Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  •  

    Recenzenta ale hra zjavne nebavila, tak nedával pozor.

    -----První setkání s domorodou hrdinkou a členkou hráčovy party nedopadá pro autory nejlíp. Reálně totiž neřekne hlavnímu hrdinovi vůbec nic. Ten se ale stejně rozhodne zapojit po hlavě do dění na ostrově a začne se angažovat v mezikmenových vztazích, odhalování minulosti a dalších tradičních příběhových motivech, které lze v podobném RPG očekávat. ///////////////////////////  Povie mu, že jej kmeň sa chystá na útok proti osadníkom. My ponúkeme pomoc, preto sa ona pridá k nám. A my sa zapojíme do diania, pretože je to naša práca. Hráč je diplomat, urovnávať spory a udržiavať mier (keďže patríme k oficiálne neutrálnej frakcii) je povinnosť, preto sme vôbec prišli na ostrov. 

    ----Postavy tak většinou jen stojí na místě a čekají na interakci s vámi, aby mohly dál pokračovat v nehybném postávání.  ////////////////////////////////////  Áno, to sa mi nepáči. Ale žiaľ nie každý dokáže byť Gothic, či TES. Toto mali aj KOTOR, či Mass Effect a mnoho ďalších RPG. 

    ----Aby v malé městské komunitě polovina obyvatel nevěděla, kdo je vlastně místní honorace, to mi přijde jako zvláštní tah. Obzvlášť v případě, kdy jedna postava hráči projevuje příslušný respekt, zatímco druhá jen o pár kroků dál se na něj oboří se slovy: „Co to tu jako chceš, ty jeden vandráku!“ A opět jsme u oné nekonzistentnosti.  /////////////////////////////////    Som na konci hry a tato sa nestáva. Mnohí vedia kto som a tí čo nie sú si aspoň vedomí, že sú v prítomnosti šľachty. Áno, ak ma prepadnú banditi v uličke, netušia či som len nejaká šľachta čo si užívala v krčme, alebo či som aj šarža, ale to je normálne. Obchodníci sú úslužní, papaláši vyjadrujú aspoň formálny rešpekt k titulu diplomata a vojaci salutujú. 

    -----I když se postavy snaží tvářit, že se zajímají o dění okolo, málokdy je to pravda. Krajané vás nepoznávají, naprostí cizinci, kteří vás patrně nikdy neviděli, se k vám hlásí. ////////////////////////////////////////  Prečo by ma mali poznať obyvatelia cudzích miest? Alebo aj miestni, keď som na ostrov prišiel teraz a oni tam žijú už 15 rokov? A domorodci? Keďže nosím znamenie rovnaké, ako ich členovia, ktorí sú spojení s duchmi zeme, tak je pochopiteľné, že majú tendenciu mi veriť. Hoci mnohí nie, keďže som cudzinec, čo nehovorí ich rečou a nosí cudzie šaty a má cudzie zvyk. Treba hrať a stretnuť viac tých cudzincov. 

    ------ako největší blbec jsem například restartoval hru, když jsem zjistil, že charisma je mi úplně k ničemu a měl jsem si vzít páčení zámků.  //////////////////////////////////////// Stačilo použiť kryštál na prerozdelenie všetkých bodov. 

    ------Vůbec nejmenší pochopení jsem měl pro Vigor , který nikdy neměl spatřit světlo světa. GreedFall má totiž zvláštní zvrácenou radost z toho, když hráči může blokovat cestu – například akrobatickými překážkami, na jejichž využití je třeba právě talent Vigor, respektive jeho pokročilejší verze.  ////////////////////////////////////////////// tieto akrobatické prekážky sú skratky. Ak vedú tam kam treba, tak sa dajú obísť. Ak sa tam nedá ísť inak, tak je za nimi bonus (zbraň, výbava, rastliny). K schovaným truhliciam vedú obvykle aj dve cesty, napríklad lezecká stena pre Vigor a z druhej strany rozbiteľná stena pre Alchýmiu (opäť stačí kúpiť achymistický odev čo pridá 1 bod). A skratky - padnutý kmeň stromu vám umožní prejsť rieku. Ak to nezvládnete, tak pôjdete 30 sekúnd vyššie a nájdete brod a na druhej strane ešte obídete nejaké skaly a ste na tom istom mieste, kam vedie padnutý strom. 

    ------Autoři by si zasloužili vytahat za uši i kvůli získávání nového vybavení, které je stejně jako akrobacie a podobné prvky skryté za nutností odemykat plno různých talentů. A tak se mi stalo, že po osmi hodinách jsem stále využíval základní pistoli a nemělo smysl se snažit utrácet zlaťáky za nějaký novější model, který měl ve výsledku horší statistiky. /////////////////////////////////////////  Ono je to tak akosi štandardom väčšiny RPG, že pre použitie rôznej výbavy potrebuje hráč príslušné vlastnosti a schopnosti. Ak sa hráč sústredí na streľbu a investuje do Firearms, tak môže používať lepšie zbrane. Ak sa sústredí na meče, či mágiu, tak je pochopiteľné, že stvrdne pri základnej pištoli. Nechápem čo je na tom čudné Mág nenosí zbroj, mrštný zlodej nezdvihne obojručák a barbar toho veľa nenačaruje. To je klasika. 

  • Recenzente, styď se! Ani sis nezjistil, jakou dobou to je inspirováno! 17. století prosím pěkně a žádné viktoriánské období OMFG. Upravte si tu hloupost...

  • Recenzentovi chýba nejaké vzdelanie. Hra je podľa tvorcov výrazne inšpirovaná 17. storočím, čo je barokové odbobie, viktoriánske rpg by sa malo odohrávať cca v druhej polovici 19. storočia, fail roka. 

    • redicius

      jak špatné pojmenování doby mění všechno ostatní v recenzi? připomínky k hratelnosti a ostatnímu? jak se změní výsledné bodové ohodnocení, pokud se v textu opraví viktoriánské na barokní?

      • suhlasim, recenzista by to nemal opravovat, je to jeho vizitka
  • Recezie sú subjektívne, takže sa ani nemôžu hodnotiť objektívne 🙂

    Vcelku objektívne sa dá považovať Zaklínač 3 za jednu z najlepších hier, ale vždy sa nájdu ľudia, ktorí si nedopustia kritizovať, aká je tá hra zlá a akí sú milióny ľudí blbí, že si ju kúpili a tešia sa z nej. 

    Po Zaklínačovi to majú RPG všeobecne ťažké. Toto nie je Zaklínač, nie je to diera do sveta, ani hra roka. Ale rozhodne je to dobrá hra. Príde mi to ako mix KOTOR, Risen a Neverwinter Nights. Ale dobre prevedený. 

    https://www.ign.com/articles/2019/09/09/greedfall-review  toto je napríklad z iného súdka. Tiež tu kritizujú, že všetky mestá vyzerajú rovnako (čo je pravda), ale vyzdvihujú zas že charakter majú všetky výrazne odlišný. Ale vyzdvihujú napríklad úlohy (s čím súhlasím, žiadne "dones 3 rastliny" ale všetky majú svoj príbeh), súbojový systém, detailné a rôznorodé zbrane a brnenia; bohatý a rozličný svet (kým tu recenzent vraví, že je neatraktívny). Dabing domorodcov kritizujú obaja, ale kým tu považujú svet za plochý, IGN ho prezentujú ako dôkladne premyslený svet dôkladne pretkaný politickými machináciami, hĺbkou a jemnými odlišnosťami, kde vyzdvihujú, že rôzne strany, vrátane domorodcov nemajú všetci jednotný pohľad na všetko okolo nich a že aj domorodci nie všetci sú proti kolonizátorom a chvália, že hra nemoralizuje, ale keď poskytne možnosť rozhodnúť, tak netrestá hráča za rozhodnutie, ktoré spraví. 

    Áno, nie všetko môžete ovplyvniť. Ale veľká väčšina hier má dialógy bez vplyvu na dej, tak je trochu zarážajúce, že tu to kritizujú, ako keby to bol prípad len tejto hry. 

    S talentami to nie je také hrozné, ako autor píše. Charizma má využitie a buď ušetrí boj, alebo peniaze na podplácanie. Nie je dôležitá tak, že by to bez nej nešlo, ale nie je bez využitia. A tri body pre maximalizáciu jedného talentu nie sú tak hrozné. Prvé levely sa naozaj vlečú, ale keď už má hráč trochu lepšiu výbavu a skočí na vedľajšie úlohy tak postúpi na vyššiu úroveň celkom rýchlo. Nie každá úloha končí bossom, takže sa dajú nahrabať skúsenosti a postúpiť vyššie a keď má človek všetky tri tam kde chce (napríklad to páčenie zámkov), tak potom môže experimentovať s čím chce (ako je spomínaní Vigor, Intuícia, či charizma). Alebo si zvoliť vylepšovanie a alchýmiu, hoci tie tiež nie sú nevyhnutné. U kováča si môžete platiť za vylepšenia a u alchymistu si môžete zaplatiť miešanie ingrediencií, takže ak do nich nedáte body, nie ste o tie veci pripravení. Taktiež sú odevy a vylepšenia na odevoch, ktoré poskytujú body jednotlivých talentov. Takže možnosti nie sú tak limitované, ako je tu prezentované. 

    Príbehovo je to dobré a pútavé takže by som si určite prial aby hru rozvinuli ešte dokonalejšie, viac volieb, hlbšie vzťahy, viac slobody, väčšia previazanosť. Ale nie všetko môže byť Zaklínač. Hra ale rozhodne nie je nudná, či plytká a  dokáže zabaviť, kým čakáme na RDR2, Cyberpunk, GTA6, či niečo iné čo považujete za špičku. 

    • redicius

      "Recenze jsou subjektivní, ale Zaklínač je podle mě objektivně nejlepší." :D

      • Jasné. Predaje, popularita, neustále porovnávanie tej hry s novými titulmi, stále objavovanie detailov fanúšikmi, predlžovaný záujem seriálom, stále aktívna komunita okolo hry - to je objektívne čo nemôžu vyvrátiť ani odporcovia Zaklínača. 
  • Carnage666

    Od začátku jsem tvrdil že pokud si chce člověk udělat obrázek o tom jak zhruba bude tahle hra udělaná měl by se podívat na Bound by Flame, béčková, krátká hra s tupou AI a repetetivní hratelností. Hned jak jsem viděl že to dělají Spider tak jsem zpozorněl a můj hype spadl hodně nízko takže jednou ve slevě za 15 euro možná koupim. Spíš nechápu proč tu do teď není recenze na Remnant From the Ashes...

  • lito

    https://diskuse.tiscali.cz/games/clanek/bound-by-flame-recenze-237944/


    Schválně si přečtěte tu diskuzi. V podstatě to samé co tady. Vlastně skvělá hra ten Bound by Flame, by člověk řekl dle diskuze. Já tu hru pak koupil, no neskutečný sran.... jsem dostal.

    • No ale tam koukám dost lidí rozporuje hodnocení na základě vlastních zkušeností ze hry. Navíc bylo Bound by Flame obecně dost špatně hodnocené, takže v tomhle to taky nesedí. Nejsem si úplně jistý, jestli je to tedy zrovna štastná analogie.

      • Femt0

        Mám podobnou zkušenost jako tady Lito. Na základě pochvalných názorů zdejší "trollí komunity" sem si pořídil The Last Guardian (který tu dostal "jen" 5/10) a dostal sem sran... prostě nudná hra se slabým repetitivním gameplayem.

        • lito

          jen škoda že nemáš PS. Ale pokus dobrý😉

          jinak jsem si myslel, že TLG jsi hrál na youtube dle:

          https://www.hernisnob.cz/2016/12/last-guardian-prvni-dojmy.html

          • Femt0

            Hmm, ty asi budeš jeden z té trollí komunity, co se chová úplně stejně jako ti, které tu teď kritizuješ. Moment, vlastně ještě hůř, protože lidi tady jen nesouhlasí s nízkým hodnocením, zatímco ty ve snaze si obhájit svůj subjektivní názor vytváříš fabulace o mé osobě, co já vlastním nebo ne - prostě jako správný fanatik. Tak tomu říkám ironie.

            No nic, příště si určitě dám pozor, co píšou odborníci (fanboys) na diskuzi Games.cz - budu se prostě jen řídit tvojí vlastní moudrostí. Nechci se opět spálit, tak, jako ses ty spálil u BbF.

            • lito

              "Hmm, ty asi budeš jeden z té trollí komunity, co se chová úplně stejně jako ti, které tu teď kritizuješ."


              Píše Femt0.😂 Fail. 


              Fabulace? Určitě můžeš dokázat svým PSN nickem, že jsi TLG hrál, abych tedy o tobě nevytvářel fabulace. Pak ti napíšu do zprávy přes PSko, pokud zareaguješ, tak se ti tu veřejně omluvím klidně týden vkuse.


              Příště si dej pozor na lži, trolling a fabulace, protože jsi v tom docela průhledný.


              Rozdíl mezi tebou a mnou je v tom, že já jsem Bound By Flame hrál několik hodin, ty jsi TLG viděl max na youtube. Takže příště to zkus lépe ten trolling. 

      • lito

        je to velice dobrý příklad, jelikož tehdejší trollí komunita se snaží přesvědčit, že je to dobrá hra. To samé se děje tady. Jestli to má na MT 56 či 74% je už irelevantní, bavíme se totiž o zdejší stránce.

        • Anon-ym

          Někdo komu se hra líbí víc a baví = troll ... okay


          Zrovna Spiders je fakt studio, které si určitě platí česky lokalizované trolly

        • No tak pokud si hru koupíte na základě trollinců a ignorujete obecné hodnocení hry napříč internetem, tak je to spíš váš problém než problém této stránky. Nebo mi snad chcete namluvit, že tohle je jediný herní web na světě, který má problém s trolly? Tenhle web má spíš problém s kvalitou recenzí 😂

          • lito

            s kvalitou recenzí má problém spousty webů a nejen Games.cz. Zásadně se neřídím User Score a MT. Takové hry se kupují ve výprodeji za pár korun, ale i tak bylo fajn se zasmát těm lidem, co je to bavilo.

    • aha mas dokazy..., tak to si sikulko, takze na zaklade toho je greedfall zla hra? ja to hram a je to daleko lesie ako Bound by Flame, snad nechces naznacit ze patka od recenzistu je posvatne chranena, je to na vysmech, treba sa zmierit s tym ze hra sa ludom paci a uspech ju neminie

      • lito

        kde tvrdím, že je to špatná hra?  Tvrdím, že diskuze jsou si podobné a hry jsou zdejší komunitou bez vkusu vychvalované, i když za měsíc o hře už nikdo neví. To samé bude tady. 

        • Jenže to, co je společné s tou recenzí, není vychvalování her, ale špatně napsaná recenze, kvůli které pak hráči mají tehdenci oponovat a hru chválit, i když skvělá není. 

          • lito

            ale proboha! Nikdo tady nedal ani jeden argument, proč je to špatná recenze. Bláboly bez podkladu jsou pořád jen bláboly. 

  • Bumtaratabumbumbum

    Přístup některých zdejších komentujících spočívající v tom, že pokud autor recenze má názor na hru jiný než čtenář, tak jde o recenzi špatnou, mi přijde velmi podivný. Pokud někomu přijde, že autor v recenzi dostatečně nevysvětlil své hodnocení, pak chápu čtenářovu kritiku, ale už nechápu to, když se kritizuje samotný názor autora na hru, byť odlišný.

    Mně se recenze líbí. Mám pocit, že pěkně nastiňuje, co od hry mám a můžu čekat. Pokud si hru někdy zahraju, utvořím si vlastní názor, pak můžu s názorem a hodnocením autora souhlasit či nesouhlasit, ale i kdybych nesouhlasil, stále to nic nevypovídá o kvalitě recenze.

    • Veny

      Tos ještě neviděl reakce lidí, kteří psali pod recenze Bordelands 3 u PC Gamer, kde hra dostala 63%... tam se rovnou tahala i politika :D

      • maros.goc

        Z recenzie B3 na PC Gamer je ta politika citit az prilis :)

    • co pises je tak trochu paradox, dakujem za tvoj subjektyvny nazor na subjektivnu kritiku citatelov na clanok od subjektivneho recenzistu, teraz vazne toto moderne zurnalisticke slovicko uz nechcem pocut, recenzent napisal clanok ktoreho vysledkom by mohlo byt odradenie ludi od kupy, nastastie je pisana so zaujatim tak okato a amatersky ze sa nad nou clovek iba pousmeje

    • Takže pokud 2 historici napíší své knížky z období, které nikdo z čtenářů nemohl zažít, tak nemáme právo ty knížky hodnotit? Nemůžeme říct, která z nich nám připadá lepší nebo čtivější? Ono se samozřejmě velmi snadno může stát, že je nakonec lépe hodnocená knížka, která je pravdě mnohem víc vzdálená, ale zkrátka je lépe napsaná. A tahle recenze prostě dobře napsaná není. Nemám snad na ten názor právo? 

      • Bumtaratabumbumbum

        Po pravdě je tohle přesně názor se kterým souhlasím. Hodnotit recenzi podle jejího skutečného obsahu je v pořádku. Ovšem říct o recenzi, že stojí za starou bačkoru, protože tu hru kritizuje, když všichni ostatní včetně mě, uvědomělého čtenáře, hru chválí a vyzdvihují, to je podle mě přinejmenším zvláštní. 

        Říct že ta recenze je špatná, protože nepodává důvěrný pohled na hru, je v pořádku. Říct, že ta recenze je špatná, protože říká, že ta hra je špatná (a vysvětluje proč) když já říkám, že ta hra je dobrá, to se mi zdá jako nesmysl. Tím samozřejmě nechci tvrdit, že mám patent na rozum a že to, co tu píšu, je nějaká ultimativní pravda, jen mi některé komenty tady přijdou trochu nefér.

        • dworkin

          Konečně někdo další, kdo to pochopil.

        • tomekbobek

          Mně též!

  • FakinAdsso

    Pavel Skoták je obecně jeden z horších recenzentů na Games.cz. Velká škoda, že mu připadl titul, který dle mnohých skýtá mnoho RPG fanouškům lahodících prvků. Na jeho obranu, je vskutku pravda, že většinový názor bývá vždy dobrý a není se za co stydět, když si obstojně obhájíte protinázor. Autor článku mi však v textu moc obstojný nepřišel a jen mě utvrdil v tom, že kvalita tohoto serveru jde pomalu ale jistě níže a níže. Ještě že trh s herními magazíny a komentátory se činí a je kde hledat jinde.

    • skotak.pavel

      Díky za komentář, jsem rád, že moje články někdo čten :) Nezpochybňuji nijak fakt, že se určitě spoustě lidem bude GreedFall líbit. Hodnocení umění, do kterého se řadí i videohry, ale bylo a je subjektivní. Myslím si, že člověk, který o hře do teď pořádně neslyšel, by měl vědět, do čeho jde. A pravdou je, že ta hra má k dokonalosti daleko. Je to průměr, stejně jako Technomancer, kterého jsem taky recenzoval.

      Nicméně stavět čistě na recenzích se nedá. Je to jako diskutovat o kvalitách Iron Maiden. Já je rád nemám, preferuju Judas Priest. Ale mění to něco na tom, že jsou úspěšní a slavní? Ne, nemění, svoje fanoušky mají a objektivně je třeba uznat, že ví, co dělají. Jen to nemusí být pro každého a je potřeba vypíchnout věci, které můžou být diskutabilní.

      Takže tak, a ještě jednou díky za komentář :)

      • Vaše recenze ale působí spíše jako kdyby nové album Iron Maiden hodnotil fanda vesnických tancovaček. A to nemluvím o výsledném čísle pod recenzí, ale o jejím obsahu. Vyčítat RPG titulu, že mají některé herní výzvy více řešení, ale pro využití většiny z nich potřebujete odpovídající skilly? To jako vážně? Slyšel jste někdy o tom, že hry můžete projít více než jednou a při následujícím playthrough zkusit jiný přístup? To, že se ztrácíte v možnostech dialogu, když nejsou jednotlivé reakce dostatečně černobílé (je snadné rozlišit, která reakce vás posune tím "správným" směrem) je také spíš vaše chyba než neschopnost autorů hry. Ta recenze je opravdu smutné čtení - a to nemluvím o kvalitách hry, kterou zatím nemohu posoudit.

        • maros.goc

          ono je to celé zvláštne, akože poznám hry, ktoré dávajú možnosť odpovede, no nech už vyberieš akúkoľvek odpoveď, napokon sa to vždy zvrtne len jedným tým istým smerom...lenže GreedFall má mať 4 konce, čiže niekde sa tie rozhodnutia a dialógy predsa musia prejaviť, nič?

        • TheSuffering

          Ta recenze je opravdu smutné čtení - a to nemluvím o kvalitách hry, kterou zatím nemohu posoudit.


          A to je na tom právě to nejtrapnější, co tu všichni předvádíte. Nikdo z vás to vlastně ještě nehrál, ale všichni už víte, že to bude určitě RPG roku, a tak se navážíte do autora.

          • mas to postavene v oblakoch, ako mozes vediet ze to nikto nehral, alebo nehra, pis k veci

            • TheSuffering

              To je snad patrné ze všech těch komentářů, možná jediný člověk tady to viděl z vlaku a má k tomu co říct.

              Kdyby to totiž někdo z těch uplakánků tady hrál, tak bych očekával konstruktivní kritiku a argumentaci proti autorovi recenze, skutek ale utek, že...


              Navíc mě samotného recenze vyloženě neodradila od toho, abych to vyzkoušel. To zvládli již dávno samotní autoři hry všemi těmi vydanými videi atd. Ale nehážu flintu do žita a šanci tomu dám, rozhodně ale ne za plnou cenu.😉

          • RPG roku hra Greedfall určitě bude, když mohlo být RPG roku The Witcher III wild hunt. Greedfall se totiž Zaklínači moc podobá... samé filmy, cutscény a hraní žádné...

            • Veskoslav

              Bereš drogy? Nebo něco silnějšího?

          • A kde jsem já konkrétně napsal, že hra si zaslouží jiné hodnocení? Mluvím o tom, že je ta recenze prostě špatná. Když už na mne reagujete, můžete prosím mluvit k věci?

    • Maxianimal

      Přeloženo: Jinde určitě najdu recenzi, která mě utvrdí v mém již předem připraveném názoru na hru. GG

  • lito

    Kolik lidi tady z těch, co prohlašuji, ze je to 8, to dohráli?


    Velké RPG a všichni to mají dohrané. Já teprve včera zjistil, ze to vyšlo.

    • Já mám spíš z recenze dojem, že to nedohrál recenzent. Celkem okatě se soustředí na věci, které je možné zhodnotit tak po jednom dni hraní. Nikde nic o tom, jak do sebe zapadají důsledky hráčových rozhodnutí v kontextu celé hry (myšleno po uzavření příběhu). Holt práce kvapná, málo platná :)

  • Lukass

    Tak to je klasika Games,  vozi se po mensich titulech a nudny a genericky AAA hry tady dostavaji osmicky a devitky. 

    Lze si toho vsimnout ze maly studia tady uplne vzdycky strhaji. 

    • skotak.pavel

      Díky za komentář. Na obranu malých studií bych rád doporučil asi svoje vlastní články tady na Games, mezi kterými se těch AAA titulů moc najít nedá. A pokud tě můžu nějak přesvědčit, tak doporučuju třeba https://store.steampowered.com/app/762610/Russian_Subway_Dogs/ nebo https://store.steampowered.com/app/505730/Holy_Potatoes_Were_in_Space/, u kterých autoři věděli o svých silných stránkách, přijali je za své, a postavili na nich celou hru bez zbytečných oklik a okras, které by výsledku jen uškodily :)

    • Maxianimal

      Jo no, hrůza. 

      Age of Wonders 9/10, Blazing Chrome 8/10, Etherborn 8/10, Steel Division 2 8/10, Outer Wilds 9/10

      Vyloženě se tady po menších studiích vozí. Co prostě jen uznat, že ta hra zkrátka není tak dobrá, jak si spousta lidí vysnila?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit