a nejakyho videa, z kterych to muze vypadat, ze tam zadny posun nenastal. Ja si fifu puvodne ani kupovat nechtel, ale po zahrani dema jsem ji nakonec koupil - muzu rict, ze sice graficky se to moc nezmenilo (x360), ale hratelnostne tam posun je (k lepsimu).
-
-
Možná byste řekli, že jsem fifu 2014 nehrál, ale bohužel, opak je pravdou. Ano, fifa má možná lepší hratelnost, ale to i do formule 1 2013 přidali více obsahu a hodnocení dostala nižší. A neprskám, jen vyjadřuji svůj názor, což byste také měli respektovat, že? Rozhodně se k této diskuzi již nebudu vyjadřovat, ale svůj názor na tyto dvě recenze jsem měl potřebu napsat. Děkuji za veškeré názory a tímto v této nesmyslné diskuzi, kterou jsem bohužel založil, končím. Přeji pěkný den
-
Mě zas podle dema 14 sedí FIFA13 víc, ta 14 je na mě moc rychlá a frenetická (věřim, že kdybych měl plnou a moh si nastavit rychlost hry, tak bych si rád zvyk). Ale jde mi hlavně o to, jak tady kolega prská že když to neni stejný jako jeho názor, tak je to špatně
-
-
-
Tak znovu. 5 je průměr, 7 nadprůměr. Jen ty největší weby mají dostatečně velké prostředky, aby mohly recenzovat velké množství her. Ale i tak nerecenzují všechny. Tudíž si vybírají a pak se dá očekávat, že ty horší hry odfiltrují, tudíž se v recenzích nejčastěji opakují čísla mezi 5-10 s normálním rozdělením. Na té první části je pak průměr 7, ale to neznamená, že hry z druhé části stupnice neexistují. To, že tu FIFA dostala 8/10 znamená asi tolik, že Amnesia: A Machine For Pigs tu byla v recenzi trochu zadupána a dostala 6/10, zatímco já ji na svém webu dal 8/10.
-
-
O to mi jde, dobrá hra získá chabé hodnocení a každý rok stejný sranec dostane o dost vyšší.
-
-
-
-
(aritmetický) průměr NENÍ medián
-
Mam to na YouTube jako serial na pokračovaní a zatím dobrý. *2*
-
-
To vyslo v cestine?
-
-
jako průměrné hodnocení se bere 5, je to prostě průměr. to, že vidíš u většiny her vyšší hodnocení, zřejmě znamená, že se recenzují hlavně dobré hry (dle názorů recenzentů). tedy těch 7 není průměrné hodnocení, ale nejčastěji se vyskytující se hodnocení. to je trošičku rozdíl... úkolem recenzenta není střelit číslo, kterým se trefí do tvého názoru. to jaksi není možné, protože každý hry vnímá jinak.
znám spoustu her, které dostaly hodnocení 5 nebo 6 a jsou to pohodový hry, který mě baví. znám spoustu her, který ani nikdo nebude recenzovat, a dá se s nimi užít spousta zábavy... znám spoustu her s osmičkovým a devítkovým hodnocením, který mě nebaví nebo vůbec neberou. recenze jsou zdrojem informací, stejně jako pak různé gameplay videa. po vstřebání těch informací bys měl být schopen si o dané hře udělat nějaký obrázek včetně toho, jestli tě zaujme.
pokud ti nedá hodnocení některých her spát, tak už je to snad i na psychiatra :) a jestli si neumíš udělat na hru vlastní názor a musíš se za každou cenu snažit ztotožnit s názorem druhých, tak to taky nebude úplně ok... -
-
Proto mě vyhovuje hodnocení v Levelu. Sice je to v zásadě taky hodnocení na 5 pomyslnejch čísel, ale už jen tím, že je vyjádřeno slovně, tak je mi jasný, že u dvou her které dostanou maximální hodnocení (tedy nářez) nejsou stejně dobré. Jak tady omílá srovnání s fifou, tak je to dost mimo. Nemůžete srovnávat hru z jiného žánru a která to hodnocení dostane na úplně jiných základech než Beyond.
-
Souhlas. Hlavně už to není jako dřív, kdy vyšlo pár her ročně a tak se stíhalo recenzovat všechno. Od braku po pecky. Za tu dobu se už většina velkých studií naučila recept jak neudělat brak pro většinu casual hráčů. Dobrej příklad je Call of Duty. Většina HC a oldschool hráčů to hejtuje co to jde jenže v dnešním herním průmyslu mluví hlavně čísla a bohužel výdělky jsou proti nám. Až se toho přejí i tahle cílovka a prodeje budou rapidně klesat, tak se možná něco změní. Oni teď určují směr tupých, naskriptovaných Michael Fuucking Bay stříleček, protože jim to "herní" obec kupuje. Žánry se budou furt vyvíjet ať už k horšímu nebo lepšímu. Záleží na kupní síle.
-
taky si myslim, ze absolutni brak se recenzuje jen nestastnou nahodou (kdyz omylem propadne sitem), proto je prumerna udelovana znamka vys nez prumer na stupnici, kdyby se recenzovalo vsechno, tak by beyondisti byli nakonec jeste s 5 spokojeni (by videli, ze jsou i horsi a dokonce podstatne horsi hry)
-
-
ja bych nehry vubec nerecenzoval a byl by klid
-
-
Hodnocení do 10 je nesmysl, protože hry od 6 bodů směrem dolů jsou většinou už nehratelné, nezábavné kraviny plné chyb a nelogičností, které jsou schopné zaujmout jenom něčím hodně specifickým. Samozřejmě se musí hodnotit spravedlivě a brát ohled také na to, že recenzenti jsou už také naprosto zdegenerovaní z těch tisíců her, které už za svůj život hráli. Zvlášť, když vezmu v potaz, kolik lepších her s hodnocením 9, 8 si chci zahrát a nemám na ně čas, tak opravdu nemám potřebu hrát průměrné hry s hodnocení 6,5,4,3,2,1 To jsou pro mě hry, které si nikdy nezahraji a nemá smysl hodnocení do 10, proto bych bych zavedl hodnocení do 5..
-
-
Náhodou, podle toho, cos tu napsal, má přeci desetistupňové hodnocení smysl - minimálně Ti odfiltruje hry na ty "dobré" a "lepší". A když nemáš téměř čas stíhat hrát ani ty "lepší" hry, proč bys jej měl ztrácet hraním těch "dobrých"? Takto jej ani ztrácet nemusíš, leda bys měl čas a/nebo extrémní zájem.
-
Také mám raději řešení 1 - 5, kdy rozdíl mezi dobrou a hroznou hrou jsou jen dva bodíky ve stupnici (3, 1)... Například rozdíl mezi 6/10 a 7/10 je pro mne nepochopitelně minimální - stále přeci jde o nadprůměr... Věc názoru.
-
tak misto 7,8,9,10 budes hrat 4,5, progresivni reseni *5*
-
-
Sorry, ale když jsem poslouchal obhajobu Lukáše recenze Beyond, tak i když taky zastávám názor, že taková hra je za ty peníze drahá a sám bych si ji nekoupil za víc jak 399kč, tak prostě nemůžu souhlasit s lukášovým přístupem ke hře. Evidentně k Beyond přistupuje jasně danou představou jak má něco fungovat, a když to tak nefunguje, nebo to funguje jinak, je to špatně. Ale proč se má hra poměřovat s principy, jaké fungují ve filmu? Ano, tohle je extrémně filmová hra a přesto to neni film. Myslím, že k hrám by se mělo v kritice přistupovat s čistou hlavou a otevřenou myslí a i když uplně chápu, jak k tomu Lukáš dospěje, tak zároveň mi ten pohled připadá trochu zatížený předsudky.
-
-
Má se poměřovat s tím, jak funguje vyprávění, jak funguje stavba dramatu, má se poměřovat s řemeslem, který se tu skrze formu blíží řemeslu filmovýmu (tzn. virtuální herci nějak "hrajou", záběry něco rámujou, střihy budujou dynamiku). Když jseš v Beyond svědkem např. zcela prkennýho a příšerně napsanýho vyznání lásky, je přece šumafuk, jak moc to je nebo není "filmová hra" - pořád se před tebou odvíjí prkenný a příšerně napsaný vyznání lásky.
Čemu ty říkáš předsudky, já říkám obyčejný nároky na kvalitu (který pochopitelně odvisí od kontextu). -
-
a bral si do úvahy, že Jodie bola celý život zavretá vo výskumnom komplexu, vychovávali ju vedci, nemohla byť s rovesníkmi? Ako mohlo byť to vyznanie prirodzené??? Za a) to vyznanie lásky tam vlastne ani nemusí byť, podľa toho ako sa zachováš
za b) je presne tak naivno prkenné aké by človek čakal od takého človeka.
za c) áno sú to úlomky z jej života, ale nie sú drasticky mimo, majú logickú nádväznosť i gradáciu deja, ak si to hral vkuse, tak by si to mal práveže vnímať, ale je jasné že v 12 hodinovej hre nebudeš mať tempo 1,5 hodinového traileru.
a ten pôrod však to bola čistá paródia na filmy, to bolo úplne očividné, že si z toho Cage robí srandu, vrátane ostatných hollywood scén, ale dialógy a komorné scény sú napísane perfektne. -
-
To vyznání, o kterém mluvím, se netýká Jodie, ale
Ryana .
A jestli si myslíš, že porod měla být "parodie", pak zjevně vnímáš Beyond ze zcela jiný planety, než já.
Nicméně těch pár opravdu výbornejch komorních scén v celku bolí o to víc, jak je zbytek hry padlej na hlavu. -
-
>>A jestli si myslíš, že porod měla být "parodie", pak zjevně vnímáš Beyond ze zcela jiný planety, než já.<<
To bylo hodně laciný... -
-
Fargoberg: I kdyby to bylo tak, jak říkáš, a ty klišé tam byly záměrně jako pomrkávání (s čímž nesouhlasím - podle mě jede Cage přes kopírák a vůbec mu nedochází, jak hloupě to působí), pořád by absolutně nedávalo smysl stříhat je do toho uměřenýho zbytku. Respektive by mi to ten zbytek pořád rušilo.
-
Nemyslel jsem to jako urážku, jestli to tak vyznělo.. ostatně neříkám, čí planeta je lepší!
Jen prostě to, co Fargoberg o daný scéně i níže uvádí, vnímám natolik mimo mou realitu, jako kdybys mi říkal, že je slunce brčálově zelený. -
pôrod na špinavom matraci za 5 sekúnd, prestrihnutie špinavými nožnicami v zime, s utierkou z obchoďáku a bez sterilizácie bola jednoznačne čistá nadsádzka a pomrknutie na hollywood klišé...imho to je v každej akčnej scéne, či už ide o skákanie medzi autami, beh po vlaku, pád vrtuľníka a ďaľšie, všetko sú to hollywoodské klišé na ktoré pomrkáva a je smutné, že to niekto bral vážne.....hlavne keď sa každá tá scéne mixuje s prudko komornou scénou, čím to ešte viac vyznieva.
-
-
-
-
Jenže tohle se všechno vystavělo na filmovym formátu, kterej trvá kolem 1.5 hodiny +-. A i v dnešní době ty hry trvají přece jen o něco dýl, ani je většina hráčů nehraje najednou ale během měsíce třeba, ob den půl hodiny třeba. A jak můžeš v tomhle přístupu uplatňovat to co funguje ve filmu? Vy si děláte z Cage až skoro legraci, jak tohle vůbec neumí, jak je špatnej scénárista, ale absolutně nevěřim tomu, že tohle neřeší, nebo neumí řešit, naopak tyhle věci on řeší ze všeho nejvíc a že to postavil takhle musí vyplývat z nějakých i statistik jak ty hráči hry hrajou, jak moc, jak často, atd. To je prostě uplně jinej formát než u filmu, i když to jako film vypadá, takže si nejsem jistej jak moc je správný to poměřovat.
Vem si taky, že ty hraješ hru v kuse, abys napsal recenzi. Ale většina hráčů to takhle určitě nedělá. Oni třeba hrajou hodinu, a pak se k tomu vrátí po týdnu. Tomu by přesně odpovídalo to, že to řeší tim rozsekaným příběhem, kdy ani tak nevadí, že si nepamatuješ lineárně příběh co bylo předtim. Už bych čekal v těch recenzích zvlášť od tebe víc souvislostí a uvažování, jak je ta hra cílená, jaký je její záměr a jak se jí to povedlo nebo nepovedlo. -
-
Paradoxně tu funkci šablonáře zastáváš ty, nikoliv Lukáš. Přistupovat s otevřenou myslí znamená imho hodnotit prvky samy o sobě nezávisle na formátu (tam kde je to samozřejmě možné). Když Lukáš napíše, že je nějaká scéna nezvládnutá, to poslední, co bychom imho měli dělat, je začít řešit, jestli je nezvládnutá z pohledu filmu, nebo hry - z pohledu nějakých vágních šablon. Vezmi ten prvek sám o sobě, zamysli se, co si klade za cíl, a pak vynášej soudy.
-
Nic z toho, co píšeš, neudělá ze směšný / hloupý / nesmyslný / špatně napsaný scény scénu dobrou.
Je zcela zřejmý, jak je hra cílená, jakej je její záměr: vyprávět epickej paranormální thriller. A já jen opakuju, jak moc se jí ten záměr skrze podprůměrnej scénář a nesourodost zoufale odbytejch příběhovejch odboček nepovedlo naplnit.
-
-
-
-
Sorry za OT .... Ale celkem pěkná novinka. Hudba ke Star Citizenu se bude nahrávat v našich končinách. http://www.star-citizen.cz/hudba-pro-star-citizen-bude-nahravana-v-cr/
-
-
Hudba k novému Thiefovi se taky natáčela u nás. U nás se toho natáčí spousta a málokdo to ví.
-
-
Beyond je hra, kde sú veci, ktoré si inde nezahráte, ktoré v iných hrách nie sú skrátka. A tá recenzie je zlátanina nie hra.
Jasné, že je Beyond zámerne hollywoodsky naivný miestami, to že to Lukáš nepochopil nie je problém Cagea. Ten nám dal hru, kde je podstatný nie celkový príbeh, ale tie úlomky v ňom, tie čiastkové príbehy, ako vzťah medzi Ellen a Defoem, snaha o zapadnutie medzi rovesníkov, prvá láska, zneužitie.
A už len za tú kapitolu medzi homelessákmi sa nedá dať menej ako 7/10, kto nebol počas Beyondu veľakrát dojatý je cynický zmrd, bodka a nemal by také hry hrávať. -
-
Tu známku si v podkastu obhájily a jim věřim víc než nejakýmu uřvanci z diskuze, kterej nemůže ustát 6/10 u ps3 exklus.
-
-
Tu znamku si obhajili mozna tak pro sebe...porad si myslim ze ta recenze byla priserna a neobjektivni (at na me nikdo nechodi s recma, ze recenze jsou ciste subjektivni zalezitost)
-
-
A co je to objektivní recenze? Taková, jejíž obsah všichni očekávají a odkývají?
-
-
-
lenže tie veci si nezahráš ani v Beyonde, oni sa tam akosi hrajú samé...
-
Hele taky natahuju u Zelený Míle. Kua i ten Marley a já mě dostal, ale zrovna ta homelesácká scéna mi připadala, že tam nemusí být.
Co tam je? Žebráš, pokusíš se o sebevraždu, zachráníš, porodíš. Pro mě to byl absolutně suchej a nudnej příběh oproti Heavy Rainu a nebo větší části Fahrenheitu. U týhle hry jsem se nebál, nepopotahoval, neřval atd. U HR mi srdce vyskakovalo z rytmu, u Walking Dead od Telltale jsem popotahoval a u Last of Us všechno dohromady. Tohle bylo natahovaný, ztrácelo to tempo a nebylo tam tolik proměnejch. -
přesvědčil jsi mě, zahraju si to na youtube
-
A nerozplakal ty ses u Titanicu ?
-
-
nie, nie som gay, ale u Winetoua ako malý hej a dospelý pri Potomkovia ľudí a Zelenej míli hej a nehanbím sa zato...som rád, že dokážem prežívať naplno príbehy a nie som cynický bez emočný, čo sa v kine smeje i pri SAW ako to býva pri dnešnej vymletej mládeží, čo iba točí CSko a v živote nevidela ani jednu knihu a nevie, čo to je dobrý príbeh...
-
-
Neviděl si tento film Hačikó - příběh psa ? Tam má nakrajíčku snad každej *5*
-
-
Na to se ani nejde dívat :)
-
-
Jen rejpu neber to osobně *15*
-
-
-
-
Skvělý veselý díl :)
-
Dotaz na redakci (Levelu):
Kde je možné sehnat elektronický Level (nějak jsem úplně nerozuměl Martinovy, když to říkal)? Také by mne zajímalo, jaký je rozdíl mezi těmi dvěma firmami, respektive, proč jste vybrali rovnou hned dvě a ne jednu? -
-
http://games.tiscali.cz/pr/vychazi-level-235-s-plnou-hrou-gemini-rue-v-cestine-64334
-
-
Díky za tip. Protože mě normálně tištěná verze nezajímá, tak jsem se až na konec toho článku poprvé nedostal.
Teď ještě, jestli má někdo zkušenosti s jednou nebo druhou službou (Floowie x Publero).
-
-
-
zase ty čísla, nechápu proč to dráždí tolik lidí, fajn tak pokud Vám vlastně vadí že se hodnotí a recenzují ty hry co za něco vůbec stojí a výsledkem po té bývá v 95% 5 až 10 tak průměr je vlastně podle mnohých 7, tak zde je návrh, stejně se prvních 5 čísel nepoužívá, tak to rovnou zkrouhnout na 0 až 5 a bylo by po problému a pokud by Beyond dostal za 3 jako průměrná hra tak by tu nikdo ani nepípl takhle to pořád někoho dráždí ....
-
tak si to shrnem. sony boyz chtěli mít další 10/10 exklusivku aby zas mohli povikovat jak je sony super cool (já jim to neberu) ale smula a je to srajda což jim ted hrozně vadí a tak řvou jak opičáci v zoo že je recenze na H a recenzent vůůůl *1*
-
-
Mě by spíš zajímalo, jací opičáci tě vzali do tlupy. Velmi excelentní projev, to jo.
-
-
dřizdisráče jako ty to nemusí zajímat *15*
-
-
Naopak, kolego, mě zajímá, kde se rodí, chovají a krmí nefalšované Gumy. Každý fakt jen přilepší neméně důležité studii, ze které může a musí vyjít nejen prevence, ale i případná likvidace.
-
-
*13* *13* *13* *13* *13* uplně si mě zničil *13* *13* *13* *13* *13*
btw. muj kolega nejsi z píííčema já nedělám
*1* -
-
http://tinyurl.com/8xbpzkz
-
-
-
-
-