Přejít na výpis diskuzí

Hideo Kodžima, úspěšný vývojář, vizionář a filmový nadšenec, který stále čeká na splnění snu

9.11.2019 11:18
Patrik Hajda   60 příspěvků

Hideo Kodžima v srpnu oslavil své 56. narozeniny. Více než polovinu svého života zasvětil vývoji her, z toho většinu času strávil v kancelářích japonské společnosti Konami. Za svůj přínos hernímu světu, ale i kultuře jako takové si vysloužil mnohá ocenění, přesto stále nenašel to, co hledá už od malička...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • TheGGG

    toho humoru je tam hodně... už jen ty diskuze a narážky na filmy a tuny easter eggů co byly např v MGS 3 mluví za vše....

  • JohnnyLegend

    Praveze v MGS ten japonskej infantilni humor neni. Nevzpominam si, ze by tam bylo cokoliv na odlehceni. Ale ano, hry jsou vetsinou solidni 8 z 10, nekdy 9 z 10. Prvni MGS byl ve sve dobe skvelou hrou, i kdyz v dobe vydani na PC uz technicky zastaralou.

  • TheGGG

    pro japonce je infantilní humor normální... asi jsi toho neviděl tolik, kolik si myslíš... MGSV hlavně skvěle zapadá do zbytku série a dokresluje osudy řady postav. Yakuza je úplně jiný typ hry. Řešit toto s člověkem co nehral většinu MGS série je zbytečné.

  • JohnnyLegend

    Hele, dohral jsem vetsinu Yakuz, videl mraky filmu Takeshiho Kitana (ktery byl v Yakuze 6 a bylo to naprosto skvely), vsechny Volavky a dalsi Japan filmy, odehral (od zacatku do konce) hodne japonskych her a serie MGS uz je vycpela. MGS V vlastne neprinesl nic noveho oproti Peace Walkeru, jen otevreny nudny a nevyuzity svet a vytunenej balonek, ktery umel trosku vic nez v Peace Walkeru. Staveni zakladny mi naopak prislo dumbed down oproti PW, ale celkove me ta serie prijde uz moc cringy. A prave z Japonsky kultury tam toho oproti Yakuze je malo (napriklad infantilni humor). Kojima se snazi vzdy jen napodobovat zapad a uz je to trapne (priklad za vsechny -  titulky jak kdyz zacina serial pred kazdou misi, kde se to hemzilo jmenem Kojima). Proto je MGS V temer nonstop na PS4 za par susnu, momentalne asi za kilco. Ja chapu, ze serie ma skalni fandy jako ty a rozumim, co se jim na tom libi. Stejne tak rozumim, ze i FF serie ma skalni fandy a mne to prijde jako traparna. Ja zase zeru Yakuzu a nekomu se to muze zdat trapne. Tak to je a tak to bude...

  • Corvus

    Je to prostě borec!

  • Tak já bych ho nechtěl vynášet do nebes, ale myslím, že vývojářů kteří dokáží vytvořit herní svět který není kopií Tolkiena, Star Wars nebo to není klascký hnědé post-apo zase tolik není.

    Minimálně naše západní tvorba tím dost trpí. Buď lítáš z planety na planetu a zachraňuješ nějak galxii (je jedno jestli Mass Effect, Kotor, Outer Worlds,...) nebo prostě řešíš zcela originální ušatý Elfy, chlupatý Trpaslíky a lidi co se střílí šípama a fireballama (je jedno jestli Skyrim, Witcher, Dragon Age,...) a nebo je to nějaká kopírka Falloutu po válce, ve které se lidstvo zničilo.

    Jako fakt by se mi líbilo, když by západní studia dokázala přijít s něčím jiným :-(

  • "Vysledek je podobnej tomu, jako kdyz si ceske decko koupi rovnej ksilt a zacne rapovat"


    Mně přijde Kodžimovo psaní spíš jako když se pětiletý kluk rozhodne uvařit tátovi na narozky něco dobrého. Nahází do hrnce všechno, co má táta rád - pivo, stejky, rakvičky se šlehačkou, tvarůžky, brambůrky, pak si vzpomene, že táta si občas dá doutníka, když Slávie vyhraje zápas, tak šup tam doutníka (i s obalem, protože to neumí roztrhnout), a táta se taky rád dívá na filmy se Švarcenegrem, tak tam hodí pár DVDček s Predátorem a Terminátorem, a nakonec všechno zasype chilli a cukrem a tadá, dobrota je na světě.


    Kodžima je fakt jak základoškolák v těle padesátiletého chlapa.

  • myslis krehke a krupave kure ?

  • calwin

    jasné hypujme hidea do nebes... až taký originálny hlavne po príbehovej stránke svojich hier nikdy nebol... ale tak keď je pre niekoho vrchol umenia naruto tak tomu stačí aj takýto paškvil... TheGGG nezabudni vypisovať ešte ďalších 25 postov ako je MGS modla ktorá určila trend... nie každý to tak vníma...

  • TheGGG

    no nebyla horší než v jiných stealth hrách... a v akci alespoň uměla útočit z více směrů a vpadnout do zad. Pro mě byl MGS V o slušném doplnění  několika příběhových linek co dosud měly mezery

  • lito

    johnylegend ty mas úplně debilni Nick, ty musíš být naprostý trotl. Používám tu stejnou argumentaci jako ty.

  • TheGGG

    moje reakce nebyla na tebe, ale na toho trolla johnnyho.

    BTW: i když se v MGS mechy řeší, má to i řadu jiných dějových linek

  • ja_nic_nevim

    Já jen narážel na to, že tam jde vždy o nějakého mecha (a je to v principu jen sidequest), mají to rádi. 

  • ja_nic_nevim

    Beru že ta hra mohla být úplně jiná bez Konami a je třeba ji brát s rezervou. Vztahy mezi Kojimou a Konami byly ke konci hodně napjaté. Nevyužitý potenciál v ní je.

    Jinak v boji ta AI třeba fungovala, ale na stealth mi to nesedlo, jako by to bylo dělaný na to, aby Sanke v klidu zetadu všechny prirdousil. 

  • TheGGG

    právě MGSV všichni chválí jako hru s dobrou AI, ale bohužel v některých věcech byla kvůli konami nedodělaná. Stejně, však jako doplnění děje fungoval dobře, pokud člověk hrál i vše ostatní.


  • TheGGG

    a trvám si na něm, hlavně pokud jde o deus ex... overrated jak hrom

  • TheGGG

    a cyberpunk byl ohraný už tenkrát

  • Tak on se jmenuje 小島 秀夫 , ne? Což je pro české čtenáře docela nepraktické a je nutné to "zkomolit" aby to bylo pro nás čitelné. A když už to komolíme, tak proč to nekomolit rovnou po našem? Proč přebírat anglickou "zkomoleninu"?

  • sarka-tmejova
  • ja_nic_nevim

    Asi je třeba mít slabost pro asijskou kulturu. Roboti tam totiž děsně frčí. Japonci a Číňani dělají nejlepší plastové stavebnice na světě, ale reálná technika se tam staví tak na 30%, zbytek jsou autaky a právě různí roboti. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit