Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tohle si nadělím k Vánocům. :)

    BTW ještě někdo vzpomíná s nostalgií na dobu, kdy se v recenzi dozvěděl i něco o technologiích, které hra využívá? Dneska se dozvíme leda to, jestli to umí PhysX, a že "grafika je hezká/průměrná/zastaralá". Chápu, že o tom člověk napřed musí něco vědět, aby to nebylo mlácení prázdné slámy, ale osobně to považuju za významnou přidanou hodnotu. Kudos to Dan Vávra! Mj. mě to svého času přimělo si o těch věcech něco zjišťovat na internetu, místo toho, abych hry jenom konzumoval.

    BTW2 ještě někomu přijde divné, že v posledních letech ve hrách prakticky úplně zmizelo nastavení prostorového zvuku? To došlo k nějakému sjednocení? Pamatuju si, že ve starších kouscích bylo možné zvolit Miles positional audio, různé režimy EAX (ty pod Win Vista nejdou), Direct Sound 3D (nebo jak to bylo) apod. Dneska je tam hlasitost muziky, efektů, hlasů a nazdar.
    • risa2000
      K tomu 3D zvuku: Před 13 lety jsem o tom s nadšením psal na živě :). Tehdy existovala technologie firmy Aureal - A3D. V podstatě něco jako OpenGL, ale pro zvuk. Nic lepšího jsem od té doby neslyšel. Bohužel to mělo dvě nevýhody, zatěžovalo to procesor (na tehdejší dobu dost - 10-20%) a Creative to neměl, protože to potřebovalo hardware, který si asi Aureal patentoval.

      Shodou okolností se o tom zmiňoval i John Carmack ve své keynote na letošním Quakeconu. id údajně zkusilo dvakrát implementovat sofisitkovanější zvuk do svých her (jedna byla Quake3 Arena, kde byl právě Aureal A3D 2.0, která byla druhá nevím), a vždycky se jim to nakonec vymstilo. Z Quaka to vyjmuli v jednom z prvních patchů - což byla škoda, protože se sluchátkama člověk mohl poměrně přesně určit polohu soupeře i ze zvuku.

      Bohužel Aureal (a kvalitní zvuk ve smyslu nějaké 3D akcelerace a 3D výpočtů) pohřbil Creative tím, že je koupil. A poslední hřebík tomu dal Microsoft, když se rozhodl ve Vistách přehodit zvukový driver z kernelu do user módu, čímž odřízl jakoukoliv sofistikovanější akceleraci v hardwaru.

      Dnes už to sice zase až takový problém není, protože 3D HRTF by zvládlo i CPU (zvlášť, když má pár jader nazbyt), ale nikomu se s tím nechce dělat ve hře, nehledě na to, že údajně na sluchátkách hraje jen málo lidí a obecně kvalita audio výstupů v populaci hráčů je dost zoufalá. Nicméně ten potenciálně nevyužitý výkon CPU znamená, že pokud by se někdo s tím rozhodl piplat, může si to všechno spočítat softwarově a tím pádem si to užije kdokoliv, bez ohledu na to, jestli má poslední kartu od Creativu, nebo HD codec od Intelu. Což mi principiálně přijde jako lepší cesta.
      • Díky za super comment. *4*
    • Imho je u her dulezity zazitek, jejich zabavnost, nikoli technologie. Asi by tu byl prostor pro server venujici se hram i z technologickeho a kez by i ekonomickeho hlediska, kde by o tom psali odbornici, a rad bych jej navstevoval, ale obecne je to imho nezajimave. Dneska je pro beznou verejnost technologicky dulezite akorat na cem to pobezi.

      Driv byl 3D zvuk nestandardni, technologie v pocatcich jsou takove. Dnes je to standard, napisou ti ze to je DTS surround a je to vyreseny, postelovat si to muzes na svem domacim kine.
      • Pripomina mi to situaci s pocitacovymi casopisy v 90. letech jako ComputerWorld, Bajt (ach boze, kde je mu konec) nebo PC World. Casopisy byly nabite informacemi (od architektury hw az treba po teorii k fraktalum) a kazde cislo stalo za to a clovek se dozvedel i to co nechtel. Proste bozi. To platilo ostatne i o tehdejsich hernich casopisech.

        No a pak prisel BFU. Bajt se toho nastesti nedozil, ale vsechny casaky prosly promenou na 50 tipu jak zrychlit widle a barevny katalog pro moderniho frikulina. Softwarove noviny se prejmenovaly na Click! a to byl konec odborneho pocitacoveho zurnalismu v cechach.

        Zkratim to: zajem tu samozrejme je, ale vzhledem k nulove nabidce nezbyva nez jit treba na http://gamasutra.com .
  • O tomhle jsem ani nevěděl. Asi si oba díly nadělím k vánocům.
  • Asi si kupuju špatnej druh knih, ale 300 (respektive necelejch 200 za první díl) Kč mi rozhodně nepřijde jako přemrštěná cena, jak si někteří stěžují. Tihle lidi by vůbec neměli kupovat větší knihy a držet se co nejdál od komiksů.
    • MickTheMage
      Rozhodne je to uplne normalna cena za knihu, ako kazda ina. Neviem co by robili, keby si museli kupit knihu napriklad za takuto cenu: http://www.bookdepository.co.uk/Subculture-Dick-Hebdige/9780415291378 :) Ta kniha samozrejme existuje aj v lacnejsej forme, ale...skratka ide o princip.
      • Anebo třeba nádhernou Jungovu Červenou knihu :)) http://www.livre.cz/kniha/cervena-kniha_85463/ ale je fakt, že kolem třech stovej za normalní knížku je naprostej standard
      • Ehm, no ano, dnes je to u nás bohužel "normální" cena. Rád vzpomínám na doby kdy jsem kupoval knížky skoro každej měsíc a nikdy mě nevyšly na víc jak 200 korun. Dneska na kupování knížek ,až na pár vyjímek, prdím, protože je to prostě nepřiměřeně drahá sranda. Čtyři stovky za knížku se šméčkovou měkkou vazbou dneska není nic vyjímečnýho, děkuji nechci. V dnešní době už využívám jen knihovnu.
      • Keyz
        Tak to je nějaká s lepší vazbou tam tu cenu chápu.Viděl jsem mnoho knih například s koženou vazbou a dalšími pěknými úpravami a také stáli tisíce.
        Lidi by asi nejraději text na toaletním papíru to by mohlo být levné kdyby ten hajzlpapír byl jednovrství.
  • Skoda ze to nevyjde jako ebook, ale asi tusi, jak by to pak dopadlo.
    • Tikov
      jako e book to vyjde do měsíce na share serverech :D- aneb lidi si vždycky pomůžou. I když mám nějakou knihu fyzicky v knihovničce radši šáhnu po jejím elektronickém (ne)vydání- líp se v ní hledá a má příjemnou cestovní velikost do 150 MB- v kombinaci s 16 GB flashkou si jedinec může dovolit mít celou svojí knihovnu stále u sebe.
  • Já osobně bych knihu uvítal i v elektronické podobě (knihovnu jsem musel téměř zrušit a místo dochází).
    • zdeeneek
      Posledni dobou uz ctu skoro jen na Kindlu, tak bych to radej mel taky jako ebook. Jenze vis jak to chodi - hned by se to objevilo na torrentech ke stahnuti, mela by to cela republika, ale prodal by se jeden kus.
      • No stačilo by alespoň na wooky. To má DRM co se týče ebooků která se kontroluje jen jednou při stažení. Neni potřeba připojení ke čtení. Neni to sice Kindle ale je to nad má očekávání uživatelsky přívětivé. Knížky se dají platit z mobilu tak že cena knižky se objeví na faktuře od paušálu nebo se to strhne z kreditu. A lze mít tu čtečku nainstalovanou kdekoliv na kolika zařízení chceš.
      • Takhle jsem o tom nepřemýšlel. Nemám problém těch pár kaček za to dát a tak neznám nějaká čísla jak je na tom kradení ebooku u nás. Občas teda mrknu, co vyšlo na palmknihách a trend ebooků mi přijde, že celkem stoupá i u nás.
        • Kradení knížek je na tom tak, že existuje jakési nepsané pravidlo o době hájení, kdy se po vydání knížky nezveřejňuje e-book. Tuším je to půl roku nebo tři čvrtě...
          • ;) Ha pirátský kodex .... No minimálně takhle by se měla scéna chovat a dát autorům vydělat .
          • u českých autorů je to dýl
  • U jedničky jsem docela litoval utracených peněz, čekal jsem něco víc, takže na dvojku si počkám až to bude u nás v knihovně, hlavně taky kvůli ceně, poté možná podpořím autory.
  • mirekdusinojc
    Vypadá to pěkně, i když jsou některé kapitoly jenom přepsanými přednáškami z loňského GDS.
  • No jednička byl teda děsnej paskvil, tohle zní podle autorů už lépe. Vidím to na prolistování v Luxoru před samotnou koupí ;)
  • risa2000
    A co takhle e-book?
    • taky bych rad, ale kdyz maji na strankach vynatek z google books, tak by to mohlo nejak vyjit ne?
  • Hoši mám vás rád , ale za stravenky mi tu knihu nikdo neprodá . A pak proč se čte čím dál méně ... No uvidíme

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit