Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • opakuješ to co jsem napsal...
    • Vidim, ze ti Vanocni svatky lezou na mozek, skolni zabozroute. Prestan tu placat voloviny a smir se s tim, ze MickeyMutant ma fakta, pouziva logicke zavery a ty tu jen blekotas svoje nesmysly, ktere sis navic precetl na neuveritelne trapne a na informace neskutecne chude, spatne a zavadejici Wikipedii. Toto je znicujici pravda, ktera te naprosto a kompletne zesmesnila.
      • MickeyMutant
        Zničující pravdou je, že jsem si data taky kontroloval na Wiki.
    • MickeyMutant
      Mrzí mě, že nechceš pochopit, kde vidím problém. To je asi všechno, co se k tomu dá ještě říct.
  • Mimochodem konec středověku a počátek Renesance se datuje k tomuto dějství:

    "Brunelleschi se roku 1401 zúčastnil soutěže na vytvoření severních dveří Baptisteria San Giovanni ve Florencii, k níž bylo vyzváno sedm vesměs mladých sochařů. Všichni účastníci soutěže dostali stejné zadání vytvořit kachli pro výplň dveří na námět obětování Izáka Abrahámem. Brunelleschi toto téma pojal již opravdu renesančně a humanisticky - anděl musí Abrahámovu ruku doslova strhnout, aby mu zabránil v činu. V díle je patrná jistá dramatičnost. Další významný účastník soutěže Lorenzo Ghiberti zobrazil obětování ještě pod vlivem gotického sochařství v náznacích - anděl zastavuje Abrahama pouhým gestem. Porota vybrala za vítěze soutěže Bruneleschiho i Ghibertiho a požádala je, aby pracovali společně."

    zdroj Wiki a dějiny výtvarné kultury =o*
    • MickeyMutant
      Počátek renesance ano, konec středověku ne. Ten nastal až ca o století později. Za jeho konec se nejčastěji považuje objevení Ameriky (1492), dobytí Konstantinopole (1453), dobytí Granady - konec reconquisty (1492), nebo až začátek protestantské reformace (1517). U nás až nástup Habsburků (1526). Evropský konsenzus bývá rok 1500.
      • Samozřejmě, že nejen středověk, ale každé nadcházející období počínalo a končilo v každé části Evropy jinak, většinou teda počátky vzniku právě zmiňované Itálie a Francie. Proto příspěvek pevně neuvádí přesný konec středověku ale jeho započetí (konce). Nehledě na to, že vývoj v těchto dobách určovalo převážně opravdu jen umění, především architektura ale i filozofie. Ne války. To jsou sic časové milníky ale né přímé příčiny =O/. Příspěvek naznačuje, že hra je v každé případě pasována na pozdní "středověk" do počátků husitství a to by mělo být důležité.
        • MickeyMutant
          Započetí (konce) středověku, jak píšeš*4*, není rozhodně rok 1401. To je jako bys napsal, že k první světové válce se schylovalo po vpádu Napoleona do Ruska.
          • rozhodně to není totéž.

            O roku 1401+ se dá v předních kulturních Evropských zemích říci, že středověk končí/skončil... to že v jiných částech Evropy doznívá déle je věc druhá. Konec éry nemá pevný rok, časové rozmezí ale ano. To snad bylo patrné z předchozích příspěvků.
            • MickeyMutant
              Nevím, co ti mám psát dalšího, abych se neopakoval. To, že v Itálii začíná renesance, neznamená, že v Evropě končí středověk. Úzus o konci pozdního středověku bývá "okolo roku 1500". To vychází právě z těch průměrů různých klíčových událostí po celém kontinentě, tedy z časového rozmezí od ca poloviny 15. století do prvních desetiletí století 16.

              Napsat "...konec středověku a počátek Renesance se datuje k... roku 1401" je v celoevropském kontextu a zvlášť v kontextu husitské hry jednoduše nesmysl. Takhle to prostě nemůžeš napsat, aniž by sis nekoledoval o oprávněnou korekci.
  • "Ktož sú boží bojovníci" Teaser (fan made)
    http://www.youtube.com/watch?v=_viZ_xXa6BU
    • Mě jako čecha u toho mrazí, mám přímo rád Husitskou trilogii od Otíka Vávry, každopádně si to dokážu představit trochu "zremixované" či epicky moderně ale stále výstižně sborově přezpívané /rychlejší tempo... celkově prostě víc WOW efekt xD aby otevřeli hubu i za hranicemi, já vím já vím, nám se to kecá. čistě subjektivní názor :) Určitě by to tam nějakým způsobem být ale nepostradatelně mělo =(
      • Paulcz
        wow efekt stejně rychle vyprchá jako přijde :) všechny "epický" songy mi znějí podobně nudně. V jednoduchosti je krása
        • http://www.youtube.com/watch?v=UyN3Z-LTSc8 pak inspirace zde ^^
      • http://www.youtube.com/watch?v=J7Fq9brpyyU touhle cestou... better...
    • smejki
      ktož sú boží bojovníci je k uzoufání nudná melodie, to mi nikdo nevymluví. Možná děsila nepřítele, ale rozhodně ne svou linkou nýbrž hlasitým a odhodlaným sborovým zpěvem. To z ní nedělá hudbu hodnou poslechu nebo vhodnou k podkresu i přes nepopiratelnou tématickou spřízněnost.

      Tohle zní to jak znělka vesnického rozhlasu. Už tam chybí jen "pchrrr... pchrrrr... pfrvážení opfrčané... do středy...chrrr jerr možnfffé nachr...oupit levný čínfrský textil...chrrprrr u obchrrrdníka na parkovišti pod..rr kinem... kinem... kinem... kinem...)."
      • kdyby tuhle skladbu nemeli v repertoaru skladatele jako Bedrich Smetana, Leos Janacek nebo Josef Suk, tak bych ti veril..ale takhle to je bohapusty blabol:)
        • smejki
          Ne, to je bohapustý osobní vkus. Neříkám ti, že se ti nemá líbit. Až ji tam budou mít nezaujatí lidé, kteří nežili v čase fanatického národovectví (zdravím rukopisy), tak to možná přijmu. Ta skladba má význam symbolický, nikoliv hudební.
          • Von_Ljonborg
            Jn, stejně jako Babička od Němce.
            • MickeyMutant
              To máš jak s herníma recenzema.
            • smejki
              neznám nikoho, kdo to dočetl dál než za desátou stranu, zato spoustu lidí, kteří napsali pojednání o obsahu. A pak že se zázraky nedějí. *1*
            • Von_Ljonborg
              Ale hovno, vždyť ani Němcová neuměla pořádně psát, hotl jako každá jiná ženská no, Babička by už ani neměla být v povinné četbě.
            • MickeyMutant
              Literární význam Babičky je nesporný. Některé pasáže formovaly celou generaci Čechů. Dodnes si pamatuju třeba hned začátek: "Na Starém Bělidle bylo lautr howno co dělat".
            • smejki
              Literární význam Babičky bych taky nepřeháněl. Spíš než cokoliv jiného je to výtečná kronika jazyka a části tehdejšího života.
            • Von_Ljonborg
              Ty seš taky germanismus *13*
            • MickeyMutant
              Správně má být německá babička. Babička od Němce je germanizmus.
    • maros.goc
      Az s touto hudbou vidiet aky je ten teaser hrozny :-D
    • Neni to dvný, je to osobitý způsobem na jaký nejsme zvyklí.
    • měli pravdu, fakt je to divný *4*
      • Matthew1J
        Já bych to chtěl vidět s husitským chorálem. Tím myslím jednohlasý sborový zpěv bez nástrojů. Táto orchestrálka (část z ní) to opravdu nezlepšíla. :( Ale upravit k tomu by bohužel asi potřeboval aj ten teaser.
        • Paulcz
          Souhlas, trailer s jiným obsahem + chorál (+ titulky pro cizince) = nááářřřřřez :) Akorát by to asi západ moc nedocenil :) Hus! Hus! Ketzer! Ketzer!!
  • Dalsich par rad a napadu.Doufam ze to zdejsi osazenstvo fora vydycha:)

    1.jeste nez hru takzvane zajme nejakej distributor a bude si hlidat marketing, tak by mozna nebylo od veci oslovit lidi jako je třeba Angry Joe nebo Totalbiscuit aby vam udelali osvetu, preci jen kouka na ne statisice lidi a je dost pravdepodobny ze za to nebudou chtit zadny peníze.
    2.Udelal bych video nebo clanek (spis video), hlavne v anglictine kde bych vysvetlil co to vlastne ti husiti byli.Opravdu je dost pravdepodone ze plno lidi v zahranici o nich nemá ani tuseni.
    3.nebal bych se pouzit i neotrele zpusoby reklamy, hlavne s ohledem na to aby to moc/nic nestalo a mělo to maximalni efekt. Nemyslim tim aby se z toho stal internetovy spam, ale pouzit moznosti které mají hodne uzivatelu a mají statut serioznosti. Napada me třeba Minecraft, třeba by vam někdo z fandu mohl udelat v ty hre obrovsky logo se sochou Zizky na koni a k tomu třeba vysvětlující text kdo byl Zizka, udelat video, sirit ho přes facebook a YT a tak. Je to jen priklad, Minecraft ocumujou miliony lidi..proste cokoliv co ma obrovskou herni komunitu. /hmm, ten minecraft pusobi smesne co?:)
    4.Pokusil bych se oslovit nejakeho slavnějšího spisovatele historických romanu který psal nebo pise o tehle době, uz z principu by o to mohl mit zajem, hlavne když by vedel ze je snaha o realne pojeti. A třeba ho pouzit jako záštitu v clancich a vypichovat ho jako konzultanta.
    5.Az bude co ukazovat, tak bych ukazoval, mluvil bych i hodne o technickem aspektu hry, Cry Engine zna každý, ale detaily jak tam co delate, co na to pouzivate, jaky mate pocitace a všechny tyhle pitominy lidi zajimaj a vytvorej fandy i u lidi co hra moc nezajima.
    6.Forum kde bude někdo aktivne od vas s lidma diskutovat, az bude o cem a proste to bude mit smysl.
    7.na fotkách kde jsou lidi z Warhorse používat Danova psa, pusobi to dobře:)
    • Samozrejme to není nic nového pod sluncem, ale proc to nenapsat..navic když uz jsem dal like na facebooku, coz nikdy nedelam a fb me stve, tak se citim soucasti husitske komunity:)
    • Veskoslav
      1. No sice je sledují lidí. Ale třeba já Anfry Joe poslední dobou naprosto nemusím. A zadarmo? Oni z toho prachy mají, ne že ne.
      2. Nevím jak na Východě. Ale Slovensko, Polsko, Německo, Francie, Anglie či Švédsko. Tam všude je v osnovách Husitství jako součást historie. A dělat to pro USA je zbytečnost. Těm je to putna a tento typ RPG se tam stejně bude špatně prodávat. Stejně jako Zaklínač 2.
      3. Minecraft? Vážně? A sochu Žižky? To mi nepřijde zrovna jako dobrý nápad. Většina lidí by to nepoznala a pak spousta lidí Minecraft=dětské zlo. Spíše by bylo dobré, udělat vozovou hradbu ve velkýcm městech a tam v dobových převlecích rozdat pár informací. Lidi to více zaujme než socha Žižky v "dětském" Minecraftu.
      4. Nikdo nedělá zadarmo A slavní spisovatelé si za to nechávají zaplatit. A to jsou další výdaje navíc. Navíc není zárukou, že to bude kvalitní.
      5. Věř mi, že toto zajímá malý okruh lidí. Naopak hejblata a podobné srandičky více zajímají lidi. Je nezajímá na čem to dělají. To jim je jedno. S tím, aby ukázali jak, to souhlasím. To je dobrá propagace.
      • Angry a TB za to peníze mají, ale Warhorse by to nic nestalo.
        Podle me delat to hlavne pro USA není zbytecnost.
        Minecraft hraje cele vekove spektrum, deti tam mozna je nejvic, ale i tak par set tisíc deti uz urcite nejsou, ato je dost. Ale je fakt ze to je mozna trochu blbost, spis jsme to uvedl jako priklad..něco kde je hodne lidi z celého světa.
        Spisovatel je problém, ale za pokus by to stalo, když by byl levne..proc ne.
        • Veskoslav
          Pro USA je to vážně zbytečnost. Pro ně historie začíná pomalu až občanskou válkou. Mnozí (cca 20%) si myslí, že rytíři jsou výmysl pohádkářů;) To jsou vyhozené peníze. Takové Polsko má mnohem silnější trh pro tuhle hru než USA. I z důvodů, že Polsko+Německo je 1/2 tržní síly USA například. USA zase není něco, co by zachráňovalo herní průmysl:)
          • tak ono nejde jen o USA, i když si myslim ze je ignorovat je blbost, je tam i Kanada,Jizni Amerika, Australie, Japonsko,Cina..nebo tam snad lidi hry nehrajou?..hrajou..a podle me o husitech vedi houbelec. A udelat video (nebo clanek pro herni weby), kde někdo bude mluvit a pobezi tam nejake obrazky zase tak drahy nebude..
            • Ultron
              Amikum staci, kdyz tam bude drsna mluva, budou tam litat hnaty, crcet krev, umirat nemci a zaujme je to, np.
            • A s tim na cem to delaji..no..uvedu priklad..když se objevilo nedavno první video na X rebirth, tak ten nemec to predvadel a běželo to na monitoru od Apple, a bylo kolem toho takovy pozdvizeni ze tam nakonec musel dopsat ze to je jen monitor pripojenej k normálnímu PC:)
            • Veskoslav
              Čína a spol také nejsou hlavní trhy pro tuhle hru. Tam letí zcela něco jiného než u nás. A Canada a Austrálie je defacto Velká Británie. Jižní Amerika? To taktéž není hlavní trh. Hlavní trhy bude Střední a Východní Evropa, Německo, Anglie (VB pro hnidopichy) a Francie. A pak ještě pro Nordy:)
    • Mart9
      Tobě a tvým nápadům je games.cz malé.
  • Mart9
    Všimněte si, jak ohromné množství komentářů je pod každým článkem s Vávrovo hrou. Takový zájem byl jen o nové konzole.
    • Jazz
      *Vávrovou
    • Je to tim ze Dana Vavru tu každý zna, diky podcastum, a lidi ho maj radi, aspoň většina.
      Prakticky všechny clanky kde ma hlavni slovo DV jsou nejvic ctene..viz 100 duvodu o Skyrimu atd. Navíc open world rpg pouta pozornost samo o sobe..
    • Ultron
      Jestli ono to kupodivu nebude tim, ze ta hra je ceska ?
      • Mart9
        Ne, tím to nebude.
        • Bude.
          • Mart9
            To těžko. Byly tady články i o jiných českých hrách a jestli u nich bylo 20 komentů, je to moc.
            • jindra.veliky
              to je fakt zahada, ze Botanicula nema tolik komentu jako velky cesky RPG nebo Mafia, omfg
            • Ultron
              Mel jsem napsat "vetsi ceska hra".
            • Robotron3
              Je to dáno hlavně tim, že všichni znají Dana Vávru. A Dan Vávra má přesně ten zdravej způsob kritiky, která ho nutí pokusit se dělat něco líp než ostatní a nebojí se o tom otevřeně mluvit. Tedy přesně ten zdravej způsob, kterej si lidi cení na západě, kdežto u nás je tomu naopak. Tady když někdo začne kritizovat praci druhých a bohužel pro něj má to odhodlání jít do toho a udělat to jinak, setká se tu, já ani nevim co to je, a jak to nazvat, ale něco jako s nenávistí a se společenským odsouzením, jak si to vůbec může dovolit tohle a o to víc ho setřeme z jakýkoli detaily, který nejsou dokonalý, protože bejt sebevědomej, úspěšnej a dělat to, čemu věří, to je smrtící kombinace, která se u nás neodpouští.
            • podle mě lidi dráždí Vávrovo obří ego *1*
  • Keyz
    Sice nová fotka zde již je: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31/1425397_679527875412800_1180456997_o.jpg

    Ale ten komentář co k tomu je trefný.

    Jan Strnad: V popredi Dan Vavra v podvlikackach.

    *1*
    • to vypadá sakra dobře, kam se hrabe Skyrim, úplně z toho dýchá ta středověká atmosféra
  • roman.pajdlhauser
    Tie domceky niesu vobec zle, len preboha naco ste to pred uverejnenim pretiahli cez Photoshop, ten sharpen je trosku moc, ruku do ohna nedam, ze sa tam trosku "levelilo". A mne chyba Depth of Field. Dufam, ze sa zapracuje na postavach, tie su tam fakt dost cudne.
    Naopak davam plus za nesaturovane farby, ziadne plastikove specular mapy ako ma vo zvyky ta spominana Bethesda, ziadne Bloom sialenstvo.
    • chyba Depth of Field, si delas kozy? ten rozmazavaci hnus co ho musej mit vytuneny na maximum hry kterejm chybjej detaily? dekuju NECHCI!
      • C-BEAM
        takisto neznášam dof, tá má zmysel možno v pár situáciách ale v otvorenom teréne je to doslova svinstvo. Problém je hlavne v tom, že hra nemá ako vedieť kam sa pozerám. Riešenie by mohla byť kamerka ktorá by sledovala zreničky, dovtedy DOFu rezolútne nie.
    • Tak sharpen umí sám Cryengine ... takže ani to nemuselo být přetáhnuté shopem.
    • RegularJohn
      Jestli to zostření není výsledek podivné komprese na Facebooku
    • Keyz
      Osobě nesnáším Depth of Field. Co je na tom tak super? Rozmaže to věcí v dálce a pak není dobře vidět co tam je. Raději to mám normálně čistě.

      Viz: http://www.geforce.com/whats-new/guides/witcher-2-tweak-guide#7

      Postavy jsou asi blbě vyfoceny. Jsou celkem z dálky a asi není zapnuté AA. Na jiném sreenu kde je chlap a ženská z blízka to vypadá dobře..
      Taky nevím proč se tak rychle snižuje lod. Jako kdyby bylo málo VRAM a pod...
      zde mi to vypadá, že to ten lod se snižuje pomaleji
      http://www.ingamer.cz/wp-content/uploads/2013/02/The-Witcher-3-Wild-Hunt-Screenshot-16.jpg
    • C-BEAM
      a to oni zaostrili ešte vcelku rozumne, toto je horšie : http://www.re-play.cz/novinky/wp-content/uploads/2013/08/The-Witcher-3-no1.jpg *1* A kto by chcel vidieť tie domečky bez zaostrenia tak tu som si to dovolil trochu odostriť bez straty detailov : http://postimg.org/image/gwn40rgnz/full/

      postavy sa mi zdajú ok, len mi vadí shader kože, cryengine má na viac. A DOF netreba, často pre neho vyzerá scéna ako zmenšenina.
  • Rofl, hlavně že to, co jsi poslal ty není "umělý", co? Ach jo...
  • Přijde někdy Friedrich do Fight Clubu? Já vim, že má moc práce, ale rád bych ho zas slyšel. :)

    Nebo Hero-Děs či Draken.
  • wenceslaus
    Mimochodem

    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31/1425397_679527875412800_1180456997_o.jpg
    • Dvacetpět lidí a za peníze co má Bethesda jako špínu pod nehtem .. a přesto další boží obrázek, stejně jako ukázka z minulého roku na GDS a z reklamy na hry v CryEnginu na špičkové úrovni. Je jasné, že hromada trolů z toho puká vzteky a jsou u vytržení z každého menšího klopýtnutí. Jen jim to dopřejte. *3*
      • C-BEAM
        súhlas, každý nový screen ma utvrdzuje že vizuál myslia smrtelne vážne a skutočne pri tvorbe modelov a textúr myslia. A dúfam, že si nebudú "pomáhať" tým čo sa v "next gen" hrách rozmáha ako mor http://www.rockpapershotgun.com/images/13/oct/w3/WL57.jpg
        • Abiczko
          ty blaho to vypada fakt priserne, celej obrazek hraje vsema barvama *11* nebude to nejaka mise kde Geralt zere houby?? *1*
        • Jack1947
          Snad teda tam ten Lens-flare oblibeny nebude no. Kazdopadne se da povetsinou vypnout.
      • Spatne, ja Warhorse preju at ma hra velkej uspech a je dobra, byl bych sam proti sobe, chci hrat dobry hry, ale to neznamena ze tady budu placat o tom ze Bethesda dela spatny hry. Delas to samy co hateri vavry jen opacnym smerem, takze nejsi o moc lepsi a uplne stejnej troll kterej puka vzteky na opacny strane barikady:)
        • Co to s prominutím zase meleš?! To, že porovnám rozpočet Bethesdy a ty drobky co má Vávra ve vousech, protože rozpočet se tomu říkat nedá proti nim, absolutně neříká nic o tom, že by byl Skyrim špatný! Naprosto souhlasím s Vávrem a jeho výčtem chyb ale zaroveň neposlouchám a nečtu *7* prdelí, on totiž Vávra taky říkal, že to je přece jenom dobrá open world hra. Budu tě muset zklamat protože jsem si Skyrim gembl docela užil. Btw nevím co ty považuješ za trolla ale já ty nemocné blbečky jako "Skyrimjezlo" apod. Nepovažuju za trolla člověka s nějakou normální kritikou.

          Jejdanásek: Bože chraň! Jenom né další malůvka. Mimochodem bych taky trochu bral v potaz to, že ta hra má být za jak dlouho? Minimálně rok? Nasvícení scény bych teď vážně moc neřešil .. a zrovna tady má Bethesda oooobrovskou díru díky "novému" enginu (to víš že jo Gamebryo) a kdyby si někdy s něčím takovým něco dělal tak by si se nestačil divit. Tomu se snad Vávra vyhne - né, že to všechno nasvítí tak aby to bylo hrozně cool ale pokusí se to nasvítit reálně a né tak aby to opravovali zase módeři.
      • Nemuzu si pomoci, ale me se to nelibi. Cim vic se to snazi blizit realite, tim mene je tomu clovek podvedome ochoten tolerovat chyby. Vypada to umele a neprirozene, taha to oci. Dal bych prednost radsi malovane grafice, nebude realisticka, ale bude vypadat prirozeneji. Priklady toho, co me netaha za oci:
        http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/The-Book-of-Unwritten-Tales-Launches-on-Steam-for-Linux-Beta-2.jpg?1352480091
        http://images.mmorpg.com/images/galleries/full/302009/6741a6ed-c2fa-4d0c-8c6e-bf512433f5a3.jpg (na hrane)
        http://image.jeuxvideo.com/images/pc/g/u/guild-wars-2-pc-1346169833-733.jpg
        http://www.vytukej.cz/upload/recenze/the%20last%20of%20us/last_of_us_2.jpg
        http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2012/05/planetside2ncmax.jpg
        • Veskoslav
          Mluvíš o něčem, co je jako pěst na oko a pak postuješ 2. screen, který Tě ne praští, ale rovnou zabije ránou mezi oči, jak se to nehodí do toho prostředí. navíc graficky někdy z roku 2007/2008 pomalu, kdy jde vidět hranatost oblouků a zaoblených částí.
        • RegularJohn
          Snaha o maximální realističnost nejde dohromady se stylizovanou grafikou. Představ si, že by Operace Flashpoint vypadala tak, jako ta hra na prvním obrázku *1*
          • Jack1947
            Fuj nebo jako Borderlands... *11*
        • Je to hodně na vkusu ... já osobně zase radši realistickou grafiku. Stylizovanou ze srdce nesnáším. Skyrim měl parádní grafiku, když se odhnědil. Ale třeba nejlepší grafiku v poslední době jsem viděl na videjích ze Sui Generis ...

          Ale jinak to so říkáš je obrovský problém realistické grafiky, ona potřebuje hodně kvalitní textury a hodně polygonů aby byla vůbec dívatelná ... pokud to nemáš tak musíš použít textury, které to zakryjou. Ale na tom videu z jedné přednášky mají krásnou grafiku.
          • Jack1947
            Je, jenze ne tady. Jedna se o prvni Screen ze hry a uz se vynasi opet ( ortele a jak je to nehezke) kdyz o grafice to bude az v poslednim pripade. Tezke no, nekdo nepochopil nevadi tak zas jindy. Nekdo radsi detailni grafika ala Gothic a hratelnost poradna nez nejake barevne vyblite filtry a hratelnost na bodu mrazu.

            Jedna vytka k obrazku, nejde sice uplne tak o grafiku ale tasky na strese jsou tak nejak v lajne a celkove ten dum (chata) je zpracovana tak nejak nee moc realisticky pokud jsme u toho.
            Je to az moc takove nalajnovane, k enginu namitky nejsou kdyz tam nic nezari atp... prirozene nasviceni pekne celkove ok.
        • wenceslaus
          Máš úplně pravdu, že se v realistické grafice mnohem snáž něco nezdá, ale mě osobně ty přestylizovaný věci už dost lezou na nervy. Je hezký, že to tolik nestárne ale já si spíš koupím titul s realistickou grafikou (jakkoliv je to v té době možné).
          U takovýho WoWka jsem měl pocit, že to musel produkovat Warner Bros... už jen Bugs Bunny mi tam chyběl. V takový grafice těžko bereš něco vážně (myšleno příběh) - což je většinou ještě totálně do... ...vršený množství efektů různejch abilit a levitujícíma číslíčkama...

          Opravdu jsem hodně vděčnej za tu grafiku, kterou ve Warhorse do Kindom Come vytvářej.
        • Co se tyce skyrimu, tak ten rad nemam, ale tohle se mi docela libi v tom smyslu, ze to netaha oci a je to uveritelny, nevypada to tak desive umele:
          http://s.pro-gmedia.com/videogamer/media/images/xbox360/skyrim_hearthfire/screens/skyrim_hearthfire_6.jpg
          http://media.gamingexcellence.com/screenshots/the-elder-scrolls-5-skyrim-dawnguard/26318.jpg
          • Veskoslav
            Nevypadá to uměle? Asi neznáš pojem statika a spol, co? Právě stavby ve Skyrimu ukazují, že fyzikální zákony naprosto neplatí a jsou tam vidět stavby, co by spadly při fouknutí vánku. A vypadá to dost uměle, obzvlášť ten hrad.... *7*
            • Malkavian
              A sakra naklikávač zase řádí *1*

              petr13: Porovnáváš technickou stránku hry která ještě nevyšla a její realistická paleta barev je naprosto v pořádku. A co se týče skyrimu žádný hate nemám sám jsem ho dlouhou dobu hrál teda po tom co jsem modifikacemi upravil mimo jiné hnusné budovy aby se na ně dalo aspoň koukat. Stejně ale pořád nevím co ti na téhle odpornosti přijde lepší asi tě ovládá anti Kingdom Come hate. *3* http://s.pro-gmedia.com/videogamer/media/images/xbox360/skyrim_hearthfire/screens/skyrim_hearthfire_6.jpg
            • Veskoslav: v hlouposti žiješ ty sám, ani jsi nepoznal, že je to reakce na Malkaviana, ne na tebe. Na rozdíl od tebe se tady nevyjadřuji ke všemu, jen k tomu, co mě zajímá a čemu rozumím, ke grafice. Nechápu, jak jsi přišel na to, že nevidím rozdíl mezi Skyrimem a Kingdom Come. Skyrim má grafiku nereálnou, ale technicky dobře zvládnutou a proto ve výsledku působí dobře na rozdíl od renderu z Kingdom Come, který se snaží o reálnou grafiku, ale je nezvládnuta technicky.

              RegularJohn: čti pozorněji, neříkám to o celé grafice Skyrimu, ale pouze o nerealistickém výtvarném pojetí Skyrimu, které je záměrné. Nic jsem si nevybral, reagoval jsem na obrázky, které se tady porovnávaly.

              Ale koukám, že tedy něco říkat je zbytečné. Lidi tu neuvažují rozumem, ale srdcem. Něčemu fandí, u toho přehlížejí a popírají zjevné nedostatky, něco jiného nemají rádi, tak tomu naopak upírají veškeré kvality. Chybí vám nadhled. Výsledkem pak není rozumná věcná diskuse, ale fanboyovská flamewar, kde se oponent snaží potupit oponenta místo rozumné reakce. Že Planku, Veskoslave a Sipecko? Sorry hoši, že s vámi nebudu ztrácet čas.
            • RegularJohn
              petr13: Sorry, ale to snad nemůžeš myslet vážně? Jestliže je celá grafika Skyrimu velmi promyšlený umělecký záměr, co je potom grafika Falloutu 3? Tam totiž nerozeznáš interiér polorozpadlého veřejného záchodu od prezidentské lože, protože všechno tam vypadá stejně hnusně a to taky asi bude umělecký záměr, viď? Je tady tolik krásných her a ty si jako příklad vybereš jednu z viuiálně nejnudnějších.
            • sipecka
              "Až na to že Skyrim patří mezi mí nejoblíbenější hry" Se máš opravdu čím chlubit Veskoslave. Infantilní hra pro děti do deseti let. Více v mojí očekávané recenzi.
            • Veskoslav
              Ovládá co? Až na to že Skyrim patří mezi mí nejoblíbenější hry, ale žij dál v hlouposti, že když kritizuji naprosto nereálnou architekturu, která nemůže stát, tak mám nějaký ten tvůj nemoc hate *7*Navíc výbornou grafiku má třeba Crysis, Skyrim má pěknou grafiku. Nereálnou, ale pěknou a potrhující severskou mytologii a celkový dojem ze hry.

              P.S: vždycky mě fascinuje, kolik lidí je zde odborníky na grafiku a tvorbu prostředí. Od Jejdáska až po Tebe. A když se člověk zeptá, zda-li něco umí nebo prostě jenom "kecají", tak z nich vypadne, že by nevytvořili ani mochomůrku na zeleném podkladu. Což sice není argument, ale při chytrých řečech ohledně stylizace atd. si pak člověk naivně myslí, že tomu rozumí. Obzvlášť bych chtěl vysvětlit tu paletu barev, která je naopak zvolena dobře. Pakliže nevidíš rozdíl mezi realistickou grafikou u hry od Vávry a Skyrimem, který vypadá pěkně, ale při bližším "ohledání" najdeš více než dost chyb, tak je pak diskuze marná.
            • To petr13: Asi nepoznáš render :-D. Mám takový dojem, že možná ani nevíš co to render je.
            • Nechápeš, protože tě ovládá antiskyrimovský hate. Skyrim má grafiku na výborné úrovni. Celkově ten screenshot ze skyrimu vypadá lépe než render z KCD. Snaha o realistickou architekturu a textury je marná, když to potom nezvládneš technicky správně použít, máš nesourodý jas a barevnou paletu objektů, špatné nasvícení a stínování, přehnaný kontrast a podobné školácké chyby - tedy kdybychom ten render měli brát jako konečný stav, nikoliv pracovní verzi, kterou nejspíš je. Je chybou vypouštět takové obrázky a když už, mají být označeny jako pracovní verze.

              Skyrim je proti tomu renderu technicky zvládnut lépe a proto také lépe vypadá. To že není realistický, to není technická chyba (na rozdíl třeba od špatného nasvícení), to je designerský, výtvarný záměr. Nemusí se ti to líbit, to je věc vkusu. Ale nemělo by tě to vést k přehlížení technických chyb a nedostatků u konkurence, jejíž designerský záměr tvému vkusu více vyhovuje. Tedy pokud nechceš být zaslepený.
            • Malkavian
              Nechápu jak může vůbec porovnávat skyrim vyblité stavby s mizernými texturami splácané za pět minut s naprosto nádhernými chalupami u kterých je vidět že si na nich kluci dali záležet.
          • Malkavian
            Tohle snad nemyslíš vážně, hlavně ten Skyrim je něco naprosto odporného.
            • Jack1947
              Sam je "umely", tak asi proto.
          • RegularJohn
            Tohle je dokonalá ukázka umělé, nepěkné grafiky, na kterou je Bethesda nejlepší. Vždyť ten hrad vypadá, jakoby jej někdo po stavbě celý natřel šedou barvou. A nebo že by prostě dělníci stavěli jen z materiálu, který měl stejný odstín? *1* To samé ty skály, tam v tom kraji snad někdo chodí a natírá vše šedou základovkou. A na tom prvním obrázku máš barák, který vypadá, že by nikdy nemohl držet pohromadě, má střechu postavenou z šupin obrovské ryby a ta dřevostavba za ním je tak nechutně přesně poskládaná, že to působí spíš jako miniatura postavená ze špilek od zmrzliny a pak nějakým způsobem zvětšena
            • Jo, neni to realisticke. Ale aspon to zvladnou dobre nasvitit a ladi jim to dohromady, netaha to oci a v konecnem dusledku to vypada prirozene a celkovy dojem z toho je lepsi. Pritom je to mene narocne na praci, tedy je to levnejsi. A jestlize se Warhorse profiluje jako spis nizkonakladove studio, kteri umi delat za ctvrtinovou cenu, tak mi to prijde jako hodne riskatni vec, ktera je muze snadno potopit. Porotoze jestli to nedokazi odladit (a ze to bude narocne, aby to opravdu vypadalo k svetu, tohleto zatim neni dobre), tak s tim pohrbi mozna i jinak dobrou hru. A myslim, ze o tu hru jim jde mnohem vic, nez o tu grafiku. Aspon nemam dojem, ze by delali technologicke demo a vic jim zalezelo na forme nez na obsahu.
          • wenceslaus
            Zrovna ten první screen... ta chata. To ti opravdu přijde lepší, než ten screen z Kindom Come? Zkus to prosím nějak popsat, protože já netuusím proč.
            • wenceslaus
              Díky, že jsi to tak rozsáhle rozvedl. Některé z těch věcí, jako přechod komín/střecha, vnímám taky, ale neberu to jako tak zásadní. Jinde (jako ten přístřešek, přechod střecha/les, necky) to vůbec nevidím jako chybu. Všechno to jsou samostatné objekty a není důvod je nějak nějak víc spojovat, to by měl zajistit stín.
              Co se týče nasvícení, tak nesouhlasím. Ta káď a zadní stěna domu nejsou nasvíceny jinak, jen za kádí je o dost tmavší zem a proto tam vypadá stín tmavší.
              Naopak ve Skyrimu je to světlo rozptýlené, a všechno hodně změkčuje... to mi přijde dost nepřirozené. Je to trochu jako ten filmový efekt „ve snu“ a tak nějak rozplizle. Všechny materiály tam působí stejně (tohle je velký nešvar Skyrimu).
              Podívej třeba v Kingdom Come na ten štít baráku, špalek... tam je krásně vidět kontrast slunce/stín a působí to dobře.
            • To Jejdasek: Jak to můžeš vůbec srovnávat :D. Naprosto tristně vystínovaný Skyrim bez ambient occlusion, kde všechno vypadá, jak kdybych zbastlil několik obrázků v malování do sebe. A proti tomu totálně vystylovaný obrázek, kde všechno parádně zapadá do sebe. S parádním stínováním. A už si ani neumím představit lepší herní grafiku. Jen antialiasing by mohl být trochu lepší. Ale to není chyba těch úžasných grafiků co na tom dělali, ale výpočetního výkonu.
            • C-BEAM
              Jejdasek: sorry ale ty máš neuveritelne pokryvené vnímanie reality. Ak nejaká stavba nezapadá a pôsobí ako päsť na oko je to práve stavba zo skyrimu. Nasvetlenie a shading je ok, oproti skyrimu kde je vidieť ako je všetko osvetlené nejakým ambientným zdrojom svetla vďaka čomu napríklad predná strana domu pôsobí plocho a nezáživne. Kontrast je tiež vporiadku, že je obrázok na niektorých miestach ztmavený je možno dôsledok zásahu v PSku.
            • Ano, vyrazne vice. Protoze ta stavba docela dobre zapada do prostredi a je jeho soucasti, netrci tam jako pest na oko. Vadou na krase je ten strom v popredi, ten lehce nezapada a trci, ale opravdu jen lehce, takze to jde prehlednout a netaha to za oci, nekrici to, ja jsem samostatny objekt a nekdo me sem placnul. Ma to i lepsi svetlo. Obrazek od Warhorse je cely podivny. Celkove mi pripada, jako by nejaky amatersky fotograf prehal upravy fotky ve fotoshopu a prepisknul to s kontrastem i ostrosti. Jako pest na oko na me pusobi komina na strese (porovnej u skyrimu, jak ten vikyr do te strechy hezky zapada, je jeji soucasti). Take zadni cast strechy proti tomu lesu taha za oci. Vypada to, jako by tu strechu nekdo vystrihl z nejake fotky a nalepil ji na jinou fotku s lesem. Porovnej si u skyrimu, jak ta strecha zapada s lesem, netrci z obrazku ven, jako u Warhorse. Dalsi pest na oko je ta kad pred barakem, pravdepodobne to dela divne nasviceni zadni steny baraku oproti nascviceni kade. Ta druha zadni zapada mnohem lepe, ale dojem kazi ty necky pred ni. Dalsi pesti na oko jsou samotne postavy, nezapadaji do toho prostredi, neslplyvaji s nim, jako by je nekdo pozdeji domaloval. Dalsi pesti na oko je strecha pristavby nad hlavou prvni postavy, ta je cela nejaka divna. No a tak bych mohl pokracovat, ale myslim ze uz by mohlo byt jasne, co mi na tom obrazku od Warhorse vadi. Nechci hledat hnidy, me z toho opravdu boli oci.

              Co jsem porovnaval:
              https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31/1425397_679527875412800_1180456997_o.jpg
              http://s.pro-gmedia.com/videogamer/media/images/xbox360/skyrim_hearthfire/screens/skyrim_hearthfire_6.jpg
        • C-BEAM
          to že dávaš prednosť štylizovanej grafike nemení nič na tom, že idú správnou cestou a robia hru pre ľudí ktorí chcú od hry aj čosi viac, chcú zažiť stredovekú atmosféru s realistickým prostredím v dobovej architektúre, chcú vidieť čo najreálnejší svet tej doby a zažiť v ňom nejakú reálnu story. Nebude to masovka ale nájde si silnú komunitu náročnejších hráčov tak ako hra z úplne inej kategórie star citizen.

          Screeny ktoré si poslal - niektoré sú v podstate odpudivé, jediný vyslovene pekný je ten prvý vďaka krásnej štylizácii. Podobných hier je ale dosť, hier ako Deliverance je 0.
          • Nic proti stredoveke atmosfere a realistickemu prostredi ci dobove architekture, tohle vsechno vitam. Ja se bavim ciste o grafice, kde mene nekdy znamena vice. Z pohledu na https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31/1425397_679527875412800_1180456997_o.jpg me boli oci a atmosferu to naopak rusi. A naopak, skutecne hezky malovanych her, natoz RPG, je malo, vetsina je spis ve snaze o realisticke zobrazeni osklive neprirozena. Bylo velmi obtizne najit neco, co netaha oci a alespon trochu se blizi me predstave. Souhlasim, ze pouze proti prvnimu obrazku nemam zadne vyhrady a jako jediny vypada velmi prirozene. Trochu zkresluje to, ze je kycovite barevny. O to mi nejde. Jde mi o dobre zvladnutou praci s kontrastem stinu a s kontrastem premetu proti zemi nebo vybornou praci se svetlem. Oproti tomu je ten obrazek od Warhorse neurvaly a humpolacky.
            • Jack1947
              Velmi vytribeny duvod proc je hra urcena mimo ostatni i pro tebe... tedy mas... *7*
            • Ja si myslim, ze to bude hra pro me. Hry nehraju kvuli grafice a vse ostani mi zatim sedi. Co se tyce grafiky, doufam, ze tohle je jen polotovar, syrovy model s radou neosetrenych chyb, ktere si grafici velmi dobre uvedomuji a cele to jeste dopiluji.
            • C-BEAM
              jednoducho sa na Deliverance vykašli, nie je to hra pre teba. Mňa z toho screenu oči nebolia, naopak, užívam si veškeré detaily ktoré do hry vložili a mám chuť sa do toho prostredia virtuálne dostať. Mimochodom to "realistické prostredie a dobova architektura" je súčasť grafiky, preto nerozumiem čo si predstavuješ pod tým, že sa bavíš "čisto o grafike".
            • Jack1947
              Jasny Lens flare blur, bloom a hdr vse co se neleskne je automaticky skoro hnusne a vyblite ze. *15*
        • takove grafice co ukazujes, jeden muj znamy říká plastova az papirova..me se třeba taky libi, ale myslim ze styl grafiky od warhorse oslovi velke publikum.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit