Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tonnymontana
    indie scena ma v poslednim roce velkou pozornost to kdysi nebejvalo a obavam se ze ji to hodne uskodi stejne jako internetu kde ze zacatku byl okruh intelektualu kteri chteli sdilet znalosti. dnes v siti pomalu ani nenajdete odpoved diky popularizaci a nazoru kde jakeho zaslepence nebo cloveka co od jineho slysel ze jeden rikal.. je to skoda a doufam ze indie bude potlacena ke korenum stejne jako zombie zanr ktery jsem miloval do te doby nez se z toho stal ultra tezky mainstream. doufam ze je to pusti a zameri se na upirske romany pro teenegery kteri si pak pujdou koupit umele zuby a tomatovej dzus.. :DD
  • Tuto hru jsem si poridil na 3dsko v dobe vydani a celkem me tehdy zklamala. Myslel jsem si, ze to bude neco ve stylu Metroida. Ze napr. v jednom "svete" delas neco a v druhym neco jineho, cimz se ty svety navzajem ovlivnuji. Po nejake dobe jsem ale zjistil, ze je to hra o postrehu, rychlosti a sikovnosti. Je to hra o nervy, nikoliv o hledani, reseni hadanek atp.
  • Robotron3
    Jen zírám, co se u indie her vždy vynoří za ignoranty. Dřív aspoň když někoho něco nezajímalo, nechal to být, nebo si myslel svoje, ale dnes se lidé v diskusích svou hloupostí vyloženě chlubí. Indie hry jsou herní underground. Na indie hrách se vývojáři učí dělat své první projekty a dělají to s nadšením, protože je to zajímá a baví. Vzniká tak spousta her inspirovaných něčím co už tu bylo mnohokrát, ale také hodně inovativních věcí. Koho to nezajímá, tak ať si jde hrát něco jiného, ne?
    • Robotrone prober se, to možná platilo ještě tak před dvěma roky, ale dneska je indie underground asi jako lady gaga. A konkrétně Fractured Souls je originální jako silvestrovské vtipy, kdysi jsem hrával uplně stejnou pixelovatou hru a zaboha si nevzpomenu na jméno ale byla fakt slavná, ale už v té době byla copycat opravdu starých her jako asteroids
      • no dobře, ta stará pářka nebyla napůl plošinovka, ale tady je náplň tak chudá že nechápu proč to portovali, jako na handheld to není taková hrůza, ale radši bych si zahrál maria nebo fire emblem, nejen kvůli nim také hodlám koupit 3ds
  • Vazne ?
    2d hopsacka to tady jeste nebylo ! ta indie scena ma ale koule kdyz udela takovou nekonvencni 2d hopsacku to se v mainstreamu nevidi.
  • já si myslím, že pravdu mám jen já a moje mrtvá teta.. samozřejmě jsem článek ani diskuzi nečetl,.. ale cítil jsem potřebu sdělit svůj názor, který je konkrétní a jasně formulovaný..

    za pravopis se omlouvám, nedávno jsem vysadil prášky.. a na záchodě nesvítí světlo,.. mám strach! *13*
    • od kdy delas troling vesko
      • Tve IQ bude asi nekde u bodu mrazu jako u "vtipného" autora.
        • proč myslel jsem že jsi to ty, proste sem se spletl no *8*
          • Jak rikam IQ bahna a nejsem Veskoslav.
            • nijak, byla to jen legrace
            • Maxi, jak zjistujes IP. Pochlubit se.
            • stejne IP
  • Hanzales
    Vypadá to famózně, to jo, ale asi to nebude nic pro mně. Na plotně vždycky jednu věc připálím :)
  • Já si nevšední grafiku u indie her užívám. Už jsem se přejedl Cryenginů, Unity nebo Source.

    Teď jsem si koupil znovu Dust: An Elysian Tail, Reus, Expeditions:Conquistador, Swapper a Unepic. Každou bych poznal i o půlnoci. A každá nabízí trochu něco jiného. Méně je holt někdy více. A to mi jde především.

    U Banished doteď nechápu, jak mohl jeden člověk vytvořit tak nádherné modely. U Sui Generis to samé. Méně je někdy více.
    Některé kickstarterové hry se mohou prezentací směle rovnat větším firmám, viz nádherná Numenera nebo Star Citizen.
    • vsak takovy Star Citizen uz neni zadny maly projekt, ale jde o desitky miliony dolaru. A taky oni jsou diky te prezentaci na zivu a hra se muze delat. Kdyz mas investora predem, tak nemusis nikomu lezt do zadku a mamit penize. *3*
      • lol to ze lezeni do zadku nevidis neznamena ze tam neni .... jak myslis ze vyvojari presvedcili investora aby jim dal penize ?
        • I kdyby tam pochlebování bylo - SC jako nástupce Freelancera (který je vzhledem k volnosti a obsáhlosti jeden z nejlepších ve své třídě), oslovil velké množství lidí. Na Kickstarteru mají svůj lesk hlavně velká jména, ale není to pravidlem. Každý má šanci přesvědčit vydavatele., když si dobře naplánuje stretch goaly, prezentaci svého produktu, ujasní si, kolik by chtěl reálně vybrat atd.

          Nejsou všichni stejní, ale hráčům dochází, že nechtějí hrát jen deriváty toho, co už tisíckrát viděli. Já hodně slyším na "okrajové" žánry, protože těchto her je pořád málo.
      • Roberts prostě ví, jak dělat dobrou kampaň. I tak je jejich investice oproti Ubisoftu atd. ještě malá.

        Velké firmy přicházejí zbytečně o destíky milionů dolarů, protože investují neúměrné množství do grafiky a PR, ale je zajímavé, že lidi naštve, že někdo vybral pár milionů na Kickstarteru :)
  • N7N7
    Klidně mě zase vymínusujte a vynadejte, že mám potřebu říct svůj názor. Indie scénu vnímám víceméně jen jako snůšku graficky nevábných puzzle a hopsacích blbin na 1000 způsobů, no a zde máme další z nich. Čest výjímkám jako bude například Kingdom Come...
    • No... co ti na tohle říct, dylino.
    • Víš jaký je tvůj problém? Chápal bych to, kdyby jsi to napsal jednou, ale ty jsi jako špatně nastavené CD, co se neustále přehrává dokola a dokola a píše to samé. Říkáš, jak Tě Indie scéna a to okolo neustále vytáčí. Ale tvá nutkavá potřeba se k tomu pořád a pořád vyjadřovat je buď nemoc, debilita nebo potřebuješ pozornost.... *7*
      • Veskoslav Detected
        • Veskoslav
          Retardace některých zdejších "anonymů" dosáhla maxima...... *7* Ale chápu, že je smutné si přiznat, že může být více lidí s podobným názorem. To by jsi ale nemohl mít IQ zmrzlé vody.
      • davidBray
        já myslím, že ta nemoc je debilita a projevuje se potřebou pozornosti
    • firebug
      Tématická epizoda FetchQuestu (jestli znáte, tak pardón):
      https://www.youtube.com/watch?v=iXlw9mLFpUw
    • N7N7, proletěl jsem tvoje komentáře za poslední měsíc, a vše prosté a negativní soudy v diskuzích pouze pod články o Indie hrách. Teda kromě Castlevania: Lords of Shadow 2, kterou snad obhajuješ, takže máš asi ten nejvytříbenější vkus, který tě nutí lézt do diskuzí o hrách které nemáš rád, abys to všem znovu a znovu oznamoval. Na tebe i těch mínusek škoda.
      • Až na to, že LoS 2 je výborná hra. Bavil jsem se u ní skvěle jak dlouho ne. Béčkový příběh, ale skvěle nadabován, k tomu podmanivý hudba a parádní next-gen grafika(Thief může závidět). Hratelnost a souboje jsou stejné jako v jedničce. Za mě spokojenost. Po těch failech jako TR, B:I, Thief, Hitman:A, AcIV konečně nějaká opravdu zábavná hra. PS. Indie hry jsou čím dál méně Indie a ceny se šroubuji k nechutným cenám. Jediná indie hra, která si obháji cenu je pro mě Trine.
        • next-gen grafika :-D :-D :-D :-D ok, Pepíku, vem si paralen
        • No aby ne, kompletní Trine edice teď byla na Steam za 2,5 e. :)
    • Hanzales
      Každý nějak musel začít ;o)
    • indie jsou vyvojari bez velkeho sponzora a ty blbinky delaji proto že začinaji a na vic nemaji penize. da se rict ze i projekty z ks jsou indie
    • Jack1947
      Bez Kingdom come dovetku bys byl nejspise uminusovan... a zrejme opravnene. *3*
    • GlaDOS
      Tu potřebu říct svůj názor máš nějak často, ne? :) Myslím, že indie scénu vnímáš trochu zkresleně. Zaměřuješ se jen na to, co považuješ za "blbiny". Nedávno vyšel takový Octodad: Dadliest Catch, Jazzpunk, NaissanceE, Banished nebo The Floor Is Jelly. Všechny vypadají hezky a mají originální myšlenku. A pokud se budeme bavit o nedávno oznámených hrách, tak tam je nevábně vypadajících her drtivá menšina. No a pokud si i přesto myslíš své, možná bys měl přestat indie scénu sledovat a místo toho se zaměřit na hry, které tě oslovují. Což by ostatně měli dělat všichni hráči. Jak by pak v diskuzích bylo krásně.
      • Ano, - je to trapný pózér, a asi to ví, píšou mu to pořád.
      • sorry ale to že si hra dělá srandu z popkultury je pro mě fakt málo, to si radši pustím college humor na youtube a octodad mě vůbec nezaujal, ty zbylé neznám
        • GlaDOS
          O tom mluvím. Dvě hry tě nezaujaly a zbytek neznáš. To si pak o indie scéně ale děláš špatný obraz.
          • to že dvě neznám neznamená, že jich neznám víc než ty ač skutečně jsem z nich hrál malý zlomek málokterá mě zaujme abych dokoukal aspon gameplay video a sorry na atari 800 xe jsem měl lepší hru, myslím že se jmenovala caverns of cariban a fractured soul je milióntý klon vesmírných shoot them up kterých jsem jako dítě hrál tuny a líbily se mi, protože jsem byl nenáročné děcko ale dneska mě to fakt neoslní
    • nějaké indie hry mám rád, ale za poslední cca 2 roky mě ani jedna nepřesvědčila abych si jí pořídil/ani nestáhnul, já nepirátím/ a ta záplava co se urodila, to je hrůza, nic proti indie hrám, ale mě to příjde jako by se z jejich hraní stala móda, něco jako hipsteři, který fakt vůbec nemusím. Občas hraju escape a jiné flash hry, z nichž většina je mnohem lepší, než za co indie vývojáři chtějí peníze a zaplatí se jen z reklamy na webu
      • firebug
        Máš pravdu, že indie her jsou momentálně strašná kvanta a orientovat se v nich, je pro hráče skoro nemožné, protože jsou fakt určeny pro užší okruh lidí. Já to řeším Humble Indie Bundlem, kde nakoupím 5 her třeba za 6$ a občas se podaří narazit na něco, co mě fakt chytne. Za sebe tedy můžu doporučit Antichamber, Dust: An Elysian Tail, The Swapper, Thomas Was Alone a třeba už trochu starší Bastion...
    • Mart9
      Tvůj příspěvek mi nahrává, abych si rýpnul do toho dnešního inzerátu, protože tahle věta mě dostala: "Naše projekty jsou specifické tím, že vyžadují převážně práci programátorů a méně práce grafiků a designérů." To je prostě ono. Děláme hry, ale na grafiku kašleme...
      • Co tahle dodat o jakou hru se jedná a proč to tak je? Ale to by bylo pro Tebe asi příliš složité. Ale poplácej se s N7 Indie po ramenou, jak jste to indie scéně natřeli. Přijde mi, že N7 je člověk, co Indie scénu vidí jenom to, co chce vidět a zbytek ignoruje. Nebo neví, co Indie scéna znamená.
        • Mart9
          Plácat se s ním po ramenou nebudu, protože to řekl příliš obecně, kdežto já pravidelně brečím jen pod jednotlivými graficky odfláknutými kousky. Například u této recenzované hry respektuji, že je to port z 3DS, takže jsem si na nic nestěžoval. A k mému příspěvku? Jedná se o neoznámenou hru a proč to tak je, už jsem napsal - na grafiku se kašle.
    • victor
      Mínuskovat tě nebudu , protože máš samozřejmě z velké části pravdu . Jsou to hry plné grafických kompromisů a minimalistického provedení (Často vydávaného za umění či puritánský odkaz na herní minulost ) . To o co u indie her jde především je právě těch 1000 způsobů , na které si AAA produkce netroufne v touze po maximalizaci zisku ze zajetých výnosných žánrů .
      Fungují dobře jako protipól "dospělé " repetitivní sériové zábavy (Assasin Creed ; CoD ; Grand Turismo .... )
      Kingdom Come je v očekávání ... nikoli revoluce ale klasické lineární romance ( jako byla v původní Mafii ) přenesené do středověku . A jak čas postupuje stále pesimističtěji vnímám strategickou úroveň alá Mount & Blade o které ted´vývojáři už moc nemluví .... *13*
      Takže než nějaká první část Vávrova příběhu vyjde .... zahraju si ještě houf zábavných indie
      hříček , u kterých se ve výsledku možná dočkám větší zábavy ;)
    • kickasl
      Ja zas kingdom come nevnimam jako indie.
      Indie je proste okrajova scena. Neni to mainstream, je to pro mensinu, proste to vetsinu lidi nezaujme.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit