Přejít na výpis diskuzí
GDS 2016: Viktor Bocan - RPG systémy a jak je dělat
29.12.2016 | Redakce Games.cz
65 příspěvků
-
Dělá machra a hajzl má na chodbě....
-
Ukázaná platí *3*
-
To jejich goticky inventar je fakt des. At uz ta hra bude jakokoliv, tak pokud tam zustane tahle grafika tak to bude hrozne
-
Když se zde bavíme o Bethesdě. Tak mě nejvíce vadí to, že se na mnoho prvků a zlepšení které by nemělo negativní dopad na hru prostě schválně vykašlou. Hráč to skoro nepozná, tak na to kašlem roky a hotovo.... I kdyby mohli svoje velké RPG dělat vyladěnější tak ne.
Ten přístup nemám rád a proto mám rád mimo jiné witchera a jiné hry.
Copak by nějakému hráči vadilo kdyby ve hře byl třeba barák který z venku vypadá na 3+1 a vnitřek by byl 3+1 a ne 10+3? Nevadilo. Ale najednou by to řadě lidí došlo a bylo by to lepší. A takových věcí je, které ten celkový dojem kazí. Ukazují na jak na to bohaté studio prostě kašle protože chce a dělá jen to co musí aby to bylo úspěšné. To samé hajzly. *3* Klidně je používat NPC nemusí ale dodá to na vnímání světa.
No a nejvíce co mě vadí a co dělají vyloženě schválně je port PC verze. Snad tam opravdu dělají verze pro konzole. To dodělají a pak řeší jak z toho udělat PC verzi. Jinak si nedovedu vysvětlit, proč má PC verze konzolový inventář a mapu. To samé v případě grafiky...
Záměrně špatně odvedenou práci u někoho kdo má na to udělat to dobře vyloženě nemusím. A protože se tohle opakuje, tak bych to řádně oceňoval. -
-
Podle mě ani tak nevadí když nesedí velikost vnitřku a vnějšku domu. V těhle hrách je nejnudnější pobíhání po mapě a pokud máš oběhnout budovu 3+1 nebo 10+3 tak to je velkej rozdíl. A nejvíc to vynikne, když jí budeš obíhat po 20. protože za ní je obchod. Souhlasim, že bethesda ty hry odflákává, ale tohle mi nepřipadá jako problém. Mě spíš vadí celková generičnost, běhání za šipkou (o úkolech prakticky nedostaneš jinou informaci než tu šipku) a ubírání obsahu co byl ve starších verzích (zbraně, schopnosti, kouzla atd.).
-
-
Taky jde o to, že ve hrách bez loadingů to nejde udělat jinak, než jedna ku jedné. Ve Skyrimu když vlezeš do dveří, tak si teleportovaný do interiéru, který je mimo mapu. Ve hrách jako Zaklínač 3 a KC nemůže docházet k teleportaci a vývojáři tudíž nemají na výběr a musí baráky udělat stejně velké zevnitř i z venku.
-
-
-
jedna z věcí, co je na RPG přitažlivá, je to, jak se člověk postupně vyvine z úplné nuly až k superzabijákovi. A nejlépe když k tomu vede spousty různých cest (možnost hraní rolí, role-play, tj. různá povolání). Pokud někdo neumí dělat RPG systémy, tak je to dle mého Bethesda, naopak výborné RPG systémy dělá třeba Obsidian. Není to jen o vývoji postavy, ale o tom, jaký impact má volba na průběh hry, jaká je svoboda v plnění questů. Aktuálně mám rozehrané Fallout NV (cca 90 nahraných hodin) a to je ukázka, jak správně dělat RPG v otevřeném světě - totální míra svobody v tom, co člověk dělá, 5 různých způsobů řešení každého questu, a jasný impact volby a vašich činů na hru. Větvení příběhu. Už se těším, až si zahraju Alpha Protocol a Tyranny, obě hry od Obsidianu, které jsem ještě nehrál.
Všem RPG pozitivním doporučuju zahrát si Fallout 3 a Fallout NV a porovnat ty 2 hry. Je zajímavé, jak to je polarizující. Doufejme, že Obsidian pracuje na novém Fallout New Orleans, jak se proslýchá.
mohl bych tu uvést celý seznam toho, co dělá Bethesda v designu špatně, ale už to tu stejně bylo řečeno 100x -
-
většina lidí co dělali na FNV už dávno v Obsidianu nejsou, takže nevím, jak by nějakej další Fallout od nich vypadal *13*
-
-
Chris Avellone si jen odskočil na pár melouchů. Až budou mít v Obsidianu zase nějaký velký projekt hodný jeho pozornosti, tak se jistě vrátí. *1* A nováčci co dělali Tyranny se docela předvedli.
-
-
Alpha Protocol mam teďka rozehranej a systém rozvoje postavy se z toho, co jsem hrál nejvíc podobá prvnímu Mass Effectu (akorát člověk jako bonus dostává perky vázaný na styl hry), takže nic extra robustního. I gameplay je o hodně akčnější, než bejvá u Obsidianu zvykem (s tim, že se ale dá hrát stealth).
Kdybych to měl k něčemu přirovnat, tak je to taková kombinace Mass Effectu a novejch Deus Exů. Přičemž Mass Effect má lepší akci a Deus Ex má lepší leveldesign a stealth. Ale stejně mě to strašně baví kvůli příběhu a systému reputace u jednotlivejch lidí. Což je provázaný s jedenim z nejlepších systémů role-playe, co jsem kdy viděl. A to myslim opravdu role-playe, ne nějaký povolání z DnD. -
FNV doteď považuji za nejlepší 3D openworld RPG které vám umožní všechny zabít a i přesto dohrát hlavní příběh a tolik možností jak řešit questy, má jen málo RPG her. Logicky vystavěný svět ve kterém má každé místo svůj smysl a každé místo je naplněné originálním obsahem. Prakticky nešli zabít jen děti, kterých ve hře bylo jen pár a bylo to vyřešené tak, že prostě zdrhli a už se nevrátili. A v rámci příběhu byl jeden robot důležitý pro příběh, který šel zabít, ale respawnoval se a i to bylo geniálně vysvětlené, tak že si prostě své vědomí přenesl do jiného robota. V Kingdom Come má být podobný systém respawnu, který bohužel nebude dávat takový smysl, ale asi se to nedá udělat lépe, určitě lepší než když ve Skyrimu rubeš některé nesmrtelné postavy.
Fallout 3 je oproti tomu klasická Bethesdovina, která vám předloží mraky generovaného obsahu bez nějaké vnitřní logiky. Je to také zábava, ale nic víc. FNV je oproti tomu reálně fungující svět.
Alpha Protocol má zajímavě vystavěné dialogy a skvělý nelineární příběh. Jen technická stránka je na tom docela špatně.
Od Kingdom Come očekávám FNV ve středověku a budu spokojený. *15* -
-
„Fallout 3 je oproti tomu klasická Bethesdovina, která vám předloží mraky generovaného obsahu bez nějaké vnitřní logiky. Je to také zábava, ale nic víc. FNV je oproti tomu reálně fungující svět.“
Tesat do kamene, ale čtyřka mě stejně dost bavila. Asi už stárnu... -
-
Čtyřka je skvělá openworld střílečka ve stylu Borderlands. Kdybych nepodlehl Todíkovo prezentaci a nečekal revoluční RPG, tak bych si to možná i užil. Ve výsledku jsem si užil začátek a strávil deset hodin stavěním osady a craftění zbraní, což mě velice bavilo a nelituji svého času, problém nastal když jsem tam nahnal stádo totálně dementních postav a když jsem následně rozebral úplně všechno a musel jsem se vydat do světa a začal kecat s dalšíma postavama a jediná humorná odpověď byl sarkasmus, tak jsem se na to po dalších deseti hodinách s chutí vysral. *15*
-
-
Kolikrát tomu Todovi chceš skočit na lep? Vždyť totálně kecá už od Oblivionu!
-
-
To víš, ale on je jako Steve Jobs. Tě zhypnotizuje a nemáš šanci prohlédnout jeho lži a taky ukázal cool pipboye. *1* https://www.youtube.com/watch?v=yvGXCisAaR4
-
-
-
-
FNV je opravdu open-world RPG done right, v podstatě tam lze zabít kohokoliv, zcela vyhubit jakoukoliv frakci a bude to mít vliv na přiběh i konec, ale hra bude dohratelná. KC si myslím že nebude tak svobodné, že bude víc spoutané příběhem, což nemusí nutně být špatné. Jsem zvědav jak se jim to povede.
-
-
Pamatuji si, jak Vávra mluvil o respawnující se kuchařce. V FNV byl příběh hodně vystavěný podle herních možností. Což, KC bude jistě více zaměřený na příběh a také mi nevadí nějaká omezení. Třeba když se hráč setká s králem, tak se to dá vyřešit několika způsoby: 1 Cutscena, 2 Hráč se setká s králem neozbrojený, 3 hráč se setká s králem ozbrojený, ale okolo krále budou rytíři kteří krále ochrání. Ale na druhou stranu, mít možnost zabít krále a změnit dějiny by také nebyla špatná. :D
-
-
-
-
Skvela prednaska! Ale trosku mi tam chybi ty slajdy ktery Viktor komentuje.
-
-
Koukni vočkem dolu do levého rohu.
-
-
Ja mluvil o te casti bez slajdu i prednasejiciho.
-
-
To se asi přeplo do spořiče, když delší dobu nehnul myší.
-
-
-
-
Hezky se to poslouchá já jsem zvědav na to co z toho jejich RPG bude skutečnost *3*
-
-
No, z Viktorova proslovu jsem vyčetl, že ve hře nebude systém ušpinění hráče, a NPC mu nebudou nadávat do prasat. A že ve hře nebude medvěd, ale budou tam levelující prasata.
-
-
Ale budu tam moci zabíjet dětmi záchody?
-
-
Bude to výborná hra!
-
-
Mate to naopak, slajdy maji byt velike a rozpravac maly.
-
Dočkáme se někdy GDS kde se nebude spěchat a zkracovat? To je opravu problém to nějak organizačně zařídit? Hosté dorazí předem aby se nečekalo na experta co jede na poslední chvíli a pak to je již o nastavení času a jeho dodržení.
Takto kdyby byly velké přednášky kde je hodně lidí několik dní...To by vypadalo. A ty propracované takto nevypadají. Fungují jak mají. -
Viktor je prostě skvělej. Až ho jednou ty hry omrzej tak se může dát na stand-up *1* *14*