Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jsem velmi prekvapen vysokym hodnocenim, cekal bych, ze ta skutecnost, ze praktickych zmen a novinek je naproste minimum, se do verdiktu promitne vic. Konec koncu uz samotna veta "v hratelnostním jádru jde o téměř totožnou hru jako před devíti lety" by u recenze nekolikateho dilu seriemela byt podle meho nazoru velice na skodu a ne pozitivem, jakkoliv velice dobra hry byly GC1 a 2.
    • Tohle je věc názoru a v recenzi to i zaznělo, že je pohled na hru nakonec u každého ryze individuální. Někdo chce změny, někdo ne. Obecně další díly nemusí vždycky přinést nějaké výrazné změny a přesto to budou velice kvalitní hry (nebo samozřejmě i naopak). Existuje množství případů v minulosti, kdy se v jednotlivých dílech herní mechanismy měnily a nefungovalo to. Takhle zkraje mě napadá série HOMAM. Pro někoho byly rozdíly mezi třetím a čtvrtým (či druhým a třetím) dílem tak zásadní, že je čtyřka dodnes považována za "nejhorší" (mě se ale například líbila více, než díly co přišly po ní). Abych to shrnul, podobnost s předchozímy díly a malá inovace by ještě nemělo automaticky znamenat nižší hodnocení (to by pak aktuální díly TES, CoD, TW, AC a spol. musely dostávat za inovace kulatou nulu).
      • Tady jde ale spis o to, ze trojka GC je skutecne extremne na stiru s novinkami. Rikas TES, to je rekneme casto stejny zaklad, nicmene jine questy, jiny pribeh, jina grafika, jina mapa... to jsou relativne hodne radikalni zmeny. Nebo sportovni hry, ty alespon prinaseji nove a aktualni soupisky, nove tymy, novou grafiku, nove animace, obvykle i vylepseni hratelnosti, pripadne nove triky a pohyby. Coz jsou docela "male" nebo casto nanejvys kosmeticke jednotliviny, nicmene ve vysledku tu hru zmeni, posunou.

        Jenze podle meho nazoru GC3 pokulhava i v tomto ohledu. Tedy co se novych ci zmenenych drobnosti tyce. Ze i tech "samozrejmych" malinkatych vylepseni je docela malo. Me ta hra samozrejme bavi a dal bych ji pekne hodnoceni, nicmene myslim, ze u pokracovani, u tretiho dilu serie je az takova mira nemennosti veliky vykricnik (nebo spis otaznik?) a neni to dobre. Ta hra neni ve vakuu, je nejakym nasledovnikem drivejsich produktu. Uz na zaklade toho jsem byl zaskocen vysokym hodnocenim.
      • Chim
        ...to by pak aktuální díly TES, CoD, TW, AC a spol. musely dostávat za inovace kulatou nulu...

        Což by bylo velmi správné.
  • Heyhey. Da se tahle hra hrat bez valceni? Jako ze si clovek vychyta nakou diplomacii nebo tak a je se vsema v pohode?... Dekuji *12*
    • Na nizsi obtiznosti ano. Na vyssi mozna take, ale velice tezko, pripadne za cenu velkych uplatku a hodne obratne diplomacie.
    • v nejake pohadce urcite ano..
  • hraje tu někdo vesmírné strategie? Kterou z těchto her byste doporučili? Kdysi jsem miloval Master of Orion I a II, Alpha Centauri, trochu jsem zkoušel GalCivII, ale jinak jsem žánrem nedotčený.
    Galactic Civilizations série
    Homeworld série
    Nexus - The Jupiter Incident
    Freespace 2
    Sins of a Solar Empire
    Endless Space
    Star Wars: Empire At War
    Star Ruler 2
    Distant Worlds
    • Fragile Allegiance :-)
      • Ascendancy
    • Freespace 2 je sice super hra, ale urcite to neni strategie :)

      Hral jsi tu uplnou spicku. Master of Orion 2 je dodnes neprekonana hra, nic lepsiho zkratka nenajdes. Alpha Centauri je tesne druha nejlepsi :)

      Vynikajici je Imperium Galactica 2, navic se dnes uz da koupit i na mobil a je skvele hratelna.
    • homeworld s modem complex nebo sins of solar empire s modem star trek armada mužu jedine doporučit, ale asi to nebude to co hledáš.

      endless space je skvelej, to jsem hrál a pak jsem slyšel velice pozitivní reakce na sword of the stars 2 - tato hra vyšla v nedodelanem a zabugovanem stavu takže najdes nejspíš spatne recenze a nazory ale pravda je že pry na tom tvurci pak makali a hru dodelavali a dnes je už pry ok. kzdyžtak si o tomn zjisti neco bližšího
      • P.S.
        pak mne ješte zaujal star trek mod pro civilizaci 4, ale nic bližšího jsem o tom nezjištoval, krome toho že vypada pekne
    • Za mna definitvne distant worlds :-)
    • PreidaQ
      Kdysi mě dost bavilo Imperium Galactica, v dnešní době preferuji nejspíš X3: Albion Prelude. Jinak Freespace 2 do dnes považuji za nejlepší hru všech dob, i když to je spíš arkádový simulátor.
      • Nexus - The Jupiter Incident je Imperium Galactica 3
        Ta X3: Albion Prelude vypadá dost šíleně, na stovky hodin hraní :-)
        • Ovsem hodne nepovedena. Imperium Galactica 2 je mnohem lepsi hra. Od Nexusu ruce pryc.
    • Bavil mě Master of Orion 2, hrál jsem to tak před dvěma lety prvně. Prastará grafika mi vůbec nevadila. Bavil mě Endless Space, přestože jeho AI je zkrátka bídná. Bavil mě Distant Worlds, určitě se k němu vrátím. Stejně tak se vrátím ke Galactic Civilzation, důvodem budiž druhá šance. To ostatní mě neláká, vyjma Alpha Centauri, kdyby byl remake. Beyond Earth nic moc, ale přichází rozšíření… Takže, když vyfiltrujeme ty, co jsi hrál a nejsou vlastně v hledáčku, doporučuju Distant Worlds.
      • ještě jsem si vzpomněl na Pandora - First Contact, což by taky měl být duchovní nástupce Alpha Centauri
        • jop, pandora je priklad ako by mal vyzerat beyond earth...a skutocny nastupca alpha centari
      • tak to je škoda, že Beyond Earth je nic moc. Doufal jsem, že to bude Alpha Centauri v moderním hávu. Alpha Centauri byla užasná sci-fi hra, protože měla vize, kudy by se budoucnost lidstva mohla vyvíjet, různé frakce (technokrati, ekologové, militaristi atd). Na rozdíl od Galactic Civilizations měla pěkně detailně popsaný výzkumný strom, což mě bavilo číst. Pokud jsi zvládl MOO2, tak AC je na tom graficky líp.
        To Distant Worlds vypadá fakt dobře, trochu to připomíná Gal Civ 2, ale vypadá to líp.
    • tak ono su to vsetko kvalitne hry/serie....ak chcet tahovu strategiu tak endless space/GalCiv...ak RTS tak najlepsia volba je Homeworld prip. SoSE
      • Ahoj, dík, spíš tahovku. Podle recenzí se mi zatím líbí Nexus - The Jupiter Incident nebo AI War: Fleet Command (kterou jsem nahoře vynechal). GalCiv2 Dread Lords jsem kdysi hrál, ale hra mi přišla strašně těžká. Jsem asi lama :-)
        • Rozhodne Homeworld 1 a 2, remastered verze sou super a hry sou to kultovni, bohuzel/bohudik maj syndrom starych her - sou prostre tezke, vyzva a hracovi nic neodpusti, zvlaste diky systemu ze se prenasi prachy i jednotky z mise do mise...to same Nexus: Jupiter incident coz je neprime pokracovani Homeworld serie se stejnym principem, tu se ale navic kazda ztracena lod uz nikdy nevrati a pritom clovek potrebuje kazdou aby se to vubec dalo dohrat, proste zadna sranda,ale cloveka to pohlti (a nasere)....chybi ti tam Star Wolves (2) coz je skvela zalezitost a ani ne nak vyrazne tezka jak predchozi hry...co se tyce napr Freespace 2 - taky na nej sou nake high resolution packy, ale je lepsi spis pro doplneni vzdelani o skvelou hru a prvne zkusit spis Freelancera, ktery je mnohem pristupnejsi a ma paradni hratelnost a vsemir
          • asi tam toho chybí víc, třeba ještě Sword of the Stars.
            Homeworld bych si taky rád zahrál. Je to těžké vybrat jen jednu, protože na jiné není čas :-)
            • U Sword of the Stars bych ale za sebe doporučil spíš jedničku. Dvojka má předělané i způsoby expanze (ostrovy) a to my nějak nesedlo. Jedničky jsem se nahrál stovky hodin, dvojky podle steamu asi 30, ale neustále nas*anej.
            • ked chces tahovu kde mas na starost cele imperium tak za mna jednoznacne Enless Space gold edition...ak trochu akcnejsiu tak sa pozri po Space Rangers
  • TES jsem uvedl možná jako špatný příklad, protože se jedná o úspěšnou dvacetiletou sérii áčkových RPG s odstupem dílů cca 4-5 let, kde se musel projevit technologický pokrok. Porovnávat také epické RPG s 4X tahovou strategií mi zpětně taky přijde trochu nefér. GC3 jsem prozatím nehrál, ale prvních dvou dílů mám nahráno dost. Osobně jsem byl zklamán z informace, že v trojce nebude víc rozšířen boj lodí a dobývání planet a že celkový pokrok bude spíš vizuální. Tady si člověk musí uvědomit, že mechaniky od prvního dílu prostě fungují a jsou v principu jednoduché a tedy otevřené širším masám, takže vývoj k vyšší komplexivitě by byl asi na škodu (ne nutně samozřejmě). Dneska už asi nikdo nechce hrát hru, která vyžaduje dvouset stránkový manuál, aby osídlil první planetu (rozhodně ne v žánru turn-based vesmírných strategií). Máme navíc spoustu jiných podobných her, než bylo před deseti lety, když vycházel GalCiv2, některé složitější, jiné akčnější. Hodnocení je vždycky subjektivní, ale řešit automaticky věci ve stylu " pokračování + žádný pokrok = hodnocení - 50procent" mi přijde hodně zcestné. Když vyjde nějaký nový díl série, na netu se pokaždé řeší míra inovací a vždycky se divím hatu co se snese. Pochopte, že jinak bude hru hodnotit fanoušek (bude nadávat třeba na bitvy, hrát to bude stejně), naprostý nováček (jednoduchost mu vyhovuje a nemůže srovnávat) a pak taky třeba notorický hater (ten bude nadávat prostě vždy, i kdyby to bylo naprosto přepracované nebo naprosto stejné).
    • tohle patří níže jako reakce na "anonym" co na mě reagoval
  • Hlavní výhoda téhle hry (a zároveň důvod, proč se tolik neliší od minulého dílu v herních prvcích) je přepsání do 64bit multi core enginu. V téhle hře je to hráč, kdo brzdí tahy, nikoliv AI. Nikdy nečekáte, až si počítač odtáhne těch svých 5 jednotek, on umí využít váš stroj naplno a i když je tak rychlej, často umí nakopat zadek :)
    Konkurenční hry toto nemají (pro mne třeba velké zklamání i CIV6, která je pomalá, a AI je stupidní). Už jsem si něco nahrál a rozhodně mne nebaví 5 minut koukat do monitoru, než protivník odehraje. Proto jsem rád, že GalCiv3 je v tomto směru technický unikát.

    Postupně tam přidávají další a další herní prvky, například expansion Crusade změnil hru k nepoznání, a to k lepšímu.
  • už galileo dokazal že vesmir neni 2d placka tak nevim proč nam to cpou; jinak ten interface kdy upgradujete planety do jakychsi kosočtvercu taky nic moc
    • Ber to jako omálovánky pro děti. Víc bych v tom nehledal *3*
  • To ze se to od dvojky vpodstate nezmenilo mi nevadilo tolik jako to ze skladani vlastni lode je porad (taky uz od dvojky [jednicku sem nehral]) absolutne user unfriendly a ty real-time 3d battles jsou naprosto otřesný...
    Kazdopadně verim tomu ze dohrat nejvetsi mapu je temer nadlidsky vykon na par mesicu ci let :)
  • Rád bych se lidí, kteří hru kritizují za absenci nových mechanismů, zeptal na jednu věc:
    Co byste ve hře chtěli a chybí Vám to tam? Osobně jsem nad tím uvažoval a nic nového mě nenapadlo.

    K absenci hotseat MP bych rád řekl toto:
    Absence hotseat mě naštvalo. ALE po tom, co jsme s kámošem zahráli mapu po síti jsem pochopil, že mi hotset vůbec nechybí. Během doby, co nejste na tahu si můžete připravit další kroky a jakmile co se dostanete na řadu, můžete vše naplánované odehrát 1 klikem. Už ve dvou hráčích je to slušná časová úspora na 1 tah, natož v x lidech...
  • Když porovnám oba filmečky, tak to vypadá na dvě různé hry. První jako 3D vesmírná simulace a druhá jako 2D tahovka. Celkem rozdíl.
    • tvuj prvni trailer v zivote?
      • Nědělal jsem zatím žádný
  • Sto bodů autorovi za odkaz na Hovory u Spejblů. *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit