Přejít na výpis diskuzí

Hideo Kodžima, úspěšný vývojář, vizionář a filmový nadšenec, který stále čeká na splnění snu

9.11.2019 11:18
Patrik Hajda 56 příspěvků

Hideo Kodžima v srpnu oslavil své 56. narozeniny. Více než polovinu svého života zasvětil vývoji her, z toho většinu času strávil v kancelářích japonské společnosti Konami. Za svůj přínos hernímu světu, ale i kultuře jako takové si vysloužil mnohá ocenění, přesto stále nenašel to, co hledá už od malička...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Corvus

    Je to prostě borec!

  • calwin

    jasné hypujme hidea do nebes... až taký originálny hlavne po príbehovej stránke svojich hier nikdy nebol... ale tak keď je pre niekoho vrchol umenia naruto tak tomu stačí aj takýto paškvil... TheGGG nezabudni vypisovať ešte ďalších 25 postov ako je MGS modla ktorá určila trend... nie každý to tak vníma...

    • Tak já bych ho nechtěl vynášet do nebes, ale myslím, že vývojářů kteří dokáží vytvořit herní svět který není kopií Tolkiena, Star Wars nebo to není klascký hnědé post-apo zase tolik není.

      Minimálně naše západní tvorba tím dost trpí. Buď lítáš z planety na planetu a zachraňuješ nějak galxii (je jedno jestli Mass Effect, Kotor, Outer Worlds,...) nebo prostě řešíš zcela originální ušatý Elfy, chlupatý Trpaslíky a lidi co se střílí šípama a fireballama (je jedno jestli Skyrim, Witcher, Dragon Age,...) a nebo je to nějaká kopírka Falloutu po válce, ve které se lidstvo zničilo.

      Jako fakt by se mi líbilo, když by západní studia dokázala přijít s něčím jiným :-(

  • lito

    johnylegend ty mas úplně debilni Nick, ty musíš být naprostý trotl. Používám tu stejnou argumentaci jako ty.

  • Withy14

    Můžu se zeptat, proč komolíte jméno? Pokud vím, tak se jmenuje Hideo Kojima. To, že se to j čte jako dž, to neznamená, že se tak má i psát. Všiml jsem si, že i na wikipedii je jeho jméno zmršené.

    • Tak on se jmenuje 小島 秀夫 , ne? Což je pro české čtenáře docela nepraktické a je nutné to "zkomolit" aby to bylo pro nás čitelné. A když už to komolíme, tak proč to nekomolit rovnou po našem? Proč přebírat anglickou "zkomoleninu"?

      • myslis krehke a krupave kure ?

    • sarka-tmejova
  • Vogon
  • Mě by jen zajímalo, jak někdo, kdo píše články s herní tématikou, může napsat asijské jméno s "dž" 🤦‍♀️ to mi hlava nebere. Když už o někom něco píšu, tak přece musím vědět jak se píše jméno dotyčného...

    • dworkin

      Mě by zajímalo, který šéfredaktor nechá recenzenta psát subjektivní blogísky na hru, na kterou má dělat recenzi, což zákonitě vede k tomu, že recenze vyjde o týden později než všechny ostatní a už nikoho nezajímá. Zřejmě tam selhalo volání povinnosti*, a to na více úrovních.

      Nicméně v případě jména Kodžima mají Hajda se Smutným pravdu v tom, že v češtině je to správná transkripce. Otázka je ovšem položena tak, že jim nahrává. Ptát se je nutno jinak - a to sice jestli je v češtině úzus provádět v oblasti herní žurnalistiky takové transkripce. A odpověď zní, že není. Z toho plyne mírně podrážděná reakce OP, který čeká to, na co je zvyklý. Není samozřejmě vyloučeno, že evangelizační snahy Patrika Hajdy povedou ke změně úzu... ale spíš nepovedou, že... :)

      Úplně blbě to ale není.

      *wink.... wink

      • nightborne

        V českým textu všeobecně je úzus používat českou transkripci, nikoliv Hepburna. O tom nemá cenu debatovat. Použití Hepburna bývá v českým textu nejčastěji zapříčiněno autorovou neznalostí japonštiny, respektive pravidel jejího přepisu. A to jsou většinou i ty případy, kdy se přepisy motaj dohromady, jsou napůl český, napůl anglický a podobně.

        Dalo by se polemizovat, že jméno světoznámý osobnosti můžeme nechat v Hepburnovi, protože je na to tak prostě svět zvyklej a dává to logickej smysl, jistě. Ale principiálně se v českým textu prostě transkribuje česky.

        • dworkin

          Podle mě nejsme ve sporu. Akorát subkultura může mít svůj vlastní úzus. Potom nastane situace, kdy zvolené řešení je špatně i dobře, podle toho, s jakým pravidlem ho srovnáváme.

            • dworkin

              Souhlasím s tím, že je pakárna, aby to každý psal jinak. Výhody české transkripce, jak jsi je popsal, beru, ale nemyslím si, že převáží nad výhodou toho, když se Kojima píše stejně na českých i zahraničních webech a tudíž to čtenář nemusí převádět. Nedovedu si moc představit, jak by v důsledku použití anglické transkripce mohlo zrovna v případě příjmení dojít k posunu v logickém smyslu nebo jednoznačnosti. Navíc výchozí stav je u našich hráčů a většiny autorů Kojima, takže Kodžima znamená přeučování. Jestli to má ještě šanci na úspěch, Bůh suď. Můj skromný odhad je, že ne, akorát to pár lidí bude psát "jakože doslova" a čtenáři si o tom stejně budou psát s tou anglickou transkripcí. :) Ale nechám se překvapit!

    • ales.smutny

      Protože to je správná česká transkripce. Ta slabika je skutečně dž.

    • Coffin.Corner

      Protože je to v české transkripci z japonštiny správně.

  • Kojima je totální fenomén, unikátní směska Dereka Zoolandera a Tommyho Wiseaua. Na jeho první film se upřímně těším. Bude to další kultovka jako The Room.

    • JohnnyLegend

      Musim souhlasit. Asi nejvic overrated herni persona vsech dob. Dohral jsem prvni Metal Gear. Ve sve dobe slusna hra s dobrymi mechanikami. Predelavka na PC technicky zastarala, ale hra slusna. V konkurenci tehdejsich PC her ale o uroven slabsi.

      Dohral jsem Portable Ops a Peace Walker. Hlavne druha jmenovana hra mela asi nejlepsi grafiku na PSP a solidni mechaniky. Hral jsem MGS V. Opet solidni mechaniky.

      Co se ale pribehu tyce, tak je to jedno velke wtf ve stylu "co si Japonec mysli ze je cool". Same klonovani, hloupa jmena ve stylu Solid Snake, Liquid Snake, Naked Snake, ze se v tom uz asi nevyzna ani sam Kojima. A MGS V jsem uz ani nedohral do konce. Strasne me tam iritoval mis mas pribeh a priblble zkratky pro vsechno, protoze si Kojima myslel, ze zkratky jsou cool. HQ is sending BB to LZ.

      Kojima umi herni mechaniky. Pribehy a lore jeho svetu jsou ale neumetelska pakarna. A i ty mechaniky jsou diskutabilni. V Peace Walker jsem poslouchal hodiny nahravek z kazetaku a slysel jich vetsinu neli vsechny. Kdyz jsem zjistil ze stejne "vypraveni pribehu" je v mgs v, kazety jsem si prehraval sporadicky a jen zlute oznacene (dulezite) a i to byla otrava.

      • Podepisuju 100%. Herní mechanika v MGS5 mě totálně odrovnala, jedna z nejzábavnějších věcí, jaké jsem kdy hrál. Otevřený svět, plížení, střílení, stavění základny, čorkování materiálu a pracovní síly pomocí balonu....naprostá pecka. Ale ten příběh a postavy....to byla taková neuvěřitelná stupidita a trapas, že se mi občas chtělo řvát smíchy (nebo spíš plakat). Kojima je vážně Ed Wood/Tommy Wiseau/Uwe Boll videoher. Nejlepší je, jak si to zřejmě vůbec neuvědomuje, protože kolem sebe má zástup přihlouplých pochlebovačů, kteří mu říkají, jaký je génius. Je to napůl smutné, napůl legrační.

        • JohnnyLegend

          Jj balon byla super vec a i takove detaily jako spatne pocasi nebo striska znemoznovaly jeho pouziti nebo to snizovalo uspesnost. Ty hry musi bejt strasne tezky naprogramovat, aby tam vsechno skvele slapalo.

        • TheGGG

          MGSV má skvělé story, ovšem základní podmínkou je hrát předchozí díly... neznám promakanější herní sérii po příběhové stránce jak MGS. Pokud se ti chce plakat a řvát u hry, protože má na tebe příliš komplikovaný příběh, pravděpodobně bude pro tebe nejlepší zůstat u "her" jako doom...

          BTW: viděl jsem spousty anime a míra divnosti u Kojimových her je ještě velmi nízka. Díky bogu za japonsko kde ještě neztratili cit pro originalitu a novátorství a nejedou v zajetých kolejích jako v případě západní produkce

          • JohnnyLegend

            Ja ti nevim. Prvni MGS byl jakoze z budoucnosti a pak najednou to bylo z minulosti, revolver ocelot byl zlej, najednou to byl tvuj kamos. Krom tech trapnejch zkratek a prezdivek Snejku tady byl Boss pak najednou Big Boss, protoze Big Boss byl hustejsi nez Boss. Prijde mi to, ze podobnej lore jsme vymysleli v pevni tride behem skolni druziny. Neni na tom nic komplikovanyho. Je to jen prekombinovany Je tam rada shallow stylizovanych postavicek s nejakym vymyslenym osudem ze tady bojoval a tady ho naklonovali a vse to pusobi dojmem, ze naivni dite (nebo precenovanej Japonec) vymejsli nove postavicky a novy pribeh tak, aby to nejak sedelo na to predesle vypraveni. Proste kdyz byl MGS 1, tezko meli pripraveny pribeh na MGS 5 a je to sakra videt, jak to nasilne roubujou na casovou osu, aby to sedelo. Vlastne nemusime chodit moc daleko od samotneho nazvu hry Metal Gear. Ten oznacuje v jednicce super atomovou zbran, konecny cil hry. Tady proste toho moc novyho nevymyslis nez "novy typ Metal Gearu". A i kdyz treba boss bitky v Peace Walker byly jedny z nejlepsich co jsem kdy hral, samotnej kanon kolem tech metal gearů a jejich nazvy jsou opravdu jak od petileteho haranta.

            • TheGGG

              takže o tom vůbec nic nevíš a jen se ztrapňuješ... že ti to stojí za to. Přitom stačí strávit deset vteřin na googlu a najít si jak jdou jednotlivé díly dějově po sobě a hned to začne dávat větší smysl.

              Nevím co tady zkoušíš, já hrál v podstatě všechny díly několikrát, včetně jednoho maratonu kdy jsem to jel tak, jak jdou po sobě dějově (a to se rozhodně nezhoduje s daty vydání her). Smysl to dává perfektní.

              A jestli ti tak pekelně vadí to, že má hlaví postava nickname snake a jestli je to tvůj jediný argument proti příběhu, který tady pořád opakuješ, tak je to skutečně hodně slabé.

              Že nemáš dobrou představivost a nemáš rád pořádné neotřelé scifi a promakané uniferzum je na tebe moc komplikované, rozhodně není chyba MGS. Ano taky se najdou lidi, co považují např. Malazskou knihu padlých za přeplácanou ptákovinu... obvykle jsou to lidi co za vrchol četby považují Kotletu nebo Kulhánka...

              Že se postavy vyvíjejí, střídají strany a dějově je série zasazená od 60. let do blízké budoucnosti už na tebe bylo asi příliš...

              • JohnnyLegend

                Reakce na příspěvek:

                Tak jsi fanda MGS serie, je tezke ti tu hazet argumenty. Ja jsem fanda Falloutu 1 a 2 a rozumim, ze se to nekomu nemusi libit. MGS je pribehove proste kolotocarska traparna. Uz jen to, ze hlavni hrdina je pojmenovanej po Snaku Pliskenovi a dokonce kopiruje i vzhled hrdiny z beckoveho filmu osmdesatych let (i kdyz vyborneho) o necem svedci. MGS je proste klasickej priklad toho, kdyz se Japonec, co zere Hollywood, rozhodne delat jakoze hollywoodske hry. Vysledek je podobnej tomu, jako kdyz si ceske decko koupi rovnej ksilt a zacne rapovat a mysli si, ze je Tupac. Neverim, ze by byl Kojima schopen natocit kvalitni film. Jak psal kolega nademnou, bude to jak Tommy Wiseau.


                Mimochodem "promakane" univerzum ma i takovej Mortal Kombat, desitky postav s dlouhym backgroundem, ruzne dimenze, svet v ohrozeni, zombie Liu Kang a ozivovani mrtvych, Jax a pribeh jeho robotickych pazi, Scorpion a Subzero a jejich origin. Ve vysledku je to ale beckova stupidita, ktera uz se davno nejde brat vazne a polovina postav je taky zalozena na hrdinech beckovych filmu, at uz na Brucem Lee, Van Dammovi, nebo Terminatorovi.

                • Reakce na příspěvek:

                  "Vysledek je podobnej tomu, jako kdyz si ceske decko koupi rovnej ksilt a zacne rapovat"


                  Mně přijde Kodžimovo psaní spíš jako když se pětiletý kluk rozhodne uvařit tátovi na narozky něco dobrého. Nahází do hrnce všechno, co má táta rád - pivo, stejky, rakvičky se šlehačkou, tvarůžky, brambůrky, pak si vzpomene, že táta si občas dá doutníka, když Slávie vyhraje zápas, tak šup tam doutníka (i s obalem, protože to neumí roztrhnout), a táta se taky rád dívá na filmy se Švarcenegrem, tak tam hodí pár DVDček s Predátorem a Terminátorem, a nakonec všechno zasype chilli a cukrem a tadá, dobrota je na světě.


                  Kodžima je fakt jak základoškolák v těle padesátiletého chlapa.

                • TheGGG

                  Reakce na příspěvek:

                  pořád brečíš jen nad tím že se hlavní hrdina jmenuje snake... teď začneš rozebírat jeho vzhled.... to jsou neskutečně slabé argumenty. Hitman je plešatý šášula v obleku s tetováním na zátylku a jak řekli samotní členové redakce games o příběh v hitmanovi stejně nejde.

                  Tak tě baví fallout, dobře pro tebe, já to nehrál, protože rozplýzlé izometrické hry kde nejde poznat postavu od terénu nehraji. Každopádně jsem hrál fallout new vegas a caesar legion byla víc pošahaná a over the top než půlka MGS dohromady. A byla to moje nejoblíbenější frakce.

                  Každopádně MGS série je top kvalita a ty na tom nic nezměníš. Já hrál ty díly všechny a jestli je MGS brak, pak je brak úplně každá hra.

                  Že má Kojima rád filmy a bere inspiraci z různých žánrů na tom není nic špatného. Opět to jsou jen velice slabé argumenty někoho kdo hatuje věc o které ani moc neví. Smutné.

                  PS: jestli jsi se Mortal kombat někdy snažil brát vážně, tak je mě tě upřímně líto. Očividně jsi nepochopil kde leží kouzlo MK.

      • TheGGG

        příběh a lore v MGS sérii samozřejmě smysl dávají a jak lore tak stylizace je jedna z nejlepších vůbec... nebo mě řekni o stealth hře s lepším universem... hitman nebo splinter cell je v rámci příběhu naprostá nuda. Že tebe příběh ve hrách nebaví a nedokážeš se do něj ponořit je tvoje volba, ale to neznamená, že je hra špatná. Vedle komplexnosti MGS série působí i witcher 3 jako jednoduchá pohádka

        • JohnnyLegend

          Jinak stealth hry s lepsim universem? Pamatuju si, ze v dobe prvniho MGS jsem paralelne paril i Deus Ex, tak to mame prvni priklad. Dale z te doby Thief ma rozhodne lepsi universum. Dishonored z novejsich her taky neni k zahozeni. Hitman je uz trosku prekombinovanej, ale porad hrajes za agenta 47, kterej neni solid, naked, liquid a pribehovej background ma solidni, takovej dospelejsi.

          • ja_nic_nevim

            Zapomenout na Splinter Cell. Zrovna SC a Thief ukazují, jaký byl dřív rozdíl mezi PC a Konzolemi.

            Jinak oro mě je MGS jedna z nejlepších her, co jsem hrál. MGS:V jedno z největších zklamání. Právě ty herní mechaniky, hloupá a predvidatelna AI (kde jsou časy SWAT 3).... Mrtvý svět. MGS:V měl být jako Zaklínač 3, tady je vidět jak je něco precenovane jen proto, že to má jméno. 

            • TheGGG

              právě MGSV všichni chválí jako hru s dobrou AI, ale bohužel v některých věcech byla kvůli konami nedodělaná. Stejně, však jako doplnění děje fungoval dobře, pokud člověk hrál i vše ostatní.


              • ja_nic_nevim

                Reakce na příspěvek:

                Beru že ta hra mohla být úplně jiná bez Konami a je třeba ji brát s rezervou. Vztahy mezi Kojimou a Konami byly ke konci hodně napjaté. Nevyužitý potenciál v ní je.

                Jinak v boji ta AI třeba fungovala, ale na stealth mi to nesedlo, jako by to bylo dělaný na to, aby Sanke v klidu zetadu všechny prirdousil. 

                • TheGGG

                  Reakce na příspěvek:

                  no nebyla horší než v jiných stealth hrách... a v akci alespoň uměla útočit z více směrů a vpadnout do zad. Pro mě byl MGS V o slušném doplnění  několika příběhových linek co dosud měly mezery

          • TheGGG

            deus ex je naprosto nudný západní generický cyberpunk, který už byl milionkrát popsán ve scifi knížkách a scifi filmech (hur dur zlé korporace a implantáty). Thief je šestáková fantasy a hitman aka plešatý týpek s giga nápadným edgy tetováním na hlavě už snad žádné universum a příběh ani nemá...

            • ja_nic_nevim

              Tak je to tvůj názor :-D

              • TheGGG

                Reakce na příspěvek:

                a trvám si na něm, hlavně pokud jde o deus ex... overrated jak hrom

              • TheGGG

                Reakce na příspěvek:

                a cyberpunk byl ohraný už tenkrát

        • JohnnyLegend

          To ze kazdej dil vymyslej novej typ robota metal geara a vymyslej kolem toho nejakej podivnej pribeh jeste neznamena, ze je to komplexni. Ve vysledku je to vzdycky hon za znicenim nuklearni zbrane a zachranu sveta. Kdyz jsem si tuhle pustil video na youtube shrnujici mgs univerzum, tak jsem byl uz po dvou minutach v tezkym cringi, jak trapne me bylo.

          Tady si dovolim nakopcit odstavec z wiki, jestli ti tento popis neprijde jak fantazie decka z prvni tridy, tak asi mas jiny vkus nez ja: The Sahelanthropus (also known as the ST-84 Metal Gear) is a large Metal Gear unit that appears in Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. It is classified as an Anthropoid Bipedal Weapon System and was built by the Soviet Union in co-operation with the mysterious XOF organization.


          Jinak to XOF je jedna z asi tisicu trapnych zkratek, co se v MGS objevuji a vrcholem je MGS V, kdd furt mluvi v tech hloupych zkratkach typu LZ (misto landing zone). XOF je totiz FOX pozpatku. Proste genialni cool zkratka od genia Kojimy.

          • ja_nic_nevim

            Asi je třeba mít slabost pro asijskou kulturu. Roboti tam totiž děsně frčí. Japonci a Číňani dělají nejlepší plastové stavebnice na světě, ale reálná technika se tam staví tak na 30%, zbytek jsou autaky a právě různí roboti. 

          • TheGGG

            nevím, asi máš hodně špatnou představivost, pokud ti mecha roboti připadáji cringe... opět to není chyba hry. V ději jde samozřejmě o mnohem víc než jen o zničení robotů, to je jen jedna dějová linka z mnoha, které se celým universem proplétají.

            A mimochodem, dosud jsem neviděl jinou hru, která by měla tak komplexní množství různých organizací, stran, spolků a skupin které ovlivňují děj a která by měla tak vymazlený design strojů a nepřátel.

            A pokud jde o zkratky stačí se podívat do skutečného světa na střední východ. Jaké strany tam operují, dostaneš tucty zkratek různých teroristických organizací, speciálních jednotek, frakcí, tajných agentur atd. Tedy naprosto normální věc používat zkratky.

            O tom, že MGS narozdíl o generické západní produkce a má i řadu promakaných a dobře skrytých poselství a poučení snad nemá ani cenu mluvit, to už by na tebe bylo moc.

            • ja_nic_nevim

              Já jen narážel na to, že tam jde vždy o nějakého mecha (a je to v principu jen sidequest), mají to rádi. 

              • TheGGG

                Reakce na příspěvek:

                moje reakce nebyla na tebe, ale na toho trolla johnnyho.

                BTW: i když se v MGS mechy řeší, má to i řadu jiných dějových linek

          • JohnnyLegend

            Jinak bohuzel dokud se to bude jmenovat ta hra Metal Gear, tak budou muset v kazdym dile naroubovat na pribeh jeste hustejsiho robota nez minule a bude to cim dal vic k smichu.

            Jo kdyby vysla hra s nazvem Snake: The Metal Gear story a venovalo se to dukladnemu sondovani mysli frajera co prosel padesat valek a ma tri amputovany koncetiny, plech zarazenej v mozku a vystreleny jedno oko, tak bych si to zahral. Pribeh by mohl byt komornejsi, napriklad snaha vypatrat vrahy dcery/syna a dat jim co pro to. Klasicka temna revenge story se zdegenerovanou valecnou legendou. To by byla pochoutka.

            • TheGGG

              "Pribeh by mohl byt komornejsi, napriklad snaha vypatrat vrahy dcery/syna
              a dat jim co pro to. Klasicka temna revenge story se zdegenerovanou
              valecnou legendou. To by byla pochoutka." Super, takže další generická cliché nuda, jakou na západě produkují již desítky let ve filmech a řadu let ve hrách... přesně z těchto spy cliché si Kojima dělá tak otevřeně srandu v podstatě celou MGS....

              ještě by ti určitě vyhovovalo, kdyby se oddělali všechny scifi prvky, aby to bylo kompletně generické jak od Toma Clancyho...

            • TheGGG
              takže tak, člověk co nehrál všechny díly se mě tady snaží poučovat, co je dobré a co ne... díky bohu za Kojimu a jeho unikátní střelený pohled na svět... nerad bych žil v nudném světě, kde vrchol příběhu je hitman a deus ex
    • TheGGG

      hrál jsi od Kojimi vůbec někdy něco? Nebo tu jen tak trolluješ?

  • TheGGG

    Kojima je bůh... miluju metal geary a dělá se mě špatně když vidím, že je kojima novým cílem twitterových bojůvek, kvůli údajnému "sexismu" v jeho hrách. Kdo viděl nějaký anime (klidně shouneny pro děcka) ví, že japonci toto mají nastavený kompletně jinak a nejsou žádní puritáni. Smutné, že se západ opět snaží vnutit svůj pohled na svět lidem z jiné kultůry....

    • JohnnyLegend

      Ale jinak souhlas, Japonska kultura je fajn a prsate anime divky by nemely nosit nic jineho nez o cislo mensi bikiny.

      • TheGGG

        vidím, že tu máme prvního člověka, kterého to pohoršuje... nebo to alespoň zní jako hodně ironický koment. Pointa samozřejmě je, že je západu houbeles po tom, jak japonci zobrazují ženy a nemají do toho japoncům co mluvit....

    • JohnnyLegend

      Nejsou puritani, ale prcku v pecku rozpixelujou, aby se honic nepohorsil.

      • TheGGG

        je rozdíl mezi těžkým péčkem a všudy přítomnou lehkou erotikou, která je teasovaná i v anime pro děcka... Péčko tam cenzurují na základě jakéhosi starého zákona, který do dnes nikdo nezrušil, ale v reálu jsou míň puritáni než na západě.

        • JohnnyLegend

          O tom nepochybuju, na zapade nemas automaty na pouzity kalhotky a podobne. Japonskou kulturu mam rad.

          • TheGGG

            japonskou kultůru máš rád, ale o japonském zůsobu vyprávění příběhu toho asi zas tolik nevíš, jinak bys věděl, že to co dělá Kojima rozhodně nijak nepřesahuje běžnou míru japonského over the top vyprávění kde se mixuje humor, satira, vážná témata a krutopřísná přestřelená akce v zamotaném komplexním story, kde je zápletka jednoduchá jen na první pohled.

    • Hitsuran

      Mě příjde komický, že ty samý lidi co maj problém s Japonskem křičej cultural appropriation a pokud by  někdo řekl, že se cizinci maj přizpůsobit zemi do který emigrujou  tak křičej "rasismus".

      • TheGGG

        bohužel je to tak... dřív se ještě drželi zpátky, teď už japonskou kultůru napadají otevřeně. Běda ovšem, když se dítě obleče na halloween jako indiánský náčelník, pokud to dítě není indián... :D
        Naštěstí to kojima a japonci obecně mají naprosto ukradený :D

  • achjooo

    Super článek :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit