Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • SP docela slabota. (k MP jse mse zatím neodstal). Rubberbanding je tam tak znatelné, až to uráží průměrného hráče. To že se někde vysekáte (což nemá na nic vliv) a po chvíli zase všechny doženete je tak okaté, až se člověk nepotřebuje snažit :-/

    • V kavárenských výzvách jsem za třicítkou a na Hard už to opravdu žádná procházka není. Na první místo není s jedinou větší chybou šance. Takže to asi bude chtít postoupit do závodů, které už to hráči nedají zadarmo. Stejně tak výzvy a licence nebo "Circuit experience" na zlato jsou sakra výzva. Takže tohle je dost mimo.

  • Butters

    Hoši, zvládne to ps4 slim? Zkoušel někdo? Nebo mam obědnat ps5?

    • Digital Foundry na to má videoanalýzu, jukni na YouTube. Lepší shrnutí neseženeš.

    • Derp_1337

      PS4 Slim má úplně stejný výkon jako PS4. Jestli to jede na PS4, tak to pojede i na PS4 Slim.

      Jediný rozdíl mezi PS4 a PS4 Slim je v tom, že Slimko zabírá méně místa.

      • Butters

        jo... cyberpunk prej taky zvládne ps4. No ono to sice jede, ale neudrží to stabilně ani těch 30fps :/ za mě nehratelný, tak zda to nebude něco podobnýho... zase věřim že exkluzivka bude odladěná líp, ale stejně...

        • Derp_1337

          Tak Slimko mělo občas ten problém, že se zaneslo od prachu a pak ventilátor nestíhal chladit a konzole se musela podtaktovat, aby se nepřehřála. Člověk by jednou za čas měl rozebrat spodní lištu a vyčistil konzoli od prachu (podobně by to měl dělat i u PC).

          • Butters

            čistim pravidelně, pokaždý padá za stejných situací. Nemluvě o cutscénách na to se nedalo koukat, to bylo nejhorší. Na PROčku sem neviděl.

            TLoU2 třeba taky žádnej zázrak, ale dalo se to aspoň. 

  • LessPh

    Mně se GT graficky docela líbí, kdyby to bylo na PC, tak bych do toho šel.  Viděl jsem jen pár videí, tak nemůžu úplně soudit, ale tragédie to rozhodně není. Forzy jsem strašně přejedenej a už víc nechci ani nemůžu, FH5 jsem si měl odpustit :(

    Jinak to je strašně těžký porovnávat grafiku, třeba FM nemá dynamické nebe a GT mi přijde, že naopak má.. a tohle je třeba pro mě něco, co já vyžaduju. Chci aby se nebe hýbalo, bylo dynamický, pokud možno i dynamické mraky a ne jen statická hnusná placka jako to má FM - to prostě nemůžu na svým PC akceptovat.

    FH5 má sice dynamické nebe, ale funguje jen v open worldu v závodech mají tak hnusnej lowres skybox, že se na to nedá koukat. Noční nebe v FH5 ja pak naprostá tragédie hraničící s amaterismem...

    Naposled jsem hral GT2 na emulátoru a byla to sranda, nový GT bych si dal... protože jsem žádný GT nehrál už 20 let... 

  • Veskoslav

    "Je to hnusné, fyzikálně za zenitem, ale za chvíli to přestanete vnímat..." To je asi tak celé, co mi ta recenze dala...A nejlepší mě dostávají animace diváků. Jak mrtvoly a pokud už se hýbou, tak úplně stejně...

    VS Forza Motosport 7

    https://www.youtube.com/watch?v=47NWGmipxjw&ab_channel=GameV

    vs Forza Motosport 7 čistě déšť porovnání

    https://www.youtube.com/watch?v=3p-fPuHVg_Q&ab_channel=Cycu1

    • Kissino81

      Tzeentch, Slaanesh nebo Nurgle?

      • Veskoslav

        No u Nurgleho jsem si pozabíjel většinu armády vlastním morem většinou. Obrovská nevýhoda jsou krapet pomalejší jednotky. Na druhou stranu zajímavý koncept budov a technologií. Tzeentch má na můj vkus až příliš mnoho střeleckých jednotek a rozhodně nejhorší jízdu. Osobně za mě Slaanesh, tam jsem dokázal dobýt defacto všechny lidské říše na Jihu a má i lepší startovní pozici, protože je úplně na severu a z vrchu ho nemá kdo napadnout. navíc dobrý balanc mezi pěchotou a jízdou. Problém pro změnu jsou střelecké jednotky:)

        • Derp_1337

          Tak o tom byl vždycky TW:Warhammer. Některá rasa má tohle, jiná zas tamto.

          Ta zábava byla vždycky v tom, že tam nebyl žádný balanc pěchoty/jízdy/lučistníků a člověk se prostě musel naučit hrát s tím, co měl.


          Třeba za HE (High Elves) hráč stavěl 70% armády z lučistníků a zbytek armády bylo něco, co zaměstnalo nepřítele na dostatečně dlouhou dobu než je lučistníci rozstříleli. 😂

  • Pro hrajici: Adjust Cockpit View - Wobbling Type 2

  • Slavik_Jenda

    Již hraju GT7 a SP je výrazně lepší než ten v GT Sport. Včetně UI, která je konstantní a drží-li se hráč doporučené výkonnosti, tak alespoň mě umí i prověřit. Věřím, že časem přijdu na to, jak při dodržení doporučení, vytěžit z vozu maximum a bude to snazší.

    V GT Sport brala hra v potaz čistě jen výkon popř. výkonnostní kategorii (GR4,3,2,1,X). Hráč tedy mohl nastavit např. nejnižší hmotnost a získat tím výhodu... Rovněž mohl vůz nastavit dle potřeb a hra to nijak nezohledňovala z pohledu hodnocení jeho výkonu... Nebyl problém těžit z lepšího nastavení podvozku, převodovky apod.

    V předchozím GT5 přišly na scénu tzv. Performance points, které byly přítomné i v GT6... Ty braly v potaz Výkon, Hmotnost, přítlak a řekněme těžiště (Čím více směrem k pohonu, tím více PP)... Ani náhodou to nebylo dokonalé... Mezi vozy se shodnými PP byly i tak obrovské výkonnostní rozdíly, některé vozy se zkrátka ovládaly hůře, jiné lépe, není to jen o výkon / hmotnost... 

    V GT7 je tzv. Index výkonu... Který bere v potaz úplně vše tzn. brzdy, převodovku, podvozek... Zkrátka vše a to včetně nastavení... Nastavíte převodovku na nesmyslně lehké / těžké převody => Index klesne ; Nastavíte kolem ideálu => Index roste... Obrovský dopad na Index mají pneumatiky (Už UI neoblafnete nasazení závodních softů, zatímco sama se trápí na komfortech)... Zrovna tak se počítá nastavení podvozku... Snížením těžiště roste Index také... Za mě je to takhle celkem fajn, ale možná až moc přísné, myslím si, že např. nastavení podvozku, převodovky by měla být věc preferencí každého jezdce... Mohli by to v budoucnu ještě poladit...

    Vozový park není úplná tragédie, ale mohlo by to být mnohem lepší... Dříve jsme si z GT utahovali, že má sice 1000 aut, ale 70 z nich jsou různé verze Nissan Skiline, GTR apod... Celkově bych řekl, že tam bylo více civilních vozů a mělo to něco do sebe... Od GT Sport tvoří významnou část vozového parku čistá fikce (GT Vision), ještě významnější část tvoří (ne)existující závodní verze, běžných vozů... A běžných vozů bych řekl je vyloženě nedostatek... Takový ten pocit, který jsem měl dříve, že listuji katalogem a svezu se něčím co se mi asi nepoštěstí, se už jaksi nedostavuje... Že bych si např. zkusil porovnat BMW řady 3, Audi A4, Mercedes C, zkrátka už v GT není možné. K tomu největšímu Car Pornu zatím nemám přístup... Ferrari F40, Mclaren F1, Ford GT atd. atd. Vím však, že ani těchto vozů tam není přespříliš a je to škoda... V tomhle celkově Forza jednoznačně vede. Věřím, že i v GT se to bude hodně zlepšovat.

    Jízdní model asi odpovídá GT Sport, ale netroufám si ho příliš hodnotit a to z důvodu funkcí ovladače DS... Poprvé v životě se mi stalo, že jsem na základě zpětné vazby ovladače, měnil nastavení vozu... Zkrátka to najednou kopalo přes nerovnosti více, když byl podvozek tvrdší... Adaptivní spouště taky dělají svoje, zkrátka bude to chtít ještě trochu cviku a hlavně si na to zvyknout... 

    Nakonec bych ještě dodal, že nejméně mě baví veškerá ta omáčka jako kavárna, "rady" od závodníků apod. Vše přeskakuji... Co mě vyloženě štve je přítomnost mikro transakcí... A odměny typu žeton do rulety... Chci závodit ne poslouchat kecy, utrácet reálné prachy a točit ruletu...

    • Butters

      hrát takové hry na dualshocku je zločin... i blbej thrustmaster za 3000 z toho udělá uplně jinej zážitek.

  • Slavik_Jenda

    Ty stíhačky z posledního místa jsou pro mě velká překážka. Hru mám předobjednanou, Sport hodnotím velice pozitivně (Bavil mě více než FM7 )... Nicméně tenhle formát závodů rychle omrzí, vůbec to nedává smysl a se závoděním to nemá nic společného... Časovka ztížená objížděním soupeřů... Ve Sportu jsem si nejvíce užil výzvy v rámci, kterých byly napínavé i závody... Ale běžné závody v rámci kariéry byly zkrátka nudné... 

    Sám začnu GT7 licencemi, úkoly a doufám, že co nevidět se do hry dostane pokročilá UI... 

    Ostatně k té co byla ve sportu mám ještě jednu výhradu... Často se mi stávalo, že se tzv. chytla... Odstartoval závod s tím že mám ztrátu 30-50 sec... Závod byl na řekněme 10kol a v pátém jsem byl 1. tzn. musel jsem jim dávat 5-10sec na kolo... Ve chvíli, kdy jsem se dostal na první místo, tak mě někdo začal brutálně sjíždět a pokud došlo k souboji, byl až neuvěřitelně agresivní... Na konci závodu brala nejrychlejší kolo UI konkurence klidně i o několik vteřin... Zkrátka to nedávalo smysl... 

    • Psychotic

      Vysvětlení to má: zaprvé slipstream - když jsi ve vedení, má výhodu ten za tebou (pokud je do cca. 0.75 sekundy od tebe) a zadruhé možná AI lépe šetří pneumatiky, což se projevuje víc a víc, jak ty tvoje jsou čím dál ojetější.


      • Slavik_Jenda

        Evidentně nemáš s GT Sport žádnou zkušenost, tak se prosím nesnaž vysvětlovat... 

      • Maxianimal

        :D To není slipstream. Tohle je (ve špatných) závodních hrách od nepaměti, říká se tomu rubberbanding ;)

        • Psychotic

          viz níže

        • No tenhle přístup je možná lepší než cheatující AI ve Forze, kde na nejvyšší obtížnost za nevýhodné konstelace pro hráče cheatuje tak moc, že AI klidně zajede o vteřinu lepší čas než je světový rekord zajetý hráčem. Přístup GT je sice taky nefér a rubberbanding mě taky vždycky štval, ale alespoň necheatuje (ani za hráčem).

          • Slavik_Jenda

            Oba přístupy jsou velice špatné... V GT Sport máš občas proti sobě dvě nejhorší možné UI... 1. Příliš pomalou 2. Příliš rychlou... Škoda, že není právě adaptivní, dat o tvých schopnostech hra shromažďuje dost...


            V FM má umělá inteligence evidentně vyšší výkon v závislosti na vyšší obtížnosti... Závodit proti ní je dost o ničem... 

      • To nemá se slipstreamem nebo šetřením pneumatik nic společného. Je to dynamická obtížnost, díky které jede AI před hráčem na půl plynu a když je hráč předjede, tak na to šlápnou. Kvůli bonusovým odměnám jsem většinou jezdil ve slabším autě a jakmile je předjedu, tak začnou být na rovinkách hodně nepříjemní. V GT7 jsem zatím žádné delší závody nejel a v těch prvních mi tenhle formát zase tak nevadí. Ale klasické závody bych určitě taky preferoval.

        • Psychotic

          Nejsem si jistý, jestli v GT rubber-banding je a papř. jak výrazný.

          Jasně, najde se spousta lidí, co to tvrdí (a taky spousta "zaručených video-důkazů"), ale to nic neznamená - stačí se podívat, kolik lidí na internetu věří ve "scripting" ve FIFA 🙂

          • Derp_1337

            No ale Career herní režim ve FIFA je plný takových předskriptovaných událostí. To nemůžeš popřít.

            • Psychotic

              Můžu a popírám.

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Z toho, co píšeš, se dá vyvodit, že moc nehraješ Career režim. Na tom nic není špatného, ale z tvých zkušeností s ostatními režimy (např. Ultimate team) nemůžeš soudit Career.

                • Psychotic

                  Reakce na příspěvek:

                  Hraju v podstatě pouze Career mód. Každý ročník od 2009.

  • sylens

    Skvělá hra pro někoho jako jsem já, kdo nehraje 24/7, ale jednou za čas nažhaví konzoli, připojí volant na stojanu a zajezdí si, plus za fokus na singleplayer, multiplayer mně osobně přijde dostatečně zastoupenej v GT Sport.

    Co mně trochu mrzí je, že ve VRku se projedu jen ve Sportu, ale co, stejně to jsou skoro ty samý auta a tratě a časem to třeba přidají.

    Grafiku nehodnotím, nemá to smysl, proč se klade takovej důraz na grafiku jsem opravdu nikdy nepochopil, je to hra snad ne? :)

    8/10 mi přijde málo, zasloužilo by si to aspoň 9 (můj pohled).

  • Psychotic

    "je opět výbornou simkádou. Co to znamená? Nemůže se hloubkou simulace vyrovnat hrám jako Assetto Corsa či prvním dvěma Project CARS"


    Mohl by mi někdo vysvětlit, v čem je přesně GT méně realistické? Vždycky slyším nějaké vágní "lepší fyzika", ale co to znamená konkrétně, to nevím.

  • mdkGT

    Gran Turismo 6 považuji za nejhorší díl série. Absence kvalifikace, jeden závod jako druhý,  neexistující AI soupeřů nahrazená trapným startem z posledního místa s následnou snahou prorvat se na první místo, kdy ani nejde o to jak dobře a čistě jedete... Naprostá hnoční můra pro kohokoliv kdo hrál a miloval Gran Turismo sérii na PS1 a PS2. 


    • Psychotic

      GT6 považuji za nejlepší díl série, protože nezačínám hru s milionem aut zdarma z licenčních testů a má to nějakou progresi.

      • Butters

        stačí chvíle a máš aut spousty... nejlepší za mě GT4

      • mdkGT

        Kdo považuje GT6 za nejlepší díl série, neměl by se k sérii GT snad ani vyjadřovat.

      • Slavik_Jenda

        Tak ještě tu byl 5. díl... Kde pokud se nepletu byla kariéra celkem fajn...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit