Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Paul_cz
    Parádní přednáška, baví mě že Dan řekně bez obalu jak se věci maj, žádný PR řečičky. Dal jsem Warhorsákům sto babek, což je nejvíc co jsem kdy na kickstarteru dal, ale ikdyby hra vyšla a byl to zabugovanej nehratelnej fail, tak to nebudu považovat za vyhozený prachy. Navíc pochybuju že by se něco takovýho stalo. Ale s vydáním 2015 teda nepočítám :)
    Ten problém simulace v open world je fakt pekelnej, upřímně jsem rád že hry nevyvíjím *2*
    • jo, tak se zase odklid zpatky na pctuning
  • Shitstorm is coming in 3... 2... 1...
  • mirekdusinojc
    Obyčejně nebývám Vávrův hater a Vávrovi přednášky pro mě bývaly vždy highlightem GDS, nicméně musím říct, že ta letošní se zařadila k tomu nejhoršímu, co se na letošní GDS prezentovalo. Horší už snad byla jen paní z CzechInvestu. A nejde jen o to, že měla být původně přednáška v češtině, ale v záchvatu světovosti ji Vávra odříkal nepřipraven v angličtině, což se samozřejmě projevilo na plynulosti a lehkosti, s jakou obvykle prezentuje. Nicméně i téma mi přišlo dost rozpačité. V jednu chvíli jakoby Vávra vyprávěl "veselé historky z natáčení", ovšem s tím rozdílem, že u obvyklých veselých historek to natáčení už proběhlo a vše zlé bylo zažehnáno, zatímco Vávra v podstatě líčí aktuální stav ve studiu. Následně se z ničeho nic přesune dělat teleshoping jeho skvělému nástroji na tvorbu questů vlastní výroby, který je sice i po dvou letech vývoje značně kostrbatý a zabugovaný, ale jednou, možná za další dva roky, se jej podaří dodělat do podoby, kdy ho WH budou moct prodávat za těžký peníze. GDS byla vždy o výměně zkušeností a lekcí zkušenějších vývojářů těm méně zkušeným. V tomto blok Dana Vávry vždy exceloval. Vybral si problematiku v herním designu, vtipně nastínil její nástrahy a následně, když ne prakticky, tak alespoň teoreticky popsal, jak by se daný problém mohl řešit, nebo jak by ho řešil on sám. Jeho poslední přednáška však postrádá zásadní část, a to řešení. V podstatě je to jen souhrn problémů, na které ve WH narazili a snad se jim je, když pánbůh dá, podaří vyřešit. Vávra sice na začátku sarkasticky poznamenal, že se těší, až bude číst ty výsměšné reakce, ovšem být člověk neznalý, po vyslechnutí této přednášky bych si opravdu pomyslel jací amatéři to ve WH dělají, když si se základními problémy open-world her, známými už od dob Morrowindu, neví rady. Naštěstí mě v mnohém uklidnila přednáška Viktora Bocana následující den. Ta vesměs naplnila všechna moje očekávání, která jsem měl původně k Vávrově přednášce. Byla vtipná a poučná. Zabývala se zajímavým tématem umělé inteligence, ukazovala všechny klady a zápory, i reálné možnosti jak ji využít. Těším se tedy na Viktora Bocana.
    • Měl jsem z toho stejný pocit. Hlavně mi přišlo, že to není vůbec připravená přednáška, ale narychlo před akcí sepsaná změť historek naprosto bez ladu a skladu odvyprávěná, bez pointy, člověk na sekundu koukne jinam a najednou se mluví o něčem úplně jiném, celé v zásadě bez informační hodnoty. Jako jo, místy je Dan vtipný, ale měl jsem pocit, že tohle byla vývojářská konference, ne show. Za mne obrovské zklamání.
    • ucho
      Náhodou to bylo slušné varování před tou simulací světa. S tím jsou vždy problémy. Nedá se to moc srovnávat s Morrowindem, kde je umělý a sterilní svět. Tam žádné problémy s časem nejsou, protože všechna NPC všude čekají a jsou tam prakticky pořád. Vávra chtěl hru pojat reálněji, jen holt narazil na problémy, kterým se většina vývojářů záměrně vyhýbá. Působí to amatérsky, protože je to vlastně trochu inovativní vývoj, chtějí to zkusit udělat jinak, než je zaběhnutá praxe. Pro nezkušené vývojáře to může být přínosné v tom, aby se zamysleli už na počátku, co je může čekat. Danova angličtina jde přežít, ty české titulky na youtubu jsou snad na divočejší úrovni :)
    • wenceslaus
      Rozhodně bych neřekl, že řešení je nejdůležitější (i když by bylo fajn), zvláště když jde o nahlédnutí do vývoje a ne shrnutí po vydání.
      Ani si nemyslím, že by popisoval problémy známé z Morrovindu, kde NPC neměla tak propracovaný systém chování.
  • Hodně zajímavá přednáška. Takové věci normálně člověka nenapadnou, a je fajn se o tom něco dozvědět. Hra by mohla být zajímavá, v každém případě vypadá hezky. Jen mám pocit, že z ní chybí těch 90%. Pokud si na hře dají záležet a nevypustí něco, hlavně aby to nějak bylo, tak by to mohla být dobrá hra. Myslím ale, že pan Vávra si škodí u hráčů tím, jak se někdy prezentuje, totiž že kritizuje všechny a všechno. Proto k jeho hře budou hráči daleko víc kritičtí, než by jinak byli, protože prostě to působí hodně arogantně a sebestředně. A to nikdo nemá rád. Přednáška se mi moc líbila, byla zábavná. Ale když jsem viděla pana Vávru, jak třeba kritizuje Dragon Age Inquizition, což je podlě mě boží hra pro každého milovníka fantasy, tak to na mě působilo špatně. Přijde mi to skoro paranoidní, jakoby měl potřebu za každou cenu kritizovat. Ale možná prostě věří v jiné herní mechanismy, tak si za tím stojí. V každém případě pravda se ukáže v jeho hře. A tomu fandím:)
  • celoush
    Dobrá přednáška podaná s nadhledem. Zaujala, i pobavila. Za mne dobrý.
  • R-BLOG
    Dan vávra je člověk,který své profesi rozumí a svou kreativitou se snaží vtisknout něco osobitého ,něco odlišného jiného.Tak na mě působí.Není v tom žádná zaujatost,jaksi možná někdo myslí.Třeba se v jeho charakteru mýlím.Káždopádně odsuzovat DV jen kvůlo tomu,že má výhrady,jsou zcela zcestné.(Kritika jedním z mnoha základů Evoluce,co poháněla lidi aby dosáhli svého maxima)
    Proč bych měl být kamenován někým,když říkám TENHLE SMRK JE HNUSNEJ.Podíval jsem se na video co linkoval pán z marketingu,a jen mě to utvrdilo v tom kolik křivkdy mnohdy člověk uslyší kvůli pár obyčejným slovům.Bethesda na nás sere říka totiž to video(což je fakt).Vávra je člověk jako mi, žádný uberman.Rozhodl se komentoval herní dění bystrým okem dostatečně moudrým a zkušeným nato aby si to mohl dovolit.V samotném středu Názorů a Připomínek(občas převelice různorodých) Dana Vávry nemají o nic větší hodnotu než ty naše.To jen vy jste nafoukli pomyslnou figurínu.Kingdom come si zalouží naši přízen.Vždyt naše země je velká herní neznámá.Držim palce.


    *5*
    • Lol Dane, jdi bejčit jinam. Ty šašku. :D Myslím, že nejvíce Vaší zoufalost, vyjádřil na počátku prezentace, projektor sám i on nesouhlasil s Vašemi lži. .:D
      • Roztouzenahnida
        Xmane splňuješ všechny parametr trola, doufám, že o tom víš....
    • Lol Dane, jdi bejčit jinam. Ty šašku. :D Myslím, že nejvíce Vaší zoufalost, vyjádřil na počátku prezentace, projektor sám i on nesouhlasil s Vašemi lži. .:D
    • Dane, hezky se pochválil, ale nech to spíš na nás... Většina je jiného názoru... Jediný, co mě zajímá, jestli stihneš vydat tu hru, protože jsme ti zaplatili. A jestli část výdělku bude zaměstnancům OKD, kteří nedostali byty od Bakaly. Tak jak se k tomu postavíš?
  • Dane Vávro, PROSÍM NIKDY NEČTI KOMENTÁŘE OD ČESKÝCH DĚTÍ !!! banda fanoušků z Chodové Plané fandí a drží palce, zatím vše vypadá parádně, hrad, souboje, grafika (jakjinak, Cryengine dělá své) zasazení do středověku..originální...TĚŠÍME SE..
    PS: raději jsem začal šetřit na nový HW *2*
  • Keyz
    Dík

    Bude přednáška i od Viktora Bocana?
    • blixa
      Ano.
  • Tak a shitstorm o anglictine moze zacat
  • Dobra prednaska, zajimava konfrontace programatoru s designery...Takhle jsem o vyvoji hry doposud nepremyslel. Diky za ni.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit